Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Egzosları iptal edip sadece manifolda silencer takmak ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Selam arkadaslar. Konu baslıgında da yeteri kadar net oldugu uzere egzosları komple iptal edip manifoldlara silencer takmak niyetindeyim. Artılarından cok eksileriyle ilgileniyorum. Cok farklı yorum okudum benzer konularda ancak net bir bilgi edinebilmis degilim. Kimi dekomprasyon duser kimi motor ölür diyor.
    Simdi bu olayın aslı astarı nedir ? Motora bir zarar verir mi gercekten ?
    Geyik yapmak isteyen buyursun ancak ici bos yorumlardan kacınalım lutfen


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    babam R27 yi yapmıştı, sürekli alev atıyordu.Akıllı adam işi değil gibi

  3. #3
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Hahaha O alev olayını silencer keser diye dusunuyorum. Ayrıca cok fazla alev atıyorsa muhtemelen cig benzin pompalıyordur. Alev falan cok onemli degilde motora zararı nedir acaba
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  4. #4

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Hocam egzoz sistemi malum yanma odasında sıkıştırılan hava-benzin karışımının ateşlenmesi sonrasında oluşan yanmış benzin-gaz karışımının yanma odasını terk etmesi vazifesini üstlenir. Bunu yaparken egzozun oluşturduğu bir emme gücü ile bir basınç gücü vardır. Direkt manifolda susturucu bağladığınızda egzoz manifoldu basınç kaybedeceğinden yakıtınız ziyadesi ile artacaktır. Güç anlamında olumsuz sonuç doğurduğunu iddia edenler olmakla beraber gücün arttığını söyleyenlerde var. Esas olarak emme manifoldu ile egzoz manifoldu birbirinin görevini etkiler yani düşük basınç yüksek basınç mantığı ile verimli çalışır (egzoz borumuzun manifolt contası kaçırdığında motorun düzensiz çalışması bunun ispatıdır) ve yapacağınız sistem bu basınç olayını değiştirecektir. Dolayısı ile (muhtemelen) motorunuz düzensiz çalışmaya başlayacaktır. Düz boru bile egzoz gazının çıkışında bir miktar basınç uygular. Egzozu manifolttan tamamen ayırıp marş bastığımızda motorun düzenli çalışamayıp stop etmesi de bu basınç etkeni sebebiyle meydana gelmektedir.

    Not: Yukarda yazdıklarım 4 silindirli otomobil üzerinde bir dönem yapmış olduğumuz modifikasyon denemeleri esnasında elde ettiğim veriler/sonuçlar ile yaptığımız araştırmaların neticesidir.
    ..Carmentality.. bunu beğendi.

  5. #5
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam egzoz sistemi malum yanma odasında sıkıştırılan hava-benzin karışımının ateşlenmesi sonrasında oluşan yanmış benzin-gaz karışımının yanma odasını terk etmesi vazifesini üstlenir. Bunu yaparken egzozun oluşturduğu bir emme gücü ile bir basınç gücü vardır. Direkt manifolda susturucu bağladığınızda egzoz manifoldu basınç kaybedeceğinden yakıtınız ziyadesi ile artacaktır. Güç anlamında olumsuz sonuç doğurduğunu iddia edenler olmakla beraber gücün arttığını söyleyenlerde var. Esas olarak emme manifoldu ile egzoz manifoldu birbirinin görevini etkiler yani düşük basınç yüksek basınç mantığı ile verimli çalışır (egzoz borumuzun manifolt contası kaçırdığında motorun düzensiz çalışması bunun ispatıdır) ve yapacağınız sistem bu basınç olayını değiştirecektir. Dolayısı ile (muhtemelen) motorunuz düzensiz çalışmaya başlayacaktır. Düz boru bile egzoz gazının çıkışında bir miktar basınç uygular. Egzozu manifolttan tamamen ayırıp marş bastığımızda motorun düzenli çalışamayıp stop etmesi de bu basınç etkeni sebebiyle meydana gelmektedir.

    Not: Yukarda yazdıklarım 4 silindirli otomobil üzerinde bir dönem yapmış olduğumuz modifikasyon denemeleri esnasında elde ettiğim veriler/sonuçlar ile yaptığımız araştırmaların neticesidir.
    Bilgiler gercekten cok yararlı tesekkur ederim.Ama hali hazırdaki egzosumun cok sıkıstırma yapabildigini dusunmuyorum cunku icine baktıgımda bombos Manifoldun baglantı yerini bile gorebiliyorum icine baktıgımda Gecen hafta karburator ve subap ayarları yapıldı herhangi bi tekleme yahut duzensiz calısma hissetmedim. Aksam deneyip sonucu buraya yazacagım bakalım bende cok merak ediyorum
    Gerci tekrar bi hava-benzin ayarı yapılması gerekli olacaktır diye dusunuyorum
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  6. #6
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    ne yaparsan yap back pressure düşeceğinden güç düşecektir.yakıtta verimli yanmayacak tüketim artacak.

    daha değişik sesli,muhtemelen vuruntulu,daha düzensiz,daha çok yakan,daha az giden bir motorun olacak.

    sonradan takılan içi boş susturucuda bile 200hplik motorun alt devirlerini öldürdüğü hissedilirken r80 de çok daha kötü olur sonuç.

  7. #7
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Az once egzoslari cikartip manifoldlari uzattim ve db killerlari ucuna kaynattim. Sonuc ; rezalet
    Egzoslarin kalabalik goruntusunden kurtuldum ancak o guzelim tok ses gitti yerine pancar motoru sesi geldi Yorumlar icin tesekkur ediyorum ve kimseye tavsiye etmiyorum

  8. #8
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    izlediğim bir belgeselde klasik bir araç modifikasyonunda egzozu ön çamurluğun arkasına almak istediler.
    Eleman egzozun uzunluğunu ölçüp aynı boyda sarmal yapıp çıkışı verdi.

    Çok yer olmasa da 1 2 sarmal boru yaptırılıp sonra takılabilir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)