Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
8. sayfa BirinciBirinci ... 6789 SonuncuSonuncu

cbr 500r neden gitmiyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #141

    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt-25
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki motor da şuan aynı şampiyonada yarışıyor neden karşılaştırmayalım? Bence R25 ten sonra cbr 500r alınmaz.
    r25 ile cbr500r arasında belki top speed açısından bi fark olmayabilir ama hızlanma farkı var, ekstra olarak cbr 500r yanlış bilmiyorsam 10.000 devir çeviren bir makina ve fabrika çıkışı 8000 deviri geçmiyor, r25 13.000 devir çeviriyor. cbr 500r eğer 8000 devirin üstüne çıkarsa rahatlıkla 200 sınırını görür diyorum.

    250 cc den sonra ne alınır ne alınmaz tercih meselesi. Herkesin kendi tercihi.

    wssp 300 yarışlarına gelirsek bu sene sanırım ilk defa düzenlenen bir yarış avrupa da a2 sınıfına giren tüm markalar katılabiliyormuş, genç yetenekler için düzenlenen 15 yaşından itibaren girilebiliyormuş yarışlara bu kategori de ayrıca ktm rc 390 da girecekmiş.

    http://www.worldsbk.com/en/news/2017/Introduction+to+World+Supersport+300


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki motor derken Yalnız R3 yarışıyor R25 değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------

    https://www.yamaha-motor.eu/tr/produ...turestechspecs 36 beygir

    https://www.yamaha-motor.eu/eu/produ...turestechspecs 42 beygir

    Ayrıca daha az devir çevirerek elde ediliyor.
    wssp300 den bahsederken sence R25 ile R3 ü ayırt edemeyecek biriysem sana göre sen bilirsin...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------

    Alıntı simoncelli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    r25 ile cbr500r arasında belki top speed açısından bi fark olmayabilir ama hızlanma farkı var, ekstra olarak cbr 500r yanlış bilmiyorsam 10.000 devir çeviren bir makina ve fabrika çıkışı 8000 deviri geçmiyor, r25 13.000 devir çeviriyor. cbr 500r eğer 8000 devirin üstüne çıkarsa rahatlıkla 200 sınırını görür diyorum.

    250 cc den sonra ne alınır ne alınmaz tercih meselesi. Herkesin kendi tercihi.

    wssp 300 yarışlarına gelirsek bu sene sanırım ilk defa düzenlenen bir yarış avrupa da a2 sınıfına giren tüm markalar katılabiliyormuş, genç yetenekler için düzenlenen 15 yaşından itibaren girilebiliyormuş yarışlara bu kategori de ayrıca ktm rc 390 da girecekmiş.

    http://www.worldsbk.com/en/news/2017/Introduction+to+World+Supersport+300
    http://resources.worldsbk.com/files/results/2017/ESP/SSP300/001/BES/BestLapsAndSpeeds.pdf?version=34719452f43480c191fa a1879b8c9188

    Al gör sınırı...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------

    Şampiyonaya cbr300r ı varken neden cbr500r ile katıldı o zaman? Ben sorunun cevabını biliyorum.

  3. #143

    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt-25
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    wssp300 den bahsederken sence R25 ile R3 ü ayırt edemeyecek biriysem sana göre sen bilirsin...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------



    http://resources.worldsbk.com/files/results/2017/ESP/SSP300/001/BES/BestLapsAndSpeeds.pdf?version=34719452f43480c191fa a1879b8c9188

    Al gör sınırı...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------

    Şampiyonaya cbr300r ı varken neden cbr500r ile katıldı o zaman? Ben sorunun cevabını biliyorum.
    arkadaşım ben sana ayıramıyosun gibi bi cümle mi kurdum, burda bildiğim bi şeyi paylaştım laf sokmadan. burada polemiğe girme sevdanızı anlamıyorum

  4. #144

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    [/COLOR]Şampiyonaya cbr300r ı varken neden cbr500r ile katıldı o zaman? Ben sorunun cevabını biliyorum.
    CBR300 o yarışa katılacak kadar iddialı değil de o yüzden. CBR250 SS görünümlü tasarruf motoru. 300'de çok farklı değildir. 150-160 çıkartabilen, güzel görünen, arıza açmayan bir motora biniyorum, ve benzinlikte elde edebildiğim en yüksek değer 4,3 litre/100 km, onu da ciddi agresif kullanınca elde ediyorum. Yoksa aralarda gazlamalı ortalama kullanımla 4 litreyi pek geçmeye hevesli değil.

    Şimdi bu bilgiler ışığında, R25'e asla hız, güç vb. anlamlarda rakip olmaz CBR250, onu biliyoruz. Tabiki R25'de yakıt tüketimi noktasında rakip olmaz CBR'ye. Ama hakikaten farklı karakteristiği olan iki motor. İkisini de kullandım, inceledim. R25 gitmeye meyilli, CBR yakmamaya.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  5. #145

    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt-25
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    wssp300 den bahsederken sence R25 ile R3 ü ayırt edemeyecek biriysem sana göre sen bilirsin...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------



    http://resources.worldsbk.com/files/results/2017/ESP/SSP300/001/BES/BestLapsAndSpeeds.pdf?version=34719452f43480c191fa a1879b8c9188

    Al gör sınırı...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------

    Şampiyonaya cbr300r ı varken neden cbr500r ile katıldı o zaman? Ben sorunun cevabını biliyorum.
    teşekkür ederim aydınlattığın için.

  6. #146
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    wssp300 den bahsederken sence R25 ile R3 ü ayırt edemeyecek biriysem sana göre sen bilirsin...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------



    http://resources.worldsbk.com/files/results/2017/ESP/SSP300/001/BES/BestLapsAndSpeeds.pdf?version=34719452f43480c191fa a1879b8c9188

    Al gör sınırı...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------

    Şampiyonaya cbr300r ı varken neden cbr500r ile katıldı o zaman? Ben sorunun cevabını biliyorum.
    Ayırt edersin tabi de arada ki 6 beygir ne olacak R25 le CBR 500 aynı gidiyormuş gibi ifade ediyorsun.

    İkisini de sürdüm. Son hızın benim için hiç bir önemi yok açıkcası. CBR 500 R ve R25 i sürdüm. Açıkcası 0-160 arası R25 üç gün geriden gelir 500 R ın arkasından Motor un top speed i yollarda yaldır yaldır gidip sağa sola patlayan kardeşlerimizi ilgilendiriyor olabilir. Bence önemli olan tork tur. İvmelenmedir. CBR 500 140 kmh ile gayet stabil ve az yakarak gidebilir. R25 bunu yapabilir mi ?

    Sonra vay efendim piston dışarı çıkmış. Krank sorunu yaşıyorum. Koskoca Rossi nin M1' i duman attı geçen yıl. Al sana Yamaha işte

  7. #147

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayırt edersin tabi de arada ki 6 beygir ne olacak R25 le CBR 500 aynı gidiyormuş gibi ifade ediyorsun.

    İkisini de sürdüm. Son hızın benim için hiç bir önemi yok açıkcası. CBR 500 R ve R25 i sürdüm. Açıkcası 0-160 arası R25 üç gün geriden gelir 500 R ın arkasından Motor un top speed i yollarda yaldır yaldır gidip sağa sola patlayan kardeşlerimizi ilgilendiriyor olabilir. Bence önemli olan tork tur. İvmelenmedir. CBR 500 140 kmh ile gayet stabil ve az yakarak gidebilir. R25 bunu yapabilir mi ?

    Sonra vay efendim piston dışarı çıkmış. Krank sorunu yaşıyorum. Koskoca Rossi nin M1' i duman attı geçen yıl. Al sana Yamaha işte
    Beygir değil silindir sayısı sorunun cevabı. Şampiyonadaki şartlardan biri silindir sayısı. Şampiyonanın sitesinde motorların kaç yaptığı yazıyo ki şu an sadece 2017 model olanlarını sürmedim bahsettiğim motorların. Ne olduğunu biliyorum gösterge hızları yerine özel cihaz ile ölçülen hızlarını biliyorum.

    O sebeple R25 şöyle gidiyo cbr500r böyle gidiyo gibi tartişmalara girmemek için link paylaşıyorum

    http://resources.worldsbk.com/files/results/2017/ESP/SSP300/001/BES/BestLapsAndSpeeds.pdf?version=34719452f43480c191fa a1879b8c9188

    siz nederseniz diyin halep ordaysa arşın burda.

    üstelik bu şampiyonalarda yüksek modifikasyon ve hassas ölçümler ile bu hızları yapabiliyorlar. Stok bir r25 veya cbr500r ın forumda konuşulan hızları gerçekte yapması mümkün değil...

  8. #148
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beygir değil silindir sayısı sorunun cevabı. Şampiyonadaki şartlardan biri silindir sayısı. Şampiyonanın sitesinde motorların kaç yaptığı yazıyo ki şu an sadece 2017 model olanlarını sürmedim bahsettiğim motorların. Ne olduğunu biliyorum gösterge hızları yerine özel cihaz ile ölçülen hızlarını biliyorum.

    O sebeple R25 şöyle gidiyo cbr500r böyle gidiyo gibi tartişmalara girmemek için link paylaşıyorum

    http://resources.worldsbk.com/files/results/2017/ESP/SSP300/001/BES/BestLapsAndSpeeds.pdf?version=34719452f43480c191fa a1879b8c9188

    siz nederseniz diyin halep ordaysa arşın burda.

    üstelik bu şampiyonalarda yüksek modifikasyon ve hassas ölçümler ile bu hızları yapabiliyorlar. Stok bir r25 veya cbr500r ın forumda konuşulan hızları gerçekte yapması mümkün değil...
    Beygir den veya silindir sayısından bahseden kim ? Kendin sorup kendin cevapladın zaten. Ben yazdıklarımı R25 ten sonra CBR 500 alınmaz dediğiniz için yazdım. Siz eski bir üyesiniz sizin yazdığınıza güvenip MT 07 alan xj6 alan cbr 600 rr bile alan olabilir. Ama sonra motorun üzerindeyken yaptığı hatanın bedelini o ödeyecek siz değil. Doğrusu kendine zaman tanımak değil mi ?

    25 hp - 20000
    50 hp - 15000
    75 hp - 15000
    100 hp ve üzeri

    Bence insan motoru böyle böyle büyütmeli. Sonra taziye köşesi diye bir bölümde sayfa sayısı artıyor.

    Ayrıca çift silindirin şart olduğunu biliyordum Rc390 bu yüzden katılamadı mesela. İlk haberlerde ktm nin de adı geçiyordu.

  9. #149

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Bir çok şampiyonada motor patlatma şasi parçalama sınırı vardır. Örneğin kenanın yarıştığı şampiyonada 6 motor parçalama hakkı var. Diyelim ki şampiyonada kenan 1. sırada ve şampiyonanın bitmesine 3 yarış kala son motorununda motoru antremanlarda dahi patlasa kalan yarışlara çıkamaz ve şampiyonluğu kaybedebilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------

    [QUOTE=oialdemir;4130479]Ayırt edersin tabi de arada ki 6 beygir ne olacak R25 le CBR 500 aynı gidiyormuş gibi ifade ediyorsun.

    Bunu kim yazdı o zaman?
    Motorlar aynı gitmiyor fakat aradaki fiyat farkı kadar etmez aradaki güç ve hız farkı onu anlatmaya çalışıyorum

  10. #150
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir çok şampiyonada motor patlatma şasi parçalama sınırı vardır. Örneğin kenanın yarıştığı şampiyonada 6 motor parçalama hakkı var. Diyelim ki şampiyonada kenan 1. sırada ve şampiyonanın bitmesine 3 yarış kala son motorununda motoru antremanlarda dahi patlasa kalan yarışlara çıkamaz ve şampiyonluğu kaybedebilir.
    Ender Bey,

    4 yıldır Motogp ve SBK izliyorum. Dediklerinizi biliyorum. Fabrika takımının kaç motor hakkı var. Diğer takımların kaç motor hakkı var. Diğer takımlar sezon içinde motorda geliştirme yapabilir mi? Bunlar düzenli bir izleyicini bildiği şeyler. Mesela 2015 Ducati' yi Gigi Dall'Igna Fabrika takımı kategorisinde sokmamıştı sezona. Sezon içinde Ducati motoru geliştirdi. Podyumlar artınca Fabrika takımı sınırlarına dahil oldu. Ancak benim yazdıklarımla, bana verdiğiniz cevaplar arasında bir alaka göremiyorum Yani ben tencere yuvarlanmış diyorum Siz dağdan kestim kereste tadında feza dan cevaplar veriyorsunuz.

    Benim fikrim CBR 500 R ya da CB 500 F in ikinci motor olması gertiğidir. R25 ten sonra da alınabilir. Daha az yakar. Daha iyi hızlanır.

    Bunun WSS300 ile alakası yok.

    Yarış konuşmak istiyorsak. Başka başlık açın orada konuşalım :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:06 ----------

    [QUOTE=enderbilgi;4130496]Bir çok şampiyonada motor patlatma şasi parçalama sınırı vardır. Örneğin kenanın yarıştığı şampiyonada 6 motor parçalama hakkı var. Diyelim ki şampiyonada kenan 1. sırada ve şampiyonanın bitmesine 3 yarış kala son motorununda motoru antremanlarda dahi patlasa kalan yarışlara çıkamaz ve şampiyonluğu kaybedebilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------

    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayırt edersin tabi de arada ki 6 beygir ne olacak R25 le CBR 500 aynı gidiyormuş gibi ifade ediyorsun.

    Bunu kim yazdı o zaman?
    Motorlar aynı gitmiyor fakat aradaki fiyat farkı kadar etmez aradaki güç ve hız farkı onu anlatmaya çalışıyorum
    Standart R25 ve CBR 500 den bahsediyorum. Siz WSS300 de ki özel makinelerden bahsediyorsunuz
    efendy06 bunu beğendi.

  11. #151

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Forumda yapılan genel yanlış sadece tork ve beygir değerlerine bakmak. iki motorun tork ve beygiri eşit olsa dahi silindir sayısı ve hacmi farklıysa gücün gelişi ve dolayısıyla da hızı farklı olur. mt7 gibi bir motoru 20000km kadar başına bela getirmeden kullanan adam istediği motora geçebilir bence...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------

    Ben de üzerine basa basa söylüyorum ki R 25 ile 20.000km yapmış adamın cbr500 motorlu herhangi bir şeye buna trk 500 de dahil para vermesi israftır diyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------

    Anlamak istemiyorsunuz benim vermeye çalıştığım örnekler motorların maksimum performanslarının ölçüldüğü yerler. Ben şöyle sürdüm böyle sürdüm diyerek şunu bunu geçtim gibi örnekler daha mı mantıklı. Bana gösterge fotoğrafı dışında başka performans belgesi gösterebilir misiniz? onu inceleyeyim belge olarak onu kullanalım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------

    özellikle yarış bilgisi paylaşarak ukalalık yapmaya çalışmıyorum verebileceğim tek elle tutulur ve herkesin ulaşabileceği tarafsız örnek onlar. bi yerde hız ve performans konuşuluyorsa wsbk ya bakarım önce ondan sonra konuşurum.
    oialdemir bunu beğendi.

  12. #152

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda yapılan genel yanlış sadece tork ve beygir değerlerine bakmak. iki motorun tork ve beygiri eşit olsa dahi silindir sayısı ve hacmi farklıysa gücün gelişi ve dolayısıyla da hızı farklı olur. mt7 gibi bir motoru 20000km kadar başına bela getirmeden kullanan adam istediği motora geçebilir bence...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------

    Ben de üzerine basa basa söylüyorum ki R 25 ile 20.000km yapmış adamın cbr500 motorlu herhangi bir şeye buna trk 500 de dahil para vermesi israftır diyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------

    Anlamak istemiyorsunuz benim vermeye çalıştığım örnekler motorların maksimum performanslarının ölçüldüğü yerler. Ben şöyle sürdüm böyle sürdüm diyerek şunu bunu geçtim gibi örnekler daha mı mantıklı. Bana gösterge fotoğrafı dışında başka performans belgesi gösterebilir misiniz? onu inceleyeyim belge olarak onu kullanalım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------

    özellikle yarış bilgisi paylaşarak ukalalık yapmaya çalışmıyorum verebileceğim tek elle tutulur ve herkesin ulaşabileceği tarafsız örnek onlar. bi yerde hız ve performans konuşuluyorsa wsbk ya bakarım önce ondan sonra konuşurum.
    Hocam, ben şunu söyleyeyim size, bahsettiğiniz verilerin elde edildiği motorlar bizim bindiğimiz stock motorlar değil. Arada dağlar kadar da fark var.

    Buna otomobil camiasından bir örnek. Subaru 2.5 WRX STİ. Sokaklarda var. İnsanlar biniyor. Konya'da arkadaşımda vardı, kullandım. Kesinlikle izlediğim rallilerdeki STİ gibi değildi.

    Çünkü size, bize satılan motorun bir kullanım ömrü olmalı. Bahsettiğimiz yarışlardaki gibi, duruma göre, üç beş yarışı sağlam tamamlamaya odaklı tasarlanmış bir motor ile, 100-200 bin km çevirmesi için tasarlanmış bir motor aynı değildir. Aynı olamaz.

    Adamlar ciddi argeler yapıp ciddi modifikasyonlar yapıyorlar o motorları pistte o hızlara ulaştırabilmek için. O dünya başka.

    Ama düşünsenize, her 5-10 bin km'de yeni motor isteyen bir pist aracına hangimiz ne kadar binebilirdik?

    Yine otomobil camiasından örnek; Honda Civic 1.6 ies, 120 hp motor bloğu var. Yüzbinlerce km sorunsuz çalışıyor alet. Modifiye ediyorsunuz, 200-250 beygire çıkıyor, ama 15-20 bin sonra bir yerlerden patlıyor.

    Kenan Sofuoğlu'nun kullandığı kawasaki ile, bizim gidip showroom'dan aldığımız kawasaki aynı mı size göre?
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  13. #153

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Ben de onu anlatmaya çalışıyorum işte bu kadar modifikasyona uğramış motorlar bile forumda muhabbeti olan hızları yapamaz veya zar zor yapar durumda iken bayiden veya 2. el aldığınız stok motorun gittiği veya gidemediği hizdan neden şikayet ediyoruz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------

    Benim verdiğim örneklere baktığınızda söylemeniz gereken şey: ulan bu kadar hafifletilmiş ve güç yüklenmiş motorlar böyle gidiyorsa benim çıkmayı düşündüğüm hızlar gerçekten hayaldir demeniz gerekiyor.

  14. #154

    Üyelik
    10 Mart 2017
    Benim cbr500r 5.3lt yakıyor, niye?

  15. #155
    trancexp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    ist/b.çekmece
    Motosikleti
    MT-07 &MT125
    Şöyle yazayım cbr 500 ümü çıkaracaksam gittiğim grupta mt7 , mt9 ,xj6 falan olacak , 250 - 300 cc ile çıkmam yola. Birde sürekli 180 ve üstüne ne kimsenin bütçesi yeter , nede rüzgar la , stresle uğraşır anlık çıkar bırakır herkes . Ha altında Race Replica makina olur yardırırsın o ayrı. Herkes kabul etsin en güzel ve kontrollü hızlar 170 -190 arası hafif araba trafikli yol . 500R da bunları karşılıyor. Ama insanoğlu doymuyor dahada gitsin istiyor bu neden le full sistem bir egzozun az da olsa bu hisleri dizginleyeceğine inanıyorum.

    Ayrıca ;
    R25 grubuyla uçmakdereye gittim bende cbr 250 var, en uzun basılacak yerlerde r25 ler hiç bir zaman kopamadı en fazla 20 -30 metre önümdeydiler yol düzlüktü ve azda rüzgar vardı benim hızlar 168 - 170 .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------

    Alıntı Monty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim cbr500r 5.3lt yakıyor, niye?
    Bende 4.4 gösteriyor ama motor daha 7500 km de ve benim ölçümlerime göre 3.8 lt civarı yakıyor . BUnlarda kronik sorun şamandıra problemi var yanlış ölçüyor olabilir. Bazı forumlar 0.5 litre fazla yazdığı söylenmekte. Yurt dışı sitelerine bakmadım.
    enderbilgi bunu beğendi.

  16. #156

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de onu anlatmaya çalışıyorum işte bu kadar modifikasyona uğramış motorlar bile forumda muhabbeti olan hızları yapamaz veya zar zor yapar durumda iken bayiden veya 2. el aldığınız stok motorun gittiği veya gidemediği hizdan neden şikayet ediyoruz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------

    Benim verdiğim örneklere baktığınızda söylemeniz gereken şey: ulan bu kadar hafifletilmiş ve güç yüklenmiş motorlar böyle gidiyorsa benim çıkmayı düşündüğüm hızlar gerçekten hayaldir demeniz gerekiyor.
    İşte onu anlamıyor insanlar. Ben CBR250 için hep söylüyorum. Motorun top speedi 181 km/h geçiyor. Evet kadran 181 yazınca kesici devreye giriyor. Ama stock bir CBR250 ile, arkadan itekleyen veya önden çeken ekstra bir kuvvet yoksa, düz yolda görebileceğiniz en maksimum hız 170 km/h'dir. 50 km boyunca dümdüz giden bir yol bulursanız, ideal koşullar sağlandığında 60-65 kg bir sürücü ile, bir ihtimal o 181 km/h sürate çıkarsınız.

    Ancak reel hayatta, benim gazı her açtığımda çıktığı sürat önemlidir. Bu sürat CBR250 için 160-165 arası. Karşıdan sert rüzgar esmiyorsa, yokuş yukarı değilse, her türlü 160'ı çıkartıyor ki işte bana göre bu motorun sağlıklı çalışırken yapabildiği en yüksek hız bu, fazlası motora zarar.
    oialdemir ve enderbilgi bunu beğendiler.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  17. #157

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı trancexp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle yazayım cbr 500 ümü çıkaracaksam gittiğim grupta mt7 , mt9 ,xj6 falan olacak , 250 - 300 cc ile çıkmam yola. Birde sürekli 180 ve üstüne ne kimsenin bütçesi yeter , nede rüzgar la , stresle uğraşır anlık çıkar bırakır herkes . Ha altında Race Replica makina olur yardırırsın o ayrı. Herkes kabul etsin en güzel ve kontrollü hızlar 170 -190 arası hafif araba trafikli yol . 500R da bunları karşılıyor. Ama insanoğlu doymuyor dahada gitsin istiyor bu neden le full sistem bir egzozun az da olsa bu hisleri dizginleyeceğine inanıyorum.

    Ayrıca ;
    R25 grubuyla uçmakdereye gittim bende cbr 250 var, en uzun basılacak yerlerde r25 ler hiç bir zaman kopamadı en fazla 20 -30 metre önümdeydiler yol düzlüktü ve azda rüzgar vardı benim hızlar 168 - 170 .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------


    Bende 4.4 gösteriyor ama motor daha 7500 km de ve benim ölçümlerime göre 3.8 lt civarı yakıyor . BUnlarda kronik sorun şamandıra problemi var yanlış ölçüyor olabilir. Bazı forumlar 0.5 litre fazla yazdığı söylenmekte. Yurt dışı sitelerine bakmadım.
    İki motor da 1 saat sıka sıka gitse zaten 2.5 saatlik yol. R25 in cbr250r a 1 saatte en fazla atacağı fark 20km dir. Tabi bi saat sıkmak ta kondisyon ister.

  18. #158
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    olay cbr250 r25 muhabbetine dönmüş tamamen son hız olarak çok fazla fark yok bence ayrıca yukarıda biri demiş kim 180 sabit devamlı gidebilcek nereye kadar gör bırak gör bırak yapılıyor genelde.İkiside aynı hızlarda gittiği zaman cbr 250 daha avantajlı bence maddi acıdan.Ayrıca cbr 250 de götünden ayrılmıyor yani r25in

  19. #159

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olay cbr250 r25 muhabbetine dönmüş tamamen son hız olarak çok fazla fark yok bence ayrıca yukarıda biri demiş kim 180 sabit devamlı gidebilcek nereye kadar gör bırak gör bırak yapılıyor genelde.İkiside aynı hızlarda gittiği zaman cbr 250 daha avantajlı bence maddi acıdan.Ayrıca cbr 250 de götünden ayrılmıyor yani r25in
    haklısın düzde R25 in seni tatmin edecek kadar çok büyük fark koyabilmesi için düzlüğün çok uzun olması gerekir uçmakdereye giderken koyduğu fark belli olmasa bile uçmakderenin virajları içinde cbr250r için R25 10 viraj sonra görünmez olacaktır tabi R25 e binenin bu farkı koyabilmesi için 10.000km den fazla tecrübesi olması gerekir...

  20. #160
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda yapılan genel yanlış sadece tork ve beygir değerlerine bakmak. iki motorun tork ve beygiri eşit olsa dahi silindir sayısı ve hacmi farklıysa gücün gelişi ve dolayısıyla da hızı farklı olur. mt7 gibi bir motoru 20000km kadar başına bela getirmeden kullanan adam istediği motora geçebilir bence...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------

    Ben de üzerine basa basa söylüyorum ki R 25 ile 20.000km yapmış adamın cbr500 motorlu herhangi bir şeye buna trk 500 de dahil para vermesi israftır diyorum.[COLOR="Silver"]

    Motosikletleri ve hacimleri bir basamak olarak görmeyi bırakabilirsek bir ton sorundan kurtuluruz. Örneğin r25 ten sonra bilmemneye geçmek israftır diye bir cümle var? Neden?
    Herkesin beklentisi, motosiklete bakışı, aldığı zevk , kullanım tarzı ve amacı başkadır. Genellemek hata olur.
    Örneğin hiç bir kuvvet bana, küçük bir uçağın inemeyeceği kadar dar yollarda 4 silindiri sevdiremez, bu israfa nasıl çözüm bulalım

    Ve kilometre tecrübesi ile, yollarda yarış halinde sınırlarda motosiklet kullanmayı bir tutmayalım.
    efendy06 ve srknsnyz bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
8. sayfa BirinciBirinci ... 6789 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)