2. el 600rr almak mantıklı mı?
-
Rkadaşlar kredi çekip 600rr almaya karar verdim ancak ikinci el eski kasa 2011-2012 modelleri bile 28 29 bin liradan satılıyor. Bu motorun sıfırı 35bin lira ancak o kadar kredi çekemiyorum ve geri ödemem sıkıntı oluyor. Şimdi sorum şudur ki bu motor sonuçta hızlı ve hız için alınmış motor. Ben motoru yetkili servise götürdüğümde anlayabilirler mi motorun yorulup yorulmadığını. 15-20 bin km deki motor sıkıntı çıkarır mı yorulmuş olabilir mi ?
Reklamlar
-
Abartısız 4 aydır 10 un üstünde 2008 model ve üstü rr bakıyorum. Ortalama 10. Sahibinden ( 21. Sahibinden de var 2014 model ilk sahibinden diyip 2. Sahibinden çıkan da var) ve hiçbiri 35bin km yi geçmemiş.
Insan güvenemiyor.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
bu ülkede ikinci el race motor alınmaz. nokta.
-
o kadar net misiniz abi ya tanıdık olmadan temiz bulunması o kadar zor mu
-
Onur Ozdemir adlı üyeden alıntı
o kadar net misiniz abi ya tanıdık olmadan temiz bulunması o kadar zor mu
arkadaşların demek istediği bu tip yarış motorları hep en üst devirlerde kullanıldığından ömürleri az oluyor ama temiz bulursan neden olmasın alacağın motoru ustaya göster ama artık onlarda anlamıyor motordan çoğuda ustayım diye geçiniyor ama tırt
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar
-
Güven meselesi ve genelde tanıdık çevresinden bilindik bi motor değilse aklında hep soru işareti kalır. Servis filan bilmiyorum yani ne kadar güven verir.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Pek sorun çıkaracağını sanmam sebebi de şu; siz 25.000 tl ödediğiniz motorun yağını suyunu eksik edermisiniz ? 600rr kullanım kitapçığında 12.000km de yağ değişimi vermesine rağmen kullanıcılar 3 yada 4.000km de yağını değiştiriyor. Bunların motor ömürleri 100.000 i rahat görür ama ülkemizde spor motorların km lerine karşı bir tedirginlik olduğu için millet satarken genellikle km yi düşürüyor ve bu sebeple Türkiye de 100.000km yi görmüş spor motosiklete rastlayamıyoruz. Örnek olarak 200.000 mil yapmış 600f bile var. Ama 600rr ı kafanıza koyduysanız size tavsiyem 1-2 sene daha düşük model alıp aradaki fiyat farkıyla Abs takmanız yada taktırmanızdır.
-
Bende 600 rr ariyodm ama 600f lere bakmaya başladım. F ler nispeten daha uysal kullanicilarn elinde oluyor sanki. Tipide ss e benziyor ve daha ucuz
-
İkinci el için tüm imkanları zorlamanızı tavsiye etmem açıkcası. Motorun mekanik aksamı sesinden, Kaporta ise görünüşünden ustalar tarafından anlaşılabilir, ama elektronik parçalar. ABS beyni, ECU vs. bariz bir şekilde kurcalanmamışsa anlaşılması imkansız.
Usta "OK" dese bile bir ECU arızasınından emin olamadan diyecektir. ki bu da 3-4bin tl civarına patlayabilir.
Şahsen direk 25-30 bin vererek 250'den 600RR a geçmek yerine, daha temiz (3-5binde garantisi olan) Sport tourer bakardım. ER6-f , Yamaha xj6 gibi Diversion F.
ya da bütcemi sonuna kadar zorlamadan, 3-4 bin liralik masrafı da göz önüne alarak 22-25 civarında birşey bakardım.
Şimdididen hayırlı olsun.
-
bilginozi adlı üyeden alıntı
Pek sorun çıkaracağını sanmam sebebi de şu; siz 25.000 tl ödediğiniz motorun yağını suyunu eksik edermisiniz ? 600rr kullanım kitapçığında 12.000km de yağ değişimi vermesine rağmen kullanıcılar 3 yada 4.000km de yağını değiştiriyor. Bunların motor ömürleri 100.000 i rahat görür ama ülkemizde spor motorların km lerine karşı bir tedirginlik olduğu için millet satarken genellikle km yi düşürüyor ve bu sebeple Türkiye de 100.000km yi görmüş spor motosiklete rastlayamıyoruz. Örnek olarak 200.000 mil yapmış 600f bile var. Ama 600rr ı kafanıza koyduysanız size tavsiyem 1-2 sene daha düşük model alıp aradaki fiyat farkıyla Abs takmanız yada taktırmanızdır.
işte ben de tamamen aynı fikirdeyim ve bu motorlar sürekli 5bin devirde kullanılsın diye yapılmıyo sonuçta.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bunun yanında 0 motosiklet almanında söyle bir dezavantajı var; 4 sene garanti var diye 4 sene boyunca servise bağımlısınız. 200TL ye kendi yapabileceğiniz bakımı servise belki 5-600TL ödeyerek yapacaksınız. Bugün 35.000e aldığınız motoru yarın 30.000 e zor satacaksınız. Siz Türkiyedeki yedek parça fiyatlarını boşverin. 70-80usd ye ebaydan komple şanzıman parçalarını alabiliyorsunuz. 100usd ye komple tesisat. 150usd ye ecu. Daha sayamayacağım bir sürü şey. Olaki sorun çıkartsa bile istedikten sonra eliniz tornavida anahtar tutuyorsa kendiniz bile halledebilirsiniz.
-
Ninja motorun varmış, emin misin 600rr almaya?
İşin ekonomik boyutunu kendin de yazmışsın arkadaşlar da yazmışlar.
Motorundan çok sıkıldıysan veya soğuduysan yeni 250SL'e bakmaz mısın? Ya da aynı fiyat aralığında başka tip bir motora?
Benim şahsi fikrim o ikinci el motora bu kadar çok para yatırmana değmeyecektir.
Sıfır veya sıfıra çok yakın 2014-2013 model yol kullanımına/günlük kullanıma uygun rahat ekonomik bir makine almanı tavsiye ederim.
-
Yerinizde olsam XJ6 alırdım hem ucuz hemde çılgın bir motor, sonrada yoluma bakardım.
-
Onur Ozdemir adlı üyeden alıntı
Rkadaşlar kredi çekip 600rr almaya karar verdim ancak ikinci el eski kasa 2011-2012 modelleri bile 28 29 bin liradan satılıyor. Bu motorun sıfırı 35bin lira ancak o kadar kredi çekemiyorum ve geri ödemem sıkıntı oluyor. Şimdi sorum şudur ki bu motor sonuçta hızlı ve hız için alınmış motor. Ben motoru yetkili servise götürdüğümde anlayabilirler mi motorun yorulup yorulmadığını. 15-20 bin km deki motor sıkıntı çıkarır mı yorulmuş olabilir mi ?
Alınır bence ama servise baktırıp öyle alınır yurt dışı sitelerde rr lar oldukca yüksek km lerde adamlarda km düşürmek diye bişey yok bence km cok onemli değil onemli olan makinenin diriliği yağı suyu bakımı yapıldıysa sıkıntı çıkarmaz bu arada 2010 / 2012 kasalar bence daha yakışıklı hiç teretüt etme arkadsım ama almadan makineyi baktırmalısın insanların söyledikleri senin karamsar olmana sebeb olmasın...
-
28-29 bin verecekseniz sıfır 650f öneririm. 600rr kadar torku var, sürekli 250 km/s hızın üstüne cikmayacaksaniz bence ideal. hem ss görünümlü hem de daha rahat sele ve pozisyon
-
Fazer8'i tek geçerim 28.250 sıfır fiyatı gayet rahat oturuş pozisyonu ve agresif karakteriyle aradığınız makina olabilir.
-
Onur Ozdemir adlı üyeden alıntı
Rkadaşlar kredi çekip 600rr almaya karar verdim ancak ikinci el eski kasa 2011-2012 modelleri bile 28 29 bin liradan satılıyor. Bu motorun sıfırı 35bin lira ancak o kadar kredi çekemiyorum ve geri ödemem sıkıntı oluyor. Şimdi sorum şudur ki bu motor sonuçta hızlı ve hız için alınmış motor. Ben motoru yetkili servise götürdüğümde anlayabilirler mi motorun yorulup yorulmadığını. 15-20 bin km deki motor sıkıntı çıkarır mı yorulmuş olabilir mi ?
herkes cambaz olmuş benzer tereddütler bende de vardı sıfır aldım 34 000 tl ye fuar indiriminden bence krediyle motor alınmaz heleki 20 bin tl ve üstü ,izmirdeki servis ekspertiz yapmıyor bildiğim kadarıyla sadece servis kayıtlarını söylüyor
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
Baktırıp alın .apaçinin eline düşmemişse bir şey olma, onu da zincirinin dişlisinin markasından, lastiğinin tarihinden veya nasıl aşındığından, saçma sapan elciklerden Vs anlarsınız. Sahibinin oturup kalkması bilr belli eder. Onun dışında da bu motorlarla elbette yüksek devir çevriliyo fakat her yerde bu mümkün mü ve kaç kere o kadar dibine kadar zorlanabilir ki. Şehir içinde neredeyse imkansız. Bir de siz kendi motorunuzdan yola çıkın, her viteste kolayca devirin sonunu göremez misiniz?
O nedenle bakımları aksatılmamış, değişmesi gerekeni değişmiş, kazadız boyasız bir motor alın. Gerekirse 2 bin fazla verin egzoz Vs si olmasın ama en azından düzgün kullanılmış olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)