Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Skutır Sevilmemesinin iki sebebi ERGONOMİ-DENGE

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Kullanamıyorum bile. Kullanan arkadaşlara helal olsun. Bir acayip motor. Dengesi garip. Sevk ve idaresi garip. Motor freni yapma ihtimalin sıfır. Viraja girerken yatarsam yanları sürtecekmiş gibi geliyor bana en çok o yüzden korkuyorum motordan. Hayatımda bir kez Bodrum'da tatil yaparken motorum zincir koparmıştı. Konakladığım yerin sahibinin oğlunun skuterini almak zorunda kaldım. Yemin ediyorum yüz metre gidemedim. İlk virajdan geri döndüm korkudan. Gerisin geri getirip teslim ettim. Sonra bir kaç kez daha acaba kullanabilirmiyim diye başkalarının skuterini de denedim. Iııhhh Olmuyor beceremiyorum. Sanıyorum hiç binemeyeceğim. Belki mobilet hariç hep vitesli kullandığım içindir. Çocukluğumda kullandığım mobilet te vitessizdi ama dengesi ile sevk ve idaresi muhteşemdir mesela. Bu öyle değil. Bir bizim evdeki çamaşır makinası Bir de skutterler uçan daire gibi görünüyor gözüme
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    ayucan senin yaşadığın hissin fiziksel, konjonktürel ve felsefi açıklamasını yapayım da mevzuyu anla
    hani ip cambazlarının ip üstündeyken ellerinde bir deynek olur, işte o denge merkezini daha geniş bir alana yayar
    scooter motorlardaysa ayakları da içeriye koyduğun modellerde denge merkezi daha daralıyor; bu 1. rahatsızlık meselesi
    2. si ise düşük çaplı tekerlekler
    bir de senin gibi aal beden (ayu ayu large) kimseler bunların nispeten küçüklerine (bkz: aks mesafesi) oturunca ikibüklüm kalıp, belleri neyin ağrıyabiliyor bu 3
    aynı zamanda düşük aks mesafesi de denge faktöründe önemli bu da 4
    yanına şimdi bir sıfır ekle (simit sanıp yemediysen) etti mi 40?

  3. #43
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Bende ilk motor tecrübem olan honda spacy ile ağaca girdim elim gaz pedalında takılı kalmış.Allahtan önde koruma demiri vardı.Bence vitesli motoru sürmek daha kolay debriyaj mantığı bana daha kolay geliyor!Scooter kullanmak daha zor bana göre
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  4. #44
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birde bu konuyu açanda acaba vücûd olarak ergonomi var mı adam 150 kg 1.95 cm boy hangi motora binse aynı Sıkıntılar olur
    Anca tenere 660 kle 500 e binecek ki kıçı başı ağrımasın
    ben onu bunu bilmem kavgada bile söylenmez
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  5. #45
    ishan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda 2009 600 silwerring
    honda silwerving ile araç aralarından düz gidemiyorum çok dengesiz gidiyorum ..ayrıca avuç içim galiba didona fazla baskı uygulamaktan ağrıyor da..duruş pozisyonu diyebilirsiniz belki .onu da denedim ama yine de araç aralarından veya dar alandan gittiğimde nedense düz gidemiyorum.bu da beni çok rahatsız etmeğe başladı

  6. #46

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı ishan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda silwerving ile araç aralarından düz gidemiyorum çok dengesiz gidiyorum ..ayrıca avuç içim galiba didona fazla baskı uygulamaktan ağrıyor da..duruş pozisyonu diyebilirsiniz belki .onu da denedim ama yine de araç aralarından veya dar alandan gittiğimde nedense düz gidemiyorum.bu da beni çok rahatsız etmeğe başladı
    hocam slow race olayını çalışman gerekli, elcikleri sıkmamalısın, omuzlarını serbest bırakmalısın, kolların yere paralel olmalı. Sen gidonu sıkarsam düz giderim zannediyorsun ama yanılıyorsun, sen sıktığın için motor kendini düzeltme hareketini yapamıyor ve denge kaybı oluyor. Tavsiyem GS1 ve 2 eğitimi alman olur.
    emc2 ve mete_han bunu beğendiler.

  7. #47

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    Bence konfor odaklı bakarsak ayakların önde olması doğru bir uygulama. En basitinden koltukta yada sandalyede de aynı pozisyonda otururuz. Skutır beliniz hassas olduğu için sizi rahatsız etmiş olabilir. Ayaklarınızın totonuzla aynı çizgide bulunması herhangi bir darbede, vucudunuzun darbeyi daha iyi sonumlemesini sağlayacaktır bir nevi ayaklarınız yay görevi görecektir.

  8. #48
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Ah abi sen burgman 650 ye binsen berber koltuğu gibi

  9. #49
    atoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 350 ST
    Motor kullandıktan sonra ortaya çıkan bel ağrılarının yegane nedeni kendi duruşunuzdan kaynaklanıyor.. Motoroun üzerinde kimi zaman daha gergin olmak, kimi zaman kendini göstermeye çalışmak, kimi zaman ise bilinç altında oyle olması gerektiği bilgisiyle dimdik, baston yutmuş gibi oturuluyor... YAnlış oturma GS sürücüsünün bile belini ağrıtır. Evet, özellikle alt seviye scooterler, aynı seviyedeki motorlar kadar süspansiyon konforu sağlamayabilir, ama inanım İtalya şehir içi yollaın durumuda çok parlak değil baya gedikli arnavut kqldımı yolar vwr

    Scooter belirli bir amaca yönelik tasarlanmıştır, şehir içi için idealdir, vitesle uğraştırmaz, kendini yola vermek için daha fazla şans tanır. Bagajı vardır ki başlı başına tercih nedeni bile olabilir. Gidonu daha dar, lastikleri daha küçüktür (genel olarak), trafikte aralara çok daha kolay girer, daha kıvraktır. Yağmur, çamur ve rüzgardan insanı normal bir motora göre çok daha iyi korur...

    Zannımca en büyük dezavantajları, tasarımına bağlı olarak tam bir motorsiklet sürüş deneyimi yqnsıtmıyor olulu... Entegre olmak daha zor...eğer gösteriş veya şekil beklentiniz varsa kensinlikle daha güzel değil... Genellikle benzr güçtki öotorlardan, benzer koşullarda daha fazla tüketmesi, biraz daha ağır oluşu ve hem ağır olması, hemde tahrik sisteminden ötürü külastiğe giden gücün biraz daha azalması denebilir... Bu arada zincir olmadığı için aynı tahrik sistemi Size pratiklik noktasında avantaj da yaratır.
    weirdo1 bunu beğendi.

  10. #50
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Oturusdan kaynaklaniyor bel ağrısı, scooterda sopa yutmuş gibi dimdik oturulmuyor, hafif kambur oturun problem cozulecektir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------

    20.000km scooterdan sonra hayatımda ilk defa arkadaşın ybr ina bindim, yaşadığım hissiyat hani 2 burun deliginiz tikalidirda birden ikiside açılır bi rahatlar aydinlanirsiniz tam işte o kivamda bir rahatlama geldi ybr in üstünde.

    Bagaji, yağmur,çamur,ruzgar koruması olmasa scooterla işim olmaz.

  11. #51
    ishan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda 2009 600 silwerring
    bilgi için teşekkür ederim ..işin garibi 20 kusur yıl önce MZ kullandığımda.üstelik artçım da olduğu halde ip gibi giderdim motorla oynardım da o beni değil ben onu kullanırdım ..silwer,i aldığımda.sözüm ona.usta denilen kişiye gosterdiğimde ön amortisör yağı azalmış demişti yerine ilave yapacaktı ki bence yapmamış ş...siz ..acaba diyorum ki ön bira daha yüksek olursa sanki daha rahat edeceğim gibi geliyor bana

  12. #52
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Cruiser'ların oturuş şekli daha problemli aslında bakarsanız. Tüm yük direk belde. Ama hayatımda daha rahat bir araca binmedim. Tren yolunun üzerinden geçiyorken bile nerdeyse hiç bir şey hissettirmiyordu, çünkü araç ağır, süspansiyon yumuşak, ve süspansiyonun hareket kapasitesi uzun. Hatta sırf zevkine tren yolu üzerinden geçiyorken ön süspansiyonun hareketini izliyordum. Tekerlek vızır vızır oynuyor, ama sele sabit. Bence sorun böyle araçları arazide kullanmakta. O zaman tabi bele zarar verir.

  13. #53
    ishan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda 2009 600 silwerring
    scooter ler bana göre bu trafikde inanılmaz rahat bas gaza gitsin bas frene dursun ..scooter ler hakkındaki yorumlara katılmıyorum son derece dengeli ve seri olmaları avantajları tabii ki bunu ufak cc ler için demiyorum .benim maxi scooter,im 600 cc ve 250kg durduğu yerden de kalkışı yeterince hızlı yokuşta da artçım olduğunda da aynısı ..en sevdiğim özelliklerinden 1 tanesi ise ani gaz verseniz dahi pati yapmadan tekere kalkmadan zaman kaybı olmadan ok gibi fırlıyor olması çok güzel en önemli bana göre avantajı da şu..gelen veya gelebileceğini düşündüğüm her an gaz verdiğim anda ok gibi fırlıyor durduğumda da aynısı ..ama beni şu parke yollar döşenmiş kare kare taşlar beni deli ediyor üzerinde neredeyse düz gidemiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------

    1 ufak hatırlatma daha ..scooter almayı düşünenler bütçesi müsait ise kesinlikle ve kesinlikle alabilecekleri en büyük cc leri alsınlar neden mi ? ani tepki ağırlık ve konfor ..bu 3 de yüksek cc lerde mevcut ...fakaaat 1 sorun var onu pas geçmesinler ..bu 3 nü iyi yapan yaktığı yakıt ..hiç yabana atmayın iyi yakıyorlar
    c4gin bunu beğendi.

  14. #54

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    son donemde cevremden cok duydum bu tarz soylemler.x max almayi planliyordum nc ye bakiyorum simdi

  15. #55
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı pikatel34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    son donemde cevremden cok duydum bu tarz soylemler.x max almayi planliyordum nc ye bakiyorum simdi
    adam gibi parasını hak eden scooter yok ki nerde kaldı x max nc iyidir
    Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur

  16. #56
    ishan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda 2009 600 silwerring
    scooter olarak baktığımızda güç ve hacim olarak ..silwerving 600 adam gibi 1 motor değil mi parasını hak etmiyor mu ?

  17. #57
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Rahatlık konusunda skuterler vitesli motorlara göre skuterler açık ara öndedir. 4 yıla yakın zamandır skuter kullanıyorum. Deneme sürüşü için vitesli motor kullandığımda oturma pozisyonu olarak kendimi amuda kalkmış gibi hissettim. Fakat denge ve viraj kabiliyeti açısından vitesli motorların en kötüsü skuterden daha iyidir herhalde. Ağırlık merkezi epey daha aşağıda olduğu ve dizlerinizin arasında bir şey olmadığı için motoru yatırma olayında skuterin hiç zevki yok. Büyük şehirde ve yaz kış kullanım için skuter candır. Kazasız belasız sürüşler...

  18. #58
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı ishan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooter olarak baktığımızda güç ve hacim olarak ..silwerving 600 adam gibi 1 motor değil mi parasını hak etmiyor mu ?
    maxi sukuterler içinde en güzel çizgiler sw de dır bence...özellikle farini ben çok beğenirim...uzun boylu kişiler içinde ayak mesafesi müthiş ki 189 cm boyla ben çok rahattim ama İstanbul trafiginde de olsa 100 km de 7 litre nedir yahu bu motorun tüketimi adamın belini agritirmi bukermi artık bilemicem...
    ishan bunu beğendi.

  19. #59

    Üyelik
    03 Eylül 2010
    Şehir
    İSTANBUL-TRABZON
    Motosikleti
    MONDİAL 150 ZC (Alayına Gider)
    büyükşehirlerde vitesli hamallıktır, motora ne için biniyoz, rahat etmek için,arabada zaten boyuna vites değişiyoz, bi de motorda mı uğraşalım, arka fren için sağ padala bas ,sol elcik debriyaj falan,yazarken bile daraldım.

  20. #60
    atoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 350 ST
    Neredeyse bütün maxi scooterleri denemiş biri olarak direksiyona dizin çarpmaması konusunda, özellikle uzun boylular için en rahat sccoter Piaggio Beverly arkadaşlar,,, Silverwing de gidon dönerken direk dize geliyor... Hani genel bir bilgilendirme olsun istedim, uzun boy ve scooter konusunda exper yaptımda


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)