Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MOTOSİKLET AĞIRLIK MERKEZİ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Beyler nedir bu işin aslı mesela ağırlık merkezinin önde olmasının avantajı veya dez avantajı ne işe yarar nette bakındım bişe bulamadım???


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Ağırlık merkezi hangi tekerleğe yakın olursa o tekerleğin üzerine binen yük o kadar fazla olur. İstisnai zeminler haricinde üzerinde daha fazla ağırlık olan lastik, limitlerine daha çabuk ulaşıp daha erken tutunma kaybı yaşar. Bir de tekere gelme olayında farklılık olur, ağırlık merkezi öne yakınsa daha etkili kalkış ve hızlanma yapılabilir diye düşünüyorum. Yine de en ideali sürücünün ağırlığıyla beraber 50-50 ağırlık dağılımı olan şekildir derim ben, yanlışım yoksa tabi. Verdiğim cevaplar tamamen fizik bilgisi ve mantığım dahilinde, bir kesinlik içermiyor.

  3. #3
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Ornegin F650GS ve NC700-750 serisi motorlarda depo koltuk altindadir ve agirlik merkezi asagidadir, bu da manevra yetenegini arttirir..

  4. #4
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Çok yanlış bilinen bir şehir efsanesi. Ağırlık merkezi ön veya arka tekerde olmaz. Eğer öyle imal edilen motorsiklet var ise onu imal eden marka derhal bu işi bıraksın, yada mühendislerini değiştirsin. Tüm motorlarda ağırlık eşit olarak ön ve arka tekerleğe dağıtılmış durumdadır. Aksi olsaydı ne frende durabilir, ne de virajda dönebilirdiniz. Sadece sert frenlerde ve sert gaz açmalarda ağırlık merkezi ön veya arka tekere biner. Bu durum sürüş ve emniyet için istenmeyen bir durumdur. Eğitimlerde, kitaplarda neden millet bas bas bağırıyor VİRAJDA GAZ İLE OYNAMAYIN, SERT FREN YAPMAYIN, GAZI BİRDEN AÇMAYIN VB.VB., diye. Ağırlık merkezi değişiminden dolayı yol tutuşun kaybolmasın, kayıp düşmeyin, kaza yapmayın diye. Deponun sele altında olması daha dengeli olacağı anlamına da gelmez. Oda bizim uydurduğumuz bir efsane.
    Bu ağırlık merkezinin ne olduğunu, ne işe yaradığını burada anlatmak çok uzun sürer. Lütfen bu konudaki kitapları, videoları izleyin motorsikletin hareket mantığını, yolu nasıl tutacağını, hangi durumda yol tutuşun kaybolacağını anlamaya çalışın. Eğer anlar iseniz zaten düzgün ve eğitimli bir sürücü olabilirsiniz.
    Herkese kazasız emniyetli sürüşler diliyorum.
    sailor33 bunu beğendi.

  5. #5
    CxAnKACx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM Duke 200 (2014)
    Agirlik merkezi yere yakin olursa manevralarda kutle daha az yer degistireceginden daha rahat kullanilir makine. Agirlik merkezi yere yakin motorlarin hafif gelmesinin sebebi budur, 400 kiloluk bir cruiser veya goldwingi rahatca dik tutabilmemiz bu yuzdendir. Ama racing makinelerde agirlik merkezi daha yukarda oldugundan daha agir gelir.
    On veya arkada olmasi da tutunmayi saglar. Virajlarda gaz acilmasinin sebebi budur, gaz verdikce kutle merkezi arkaya gider ve lastigin kaymasini onler.
    Bu arada kutle merkezi arkada oldukca motor kalkislarda daha az patinaja duser ve daha rahat tekere gelir. Tek teker yaparken biraz arkaya oturmamizin veya ellerimizle gidonu cekmemizin sebebi de budur.
    Karalı bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yanlış bilinen bir şehir efsanesi. Ağırlık merkezi ön veya arka tekerde olmaz. Eğer öyle imal edilen motorsiklet var ise onu imal eden marka derhal bu işi bıraksın, yada mühendislerini değiştirsin. Tüm motorlarda ağırlık eşit olarak ön ve arka tekerleğe dağıtılmış durumdadır. Aksi olsaydı ne frende durabilir, ne de virajda dönebilirdiniz. Sadece sert frenlerde ve sert gaz açmalarda ağırlık merkezi ön veya arka tekere biner. Bu durum sürüş ve emniyet için istenmeyen bir durumdur. Eğitimlerde, kitaplarda neden millet bas bas bağırıyor VİRAJDA GAZ İLE OYNAMAYIN, SERT FREN YAPMAYIN, GAZI BİRDEN AÇMAYIN VB.VB., diye. Ağırlık merkezi değişiminden dolayı yol tutuşun kaybolmasın, kayıp düşmeyin, kaza yapmayın diye. Deponun sele altında olması daha dengeli olacağı anlamına da gelmez. Oda bizim uydurduğumuz bir efsane.
    Bu ağırlık merkezinin ne olduğunu, ne işe yaradığını burada anlatmak çok uzun sürer. Lütfen bu konudaki kitapları, videoları izleyin motorsikletin hareket mantığını, yolu nasıl tutacağını, hangi durumda yol tutuşun kaybolacağını anlamaya çalışın. Eğer anlar iseniz zaten düzgün ve eğitimli bir sürücü olabilirsiniz.
    Herkese kazasız emniyetli sürüşler diliyorum.
    Birşey biliyormuş gibi sağlam sallamışsınız yazmadan edemedim. Motosiklete artçılı binmek, sürücü ve artçının ağırlıkları, arka/yan çanta takmak, çantanın dolu olması, yolun eğimi, hızlanma ve yavaşlama anları. Bunların hepsi arka ve ön tekere binen kuvvetin değişmesine neden olur. Asla %50-%50 olacak diyemezsiniz.

  7. #7
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Alıntı ybalci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birşey biliyormuş gibi sağlam sallamışsınız yazmadan edemedim. Motosiklete artçılı binmek, sürücü ve artçının ağırlıkları, arka/yan çanta takmak, çantanın dolu olması, yolun eğimi, hızlanma ve yavaşlama anları. Bunların hepsi arka ve ön tekere binen kuvvetin değişmesine neden olur. Asla %50-%50 olacak diyemezsiniz.
    Siz benim ne yazdığımı anlamamışsınız. Yada anlamak istemiyorsunuz. Motorsiklet boş iken ağırlık merkezi eşittir. Tek sürücü binerse ağırlık merkezinde çok bir değişiklik olmaz. Bunun haricinde artçı varken, hızlı gaz açtığınızda, sert fren yaptığınızda vb.ağırlık merkezi değişir. Eğer eğitimsizseniz bu değişimler sonucunda kaza yapma riskiniz artar. Ağırlık merkezini, nasıl çalıştığını, fizik kurallarını bilmezseniz bence zaten motora binmeyin.
    Bilmeden sallamışsın demek bana göre biraz ağır olmuş. Kaç yıldır bu alete binerim. okumadığım kitap, izlemediğim video kalmadı. Eğitim de aldım. Halen daha teorik eğitim oldu mu kaçırmam. Ben bu tecrübeme rağmen daha ustayım demedim. Bilmeden de asla yorum yapmam.
    Bu konuları daha yeni başlayan, öğrenmeye hevesli bir çok insan okuyor. Bırakın doğru şeyleri öğrensinler, merak edip açıp okusunlar, araştırsınlar diye uğraşıyoruz. Siz bu şekilde yorum yaparak milletin öğrenme ve bilgi aktarma hevesini de baştan baltalıyorsunuz.
    Polemiğe girmeye gerek yok bence. Siz ustasınız, büyüksünüz, bilgilisiniz, hocasınız, önünüzde saygıyla eğiliyorum. Cahilliğim için de kusura bakmayın.
    kivancern ve potasyum bunu beğendiler.

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Önde veya arkada olmasi degil de
    alçak ya da yüksekte olmasi konusunu arastirirsaniz daha iyi olur.
    Saniyorum bol miktarda bilgi bulabilirsiniz.
    Yani olaya yanlis yerden girmissin.

  9. #9
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Sesli guldum.. agirlik merkezi 3 boyutlu objenin yer cekiminin en cok hissedildigi noktasi

  10. #10
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sesli guldum.. agirlik merkezi 3 boyutlu objenin yer cekiminin en cok hissedildigi noktasi
    Gülerken bişe kaçırmadın dimi
    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  11. #11
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gülerken bişe kaçırmadın dimi
    Yok kacirmadim sorun yok

  12. #12
    karşıyaka57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha yzf r25
    Metin beyin söyledikleri çok mantıklı geldi.Sallamışsınız demek yerine yanlışınız olabilir diyebilirsiniz, yok yere can sıkmaya gerek yok.
    kivancern bunu beğendi.

  13. #13
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Motosiklet dinamikleri aratin google da tum bilgeler mevcut madem depoyu selenin altina koyan prof lar var rahatca tum momentleri anlar

  14. #14
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yanlış bilinen bir şehir efsanesi. Ağırlık merkezi ön veya arka tekerde olmaz. Eğer öyle imal edilen motorsiklet var ise onu imal eden marka derhal bu işi bıraksın, yada mühendislerini değiştirsin. Tüm motorlarda ağırlık eşit olarak ön ve arka tekerleğe dağıtılmış durumdadır.
    Çok bilmiyorum ama düz mantıkla 50-50 olması bana pek mümkün gelmiyor.

    Misal fazer; kafa grenajlısı olan var, çıplağı var.. bunlar yine 50-50 olması mümkün değil.
    Yada yukarıda söylendiği gibi artçılı + 3 çanta takınca merkez hayvan gibi değişmez mi ?

    Scooterların ağırlık merkezi arkada değil midir? Bu sebeple arka fren daha iyi tutmuyor mu ?

    COQ dediği gibi ön arkadan çok yukarı ve aşağıda olması büyük değişikliklere sebep olmaktadır.

  15. #15

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz benim ne yazdığımı anlamamışsınız. Yada anlamak istemiyorsunuz. Motorsiklet boş iken ağırlık merkezi eşittir. Tek sürücü binerse ağırlık merkezinde çok bir değişiklik olmaz. Bunun haricinde artçı varken, hızlı gaz açtığınızda, sert fren yaptığınızda vb.ağırlık merkezi değişir. Eğer eğitimsizseniz bu değişimler sonucunda kaza yapma riskiniz artar. Ağırlık merkezini, nasıl çalıştığını, fizik kurallarını bilmezseniz bence zaten motora binmeyin.
    Bilmeden sallamışsın demek bana göre biraz ağır olmuş. Kaç yıldır bu alete binerim. okumadığım kitap, izlemediğim video kalmadı. Eğitim de aldım. Halen daha teorik eğitim oldu mu kaçırmam. Ben bu tecrübeme rağmen daha ustayım demedim. Bilmeden de asla yorum yapmam.
    Bu konuları daha yeni başlayan, öğrenmeye hevesli bir çok insan okuyor. Bırakın doğru şeyleri öğrensinler, merak edip açıp okusunlar, araştırsınlar diye uğraşıyoruz. Siz bu şekilde yorum yaparak milletin öğrenme ve bilgi aktarma hevesini de baştan baltalıyorsunuz.
    Polemiğe girmeye gerek yok bence. Siz ustasınız, büyüksünüz, bilgilisiniz, hocasınız, önünüzde saygıyla eğiliyorum. Cahilliğim için de kusura bakmayın.
    şimdi tekrar okudum da biraz fazla kaçmış yazdığım. kusura bakmayın. o kadar bilmeden yazan var ki insan ister istemez sinirleniyor bazen.
    potasyum bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    ybalcı tebrikler hatayı farkedip özür dilemekde erdemdir.

    aslında aynı şeylerden bahsetmektesiniz fakat metinkılıç adlı üyenin ayrıntıya çok girmemesi bir anda dellendirmiş sizi

    konuyu açmak adına, ayarlanabilir süspansiyonlar, aslında makinenin ağırlık merkezine direkt etki eden mekanizmalar mıdır ? diyerek soru sorayım aslında az çok tahminim olmasına rağmen

  17. #17
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    50 ye 50 oranını tutturmak pahalı ve zaman isteyen bir mühendislik sürecidir.
    Üst seviye spor otomobillerde bile uygulaması zor bir orandır.
    Ayrıca günlük kullanılan sıradan modeller için böyle bir orana gerek de yoktur .
    Tüm motosikletler zaten bu oranda üretilir ifadesi bu nedenle doğru değil.
    Ağırlık merkezi aşağıda olursa viraj kabiliyeti artar.
    Yukarıda olursa hoplama Zıplama becerisi artar.
    Ağırlık arka teker yakınsa daha güçlü arka frenler kullanılır.
    Daha çabuk hızlanma için gücü ileten tekerleğe daha fazla ağırlık yüklemek her zaman iyidir. Tutunmayı artırır.

  18. #18
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı okican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50 ye 50 oranını tutturmak pahalı ve zaman isteyen bir mühendislik sürecidir.
    Üst seviye spor otomobillerde bile uygulaması zor bir orandır.
    Ayrıca günlük kullanılan sıradan modeller için böyle bir orana gerek de yoktur .
    Bu oranı arabalarda elde etmek çok daha zor. Çoğu arabanın motoru ön aksın önünde, iç mekanı genişletmek için.

    Motorsikletlerde zaten teker iki uçta, insanı da motorun üstünde istediğin yere konumlandırabiliyorsunuz. Dolayısıyla bu oranı elde etmek müthiş zor değil.

    Çoğu arabanın ön aksı ağırlığın yüzde 65'ini taşır, Audi ve Mercedesin bazı lüks modelleri dahil. Normal markalardan buna dikkat eden bir BMW var, bir de Honda S2000, Mazda RX8, Chevrolet Corvette gibi bir avuç spor araba. Nissan 350Z, Ford Mustang gibi birçok spor araba bile olması gerekenden çok ağır ve dengesiz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)