Baştan Aşağıya "GÜVENLİK" Ekipmanı Tavsiyesi
-
30 Ağustos 2015, 16:44
#1
Merhaba arkadaşlar
Uzun zamandır forumda dolaşıyorum bir motor almaya karar vermiştim forumdaki bilgiler sayesinde modelinide kesinleştirdim ve uzun yol tecrübem olmadığı için bundan sonra yaşayacağım yere(Karabük) 1 hafta sonra kargolanmak üzere ayarladım.
Ama hala güvenlikle ilgili sorunlarım var
Herşeyden önce şekli çokta önemli olmamakla birlikte tam olarak güvende hissedebileceğim iyi bir full face kask.Shark Raw lara bakıyordum aslında çok hoşuma gitmişti ama yarım olduğunu anlayınca vazgeçtim diyebilirim.
Bunun dışında dizlik olsun eldiven olsun mont olsun bunlar hakkında en ufak bir fikrim bile yok.Motoru yaz kış kullanacağım kısa mesafe sürekli ama güvenliği 5 kmlik bir mesafe olsa bile bırakmak istemiyorum.Bu yüzden üstadlardan yardım bekliyorum
Reklamlar
-
30 Ağustos 2015, 17:01
#2
Bütçenizi söylerseniz daha iyi yardımcı olabiliriz.
-
30 Ağustos 2015, 17:20
#3
Aşağı yukarı 1-2 bin lira kadar bir bütçe ayırabildim şimdilik
-
30 Ağustos 2015, 17:22
#4
-
31 Ağustos 2015, 12:35
#5
Yorumlarınız için teşekkür ederim ama neler alınacağını az çok biliyorum ama hangi markanın hangi modeli iyidir hangisi alınmalıdır nereden alınmalıdır bu tarz şeyleri öğrenmek istiyorum daha somut bir şekilde.
Şimdiden teşekkürler
-
31 Ağustos 2015, 12:46
#6
Bu işler genelde bütçe meselesi ancak
kask :agv,nolan,shark,bell
mont:revit,4riders,kustihani
eldiven:revit,five gloves,spidi,richa
koruma:knox,zandona
bot:tcx,yds olabilir bu markalar genel olarak bütçenize uygun ve bilinen tanınan markalar beğendiniz modeller üzerinden yorum yapmak daha mantıklı olur.
-
31 Ağustos 2015, 18:57
#7
Pangea adlı üyeden alıntı
Bu işler genelde bütçe meselesi ancak
kask :agv,nolan,shark,bell
mont:revit,4riders,kustihani
eldiven:revit,five gloves,spidi,richa
koruma:knox,zandona
bot:tcx,yds olabilir bu markalar genel olarak bütçenize uygun ve bilinen tanınan markalar beğendiniz modeller üzerinden yorum yapmak daha mantıklı olur.
Dediğim gibi öncelik güvenlik benim için görüntüye pek takılmıyorum ama chopper a göre bir şeyler olması işime gelir tabiki
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------
Birkaç tane kask belirledim kafamda
http://www.motosikletaksesuarlari.co...ski_20918.html
http://www.motosikletaksesuarlari.co...ski_16233.html
http://www.motosikletaksesuarlari.co...ask_18531.html
http://www.motosikletaksesuarlari.co...Kask_9147.html
http://www.motosikletaksesuarlari.co...iyah_8143.html
Bunların arasından hangisi güvenlik ve konfor açısından birinci çıkar? Ön planda güvenlik olmaz üzere..[COLOR="Silver"]
-
31 Ağustos 2015, 23:29
#8
Kaska iyi para ayır.
Kaskın tam oturması önemli. Kaskı takarken alnına düşen saçını rahatça parmaklarını sokarak geriye itebiliyorsan büyük kask almışsın demektir; bir küçüğünü al.
Kışın buğu sorununa karşı "pinlock"lu olanların faydalı olduğu söyleniyor. Ben ıskalamışım o konuyu kaskı alırken ... Pinlocklu mu diye sor; anlatırlar... Pinlock ne diye soran yerden kask alma; ne sattığını bilmiyordur; geleni satmaya çalışıyordur...
Monttur, pantolondur; çok da markaya takılma; koruma yerlerinin yerinden kaymayacağından emin ol; bedenine otursun, dirsekler, omuzlar, dizler vs...
Montların fermuarlı iç kısmı çıkabilen modellerini tercih edersen yazın iç astarsız giyersin; kışın geri takarsın. Pantolonun da aynı şekilde.
Bellik mutlaka al. Beş baklalı olanları yeterli olabilir. Özellikle uzun yolda, belliksiz yola çıkma. Böbreklere falan da faydası olduğu söyleniyor; rüzgara da vs., sırtı korumasının haricinde..
Mutlaka bot al; motosiklet botu. Motosiklet ayakkabısı alma. Botunu al. En az 1 karış falan yukarda olanlardan. Motoru yeni aldığımda senin gibi tüm donanımı girdim çıktım aldım motosiklet kıyafetleri mağazasından. Bi tek botu sonraya bırakmıştım. Geçende motoru yan yatırdık, ayağımın üstüne... Bot şart.
Güvenlikle ilgili olarak, motosikletine koruma demiri taktır. Benim gibi darından taktırma, genişinden taktır. Motorsikletin üstündeyken, iki kişi tutup motoru yere yatırsınlar; motor, koruma demirinin üstüne yan yatacak; motoru koruyacak. Ama ayağını bacağını da koruyacak kadar geniş olmalı. Motorun ağırlığı ayağına, bacağına binmemeli. Ben koruma demiri taktırırken buna dikkat etmemişim tam. Yan yatırdığımda motora bir şey olmadı ama, ayağıma motorun ağırlığı geldi; iki gündür topallıyorum; kırmadığıma, çatlatmadığıma şükrediyorum; geçer 1-2 güne.. O koruma demirini de değiştircem...
Ha, gece falan yola çıkmayı düşünüyorsan motorla, yeşil veya turuncu falan fosforlu yeleklerden bulundur yanında. Motosiklet montunun üzerine geçiriveriyorsun. Tamam çok havalı durmuyor ama; gecenin bir köründe farkedilmek şekilden daha önemli neticede ...
Eldivene değinmeyi unutmuşum; mutlaka korumalı eldiven al; avuç içi, ayalar, dış falan ... İnsan, düşerken ilk önce ellerini yere koymaya çalışıyor haliyle ...
Unutmadan, kaskın kayışını sıkı bağla; kafana kask geçirmek yeterli olmayabilir; düşme esnasında kaskın baştan çıkıp gitmemesi gerek ...
Bu konularda zaferce nickli arkadaşın bu forumda geniş ve ayrıntılı makaleleri var; arattırırsan bulabilirsin.
Son not: sürüş eğitim al.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------
Güle güle kullan. İyi sürüşler.
-
GezeGeze adlı üyeden alıntı
Kaska iyi para ayır.
Kaskın tam oturması önemli. Kaskı takarken alnına düşen saçını rahatça parmaklarını sokarak geriye itebiliyorsan büyük kask almışsın demektir; bir küçüğünü al.
Kışın buğu sorununa karşı "pinlock"lu olanların faydalı olduğu söyleniyor. Ben ıskalamışım o konuyu kaskı alırken ... Pinlocklu mu diye sor; anlatırlar... Pinlock ne diye soran yerden kask alma; ne sattığını bilmiyordur; geleni satmaya çalışıyordur...
Monttur, pantolondur; çok da markaya takılma; koruma yerlerinin yerinden kaymayacağından emin ol; bedenine otursun, dirsekler, omuzlar, dizler vs...
Montların fermuarlı iç kısmı çıkabilen modellerini tercih edersen yazın iç astarsız giyersin; kışın geri takarsın. Pantolonun da aynı şekilde.
Bellik mutlaka al. Beş baklalı olanları yeterli olabilir. Özellikle uzun yolda, belliksiz yola çıkma. Böbreklere falan da faydası olduğu söyleniyor; rüzgara da vs., sırtı korumasının haricinde..
Mutlaka bot al; motosiklet botu. Motosiklet ayakkabısı alma. Botunu al. En az 1 karış falan yukarda olanlardan. Motoru yeni aldığımda senin gibi tüm donanımı girdim çıktım aldım motosiklet kıyafetleri mağazasından. Bi tek botu sonraya bırakmıştım. Geçende motoru yan yatırdık, ayağımın üstüne... Bot şart.
Güvenlikle ilgili olarak, motosikletine koruma demiri taktır. Benim gibi darından taktırma, genişinden taktır. Motorsikletin üstündeyken, iki kişi tutup motoru yere yatırsınlar; motor, koruma demirinin üstüne yan yatacak; motoru koruyacak. Ama ayağını bacağını da koruyacak kadar geniş olmalı. Motorun ağırlığı ayağına, bacağına binmemeli. Ben koruma demiri taktırırken buna dikkat etmemişim tam. Yan yatırdığımda motora bir şey olmadı ama, ayağıma motorun ağırlığı geldi; iki gündür topallıyorum; kırmadığıma, çatlatmadığıma şükrediyorum; geçer 1-2 güne.. O koruma demirini de değiştircem...
Ha, gece falan yola çıkmayı düşünüyorsan motorla, yeşil veya turuncu falan fosforlu yeleklerden bulundur yanında. Motosiklet montunun üzerine geçiriveriyorsun. Tamam çok havalı durmuyor ama; gecenin bir köründe farkedilmek şekilden daha önemli neticede ...
Eldivene değinmeyi unutmuşum; mutlaka korumalı eldiven al; avuç içi, ayalar, dış falan ... İnsan, düşerken ilk önce ellerini yere koymaya çalışıyor haliyle ...
Unutmadan, kaskın kayışını sıkı bağla; kafana kask geçirmek yeterli olmayabilir; düşme esnasında kaskın baştan çıkıp gitmemesi gerek ...
Bu konularda zaferce nickli arkadaşın bu forumda geniş ve ayrıntılı makaleleri var; arattırırsan bulabilirsin.
Son not: sürüş eğitim al.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------
Güle güle kullan. İyi sürüşler.
Çok teşekkür ederim gerçekten çok yardımcı oldun.Dediklerini kesinlikle dikkate alıcam
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)