Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Panik Fren Yaparken Debriyaj ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Arka fren de ön amortisörlere yük bindirir. Anlayamadığım nokta neden kompresyonun arka tekeri kilitlemeyi zorlaştırdığı. Arka lastiğin yol tutabilme kapasitesi belli sonuçta Kompresyon yol tutuşu nasıl arttırabilir ki. İki kuvvet de lastiğin hareketini yavaşlatan bir etkiye sahipken nasıl diğeri lastiğin kilitlenmesini zorlaştırıyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    çünkü krankla şanzımanı ayırmadın ve arka lastiği kilitleyebilmen demek fren ile motoru stop ettirmen demek. belirli bir devirdeki motor için bu zordur.

  3. #83
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    O zaman fren gücünün bir kısmı krankı da yavaşlatmaya çalışıyor...
    Bu durumda evet, tekerleği kilitlemek daha zor olacaktır.
    Ama bence hala İdeal bir arka fren yapıldığında kompresyon durma mesafesini kısaltmaz bu konuda maalesef ikna olamadım. Arka tekerleğin taşıma kapasitesi kadar fren uygulayabiliyoruz sonuçta

  4. #84
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Eyw bilgiler için sağolun.. Ben zaten şu doğrudur demiyorum , yaptığımı söyledim ve daha doğrusu varsa öğrenmek istedim.. keza biliyorum dediğimiz doğrular bile yanlış olabiliyor.. Bilmişlik yapmayı sevmem , bilmiyosam bi bilene sorarım burda oldğu gibi..

    O zaman ufak bi soru daha ; peki motor kompresyondayken arka freni kitledik yahut motor stop etti.. ( ki panik anında yüksek ihtimalle bu olacak) bu durumda debriyajı sıkmamız gerekcek aniden, ve bu durum amörtisörlere yük indi bindi yaptıracak.. denge denen bişey kalırmı ? yada kitlenmeyen ön tekerde kitlenmezmi .. mantıklı açıklamalar geldikçe kafamda oturuyor bazı şeyler oturmayanlarıda sorayım bi yandan ..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  5. #85
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    sorun da bu zaten "panik fren"... siz panik anında frenlerinizi optimum düzeyde dozajlayabiliyorsanız hiçbirşeye ihtiyacınız yok demektir.

  6. #86
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman fren gücünün bir kısmı krankı da yavaşlatmaya çalışıyor...
    Bu durumda evet, tekerleği kilitlemek daha zor olacaktır.
    Ama bence hala İdeal bir arka fren yapıldığında kompresyon durma mesafesini kısaltmaz bu konuda maalesef ikna olamadım. Arka tekerleğin taşıma kapasitesi kadar fren uygulayabiliyoruz sonuçta
    duruş süresi ile devrin düşüş yani komresyon süresi arasında ki ilişkiden bahsetmiş yukarda arkadaş.. devir daha kısa sürede düşer diyor .. mantıken krank ı yavaşlatmak için fren güç harcamıyor ancak gerçekten böylemi..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:42 ----------

    Alıntı cihangir151 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun da bu zaten "panik fren"... siz panik anında frenlerinizi optimum düzeyde dozajlayabiliyorsanız hiçbirşeye ihtiyacınız yok demektir.
    öyle.. o an geldiğinde beyin yine odaklandığı şeyi yapıcak otomatik olarak.. burasıda işin gerçeği bi yandan..

    En azından merak edenler için ufak bi kaynak olur tartışmalar..

  7. #87
    dreamhunter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mct 250
    arkadaşlar herkese merhabalar meslek olarak moto kuryeyim inşallah panik fren yapma durumu yaşamayın ama motora biniyorsanız da olağan bir durum malesef. Deneyimlediğim kadarı ile debriyaja bastığınız da arka teker biraz daha kitlenme eğilimine giriyor ve bu drum şöyle bir handikap eğer zemin kaygan, ıslak yahut kaymaya meyilli ise bu durum motoumuzun savrulma riskini artırıyor keza bu şekilde debriyaja basarak arka tekerimin kilitlenmesi ve motorun savrulması ile ufak çaplı düşme olayı yaşamışlığım var nacizane fikrim debriyaja dokunmamanın biraz da olsa şansı arttırdığı yönünde.

  8. #88
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Genel olarak konuşmak gerekirse; eğer arka tekerlek ön Tekerlek hizası ile fazla açı yapmamışsa, yani yana çok gelmediyse arka freni anlık bırakıp tekrar fren yapın. Arka tekerleğin hareketi,marş motorunun yaptığı işi yaparak motoru tekrar çalıştıracaktır. Açı varsa, gidonu terse çevirerek açıyı düzeltmeyi deneyebilirsiniz. Freni bırakmanıza rağmen asfaltın dandikliğinden dolayı arka tekerlek hala kilitliyse debriyaja, arka tekerleği döndürmeyi sağlamak için başvurabiliriz. Yoksa büyük ihtimalle siz durana veya düşene kadar kilitli kalır. Ve eğer motosiklet yan gidiyorken aniden yolu tutup tekerlek dönmeye başlarsa mutlu son

  9. #89
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    3 saniye sonra oleceksin onune duvar kamyon cikti kacacak yer yok efendim az miktar komoresyona bindirip arka kinetik enerji jireskobik guc sonra debriyaj.. of of cozemediniz israrla durumu, 1,2,3 patlayacaksin, sen diyorsun arka drift yapar one gelir ben diyorum oleceksin az sonra hacim

  10. #90
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Güzel tartışma

    Şimdi bir kaç soru üzerine kafa yoralım.

    Ani frenlemede,
    motosikleti durduran şey tekerleklerin dönme hareketini durdurmasımıdır yoksa asfalt ve lastikler arasında meydana gelen sürtünme kuvvetimidir?

    Sürtünmenin etkisi varsa tek lastiğin sürtünmesi mi motoru daha çabuk durdurur yoksa iki lastiğin sürtünmesi mi?

    Sürtünen yüzeyin alanı fazlalaştıkça durmak kolaylaşır mı zorlaşır mı?
    Bu durum göz önüne alınırsa ağırlık aktarımı iyi bir şeymidir?

    Arka lastiğe iletilen güç kesilmezse frenleme esnasında ya da frenleme bittikten sonra arka tekerin aniden tutuş sağlaması ve fren gücünden kurtulması durumunda ne olur?

    Hadi bakalım pamuk beyinler çalışmaya
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #91
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    Panik frende atıyorum 6. Viteste eğer debriyaj sıkılmazsa öne doğru itmesi çok kuvvetli olur. Şahsen debriyaji sıkarim
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  12. #92
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    1) lastik ile asfalt arasında oluşan sürtünme motosikleti durdurur. Balata ve Disk sürtünmelerinin etkisi dolaylı yoldan lastik ve asfalta aktarılıyor.

    2) çok değikeni olan bir soru olsa da 2>1 diyorum

    3) alan ve aktarılan kuvvet aynı oranda artıyorsa bir şey değişmeyecektir. Lastiğin belli bir sürtünmeye kadar kilitlenmeyeceğinden yani taşıma kapasitesi olduğundan yola çıkarsak( statik sürtünme muhabbeti) ağırlık aktarımıyla birlikte lastiğin yere basan alanının genişlemesi lastiğin kilitlenmemesi adına olumlu. Eğer yük ve alan aynı anda artmıyorsa (emin olmamakla birlikte lastiğin yere basan alanının genişlemesinin daha yavaş ve kısıtlı olduğunu düşünüyorum) yük daha hızlı artıyorsa, evet ağırlığın aktarıldığı lastik için alan genişlemesi olumlu bir sonuç. Bu soru başka bir şey düşünülerek yazılmış gibi geldi ama neyse
    Son sorudaki senaryoda; tutuş tekrar kazanıldıpına göre arka lastik kilitlenmiş, anlık veya uzun süreli. Bu durumda ya biraz samba yaparız, ya da haysayt oldum diye başlık açarız heralde sonuç değerlendirmesini dé sizden bekliyoruz

  13. #93
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    limon gibi sıkın söylemi amortisörün kapanmasına izin verecek süreyi sağlama amaçlıdır..

    abs ninde bir limiti vardır..yol şartlarına göre değişir elbette ama hızlı isek ve frene birden asılmışsak kurtarmaz sanırım..

    bende abs li motorda hiç düşmedim,gerçi tek parmak frene alıştığım için ön fren kilitlemesinden kaynaklı hiç düşmedim..
    tek parmak fren sıkmak ta çok tehlikelidir
    düştün veya çarptın o anda manetin arkasında kalan parmaklarn kopma ihtimali çok yüksek allah korusun
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  14. #94
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bravo Batuhan.

    Ben şu kesindir diye bir sonuca varmayacağım çünkü sürüş uzmanları hala net bir karara varmış değil.
    Benim varacağım ya da size göstermek istediğim doneler sonucundan emin olduğumuz şeyler.

    Sonucundan emin olduğumuz şeyleri bir yazalım.
    Tabi itirazı olanlarda itirazlarını yazsın tartışalım.


    1. Hareket halindeki bir aracı sürtünme durdurur.
    Bunu anlamanın yolu basittir. Motosikletinizle yol alırken boşa alın.
    Frenlere hiç dokunmayın.
    Hangi hızda olursanız olun motosikletiniz giderek yavaşlayacak ve en nihayetinde duracaktır.
    Bunu zaten biliyorsunuz küçük bir hatırlatma sadece.

    2. Sürtünen yüzey ne kadar fazla ise durma o kadar çabuk ve kısa mesafede gerçekleşecektir.
    Buradan şu sonuca varabiliriz.
    Motosikletin iki tekerinin asfalta sürtünmesi tek tekerin sürtünmesinden daha çabuk bir durma sağlar.

    3. Motosikletimizde gaz verdiğimizde ağırlık arka tekere verilir. Bu durumda ön tekere binen yük azalacağından ön lastiğin asfalta basan yüzeyi daralacaktır yani ön lastiğin sürtünmesi azalacaktır.

    4. Yukarıdaki işlemin tam tersini yaptığımızda ise yani gaz vermeyi kestiğimizde bu kez ağırlık öne verilecek arka lastiğin asfalta sürtünen yüzeyi daralacaktır.

    Özet olarak ağırlık aktarımı lastiklerden bir tanesinin sürtünme yüzeyini azaltmaktadır.

    Buraya kadar yazılanlardan şu sonucu çıkartmak mümkün.
    Eğer motosiklette ağırlık dengesini ayarlayamazsak sürtünme azalır ve daha uzun mesafede dururuz.
    Yani çabuk durmak istiyorsak her iki lastik yere mümkün olduğunca iyi basmalı ve mümkün olan en yüksek sürtünme değeri yakalanmalıdır.

    Bu da ön ve arka frenin ve hatta gaz kolunun nasıl kullanılması gerektiği konusunda bize bir fikir veriyor.

    Buraya kadar itirazı olan varsa ya da eklemek istenilen bir şey varsa yazılsın tartışalım.
    Çünkü sonra benim bir itirazım olacak.

    ( manyakmıyım neyim kendi kendime itiraz ediyorum)
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #95
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    ABS neden var?

    Sürtünmeyi fazlalaştırırsan fren mesafesini kısaltırsın doğru
    ama fren mesafesini kısaltacam diye frenleri kitlersen yön veremezsin.

  16. #96

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Hepsi dogru da zaten karmasa debriyaji kullanmali mi kullanmamali mi konusunda basliyor

  17. #97
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    İlkay abi kendi kendine yapacağın itiraz bu muydu?

  18. #98
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlkay abi kendi kendine yapacağın itiraz bu muydu?

    Hayır değil.
    Yani evet kaymayı ve savrulmayı önlemek önemli ve abs gibi sistemler bunun için var.

    Benim itirazım aslında bir soru.
    Süspansiyon neden var?
    Asıl görevi tekeri yere basmak değil mi bu nanenin.
    Fren esnasında nasıl hareket ediyor?

    Ben özellikle kısa kısa geçiyorum ki tartışılsın.
    Uzun uzun yazınca ya okunmuyor ya da akılda kalmıyor.
    Herkes katkıda bulununca daha iyi idrak ediliyor.
    Konunun başından beri gayet mantıklı ve akılcı yorumlar gelmiş mesela.
    Hatta içlerinde gayet bilimsel yorumlarda var.
    Sürtünme hesaba katılmamış sadece.

    Bence yorumlar devam etsin, konu konuyu açsın.

    Mesela sürtünmeyi etkileyen önemli etmenlerden biri olan ağırlık konusu var.

    Hop başka bir soru.
    Ağır araç mı yoksa hafif araç mı daha çabuk durur?


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------

    Alıntı umuttuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepsi dogru da zaten karmasa debriyaji kullanmali mi kullanmamali mi konusunda basliyor
    Ağırlık aktarımı dedik!
    Gazı kapattığın anda ne oluyor?

  19. #99
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Hayır değil.
    Yani evet kaymayı ve savrulmayı önlemek önemli ve abs gibi sistemler bunun için var.

    Benim itirazım aslında bir soru.
    Süspansiyon neden var?
    Asıl görevi tekeri yere basmak değil mi bu nanenin.
    Fren esnasında nasıl hareket ediyor?

    Ben özellikle kısa kısa geçiyorum ki tartışılsın.
    Uzun uzun yazınca ya okunmuyor ya da akılda kalmıyor.
    Herkes katkıda bulununca daha iyi idrak ediliyor.
    Konunun başından beri gayet mantıklı ve akılcı yorumlar gelmiş mesela.
    Hatta içlerinde gayet bilimsel yorumlarda var.
    Sürtünme hesaba katılmamış sadece.

    Bence yorumlar devam etsin, konu konuyu açsın.

    Mesela sürtünmeyi etkileyen önemli etmenlerden biri olan ağırlık konusu var.

    Hop başka bir soru.
    Ağır araç mı yoksa hafif araç mı daha çabuk durur?


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------


    Ağırlık aktarımı dedik!
    Gazı kapattığın anda ne oluyor?
    kendimi bir an üni sınavında hissettim.
    Aslında bu soruya cevap bulamassın neden mi. Ağır bir motorun sürtünme katsayısı daha fazladır ve düz bir düzlemde hiç fren yapmadan giderken daha çabuk durur.
    Ama işin içine frenler girinceağır motorun balata ve disk çaplarının artması lazım ki eğer artmassa motosikletin kütlesinin diskin üzerinde kuvvet ağır motorda daha fazla olacağından fren daha az tutar
    Tabi birde bu etkilere tekerlekler de giriyor ki yere bastığı yüzey alanı ve tekerdeki kullanılan hamur ve lastik basıncı da frenlemeye etki eden faktörler arasında.

    Bende bir şey sormak istiyorum size şehir içi Hız limiti 50 km. Peki siz 50 km ile 60km hızla yapılan frenleme arasında 10-15 metrelik bir mesafe farkı olduğunu biliyormusunuz? Aslında belli süratlerde gidilse ve yola yeterince konsantre olunursa ne panik frene ihtiyaç duyulur. ne debriyaj sıkmaya
    BETTER SWEAT THAN BLEED ( KAN AKMASINDANSA TER AKMASI ÇOK DAHA İYİDİR)
    BİLMEDİĞİNİ BİLMEMEK EN İYİSİDİR: BİLMEYİP DE BİLDİĞİNİ SANMAK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR.

  20. #100
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    Spor sürüşlerde daha sert süspansiyon tercih edilir.
    Nedeni, ağırlığı daha fazla absorve etmeden yere ileterek sürtünme katsayını arttırsın diye mi?


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)