Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motor ömrü?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Kasım 2014
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    kuba cg-100
    Gunaydın arkadaslar kuba cg 100 motorumla 15bin km yaptim masallah tık yok her bin kmde yag degisimini zincir ayarıni kendim yaparim hiç servise götürmedim simdi bu motorlar kac bin kmye kadar gider 30bini filan gorurmu birde motorumun aşındığıni bitmeye yakın oldugunu nasil anlarim saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    ybr125
    Bence o motor ömrünün 4 te birini doldurmuş. Honda veya yamaha olsaydı derdim daha motor yeni açılıyor. Ama cin için kesin bişey söylenmez. Sorunsuz 50.000 de görebilirsin yarın masrafta çıkarabilir çinin sağı solu belli olmaz. Ben pek anlamam ama bence öyle.

  3. #3
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    1000 km yağ değişimi çok erken tabiki sizin motorunuz, üstten kapalı olarak motorun kompresörünü ölçtürebilirsiniz, egzost dumanıyla yağ yakıp yakmadığını anlayabilirsiniz, bunun haricinde o motora kolay kolay birşey olmaz doğru düzgün kullanılırsa.Kapalı olarak anlaşılmaz yukarıdaki yazdıklarım haricinde.Motor sökülür kontrol edilir ölçülür, ustanız gerekirse klavuzdaki değerlere oranla veya tecrübesine oranla birşeyin değişipdeğişmeyeceğine karar verir.Birşey yoksa aynen yeni contalarla veya yırtık kopuk çıkmadıysa eski contalarıyla motor geri toplanır...Arasırada 5.000 km de bir bujisini kontrol edersiniz gerekiyorsa değiştirirsiniz.

  4. #4
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    bir ara süper sportlar için böyle bir konu vardı, eskiden bayağı tartışmışlardı bir arkadaş 600rr videosu koymuştu 160 000 km leri geçmiş bir rr'dı kırmız youtube de videosu vardı uzunca, onu bilen varmı araba bende onu arıyordum

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motor eskimeye başladıkça daha sesli çalışır üst devirlerde mekanik olarak tiz sesler çıkarır. Eğer 15 bin km'ye gelmene rağmen böyle sesler yoksa en az 10 bin km daha rahat gider motorun. 1000km'de bir yağ değişimi iyidir bu motorlarda yağ filtresi yok debriyaj tozları motor yağını çamur gibi yapıyor 2000km'de bir yağ değişimi çok uzun bir aralık bu motorlara uygun değil. Subap ayarın düzgün olsun, motorunu uzun süre 9000 devirin üzerinde çalıştırma, baya gider daha.

  6. #6

    Üyelik
    10 Kasım 2014
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    kuba cg-100
    Tesekurler arkadaslar

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    300.000 mil yapan cbr 600f vardı sanırım 2002 model.

  8. #8
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı tamerozkul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gunaydın arkadaslar kuba cg 100 motorumla 15bin km yaptim masallah tık yok her bin kmde yag degisimini zincir ayarıni kendim yaparim hiç servise götürmedim simdi bu motorlar kac bin kmye kadar gider 30bini filan gorurmu birde motorumun aşındığıni bitmeye yakın oldugunu nasil anlarim saygılar
    Kardeşim, internette çok çok uzun kilometreler yapmış çinli motorlar(60-70000km ve üzeri) görürsün. Motor bitti dedikleri önce sekmanların (5-10TL) sonra da piston ve silindirin iyice aşınarak yağ kaçırmaya başlamasıdır.

    Kataloglara bakarsan hava filtresine yağ gelene kadar motoru açma der. Yani benzin yakar gibi yağ yakması lazım motorun.

    Motor bittiğinde 50-60TL verip iyi orjinal piston silindir alırsın 50-100 TL de ustaya verip değiştirtirsin. Hepsi bu. Diyelim ki motor darma dağın oldu, yapılabilecek gibi değil 500-700Tl civarı 0km yeni motor bulman mümkün. O da olmadı diyelim ucuz bir fiyata çıkma motor bulursun.

    Her halükarda çok ucuz bir fiyata motoru yürütmen mümkün. İşi pahalı kılan şey pek namuslu sözde ustaların...

  9. #9
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    çoğu paketçi çinli motoru 50 km üstünü görmeden sorun çıkarmıyor, 100k görende var kronik, fabrikasyon bi sorunu olmadıkça

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı arda4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim, internette çok çok uzun kilometreler yapmış çinli motorlar(60-70000km ve üzeri) görürsün. Motor bitti dedikleri önce sekmanların (5-10TL) sonra da piston ve silindirin iyice aşınarak yağ kaçırmaya başlamasıdır.

    Kataloglara bakarsan hava filtresine yağ gelene kadar motoru açma der. Yani benzin yakar gibi yağ yakması lazım motorun.

    Motor bittiğinde 50-60TL verip iyi orjinal piston silindir alırsın 50-100 TL de ustaya verip değiştirtirsin. Hepsi bu. Diyelim ki motor darma dağın oldu, yapılabilecek gibi değil 500-700Tl civarı 0km yeni motor bulman mümkün. O da olmadı diyelim ucuz bir fiyata çıkma motor bulursun.

    Her halükarda çok ucuz bir fiyata motoru yürütmen mümkün. İşi pahalı kılan şey pek namuslu sözde ustaların...
    Silindir değiştirmek için ustaya para verilir mi lokma takımın varsa çocuk oyuncağı.

  11. #11

    Üyelik
    10 Kasım 2014
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    kuba cg-100
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir değiştirmek için ustaya para verilir mi lokma takımın varsa çocuk oyuncağı.
    Hocam biz siz gibi muhendis degil amaleyiz-) ne anlariz piston degistirmekden-)

  12. #12

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    Motor asla eski contalarla toplanmaz. Ezilen conta sizdirma yapar. Bunu yapmamasi icin sonuna kadar sikarlar, ama nafile yine kacirir ve birlesen yerlere zarar verir.

  13. #13
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    çinli motorlarla, bakımı zamanında yapıldığı sürece 50-100 bin motor açmadan kullanan kurye arkadaşlar var, aradaki fark, kullanış tarzına, bakım durumuna bağlı

  14. #14

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    atölye-teknik servis konusunda 97.000km yapan bi arkadaş var. ama gözü gibi bakıyor motora işten de anlıyor.

  15. #15

    Üyelik
    24 Mart 2015
    Keeway superligth vardi 87 binde 2 bin km bindim ama motor yenilenmisti

  16. #16

    Üyelik
    18 Haziran 2015
    ülkemizde maalesef km sorunu var. 10 bin km olan motora bitmiş gözüyle bakıyorlar. O yüzden işin sahtekarlığına kaçıp km düşürülüyor. Avrupa da adamlar 50 60 bin kullanmadan motor satmazlar ve gayet iyi gider 2. eli. Bu tamamen iyi bakmayla alakalı hem motor kısmına hemde dış görünüşe...

  17. #17
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Dert etme. Motor yağ yakmaya başlayınca. Silindir Piston segman değiştirtirsin işçilik dahil 300-400 tutar. Motorun yeniden sıfır km olur.
    Bu parçaları pahalı olanlar ve motorunda 2-3-4 silindir olanlar dert etsin ;)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)