Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Baştan Aşağıya "GÜVENLİK" Ekipmanı Tavsiyesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Ağustos 2015
    Merhaba arkadaşlar
    Uzun zamandır forumda dolaşıyorum bir motor almaya karar vermiştim forumdaki bilgiler sayesinde modelinide kesinleştirdim ve uzun yol tecrübem olmadığı için bundan sonra yaşayacağım yere(Karabük) 1 hafta sonra kargolanmak üzere ayarladım.
    Ama hala güvenlikle ilgili sorunlarım var
    Herşeyden önce şekli çokta önemli olmamakla birlikte tam olarak güvende hissedebileceğim iyi bir full face kask.Shark Raw lara bakıyordum aslında çok hoşuma gitmişti ama yarım olduğunu anlayınca vazgeçtim diyebilirim.
    Bunun dışında dizlik olsun eldiven olsun mont olsun bunlar hakkında en ufak bir fikrim bile yok.Motoru yaz kış kullanacağım kısa mesafe sürekli ama güvenliği 5 kmlik bir mesafe olsa bile bırakmak istemiyorum.Bu yüzden üstadlardan yardım bekliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Henüz YOK
    Bütçenizi söylerseniz daha iyi yardımcı olabiliriz.

  3. #3

    Üyelik
    25 Ağustos 2015
    Aşağı yukarı 1-2 bin lira kadar bir bütçe ayırabildim şimdilik

  4. #4
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    obarey bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    25 Ağustos 2015
    Yorumlarınız için teşekkür ederim ama neler alınacağını az çok biliyorum ama hangi markanın hangi modeli iyidir hangisi alınmalıdır nereden alınmalıdır bu tarz şeyleri öğrenmek istiyorum daha somut bir şekilde.
    Şimdiden teşekkürler

  6. #6
    Pangea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR 125 X
    Bu işler genelde bütçe meselesi ancak
    kask :agv,nolan,shark,bell
    mont:revit,4riders,kustihani
    eldiven:revit,five gloves,spidi,richa
    koruma:knox,zandona
    bot:tcx,yds olabilir bu markalar genel olarak bütçenize uygun ve bilinen tanınan markalar beğendiniz modeller üzerinden yorum yapmak daha mantıklı olur.

  7. #7

    Üyelik
    25 Ağustos 2015
    Alıntı Pangea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işler genelde bütçe meselesi ancak
    kask :agv,nolan,shark,bell
    mont:revit,4riders,kustihani
    eldiven:revit,five gloves,spidi,richa
    koruma:knox,zandona
    bot:tcx,yds olabilir bu markalar genel olarak bütçenize uygun ve bilinen tanınan markalar beğendiniz modeller üzerinden yorum yapmak daha mantıklı olur.
    Dediğim gibi öncelik güvenlik benim için görüntüye pek takılmıyorum ama chopper a göre bir şeyler olması işime gelir tabiki

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------

    Birkaç tane kask belirledim kafamda
    http://www.motosikletaksesuarlari.co...ski_20918.html
    http://www.motosikletaksesuarlari.co...ski_16233.html
    http://www.motosikletaksesuarlari.co...ask_18531.html
    http://www.motosikletaksesuarlari.co...Kask_9147.html
    http://www.motosikletaksesuarlari.co...iyah_8143.html

    Bunların arasından hangisi güvenlik ve konfor açısından birinci çıkar? Ön planda güvenlik olmaz üzere..[COLOR="Silver"]

  8. #8

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Kaska iyi para ayır.

    Kaskın tam oturması önemli. Kaskı takarken alnına düşen saçını rahatça parmaklarını sokarak geriye itebiliyorsan büyük kask almışsın demektir; bir küçüğünü al.

    Kışın buğu sorununa karşı "pinlock"lu olanların faydalı olduğu söyleniyor. Ben ıskalamışım o konuyu kaskı alırken ... Pinlocklu mu diye sor; anlatırlar... Pinlock ne diye soran yerden kask alma; ne sattığını bilmiyordur; geleni satmaya çalışıyordur...

    Monttur, pantolondur; çok da markaya takılma; koruma yerlerinin yerinden kaymayacağından emin ol; bedenine otursun, dirsekler, omuzlar, dizler vs...

    Montların fermuarlı iç kısmı çıkabilen modellerini tercih edersen yazın iç astarsız giyersin; kışın geri takarsın. Pantolonun da aynı şekilde.

    Bellik mutlaka al. Beş baklalı olanları yeterli olabilir. Özellikle uzun yolda, belliksiz yola çıkma. Böbreklere falan da faydası olduğu söyleniyor; rüzgara da vs., sırtı korumasının haricinde..

    Mutlaka bot al; motosiklet botu. Motosiklet ayakkabısı alma. Botunu al. En az 1 karış falan yukarda olanlardan. Motoru yeni aldığımda senin gibi tüm donanımı girdim çıktım aldım motosiklet kıyafetleri mağazasından. Bi tek botu sonraya bırakmıştım. Geçende motoru yan yatırdık, ayağımın üstüne... Bot şart.

    Güvenlikle ilgili olarak, motosikletine koruma demiri taktır. Benim gibi darından taktırma, genişinden taktır. Motorsikletin üstündeyken, iki kişi tutup motoru yere yatırsınlar; motor, koruma demirinin üstüne yan yatacak; motoru koruyacak. Ama ayağını bacağını da koruyacak kadar geniş olmalı. Motorun ağırlığı ayağına, bacağına binmemeli. Ben koruma demiri taktırırken buna dikkat etmemişim tam. Yan yatırdığımda motora bir şey olmadı ama, ayağıma motorun ağırlığı geldi; iki gündür topallıyorum; kırmadığıma, çatlatmadığıma şükrediyorum; geçer 1-2 güne.. O koruma demirini de değiştircem...

    Ha, gece falan yola çıkmayı düşünüyorsan motorla, yeşil veya turuncu falan fosforlu yeleklerden bulundur yanında. Motosiklet montunun üzerine geçiriveriyorsun. Tamam çok havalı durmuyor ama; gecenin bir köründe farkedilmek şekilden daha önemli neticede ...

    Eldivene değinmeyi unutmuşum; mutlaka korumalı eldiven al; avuç içi, ayalar, dış falan ... İnsan, düşerken ilk önce ellerini yere koymaya çalışıyor haliyle ...

    Unutmadan, kaskın kayışını sıkı bağla; kafana kask geçirmek yeterli olmayabilir; düşme esnasında kaskın baştan çıkıp gitmemesi gerek ...

    Bu konularda zaferce nickli arkadaşın bu forumda geniş ve ayrıntılı makaleleri var; arattırırsan bulabilirsin.

    Son not: sürüş eğitim al.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------

    Güle güle kullan. İyi sürüşler.
    xewor, zaferce, RAMİREZ ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9

    Üyelik
    25 Ağustos 2015
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaska iyi para ayır.

    Kaskın tam oturması önemli. Kaskı takarken alnına düşen saçını rahatça parmaklarını sokarak geriye itebiliyorsan büyük kask almışsın demektir; bir küçüğünü al.

    Kışın buğu sorununa karşı "pinlock"lu olanların faydalı olduğu söyleniyor. Ben ıskalamışım o konuyu kaskı alırken ... Pinlocklu mu diye sor; anlatırlar... Pinlock ne diye soran yerden kask alma; ne sattığını bilmiyordur; geleni satmaya çalışıyordur...

    Monttur, pantolondur; çok da markaya takılma; koruma yerlerinin yerinden kaymayacağından emin ol; bedenine otursun, dirsekler, omuzlar, dizler vs...

    Montların fermuarlı iç kısmı çıkabilen modellerini tercih edersen yazın iç astarsız giyersin; kışın geri takarsın. Pantolonun da aynı şekilde.

    Bellik mutlaka al. Beş baklalı olanları yeterli olabilir. Özellikle uzun yolda, belliksiz yola çıkma. Böbreklere falan da faydası olduğu söyleniyor; rüzgara da vs., sırtı korumasının haricinde..

    Mutlaka bot al; motosiklet botu. Motosiklet ayakkabısı alma. Botunu al. En az 1 karış falan yukarda olanlardan. Motoru yeni aldığımda senin gibi tüm donanımı girdim çıktım aldım motosiklet kıyafetleri mağazasından. Bi tek botu sonraya bırakmıştım. Geçende motoru yan yatırdık, ayağımın üstüne... Bot şart.

    Güvenlikle ilgili olarak, motosikletine koruma demiri taktır. Benim gibi darından taktırma, genişinden taktır. Motorsikletin üstündeyken, iki kişi tutup motoru yere yatırsınlar; motor, koruma demirinin üstüne yan yatacak; motoru koruyacak. Ama ayağını bacağını da koruyacak kadar geniş olmalı. Motorun ağırlığı ayağına, bacağına binmemeli. Ben koruma demiri taktırırken buna dikkat etmemişim tam. Yan yatırdığımda motora bir şey olmadı ama, ayağıma motorun ağırlığı geldi; iki gündür topallıyorum; kırmadığıma, çatlatmadığıma şükrediyorum; geçer 1-2 güne.. O koruma demirini de değiştircem...

    Ha, gece falan yola çıkmayı düşünüyorsan motorla, yeşil veya turuncu falan fosforlu yeleklerden bulundur yanında. Motosiklet montunun üzerine geçiriveriyorsun. Tamam çok havalı durmuyor ama; gecenin bir köründe farkedilmek şekilden daha önemli neticede ...

    Eldivene değinmeyi unutmuşum; mutlaka korumalı eldiven al; avuç içi, ayalar, dış falan ... İnsan, düşerken ilk önce ellerini yere koymaya çalışıyor haliyle ...

    Unutmadan, kaskın kayışını sıkı bağla; kafana kask geçirmek yeterli olmayabilir; düşme esnasında kaskın baştan çıkıp gitmemesi gerek ...

    Bu konularda zaferce nickli arkadaşın bu forumda geniş ve ayrıntılı makaleleri var; arattırırsan bulabilirsin.

    Son not: sürüş eğitim al.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------

    Güle güle kullan. İyi sürüşler.
    Çok teşekkür ederim gerçekten çok yardımcı oldun.Dediklerini kesinlikle dikkate alıcam


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)