Beyler nedir bu işin aslı mesela ağırlık merkezinin önde olmasının avantajı veya dez avantajı ne işe yarar nette bakındım bişe bulamadım???
Beyler nedir bu işin aslı mesela ağırlık merkezinin önde olmasının avantajı veya dez avantajı ne işe yarar nette bakındım bişe bulamadım???
Ağırlık merkezi hangi tekerleğe yakın olursa o tekerleğin üzerine binen yük o kadar fazla olur. İstisnai zeminler haricinde üzerinde daha fazla ağırlık olan lastik, limitlerine daha çabuk ulaşıp daha erken tutunma kaybı yaşar. Bir de tekere gelme olayında farklılık olur, ağırlık merkezi öne yakınsa daha etkili kalkış ve hızlanma yapılabilir diye düşünüyorum. Yine de en ideali sürücünün ağırlığıyla beraber 50-50 ağırlık dağılımı olan şekildir derim ben, yanlışım yoksa tabi. Verdiğim cevaplar tamamen fizik bilgisi ve mantığım dahilinde, bir kesinlik içermiyor.
Ornegin F650GS ve NC700-750 serisi motorlarda depo koltuk altindadir ve agirlik merkezi asagidadir, bu da manevra yetenegini arttirir..
Çok yanlış bilinen bir şehir efsanesi. Ağırlık merkezi ön veya arka tekerde olmaz. Eğer öyle imal edilen motorsiklet var ise onu imal eden marka derhal bu işi bıraksın, yada mühendislerini değiştirsin. Tüm motorlarda ağırlık eşit olarak ön ve arka tekerleğe dağıtılmış durumdadır. Aksi olsaydı ne frende durabilir, ne de virajda dönebilirdiniz. Sadece sert frenlerde ve sert gaz açmalarda ağırlık merkezi ön veya arka tekere biner. Bu durum sürüş ve emniyet için istenmeyen bir durumdur. Eğitimlerde, kitaplarda neden millet bas bas bağırıyor VİRAJDA GAZ İLE OYNAMAYIN, SERT FREN YAPMAYIN, GAZI BİRDEN AÇMAYIN VB.VB., diye. Ağırlık merkezi değişiminden dolayı yol tutuşun kaybolmasın, kayıp düşmeyin, kaza yapmayın diye. Deponun sele altında olması daha dengeli olacağı anlamına da gelmez. Oda bizim uydurduğumuz bir efsane.
Bu ağırlık merkezinin ne olduğunu, ne işe yaradığını burada anlatmak çok uzun sürer. Lütfen bu konudaki kitapları, videoları izleyin motorsikletin hareket mantığını, yolu nasıl tutacağını, hangi durumda yol tutuşun kaybolacağını anlamaya çalışın. Eğer anlar iseniz zaten düzgün ve eğitimli bir sürücü olabilirsiniz.
Herkese kazasız emniyetli sürüşler diliyorum.
Agirlik merkezi yere yakin olursa manevralarda kutle daha az yer degistireceginden daha rahat kullanilir makine. Agirlik merkezi yere yakin motorlarin hafif gelmesinin sebebi budur, 400 kiloluk bir cruiser veya goldwingi rahatca dik tutabilmemiz bu yuzdendir. Ama racing makinelerde agirlik merkezi daha yukarda oldugundan daha agir gelir.
On veya arkada olmasi da tutunmayi saglar. Virajlarda gaz acilmasinin sebebi budur, gaz verdikce kutle merkezi arkaya gider ve lastigin kaymasini onler.
Bu arada kutle merkezi arkada oldukca motor kalkislarda daha az patinaja duser ve daha rahat tekere gelir. Tek teker yaparken biraz arkaya oturmamizin veya ellerimizle gidonu cekmemizin sebebi de budur.
Birşey biliyormuş gibi sağlam sallamışsınız yazmadan edemedim. Motosiklete artçılı binmek, sürücü ve artçının ağırlıkları, arka/yan çanta takmak, çantanın dolu olması, yolun eğimi, hızlanma ve yavaşlama anları. Bunların hepsi arka ve ön tekere binen kuvvetin değişmesine neden olur. Asla %50-%50 olacak diyemezsiniz.
Siz benim ne yazdığımı anlamamışsınız. Yada anlamak istemiyorsunuz. Motorsiklet boş iken ağırlık merkezi eşittir. Tek sürücü binerse ağırlık merkezinde çok bir değişiklik olmaz. Bunun haricinde artçı varken, hızlı gaz açtığınızda, sert fren yaptığınızda vb.ağırlık merkezi değişir. Eğer eğitimsizseniz bu değişimler sonucunda kaza yapma riskiniz artar. Ağırlık merkezini, nasıl çalıştığını, fizik kurallarını bilmezseniz bence zaten motora binmeyin.
Bilmeden sallamışsın demek bana göre biraz ağır olmuş. Kaç yıldır bu alete binerim. okumadığım kitap, izlemediğim video kalmadı. Eğitim de aldım. Halen daha teorik eğitim oldu mu kaçırmam. Ben bu tecrübeme rağmen daha ustayım demedim. Bilmeden de asla yorum yapmam.
Bu konuları daha yeni başlayan, öğrenmeye hevesli bir çok insan okuyor. Bırakın doğru şeyleri öğrensinler, merak edip açıp okusunlar, araştırsınlar diye uğraşıyoruz. Siz bu şekilde yorum yaparak milletin öğrenme ve bilgi aktarma hevesini de baştan baltalıyorsunuz.
Polemiğe girmeye gerek yok bence. Siz ustasınız, büyüksünüz, bilgilisiniz, hocasınız, önünüzde saygıyla eğiliyorum. Cahilliğim için de kusura bakmayın.
Önde veya arkada olmasi degil de
alçak ya da yüksekte olmasi konusunu arastirirsaniz daha iyi olur.
Saniyorum bol miktarda bilgi bulabilirsiniz.
Yani olaya yanlis yerden girmissin.
Sesli guldum.. agirlik merkezi 3 boyutlu objenin yer cekiminin en cok hissedildigi noktasi
Metin beyin söyledikleri çok mantıklı geldi.Sallamışsınız demek yerine yanlışınız olabilir diyebilirsiniz, yok yere can sıkmaya gerek yok.
Motosiklet dinamikleri aratin google da tum bilgeler mevcut madem depoyu selenin altina koyan prof lar var rahatca tum momentleri anlar
Çok bilmiyorum ama düz mantıkla 50-50 olması bana pek mümkün gelmiyor.
Misal fazer; kafa grenajlısı olan var, çıplağı var.. bunlar yine 50-50 olması mümkün değil.
Yada yukarıda söylendiği gibi artçılı + 3 çanta takınca merkez hayvan gibi değişmez mi ?
Scooterların ağırlık merkezi arkada değil midir? Bu sebeple arka fren daha iyi tutmuyor mu ?
COQ dediği gibi ön arkadan çok yukarı ve aşağıda olması büyük değişikliklere sebep olmaktadır.
ybalcı tebrikler hatayı farkedip özür dilemekde erdemdir.
aslında aynı şeylerden bahsetmektesiniz fakat metinkılıç adlı üyenin ayrıntıya çok girmemesi bir anda dellendirmiş sizi
konuyu açmak adına, ayarlanabilir süspansiyonlar, aslında makinenin ağırlık merkezine direkt etki eden mekanizmalar mıdır ? diyerek soru sorayım aslında az çok tahminim olmasına rağmen
50 ye 50 oranını tutturmak pahalı ve zaman isteyen bir mühendislik sürecidir.
Üst seviye spor otomobillerde bile uygulaması zor bir orandır.
Ayrıca günlük kullanılan sıradan modeller için böyle bir orana gerek de yoktur .
Tüm motosikletler zaten bu oranda üretilir ifadesi bu nedenle doğru değil.
Ağırlık merkezi aşağıda olursa viraj kabiliyeti artar.
Yukarıda olursa hoplama Zıplama becerisi artar.
Ağırlık arka teker yakınsa daha güçlü arka frenler kullanılır.
Daha çabuk hızlanma için gücü ileten tekerleğe daha fazla ağırlık yüklemek her zaman iyidir. Tutunmayı artırır.
Bu oranı arabalarda elde etmek çok daha zor. Çoğu arabanın motoru ön aksın önünde, iç mekanı genişletmek için.
Motorsikletlerde zaten teker iki uçta, insanı da motorun üstünde istediğin yere konumlandırabiliyorsunuz. Dolayısıyla bu oranı elde etmek müthiş zor değil.
Çoğu arabanın ön aksı ağırlığın yüzde 65'ini taşır, Audi ve Mercedesin bazı lüks modelleri dahil. Normal markalardan buna dikkat eden bir BMW var, bir de Honda S2000, Mazda RX8, Chevrolet Corvette gibi bir avuç spor araba. Nissan 350Z, Ford Mustang gibi birçok spor araba bile olması gerekenden çok ağır ve dengesiz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)