ikinci eldeki saçma fiyatlar ve nedenleri
-
ARKADAŞLAR SIFIRA YAKIN HATTA SIFIRINDAN FAZLA FİYAT YAZILAN MotoR LAR İÇİN YAZMA GEREĞİ HİSSETTİM
İNSANLAR SIFIR MOTOR ALIRSAK ÇOK MASRAFIMIZ OLUR ZANNEDİYORLAR
ŞU ANA KADAR BİR KAÇ KEZ 2.EL Bİ KAÇ KEZDE SIFIR MOTORUM OLDU SADECE 2. EL İLE ''0'' MOTOR ARASINDAKİ FİYAT FARKINI ORTAYA KOYACAĞIM
1-EĞER 2.EL MOTOR ALIRSANIZ VE PLAKA DEĞİŞTİRMENİZ GEREKMEZ İSE NOTERE 110 TL ÖDERSİNİZ
2-EĞER 2 EL MOTOR ALIP PLAKA DEĞİŞTİRMENİZ GEREKİRSEDE 205 Tl ÖDERSİNİZ
GELELİM ORTALIKTA DOLAŞAN SIFIR MOTORDAKİ (SIFIR ALIRSANIZ ŞU KADAR MASRAF OLUR BU KADAR MASRAF OLUR YALANINA )
1- SADECE TRAFİĞE 185 TL RUHSAT PARASI ÖDERSİNİZ
2- 2,5 TL EK1 ÜCRETİ ÖDERSİNİZ
3- 13 TL DE PLAKA MASRAFI
YANİ SIFIR BİR MOTORDA SİZE MALİYET 200 TL DİR 1 KURUŞ FAZLA ASLA ÖDEMEZSSİNİZ
ŞİMDİ GELELİM 2 EL MOTOR ALMAYA
YA PLAKA DEĞİŞİKLİĞİ YAPMAZSSINIZ 110 TL ÖDERSİNİZ
YADA PLAKA DEĞİŞİKLİĞİ YAPARSINIZ 210 TL ÖDERSİNİZ
MOTOR ALIRKEN SEÇİMİ SİZ YAPIN SIFIRA YAKIN 2 ELLERDEKİ YALANA KANMAYIN
SİZİ SİGORTA VE VERGİ İLE DE ALDATIRLAR MOTORU ALDIĞINIZ GÜNE KADAR OLAN VERGİYİ SATIN ALDIĞINIZ BAYİ ÖDER
SİGORTA İSE İKİNCİ ElDE ALSANIZ ZATEN YAPTIRMANIZ GEREKEN BİR DURUMDUR SIFIR OLSUN 2 EL OLSUN DURUM DEĞİŞMEZ
SONUÇ 2 ELLE 0 MOTOR ARASINDAKİ MASRAFLARDAKİ FARK YA 100 TL OLUCAKTIR YADA HİÇ FARK OLMIYACAKTIR
Reklamlar
-
Onemli olan plaka maasrafi degil motorun sifir fiyati ile 2 ci el fiyatinin arasinda fiyat farki fazlaysa alinir. Atiyorum sifiri 10 tl olan motor 7 bine alabiliyosan alirsin. Aradaki 3 bin tl cebine kalir. Satarkende fazla zarar etmessin. Sik sik motor degistiren bir kisi surekli sifir motor almaya kalkarsa acayip zarar eder hem para kaybi hem zaman kaybi cok olur. Bir motora 2 aydan fazla binmiyorsaniz 2 ci el almak daha karli. İhtiyaclari iyi belirleyip ona gore karar vermek gerekir.
-
Aynen öyle.Sıfırı 4.900 TL olan motosikletin 7.000 km yol yapmış 2. eline 4.800 tl yazan 5.500 tl fiyat yazan var.Motosiklette ekstra yok ne lastik ne topcase ne koruma barı.Bunlara sinirlenip o modelde ilan koymustum aynen bu sekilde yazmistim, helal olsun mesajlari gelmisti baya bi 😀 Enayi ariyorlar heralde
-
pcmnyk adlı üyeden alıntı
Onemli olan plaka maasrafi degil motorun sifir fiyati ile 2 ci el fiyatinin arasinda fiyat farki fazlaysa alinir. Atiyorum sifiri 10 tl olan motor 7 bine alabiliyosan alirsin. Aradaki 3 bin tl cebine kalir. Satarkende fazla zarar etmessin. Sik sik motor degistiren bir kisi surekli sifir motor almaya kalkarsa acayip zarar eder hem para kaybi hem zaman kaybi cok olur. Bir motora 2 aydan fazla binmiyorsaniz 2 ci el almak daha karli. İhtiyaclari iyi belirleyip ona gore karar vermek gerekir.
doğru dedim hocam yanlız burdaki mesele şu motor piyasası arabaya göre inanılmaz saçma sıfır ile aynı rakkamlar hatta daha pahalı şöyle düşünün aynı şey arabada olsaydı yani 45 bine aldığınız bir arabanın ikinci elini 45 bine alırmıydınız asla fakat 100 lerce örneği var kendimde motorumu satmak üzereyim 2014 model xj6 motorum var sıfırı 22 500 ben 19500 istiyorum fakat insanlar bu motora 22 000 yazanlar var yada ktm 390 alıcam 17 600 sıfırını veriyorlar 17 500 istiyor ve asla fiyatta inmezmiş arkadaş öyle diyor valla kimse ikinci eli 300 500 altına satamaz gider sıfırını alırım gönlüm rahat olur
-
ayns adlı üyeden alıntı
1- SADECE TRAFİĞE 185 TL RUHSAT PARASI ÖDERSİNİZ
2- 2,5 TL EK1 ÜCRETİ ÖDERSİNİZ
3- 13 TL DE PLAKA MASRAFI
YANİ SIFIR BİR MOTORDA SİZE MALİYET 200 TL DİR 1 KURUŞ FAZLA ASLA ÖDEMEZSSİNİZ
Sıfır motor aldım bayiden çıkartana kadar ki masrafım 900 lira civarıydı. Noter parası, ruhsat parası, işi yapacak adamın parası derken tutuyorda tutuyor.
Neden kendin yapmadın diyenler var izah edelim benim bu işlerin bitmesi sıfır motor olduğu ve piyasada olmadığı için 3 gün sürdü işlemler(sigorta sistemlerinde bile yoktu motorun modeli) Bunları ben yapsam 3 gün işten izin almam gerek, 3 gün koşturmam gerekti, böyle hesaplarsa zararım aynı kapıya çıkıyor.
En basitinden forumdan bi arkadaşın parası yeterli gelmeyeceği için kendisi yapmaya kalktı motor rodajı bitirdi hala plaka, ruhsat çıkaramamıştı. Yani bu işler öyle evrak üstünde yazdığı 2.5 lira ver 13 lira ver demeyle olmuyor. Burası Türkiye memur sana git yarın gel deyince akan sular duruyor. Randevu sistemine hiç girmiyorum bile....
Kısacası varsa 200 lira ödedim motorun işini bitirdim diyen getirin alnının tam orta yerinden şap diye öpeyim.
-
küçük şehirler için dediğin doğru olabilir. ama istanbul cehenneminde işler dediğin gibi yürümüyor. ben işten değil 3 gün 3 saat ayrılamıyorum. ayrıca diyelim mayıs ayında sıfır km motor alacaksın motoru aldığın bayii kesinlikle 2015-1 yani ocak mtv' sini ödemiyor. kağıt üzerinde ödemekle yükümlü falan diyebilirsiniz ama realite bu. belki mtv si 30 tl olan motorun ilk vergisini öder ama hangi bayi karından 400 tl feragat edip 1000cc mtv si öder düşünmek lazım.
-
Bune adlı üyeden alıntı
Sıfır motor aldım bayiden çıkartana kadar ki masrafım 900 lira civarıydı. Noter parası, ruhsat parası, işi yapacak adamın parası derken tutuyorda tutuyor.
Neden kendin yapmadın diyenler var izah edelim benim bu işlerin bitmesi sıfır motor olduğu ve piyasada olmadığı için 3 gün sürdü işlemler(sigorta sistemlerinde bile yoktu motorun modeli) Bunları ben yapsam 3 gün işten izin almam gerek, 3 gün koşturmam gerekti, böyle hesaplarsa zararım aynı kapıya çıkıyor.
En basitinden forumdan bi arkadaşın parası yeterli gelmeyeceği için kendisi yapmaya kalktı motor rodajı bitirdi hala plaka, ruhsat çıkaramamıştı. Yani bu işler öyle evrak üstünde yazdığı 2.5 lira ver 13 lira ver demeyle olmuyor. Burası Türkiye memur sana git yarın gel deyince akan sular duruyor. Randevu sistemine hiç girmiyorum bile....
Kısacası varsa 200 lira ödedim motorun işini bitirdim diyen getirin alnının tam orta yerinden şap diye öpeyim.
200 lira ile ruhsat plaka çıkıyorsa ben koştururum. 3 günde 700 lira kar etmek fazla iyi. Ben aylarca biriktiriyorum o parayı. Sizin motorunuz Türkiye'ye yeni geldiği için muhtelemelen daha fazla uğraştırmıştır ama ben ona da uğraşırdım. 700 lira az değil benim için.
İkinci el cidden çok saçma hele sezon açılınca. Bizimde ilanımız bulunsun belki iyi fiyata satarız kafasıyla koyuyorlar heralde. Arada sırada düzgün ilan çıkıyor onlarda 1 haftaya kalmadan satılıyor. Sürekli takip ediyorum. :D
-
bu bir ahlak, etik sorunu degildir.
bu bir iktisat, piyasa sorunudur.
isteyen istedigi malina istedigi kadar para ister, satar veya satmaz.
alan olur, alan olmaz...bu saticinin sorunudur
guzel bir atasozumuz der ki;
"alan olmayinca, satani kim sevsin"...
-
-
02 Temmuz 2015, 12:03
#10
bursada yaşıyorum suzuki inazuma sym wolf birde yamaha xj6 aldım en son yamaha aldım 6 ay önce dediğimden bir kuruş fazla asla ödemezssiniz arkadaşım bursada trafikte herhangi bir sıra yok arkadaşım sallamıyorum bursaya gel işlemlerini bu rakkamlar üzerinden halledelim
-
02 Temmuz 2015, 12:08
#11
Berkay* adlı üyeden alıntı
200 lira ile ruhsat plaka çıkıyorsa ben koştururum. 3 günde 700 lira kar etmek fazla iyi. Ben aylarca biriktiriyorum o parayı. Sizin motorunuz Türkiye'ye yeni geldiği için muhtelemelen daha fazla uğraştırmıştır ama ben ona da uğraşırdım. 700 lira az değil benim için.
İkinci el cidden çok saçma hele sezon açılınca. Bizimde ilanımız bulunsun belki iyi fiyata satarız kafasıyla koyuyorlar heralde. Arada sırada düzgün ilan çıkıyor onlarda 1 haftaya kalmadan satılıyor. Sürekli takip ediyorum. :D
bilişim sektöründe çalışan bir danışmanın günlüğü 450 dolardan başlıyor, 3 gün 1350 dolar demek.
yılda 1 hafta izni olan bir özel sektör çalışanı için 3 gün 5 ay izinsiz çalışmak demek.
3 gün sana koymayabilir ama bizim gibiler için çok değerlidir.
Birde sen motorunu 20 binliraya aldın 2. eline de 17bin yazdın
ilana ilk gelen 10 mesaj ve 20 telefonda 12bin veriyim nakit.
doğan slx 1.6 ie ile takas olur mu (tüplü)
iphone 4 var birde kıyma makinası üste ne istersin.
gibi teklifler geliyor satanlar kadar almaya çalışanlarda suçlu...
1
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------
bak bune kardeşim de izne önem verenlerden biri
-
02 Temmuz 2015, 12:12
#12
en mantıklısı zatende bu bende apachı rtr aldım sıfırr kafam rahat
-
02 Temmuz 2015, 12:18
#13
Bune adlı üyeden alıntı
Sıfır motor aldım bayiden çıkartana kadar ki masrafım 900 lira civarıydı. Noter parası, ruhsat parası, işi yapacak adamın parası derken tutuyorda tutuyor.
Neden kendin yapmadın diyenler var izah edelim benim bu işlerin bitmesi sıfır motor olduğu ve piyasada olmadığı için 3 gün sürdü işlemler(sigorta sistemlerinde bile yoktu motorun modeli) Bunları ben yapsam 3 gün işten izin almam gerek, 3 gün koşturmam gerekti, böyle hesaplarsa zararım aynı kapıya çıkıyor.
En basitinden forumdan bi arkadaşın parası yeterli gelmeyeceği için kendisi yapmaya kalktı motor rodajı bitirdi hala plaka, ruhsat çıkaramamıştı. Yani bu işler öyle evrak üstünde yazdığı 2.5 lira ver 13 lira ver demeyle olmuyor. Burası Türkiye memur sana git yarın gel deyince akan sular duruyor. Randevu sistemine hiç girmiyorum bile....
Kısacası varsa 200 lira ödedim motorun işini bitirdim diyen getirin alnının tam orta yerinden şap diye öpeyim.
kardeş peki 2 el motor alsaydınız yine siz trafiğe gidip gelmek zorunda olacaktınız demek istediğim şu sıfırla ikinci elin uğraşısı ve masrafları hemen hemen aynı çok cüzzi farkeder buda hiçbir ikinci el motoru sıfır la aynı paraya satmayı gerektirmez
ayrıca kardeş 3 ayrı sıfır motorum oldu yemin olsun 1 kuruş fazla ödemedim
-
02 Temmuz 2015, 12:22
#14
PARASI OLAN SIFIR ALIR KAFASI RAHAT. Herkesin günlük ücreti 150-200 lira degil kardeşim çoğu insan bütçesine göre iyice araştırıp 2.el alıyor 500-1.000-2.000 lira fark ediyor modeline gore sıfır ve 2. El alirken.Az para değil bu miktarlar.
-
02 Temmuz 2015, 12:31
#15
Bune adlı üyeden alıntı
Sıfır motor aldım bayiden çıkartana kadar ki masrafım 900 lira civarıydı. Noter parası, ruhsat parası, işi yapacak adamın parası derken tutuyorda tutuyor.
Neden kendin yapmadın diyenler var izah edelim benim bu işlerin bitmesi sıfır motor olduğu ve piyasada olmadığı için 3 gün sürdü işlemler(sigorta sistemlerinde bile yoktu motorun modeli) Bunları ben yapsam 3 gün işten izin almam gerek, 3 gün koşturmam gerekti, böyle hesaplarsa zararım aynı kapıya çıkıyor.
En basitinden forumdan bi arkadaşın parası yeterli gelmeyeceği için kendisi yapmaya kalktı motor rodajı bitirdi hala plaka, ruhsat çıkaramamıştı. Yani bu işler öyle evrak üstünde yazdığı 2.5 lira ver 13 lira ver demeyle olmuyor. Burası Türkiye memur sana git yarın gel deyince akan sular duruyor. Randevu sistemine hiç girmiyorum bile....
Kısacası varsa 200 lira ödedim motorun işini bitirdim diyen getirin alnının tam orta yerinden şap diye öpeyim.
abi,900 civarı dediğin paranın ayrıntılarını yazar mısın ya ? o kadar para nereye gitti valla çok merak ettim..
-
02 Temmuz 2015, 12:34
#16
Trafik işlemlerini kendisi halleden kişi 200 tl daha fazla ödemez fazlası yorum sadece işleri trafik takipçisine yaptırms mesai ücreti vs
-
02 Temmuz 2015, 12:35
#17
ayns adlı üyeden alıntı
ARKADAŞLAR SIFIRA YAKIN HATTA SIFIRINDAN FAZLA FİYAT YAZILAN MotoR LAR İÇİN YAZMA GEREĞİ HİSSETTİM
İNSANLAR SIFIR MOTOR ALIRSAK ÇOK MASRAFIMIZ OLUR ZANNEDİYORLAR
ŞU ANA KADAR BİR KAÇ KEZ 2.EL Bİ KAÇ KEZDE SIFIR MOTORUM OLDU SADECE 2. EL İLE ''0'' MOTOR ARASINDAKİ FİYAT FARKINI ORTAYA KOYACAĞIM
1-EĞER 2.EL MOTOR ALIRSANIZ VE PLAKA DEĞİŞTİRMENİZ GEREKMEZ İSE NOTERE 110 TL ÖDERSİNİZ
2-EĞER 2 EL MOTOR ALIP PLAKA DEĞİŞTİRMENİZ GEREKİRSEDE 205 Tl ÖDERSİNİZ
GELELİM ORTALIKTA DOLAŞAN SIFIR MOTORDAKİ (SIFIR ALIRSANIZ ŞU KADAR MASRAF OLUR BU KADAR MASRAF OLUR YALANINA )
1- SADECE TRAFİĞE 185 TL RUHSAT PARASI ÖDERSİNİZ
2- 2,5 TL EK1 ÜCRETİ ÖDERSİNİZ
3- 13 TL DE PLAKA MASRAFI
YANİ SIFIR BİR MOTORDA SİZE MALİYET 200 TL DİR 1 KURUŞ FAZLA ASLA ÖDEMEZSSİNİZ
ŞİMDİ GELELİM 2 EL MOTOR ALMAYA
YA PLAKA DEĞİŞİKLİĞİ YAPMAZSSINIZ 110 TL ÖDERSİNİZ
YADA PLAKA DEĞİŞİKLİĞİ YAPARSINIZ 210 TL ÖDERSİNİZ
MOTOR ALIRKEN SEÇİMİ SİZ YAPIN SIFIRA YAKIN 2 ELLERDEKİ YALANA KANMAYIN
SİZİ SİGORTA VE VERGİ İLE DE ALDATIRLAR MOTORU ALDIĞINIZ GÜNE KADAR OLAN VERGİYİ SATIN ALDIĞINIZ BAYİ ÖDER
SİGORTA İSE İKİNCİ ElDE ALSANIZ ZATEN YAPTIRMANIZ GEREKEN BİR DURUMDUR SIFIR OLSUN 2 EL OLSUN DURUM DEĞİŞMEZ
SONUÇ 2 ELLE 0 MOTOR ARASINDAKİ MASRAFLARDAKİ FARK YA 100 TL OLUCAKTIR YADA HİÇ FARK OLMIYACAKTIR
zapalka adlı üyeden alıntı
abi,900 civarı dediğin paranın ayrıntılarını yazar mısın ya ? o kadar para nereye gitti valla çok merak ettim..
Muhtemelen işi yapacak adama gitmiştir :D 😀
-
02 Temmuz 2015, 12:58
#18
O hesapta eksik bir şeyler var. Ben geçen sene CBF 150'yi aldığımda, ruhsat, plaka, trafik sigortası ve ruhsatı hazırlayan adamın parası vs dahil 400 TL harcamştım. Trafikte 185 TL ruhsat parası dışında 100'lü rakamlarda bir şey daha ödeniyor ama neydi unuttum.
-
02 Temmuz 2015, 13:04
#19
Seko adlı üyeden alıntı
O hesapta eksik bir şeyler var. Ben geçen sene CBF 150'yi aldığımda, ruhsat, plaka, trafik sigortası ve ruhsatı hazırlayan adamın parası vs dahil 400 TL harcamştım. Trafikte 185 TL ruhsat parası dışında 100'lü rakamlarda bir şey daha ödeniyor ama neydi unuttum.
kardeş sigorta sen ikinci el aldığındada ödüyorsun burda sadece ikinci elle sıfır arasında çıkabilecek farkı ortaya koydum 100 tl farkeder yada etmez herkeze ispat ederim bunda gizli olan bişey yok
-
02 Temmuz 2015, 13:05
#20
aynı durumu bende herkese anlatmaya çalıştım ama hala nato kafalar var ikinci elle sıfır arasında 90 lira ruhsat masrafın olur diyorum inandıramıyorum. sağol konu için.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)