Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletlerde Cut-Off Sistemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    125MG - 200NS - 400UG
    Merhaba arkadaşlar. Çoğunuzun bildiği gibi, günümüzdeki beyin ile çalışan arabalarda cut-off denilen bir sistem var. Yani yokuş aşağı araç viteste iken gaz verilmiyorsa enjektörler yakıt püskürtmeyi kesiyor ve anlık tüketim sıfır oluyor. Hal böyle iken boşa attığımızdan daha az yakıt harcanmış oluyor. Aynı şeyin her gaz kestiğimizde gerçekleştiğini düşününce ortaya güzel tasarruflar çıkıyor. Arabada bu şekil kullanmaya alıştım.

    Acaba bajaj pulsarda da bu cut-off sistemi mevcut mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    4Vaqrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara / Çorum
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 300
    Boşa attiginizdan daha az yakit tuketimi nasi oluyo anlamadim, cut off dediginiz sistem nedir bilmiyorum ama , mantigima gore yokus asagi giderken bosa olmakla cut offun farki olmamasi lazim? , pulsarda daha dogrusu,hic bi motorda oyle bi ozellik yok , ben duymadim görmedim

  3. #3
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    cut-off un motorlarda standart yapacaklarını sanmam ve düşünmem bir motosiklet ne kadar uzun bir rampada gaz vermeden ilerlemeye dayanır ki motorcunun ruhunda var gaz çekmek

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Var evet bu yüzden karbüratörlü motorlara göre enjeksiyonlu Pulsar çok fazla motor freni yapıyor.

  5. #5

    Üyelik
    14 Şubat 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr esd 125
    tasarruf yapayım diye yokuş aşağı giderken boşa almayı alışkanlık haline getirirseniz kurumlanmaya sebep oluyor, deneyimle sabittir. Birde motosiklette bazen N yanar ama boşa geçmez, Allah korusun.

  6. #6
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Bahsettiğiniz sistem enjeksiyonun doğasında olan bir şey, ekstra bir sistem değil. Tüm enjeksiyonlu araçlar böyle. Yani pulsarda da öyle.

  7. #7
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Alıntı 4Vaqrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boşa attiginizdan daha az yakit tuketimi nasi oluyo anlamadim, cut off dediginiz sistem nedir bilmiyorum ama , mantigima gore yokus asagi giderken bosa olmakla cut offun farki olmamasi lazim? , pulsarda daha dogrusu,hic bi motorda oyle bi ozellik yok , ben duymadim görmedim
    Boşa aldığında rölantide tutmak için içeri benzin püskürtülür. Cut-off da bu püskürtülen miktr yok denecek kadar az.

    Örneğin dizel Ibiza boşta dururken saatte 0.6 lt yakıyor. Eğer bir saat boyunca durmak yerine yokuş aşağı gitseydim 0 a yakın bir rakam alacaktı çünkü rölantiyi tekerlekten alıyor.
    isimbulamadı bunu beğendi.

  8. #8
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    BEN BU MUHABBETİ 4 YIL ÖNCE 6.VİTES PROGRAMINDA İZLEMİŞTİM,
    Araç yakıtı yüksek vites az gaz uygulanınca yakıtı az yakar,

    ARAÇ BOŞA ATILDIĞI ZAMAN YAKITI NORMAL YAKMAYA DEVAM EDER,
    Rampa aşağı BOŞ'A ATARSANIZ KM BAŞINA (misal)1 litre yakıyor ise,
    RAMPA AŞAĞI 5. (VEYA 6.) vitese atıldığında 0,5 LT yakar,,,

  9. #9
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    sakın yokuş aşağı boşa atmayın da ne yaparsanız yapın 3 kuruş kâr edeceğim diye canınızdan olmayın

  10. #10

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    125MG - 200NS - 400UG
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sakın yokuş aşağı boşa atmayın da ne yaparsanız yapın 3 kuruş kâr edeceğim diye canınızdan olmayın
    Abicim massey ferguson sürüyoruz sanki

  11. #11
    serkani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Kastamonu -Trabzon
    Motosikleti
    Made in Japan!
    Yol bilgisayarı beyninize hükmetmesin arkadaşlar. Ekranda her gördüğünüze inanmayın. Yokuş aşağı vitese atıp inerken "sıfır" yakıt yakması diye bir şey mümkün değil, az yakar bu doğru ama enjeksiyon hiç yakıt göndermez, tamamı yakıtı keser demek yanlış. O silindirin içinde ateşleme olması gerek olmaz ise motorun kendisi hasar görmeye başlayabilir. Bu uzun bir konu.

    Ayrıca yokuş aşağı giderken boşa almak kurumlanma nedeni değildir, motor durduğu yerde çalışsa da aynı sonucu verebilir. Yanlış olan gazlama yahut rölanti fark etmez sürekli aynı şekilde kullanmak buna neden olur. Motoru bazen kompresyona bırakmak lazımdır, bu esnada silindir içine yağ buharı çekilir ve silindirin rahatlaması sağlanmış olur. Zaten gaz verip az gaz keserek, bunu ara ara yaparak sürenler motorun sürekli aynı hızda sürülmesine oranla bayılmadığını fark ederler. Yani bu yakıt enjeksiyon konusunun dışında motor açısından verimli bir sürüş kimi zaman devri sonuna yaslamak, kimi zaman da kompresyona bırakmaktır diyebiliriz.
    Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS

  12. #12
    xcom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Nc 750s
    Alıntı serkani adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol bilgisayarý beyninize hükmetmesin arkadaþlar. Ekranda her gördüðünüze inanmayýn. Yokuþ aþaðý vitese atýp inerken "sýfýr" yakýt yakmasý diye bir þey mümkün deðil, az yakar bu doðru ama enjeksiyon hiç yakýt göndermez, tamamý yakýtý keser demek yanlýþ. O silindirin içinde ateþleme olmasý gerek olmaz ise motorun kendisi hasar görmeye baþlayabilir. Bu uzun bir konu.

    Ayrýca yokuþ aþaðý giderken boþa almak kurumlanma nedeni deðildir, motor durduðu yerde çalýþsa da ayný sonucu verebilir. Yanlýþ olan gazlama yahut rölanti fark etmez sürekli ayný þekilde kullanmak buna neden olur. Motoru bazen kompresyona býrakmak lazýmdýr, bu esnada silindir içine yað buharý çekilir ve silindirin rahatlamasý saðlanmýþ olur. Zaten gaz verip az gaz keserek, bunu ara ara yaparak sürenler motorun sürekli ayný hýzda sürülmesine oranla bayýlmadýðýný fark ederler. Yani bu yakýt enjeksiyon konusunun dýþýnda motor açýsýndan verimli bir sürüþ kimi zaman devri sonuna yaslamak, kimi zaman da kompresyona býrakmaktýr diyebiliriz.
    Selamlar Haziran sonu sinopa gidiş dönüş yapacağım İstanbul dan... Cbr250 nin 6. Vites 6k devir 100km bu hızla gitmenin ideal olduğunu düşünüyorum kendim için ama 670km boyunca böyle sürersem kurum mu oluştururum?? Uzun yolda nasıl gitmemi önerirsiniz acaba?
    Teşekkürler..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------

    Yok mu cevap?

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....Rampa aşağı BOŞ'A ATARSANIZ KM BAŞINA (misal)1 litre yakıyor ise,
    RAMPA AŞAĞI 5. (VEYA 6.) vitese atıldığında 0,5 LT yakar.......
    rampa yukarı tam gaz tam yükde bile km başına 1 litre yakmazsınız yahu abartmışsınız ha..
    toplamda 100 km gitsek 100 litremi tüketeceğiz arapları çok mutlu ettiniz
    rampa aşağı boşta yani rölantide inerken 1.6 litre bir otomobil bir saat de yarım litre tüketir,
    rölantide çalışırken km hesabı yapılmaz,ortalamayı yükseltirsiniz sadece..


    ayrıca,TÜM VİTESLERDE rampa aşağı gazı bıraktığınızda dünyadaki bütün enjeksiyonlu-enjektörlü araçlar(benzinli,dizel,lpg,motosiklet,otomobil,kam yon vs) ve son 10 yıldır kullanılan elektronik destekli karbüratörler motor rölanti devrine düşene kadar sıfır yakıt tüketirler..
    cemsultan bunu beğendi.

  14. #14
    serkani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Kastamonu -Trabzon
    Motosikleti
    Made in Japan!
    Alıntı xcom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar Haziran sonu sinopa gidiş dönüş yapacağım İstanbul dan... Cbr250 nin 6. Vites 6k devir 100km bu hızla gitmenin ideal olduğunu düşünüyorum kendim için ama 670km boyunca böyle sürersem kurum mu oluştururum?? Uzun yolda nasıl gitmemi önerirsiniz acaba?
    Teşekkürler..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------

    Yok mu cevap?
    Merhaba, öncelikle bu kurum olayını da çok fazla abartmamak gerektiğini bilmenizi isterim. Sürüş alışkanlıkları önemli olmakla beraber kurumlanmanın en başlıca sebebi kullandığınız yakıtın cinsidir. Bujilerin, hava filtresinin zamanında değiştirilmemesi de bunu tetikler. Öte yandan yakıt enjeksiyonlu motosikletler bu biraz daha avantajlıdır diyebiliriz. Uzun lafın kısası motosikletini tam anlamı ile nasıl kullandığını bilmediğimiz, bakımlarını nasıl yaptığını bilmediğimiz tek bir kullanıcının tek bir yorumu ile evhama kapılmanıza gerek yok.

    670 km boyunca sadece 6. viteste ve 6.000 devirde sürüş yapmanız zaten imkansız. Bazen sollamalar yapacaksınız, bazen kamyonların yavaşladığı bir rampaya alt viteste yüklenerek sollamalar yapacaksınız. Kimi zaman da sakin sakin süreceksiniz. Bir uzun yol tecrübesinde ara sıra devir saatinde ibreyi kırmızıya sokmak iyidir. Hafif bir rampayı mevcut vitesle çıkabilmek varken bir alt vitese atıp biraz devirli ilerlemek iyidir.

    Esas olan motosikleti "mutlu bölge" diye tabir edilen devir aralığında kullanmak esastır. Bu da her motosiklete göre biraz değişir. Fikir edinmeniz için alttaki bağlantıya tıklayarak ilgili yazıyı okumanızı tavsiye ederim.

    http://www.fazerturkiye.org/forum/sh...anmak-Gerekir&
    Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS

  15. #15
    xcom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Nc 750s
    Alıntı serkani adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, öncelikle bu kurum olayýný da çok fazla abartmamak gerektiðini bilmenizi isterim. Sürüþ alýþkanlýklarý önemli olmakla beraber kurumlanmanýn en baþlýca sebebi kullandýðýnýz yakýtýn cinsidir. Bujilerin, hava filtresinin zamanýnda deðiþtirilmemesi de bunu tetikler. Öte yandan yakýt enjeksiyonlu motosikletler bu biraz daha avantajlýdýr diyebiliriz. Uzun lafýn kýsasý motosikletini tam anlamý ile nasýl kullandýðýný bilmediðimiz, bakýmlarýný nasýl yaptýðýný bilmediðimiz tek bir kullanýcýnýn tek bir yorumu ile evhama kapýlmanýza gerek yok.

    670 km boyunca sadece 6. viteste ve 6.000 devirde sürüþ yapmanýz zaten imkansýz. Bazen sollamalar yapacaksýnýz, bazen kamyonlarýn yavaþladýðý bir rampaya alt viteste yüklenerek sollamalar yapacaksýnýz. Kimi zaman da sakin sakin süreceksiniz. Bir uzun yol tecrübesinde ara sýra devir saatinde ibreyi kýrmýzýya sokmak iyidir. Hafif bir rampayý mevcut vitesle çýkabilmek varken bir alt vitese atýp biraz devirli ilerlemek iyidir.

    Esas olan motosikleti "mutlu bölge" diye tabir edilen devir aralýðýnda kullanmak esastýr. Bu da her motosiklete göre biraz deðiþir. Fikir edinmeniz için alttaki baðlantýya týklayarak ilgili yazýyý okumanýzý tavsiye ederim.

    http://www.fazerturkiye.org/forum/sh...anmak-Gerekir&
    Çok teşekkür ederim bilgi için.. İyi günler..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)