Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yeni Alınan Motorda Rodaj Konusu ve Bazı Genel Sorular

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Merhabalar , yeni aldığım mondial masti 175'i 2 gündür mahallede sürüyorum fazla anayollara çıkamıyorum tecrübesizim, maksimum 4. vitese atabildim.Rodajda düşük devirlerde sürmenin ve genelde vites düşürüp tekrar yükseltmemin bir sorunu olur mu? Ve motoru stop edince sürdükten sonra tık tık tık diye bir ses geliyor sanki içine bir şey kaçmış gibi bunun sebebi ne olabilir? Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    O ses cok abartili olmadigi surece normal,her motorda olur hatta arabada bile olur.
    Rodajda zaten dusuk devirlerde ve sık vites degistirerek kullanmaniz onerilir.

  3. #3

    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Tesekkurler, bir de motorun max tasima kapasitesinde 150 kg yaziyo ben 85 kg civariyim artci olarak 70 75 kg birisi binse motora bir zarari olur mu?

  4. #4

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    150 kg diyorsa, yuku dengeli bir sekilde dagitirsaniz 200 kiloya kadar cikarabilirsiniz BENCE.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı nichrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkurler, bir de motorun max tasima kapasitesinde 150 kg yaziyo ben 85 kg civariyim artci olarak 70 75 kg birisi binse motora bir zarari olur mu?
    Lastikler çok ince 2.25-17 2.50-18 iki kişi binince patlayabilir.

  6. #6

    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Peki bu lastik sorununu nasıl çözeriz, heryerde lastikler ince deniliyor bu motor için, anlatırsanız sevinirim

  7. #7
    Bugraaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    14'Honda CBR250R Repsol - Triumph Daytona 675 Red
    Rodaj bitene kadar artcili kullanmamaniz ve 5 6k deviri gecmemeniz gerekir, sehir icinde dur kalklarin cok olmadigi zamanlarda sık sık vıtes degıstırerek kullanmalısınız
    Motor durdugunda ısındıgı ıcın ses cıkartır bu arabalardada duyulur, sıkıntı yok keyıfle sur

  8. #8
    ulassal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2005
    simdi diyelim ki ben istanbuldan sifir motor aldim. konyaya getirmek zorundayim. rodaj yapalim desek 5 bin devri gecmesek hadi onuda gectim ayni devirde gitmemeyi dusunsek bide sık sık vites degistirsek yol mu biter yoksa rodaj mi yoksa ben mi
    Bugraaa bunu beğendi.

  9. #9
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    CG için ideal lastikler, daha fazlası o motoru hantallaştırır, 72 tel jant var onun üstünde onuda göz önüne koymak lazım. Biraz daha kalın lastik o motoru götürmez, çok yorar. Benim lastiklerde aynı ben 95 kiloyum arkadaşım 80 civarında 2 miz bindik çok uzun süre maşallah patlama çatlama olmadı. Bişey olmaz sür sen. Kalite diyorsan lastiklerin kalitesi kötü hatta vasat.

  10. #10
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı ulassal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    simdi diyelim ki ben istanbuldan sifir motor aldim. konyaya getirmek zorundayim. rodaj yapalim desek 5 bin devri gecmesek hadi onuda gectim ayni devirde gitmemeyi dusunsek bide sık sık vites degistirsek yol mu biter yoksa rodaj mi yoksa ben mi
    o yüzden uzun yolda rodaj yapılmaz, şehiriçine göre yüksek hızda ve çoğunlukla 5. viteste gidersiniz. zaten istanbuldan sıfır motor alıp neden konyaya getiriyorsunuz? harley alıyorsanız o başka tabi..
    beko12345 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Gelen tık tık sesi normaldir gelmediği zaman bi sıkıntı var demektir Motorun soğuduğunu belli eder rodajda ise sık sık vites değiştirip deviri 6binden yukarı çıkarmamaya dikkat et motora 2 kişi binip motoru yorma 500 km den sonra basabildiğin kadar :D

  12. #12

    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Cok tesekkurler bilgileriniz icin, peki motorun dandik diye tabir ettigimiz kalitede parcalarini daha kalitelileriyle degistirebilir miyim sonra? Malum cin mali motor pek guvenemiyorum

  13. #13

    Üyelik
    17 Nisan 2015
    Şehir
    ANTALYA/ALANYA
    Motosikleti
    arıyorumm
    Alıntı nichrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok tesekkurler bilgileriniz icin, peki motorun dandik diye tabir ettigimiz kalitede parcalarini daha kalitelileriyle degistirebilir miyim sonra? Malum cin mali motor pek guvenemiyorum
    bence sen acemiliği bu motorla at daha sonra daha kaliteli japon bi makine al. yanlış anlama beni çin malı motorların biyerini toplamay çalışırsın başka yere dağılır. ömrün onun sağını solunu toplamakla geçer. sen bununla acemiliğini atarsın kendini hazır hissettiğinde alırsın japon bi makine yılalrca sorunsuz binersin. tekerin düz bassın

  14. #14

    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Anladim, peki bakimini duzenli yaparsam ve cok zorlamadan binersem ne kadar gider omru sizce?

  15. #15

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Bunların eski modellerini görüyorum tamircide bakıma geliyorlar tertemiz di bitanesi ve 70.000 deydi markasıda asya silindir bitmiş 70.000 de silindiri değişti tertemizdi inanamadım yani düzgün bakarsanız ömür boyu bile gider bence

  16. #16

    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Arkadaşlar bir de ben vites yükseltirken gazı kapatıyorum vitesi atıyorum ve gazı tekrar vermeye başlıyorum bunu hızlı bir şekilde yapmıyorum ama bunun normali nasıldır bi kaç ipucu verirseniz sevinirim. Teşekkürler

  17. #17

    Üyelik
    14 Aralık 2014
    Şehir
    GYNK
    motorunuzun performansı nasıldir yakıtı nasıldır

  18. #18

    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Yani aniden vitesi attığım gibi gazı vermiyorum bunun bir sorunu olur mu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

    Performansı güzel ben fazla zorlamıyorum tabi ama akıyor yani

  19. #19

    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xj6
    HOCAM MOTORUN KİTAPÇIĞINDA YAZAR RODAJDA NE OLMASI GEREKEN HER MOTORUN FARKLIDIR BU DEĞİŞİR YANİ. HERKES KENDİ MOTORUNA GÖRE YORUM YAPAR ALDANMA OKU KİTAPÇIĞI AKLINA TAKILANI SOR BURDA.

  20. #20
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı nichrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani aniden vitesi attığım gibi gazı vermiyorum bunun bir sorunu olur mu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

    Performansı güzel ben fazla zorlamıyorum tabi ama akıyor yani
    Vites geçişlerinde deviri ne kadar iyi eşitlersen o kadar yumuşak ve sarsıntısız bir geçiş olur, devir eşitlendikten sonra debriyajı istersen çat diye bırak yarım saniyeden kısa sürede, hiç zararı olmaz. Sarsıntılı vites geçişleri zincir ve dişlilere, ayrıca şanzıman dişlilerine zarar verir. Islak yollarda ve virajlarda da dengeni bozar. Virajda vites değişimi pek tavsiye edilmez ama motora alıştıktan sonra başlarsın, deviri doğru eşitledikten sonra bi tehlikesi yok. Rodaj için de 500km'ye kadar 60km hızı geçme, sonra yoluna göre sürekli 80 bile gidebilirsin gerekmiyosa 70'i geçme ama. Tüm vitesleri kullan sürekli 5'te gitme.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)