Motorunuzu Doğalgaz(cng)ile çalıştırmak
-
http://www.odider.org/odidercngngv.php
Bu sayfada kilokalori cinsinden maliyetleri görebilirsiniz.
http://www.igdas.com.tr/index_konuta...sp?link=otogaz
yaygınlaşması halinde kilometre maliyetleri %80 düşebilir
http://www.garantialisveris.com/lpgm...contentID=1153
buda dönüşümü yapan firmanın biri
iran ,pakistan ve hindistanda görmüştüm çok yaygın bir şekilde kullanılıyordu.lpg'yi tanımıyorlar bile.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Reklamlar
-
İHTİYAR, bu bilgi için teşekkürler. doğalgaz lpg'den daha ucuz olur herhalde? güvenlik açısından durum lpg ile aynımı olur?
-
abi böyle giderse kesinlikle lpg olcaz.. zaten bnm motor çok yakıyo.. birde sürekli zam..
-
lpg taksanız motor çekişten düşer. onun yerine alın bi 50cc ooh
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
ilk tabloda görüldüğü üzere Lpg benzinden %23 daha az kaloriye sahipken,cng benzinden %10 daha fazla kaloriye sahip.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
ilk tabloda görüldüğü üzere Lpg benzinden %23 daha az kaloriye sahipken,cng benzinden %10 daha fazla kaloriye sahip.
Peki motorsiklette nasıl bir teknoloji gerektirir.(nasıl bir dönüşüm)? Yada uygunmudur sizce?
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Doğalgazın tek kötü tarafı depolama sorunudur. Ortam sıcaklığında sıvı halde tutmak için lpg (8 bar kadar sanırım) ye nazaran çok yüksek basınç gerektirmektedir(200-250 bar ).
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
Akira adlı üyeden alıntı
Doğalgazın tek kötü tarafı depolama sorunudur. Ortam sıcaklığında sıvı halde tutmak için lpg (8 bar kadar sanırım) ye nazaran çok yüksek basınç gerektirmektedir(200-250 bar ).
Evet,sıvılaştıktan sonra LPG ile aynı olması lazım zaten adıda değişip LNG oluyor.
Bazı kuzey avrupa ülkelerinde küçük ev tipi CNG komprasörleri var diye duydum. O taktirde tankı çıkarıp yedeği takılıyor boş tankta evde garajda yavaş yavaş doluyor.
İSVEÇ'te görmüştüm otobüs ve kamyonlar LNG ile çalışıyordu.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Evet,sıvılaştıktan sonra LPG ile aynı olması lazım zaten adıda değişip LNG oluyor.
Bazı kuzey avrupa ülkelerinde küçük ev tipi CNG komprasörleri var diye duydum. O taktirde tankı çıkarıp yedeği takılıyor boş tankta evde garajda yavaş yavaş doluyor.
İSVEÇ'te görmüştüm otobüs ve kamyonlar LNG ile çalışıyordu.
Halihazırda İstanbul'da doğalgazla çalışan otobüsler mevcut diye hatırlıyorum.
Doğalgazı ortam basıncında sıvılaştırmak için -163 dereceye indirmek gerekli. Bunun için kreyojenik tanklar kullanılır. (mantık olarak termosa benzer, çift cidarlı ve ısıl kayıpları engellemek için aradaki kısmın havası alınmış).
Aslında LNG LPG ye oranla çok daha uysal bir karakter sergiler. Deponuzun bir kazada yarıldığını farzedersek. Lng su gibi dışarıya akacak (üzerinde sigara söndürseniz bile alev almaz) yerde bir süre kaldıktan sonra yavaşça buharlaşacaktır (Buharlaşma kısmı tehlkelidir doğal gaz bu esnada alev alabilir ancak bu faza kadar geçen süre gerekli önlemleri almak için yeterlidir).
Lng yi tehlikeli kılan durum ise depolandığı tankın ateş veya aşırı sıcağa maruz kalması gibi nedenlerle içerisindeki Lng sıcaklığının -163 dereceden ortam ısısına doğru hareketlenmesi, dolayısıyla tank içindeki basıncın 200 bar seviyelerine doğru tırmanıp tankı patlatmasıdır.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
01 Haziran 2006, 01:33
#10
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
01 Haziran 2006, 01:38
#11
yolda giderken yanmayalımda
Yeni yine yeniden
-
07 Haziran 2006, 03:47
#12
Arkadaşlar yakın zaman önce benzin zamlarından sıkılarak arabama LPG kiti taktırmaya karar verdim ve İtalyan malı TARTARİNİ'nin iyi bir marka olduğunu öğrenip aracıma taktırdım. Montaj esnasında kullanım kitapçığını okurken Tartarini oto yakıt dönüşüm kitlerinin hem LPG hemde Doğalgaz ile otomobili çalıştırdığını öğrendim, montaj yapan usta sadece yakıt tankını Doğalgaz tankı ile değiştirerek doğalgazla aracımı garantili bir şekilde çalıştırabileceğimi söyledi. Aklıma geldi ve sordum "bu sistem motosikletede uygulanabilirmi ?"ve cevap "EVET" oldu "herşey ikisindede aynı şekikde çalıştığı için olabilir fakat doğalgaz tankları motosiklete nasıl montaj yapılır bilemem, birde ruhsata bu güne kadar işletmiş olan büyük ihtimalle olmayacağından prosedürünün uzun" olabileceğini söyledi.
ARAŞTIRIN:::
NEDEN OLMASIN
-
07 Haziran 2006, 05:26
#13
Ne ala memleket! En sonunda bunuda çarelerimiz arasına soktular.Oldu olacak üretici firmalar bi el atsında motora benzin deposu yerine orijinalde lpg deposu taksınlar.
-
12 Haziran 2006, 13:43
#14
doğalgazı motorda tehlikeli görüyorum ben
-
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
29 Aralık 2007, 14:44
#16
Pakistanda binlerce CNG ile çalışan motor gördüm bunların bir çoğu 2 zamanlı motorlardı.
Motorlarımızın büyük bir çoğunluğunun karbüratörlü olduğunu düşünürsek uygulama çok basit olacaktır.
Biliyorsunuz sıvılaştırılmış gazlar buharlaşırken etraflarından ısı alırlar yani regülatör donar ancak motorların kapasiteleri düşük olduğu için bu sorun teşkil etmiyor.Belki büyük hacimli motorlarda su yada başka bir yöntemle regülatörü ısıtmak gerekebilir.(eksoz gazı vs)
Depo olarak arka çantanın olduğu yere veya yan çanta yerine küçük bir yangın söndürme tüpü ölçüsünde 3 litre kola şişesi kadar bir tüp monte edilebilir.
Bütün mesele cng dolumu yapabilecek istasyon bulmak.
Küçük piknik tüpünün bile 5 litre yakıt aldığını dikkate alırsanız,ortalama 200-250 km yol yapmak mümkün.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
29 Aralık 2007, 18:06
#17
Abi ankarada şu an dönüşümünü yapan arkadaşlarımız var fakat bir kaç sorunu var. birincisi kilometre olarak depo başına menzil az ikişncisi ise istasyon sayısı az bu yüzden pek tercih edilmiyor ancak yaptıranlar var. bu arada man fabrikası 2006 da doğalgazlı otobüs üretmeye başlamıştı halen üretip ankara büyükşehir belediyesine satıyo. bence güzel bi fikir ama suylada araba çalışırken bunları kullanmak bence mantıksız.
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
-
29 Aralık 2007, 18:11
#18
-
29 Aralık 2007, 18:36
#19
Paylaşım için teşekkürler.
Bu konu tam benlik...
[COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P
-
29 Aralık 2007, 18:41
#20
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
başkentin_asi_pilotu adlı üyeden alıntı
Abi ankarada şu an dönüşümünü yapan arkadaşlarımız var fakat bir kaç sorunu var. birincisi kilometre olarak depo başına menzil az ikişncisi ise istasyon sayısı az bu yüzden pek tercih edilmiyor ancak yaptıranlar var. bu arada man fabrikası 2006 da doğalgazlı otobüs üretmeye başlamıştı halen üretip ankara büyükşehir belediyesine satıyo. bence güzel bi fikir ama suylada araba çalışırken bunları kullanmak bence mantıksız.
Hangi suyla hangi araba çalışıyor yapmayın etmeyin gözünüzü seveyim, suyla araba çalışıyor bunca millet sırf alışkanlıklarından vazgeçemediği için benzin alıyor öyle mi.
Göstersene şu suyla çalışan arabayı bana!
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler