300 cc ve üzerini günlük hayat için gereksiz buluyorum
300 cc ve üzerini günlük hayat için gereksiz buluyorum
yoğurdum ekşi dememek için bu kadar çabalamana gerek yok bende 125 cc kullanıcısıyım bütün olay son hız değil ara hızlanma yokuş ve yük diye birşey var.
Hangi şehirdesin bilmiyorum haramidere yokuşunu akşamları iki kişi çıkarken motor 125 cc 70 kmh de zorlanıyor ve arabalar vızır vızır geçerken sen dibine girmiş kamyonla yokuşun bitmesi için dua ediyorsun.
Yine hızlı seyreden bir yola bağlarken senin 0-100ü 1 saat süren motorun ne kadar sağdanda gitsen senin için tehlike arz ediyor.
Yazdıklarımı tecrübelerim doğrultusunda yazıyorum. Başlığı açan arkadaşın anladığım kadarıyla tecrübesi yok kağıt üstündeki bilgilerle konuşuyor yanlış yönlendirmeyelim.
Kendileri ilk motorumdu mt 125 görünüş kalite hissiyat olarak on numaradır.125 cc lerin şahıdır.örnek.cbr125 0-80 km ye 9.6 saniyede çıkarken bu makine 8.0 saniyede ulaşıyor.Ve yolda kafalar sana döner.diğer 125 likler gibi cücük değildir.kalıplıdır,babayiğittir.Gelelim eksilere:
-Naked olduğu için uzun yolda motordan bıktırır.Rüzgarı şakağına yedikçe affallarsın.Adı üzerinde sokak dövüşçüsü.Şehir içi için biçilmez kaftandır.
-100 km hızı üstü uzun süre kullanamazsın.Yırtınır, yeter la !! diyerek.Düz yolda son hızı 125 km dir.
-Artçıyla hafif bi rampa vardı, çıkayım dedim.Motor boğuldu.Vites düşürme gibi bi mallık yaptım.Motosiklet tek tekere kalktı.Artçı yeri öptü bende bacağımı motorun altında sıkıştırdım.Sonrasını boşver.
-Acemisin benim gibi.Bi mal önüme kırdı.Yamaha buhem de mt dedim asıldım önle arka frene.Sonra arka lastik zınk diye kitlendi yanıma geldi "Abiii naabion !!!" Dedi sonra kirli çamaşır gibi fırlattı üstünden beni.Gözlerimi ambulansta açtım.Sağ kolu hissetmiyorum.Şu an kürek kemiğim eğik...Sonra yedek parça diye giren 480+Nakliyeden bahsetmeme gerek yok sanırım.
-Öğrendimki motosiklette teker kitleme diye bir mevzu varmış,ilacıda ABS imiş.
Abs'siz motosiklete binme.Sağlıcakla kal dostum.İnşallah yardımcı olmuşumdur.
125CC bir commuter ile 13.500 KM tecrübem var
Bence saydıkların motorun eksileri değil senin eksilerin anlatımından anlaşılan o.Bir motor yüksek viteste boğuluyorsa,küçülttüğündede şaha kalkıyorsa kullanıcı hatasıdır motorun kusuru değil.
Rampada olsun düz yolda olsun doğru vitese zamanında geçmen gerekir.Arabalardada motorlardada bisiklettede olay aynıdır.
Sayısız motor kullandım yanlış viteste asla boğulmayan her viteste devirlenen asla nefessiz kalmayan 2 motor var piyasada Suzuki Bandit 1200 ve Honda CBF 1000.Bunların dışında hangi araç olursa olsun yanlış viteste yanlış zamanlama ile yapılan vites değişiklişklerinde araç anormal tepki verecektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------
O duvar yazılarına benzer çubuk şeklinde yazıları olan motordanmı bahsediyorsun?
Traktöre bindiğim günleri bana hatırlatıyor bana o motor.
Şaka bi tarafa RC 390 modeli tam bana göre ama fiyatı mantıklı değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------
125 veya 250 lik hiç farketmez artçılı sürüşlerde bu motorlardan makul bir performans ve rahatlık beklemek anlamsız.
Devamlı artçılı kullanım için parası ve tecrübesi olan birisi her zaman touring/sport touring/enduro touring tip motorlar seçmelidir.
Ben 250 cc Mz 251 motora bile 90 lı yıllarda artçı alıp kullanırken biliyorum motorun dengesi ve karekteri tamamen bozuluyordu.
Ona bir dünya para verme git pulsar al hem 200cc hemde az yakıyor yedek parçasıda ucuz daha ne olsun.
Kurbanınız olayım yorumları okumadan yorum atmayın bakın rica ediyorum, 125 cc demiştim.
Kalite olarak MT-07'den bir farkını göremedim. Her yönüyle (artçı konforu hariç) çok iyi bir motor, hatta bana göre 125 cc'de daha iyisi yok fakat fiyatı onu alınmazlar kategorisine sokuyor. İkinci elleri bile alınmaz fiyattan satılıyor. Eğer tecrübe kazanmak ve ehliyet süresini doldurmak için 125 cc alacaksan ikinci el YBR veya sıfır Salcano Wolf gibi klonlarından al geç. YBR'yi aldığın paraya da satarsın.
Ben bu motorla istanbul dan ankaraya gittim oturuş pozisyonu alışık olduğum gibi olmadığı için biraz zorlandım boy 190 iyice bitirdi beni dizlerim, sırtım... Sele bildiğin traka uzun yolda cidden yoruyor ama şehir içi çok güzel şekil falan gitmesi durması... Hız olarak 137 gördüm kaldı sonrası yok dedi üç defa radara girdim cezayı da tabi arkadan yolladılar
bende wr125x ile mt125 arasında kararsızım büyük ihtimal ikinci el düşünüyorum,ikiside çok şık ama farklı tarzlar neyse önce b ehliyeti alalım sonrası kolay
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------
işte bu yaa
Başlangıç motoru olarak en güzel makinedir kendileri fiyatı yüksek evet ama parası olan adam için gayet güzel seçim. Ayrıca ilerde cc büyüten adam bile garajında tutmalı bu motoru bence şehir için performansı gayet yeterli (yokuşta çıkar merak etme) benzin tüketimi son derece ekonomik , ayrıca görüntü gayet oturaklı yanlış anlaşılmasın kafenin önünde güzel görünür şekil yapılır adına söylemiyorum bir ybr ile çık trafiğe bide mt ile bak bakalım hangisinde üstüne üstüne sürecek arabalar.
Bende bununla pulsar 200RS arasında kaldım ikisine de gidip baktım Pulsar'ın abs ve 200 cc olması avantaj gibi geldi sonuç olarak halen karar veremedim : (
ne marka olursa olsun 125 cc uzun yolda veya artçılı kullanımda üzer. aynı fiyatlara 2. el 250 cc japon bakın derim kesinlikle.
z 250 sl bile yetersiz kalıyor bazı durumlarda 0 - 100 ü 8 saniyenin altında max. süratide 150 km nin üstünde olduğu halde.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)