Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bakımdan sonra güç düştü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Naked150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul-BüyükÇekmece
    Motosikleti
    Rks-150-Naked
    Merhaba rks titanik 150 kullanıyorum çokda memnundum fakat 5000 bakımına kadar sadece yağ deiştirildi 2 gün öncede 5000 bakımına motoru bırakdım servise yağ filtresi hava filtresi yağ sübap ayarı yaptırdım fakat motorun gücü farkedilecek derecede düştü ve üstelik sürekli aynı viteste aynı hızda giderken gazı hafif kesmemle stop ediyor bakımdan sonra oldu bunlar sizce neden? yarın motoru bırakıcam servise tekrar bakıcaklar
    Yaşamın Gizini Kendinin İzini Sürmek Güzel...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Subap ayarını düzgün yapamamış sanırım.

  3. #3
    Naked150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul-BüyükÇekmece
    Motosikleti
    Rks-150-Naked
    Subab ayarı itici çubuklar ile subabların açılmasını sağlayan "rocker arm" (Sanayide piyano dediklerini duydum ama ne kadar doğru bilmiyorum) mekanizması arasındaki boşluk ölçülerek yapılır. Bu boşluğun belirli sınırlar arasonda olması gerekir. Benim kullandığım OS ve Magnum markalı motorlarda bu sınırlar 0.04mm ile 0.1mm arasıdır.

    Eğer aralık alt sınırdan daha düşükse, motor çalışma sıcaklığına geldiğinde çubuk itici mekanizmaya dayanacak ve subabı açacak demektir. Subabın açık olması kompresyon kaçağı anlamına gelir. Kısacası güç kaybı...

    Eğer aralık üst sınırdan daha büyükse bu sefer subablar açılması gereken zamanda ve miktarda açılamazlar. Bu da yeterince yakıt-hava karışımının silindire alınamaması, yanmış gazların da rahat atılamaması anlamına gelir, sonuç gene güç düşüklüğü...

    Sonuçta, subablar ayarsızsa motor tam gücünü veremez, kullanıcı da tam devre çıkarmak için iğneyi sürekli kısarsa motoru çok fakir çalışmaya zorlar. Bu da yetersiz yağlanma, aşırı ısınma vs yol açabilir. İğne ayarına motorun tepkisi bellidir, fakirleştikçe devir artar bir pik noktasına ulaşır ve sonrasında hızla düşer. O pik noktasında üreticinin belirttiği pervane ile, gene üreticinin belirttiği devri (genellikle 9500-10000 devir arası) yakalayamıyorsanız bir sıkıntı var demektir... (BENİM SORUN SÜBAP DA GALİBA)
    Yaşamın Gizini Kendinin İzini Sürmek Güzel...

  4. #4

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Sübap ayarındandır da, sübap ayarını niye elletiyorsunuz onu anlamıyorum ? Bu benim beşinci motorum, daha hiçbirine sübap ayarı yaptırmadım, anormal çekiş düşüklüğü falan olmadıkça yaptırmam da. 5000 km'de motorun sübap ayarı bozulmaz.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Emme subabını fazla gevşek ayarlamıştır.

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sübap ayarındandır da, sübap ayarını niye elletiyorsunuz onu anlamıyorum ? Bu benim beşinci motorum, daha hiçbirine sübap ayarı yaptırmadım, anormal çekiş düşüklüğü falan olmadıkça yaptırmam da. 5000 km'de motorun sübap ayarı bozulmaz.
    benim motorunda mesela, subab ayarı 8000 km de kontrol edilmeli. Servisler kullanım kitapcığına göre hareket edip belki ayar edilmesi yazıyorsa, kontrol edip belki ayarlamışlardır

    keşke subab ayarından anlıyor,elimden geliyor olsaydı

  7. #7
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    çalıştırarak subap ayarı mı yapan dersin blok sogumadan yapan mı dersin ustaların %90 bu işi kulaktan dolma bir bilgiyle yapıyor subap ayarı için en sağlıklısı motosiklet sanayi de 1 gün kalacak

  8. #8
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sübap ayarındandır da, sübap ayarını niye elletiyorsunuz onu anlamıyorum ? Bu benim beşinci motorum, daha hiçbirine sübap ayarı yaptırmadım, anormal çekiş düşüklüğü falan olmadıkça yaptırmam da. 5000 km'de motorun sübap ayarı bozulmaz.
    Mesela benim kulaklarım çok hassastır, ben seste ufak bir değişim olunca gidip sordum ve çok az da olsa ayarın kaçmış olduğunu söylediler. Çok sık yaptırmak gereksiz tabi ama hiç elletmemek de olmaz, ayar kaçtıkça verimi azalıyor motorun.
    Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)