Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Rodaj sırasında neden uzun yola çıkılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Soru bu forumda bazı arkadaşlar motorun rodajı için haftsonu gezisi yaptık x şehrinden y şehrine gittik vs diyorlar anlamıyorum bu olayı, rodaj esnasında belli hız ve devri geçmeden kullanmak ve sık sık viteş değiştirmek gerekmiyor mu? Eee o zaman bu arkadaşlar şehirler arası yolda nasıl seyahat ediyorlar? Benim bildiğim şehirler arası yola çıktınmı gaza basarsın.

    Rüyama bile giriyor bu rodaj konusu R25 alıyorum ve 6 bin km rodaj süresi var yazıyordu kitapçık kafayı yiyordum
    zapalka bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    rodajı uzun yolda yapılan motordan uzak dur birde ilanların açıklamasında böyle demiyorlarmı arkama bakmadan kaçıyorum. taşlamadan önce;
    NOT:Bu kesin bilgidir Barkın Bayoğlu demişti.
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  3. #3
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Motoran, Tvs Apache, Mondial MCX 150 Road Racer
    Bildiklerin doğru,

    Diğeri ise tamamen kulaktan dolma şeyler uzun yol yapma motoru zorlamak vs.

  4. #4
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı Freye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rodajı uzun yolda yapılan motordan uzak dur birde ilanların açıklamasında böyle demiyorlarmı arkama bakmadan kaçıyorum. taşlamadan önce;
    NOT:Bu kesin bilgidir Barkın Bayoğlu demişti.
    şu kafadan kurtulun ya. bir de kırmızıyla yazmış. barkın camdan atla dese atlayacak adam var ya. yazık. herkesin her dediğine inanmayın. kesin bilgiye ulaşmak o kadar kolay değil der, barkından girer niçeden çıkarım. dekarta selam çakarım.
    CompanERROR ve dyavol-77 bunu beğendiler.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  5. #5
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    İkinci el motora zaten güvenim yok borç harç ediyorum sıfır alıyorum malum motoru rodajda çok iyi açtık diyenlerden ve her trafını parmaklayıp tamamen orjinal diyenlerden ötürü ama ben bu tip yazılara forumda bi kaç kez denk geldim ondan sordum.

  6. #6
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    (bknz. 20 kere cevaplanan şeyi tekrar sormak)

  7. #7
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    Alıntı Freye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rodajı uzun yolda yapılan motordan uzak dur birde ilanların açıklamasında böyle demiyorlarmı arkama bakmadan kaçıyorum. taşlamadan önce;
    NOT:Bu kesin bilgidir Barkın Bayoğlu demişti.
    kesin bilgi diye aktarılan bu soz mekaniker mühendis değilse o kişi için kesin bilgi denemez sadece sahsa munhasır bir iddadır ancak bencede doğrudur çünkü vites değiştirip vites geçişlerindeki dişlileri alıştırmak gerekir vede motoru yüksek devire sokmadan yapılmış olur.
    Mustafa Kemal Atatürk

  8. #8
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (bknz. 20 kere cevaplanan şeyi tekrar sormak)
    Tamam güzel kardeşim sen de cevap vermezsin olur biter 21. ci başlık sensiz olsun.
    Dodin, computeus, efendy06 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    'solmyr' siyaha geri döndüm
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  10. #10
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı Freye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siyaha geri döndüm
    alıntılarda hala kırmızı
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  11. #11
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    niye alıntı alıyonuz ki
    sebebi neydi ki
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  12. #12
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı Freye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    niye alıntı alıyonuz ki
    sebebi neydi
    mesajın muhatabı belli olsun diye.


    konuya cevap olarak ise:

    evet, uzun yolda rodaj yapılan motorun rodajı iyi olmamıştır. rodaj demek, çalışan parçaların birbirini törpülemesi, birbirine alışması demek. fabrikadan ne kadar pürüzsüz gibi çıksa da, piston, silindir, dişliler gibi işi birinci derece çalışmak olan parçaların üzerinde, kalıpları ya da imalat teknolojileri gereği mikronluk girinti ve çıkıntılar bulunur. bunların törpülenmesi için motorun zorlanmadan, değişken hızlarda ve tüm çalışan parçaların eşit oranda çalışacak şekilde kullanılması gerekir.

    uzun yolda rodaj yaparsanız, motor 5000km'ye geldiğinde, 5. vites dişlisinden başka hiç bir parçanın rodajı tamamlanmamış olur. rodaj bitti diye basarsanız da, bu törpüleme işi, adete zımparalamaya dönüşebilir. o yüzden, değişken hızlarda ve şehir içinde motosikletin kullanılması demek, işleyen bütün parçaların birbirine eşit seviyede alışması ve bunu zorlanmadan yapması demektir.

    biz mesele (uzay bilimcisi olarak ) teleskop aynası yaparken, aynayı 8 - 9 farklı hızda, 8 - 9 farklı aşındırma malzemesiyle saatlerce aşındırırız. bu bir çeşit rodaj gibi düşünülebilir. başlarda milimetrik olan pürüzler, sonraları mikronlara düşer. aynanın üzerinde sanki yağ varmış gibi olur. böyle bir silindir olsa, motor yağına ihtiyaç duymayacakmış gibi gelir bana.

    rodaj önemlidir. uzun yolda rodajı yapılmış ve yeni rodajı bitti denilen motor alınmaz değil, alınır. ama sizin o aslında yapılmamış olan rodajı tekrar yapmanız gerekir. eğer rodaj uzun yolda yapılmış ve üzerinde çok geçmiş ise, geri dönüşü olmayan yine mikronluk çizikler olma ihtimali çok yüksektir motorun içinde.

    eoyrmlamam bu gadar.
    piyanotick, cenkito ve hyanax100 bunu beğendiler.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  13. #13
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Uzun yolda rodaj yapılmaz, genelde rodaj denen şeye inanmayan ve kendini motosiklet mühendisi sanan kimseler yapar bu hareketi

  14. #14
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mesajın muhatabı belli olsun diye.


    konuya cevap olarak ise:

    evet, uzun yolda rodaj yapılan motorun rodajı iyi olmamıştır. rodaj demek, çalışan parçaların birbirini törpülemesi, birbirine alışması demek. fabrikadan ne kadar pürüzsüz gibi çıksa da, piston, silindir, dişliler gibi işi birinci derece çalışmak olan parçaların üzerinde, kalıpları ya da imalat teknolojileri gereği mikronluk girinti ve çıkıntılar bulunur. bunların törpülenmesi için motorun zorlanmadan, değişken hızlarda ve tüm çalışan parçaların eşit oranda çalışacak şekilde kullanılması gerekir.

    uzun yolda rodaj yaparsanız, motor 5000km'ye geldiğinde, 5. vites dişlisinden başka hiç bir parçanın rodajı tamamlanmamış olur. rodaj bitti diye basarsanız da, bu törpüleme işi, adete zımparalamaya dönüşebilir. o yüzden, değişken hızlarda ve şehir içinde motosikletin kullanılması demek, işleyen bütün parçaların birbirine eşit seviyede alışması ve bunu zorlanmadan yapması demektir.

    biz mesele (uzay bilimcisi olarak ) teleskop aynası yaparken, aynayı 8 - 9 farklı hızda, 8 - 9 farklı aşındırma malzemesiyle saatlerce aşındırırız. bu bir çeşit rodaj gibi düşünülebilir. başlarda milimetrik olan pürüzler, sonraları mikronlara düşer. aynanın üzerinde sanki yağ varmış gibi olur. böyle bir silindir olsa, motor yağına ihtiyaç duymayacakmış gibi gelir bana.

    rodaj önemlidir. uzun yolda rodajı yapılmış ve yeni rodajı bitti denilen motor alınmaz değil, alınır. ama sizin o aslında yapılmamış olan rodajı tekrar yapmanız gerekir. eğer rodaj uzun yolda yapılmış ve üzerinde çok geçmiş ise, geri dönüşü olmayan yine mikronluk çizikler olma ihtimali çok yüksektir motorun içinde.

    eoyrmlamam bu gadar.

    Rodajı çok doğru anlatmışsın ama artık rodajı üreticilerde tınlamıyor hatta bir çok motorun kullanma kılavuzunda sadece 2 satır bilgi alıyor rodaj ile ilgili
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  15. #15
    dekmanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    kawasaki ZZR250 honda CBF 500 yamaha YBR 125
    HOCAM rodaj konusu ince bir mevzu
    1 motordaki piston sekman vs nin alismasi ve uzerindeki cikintilarin gitmesi (ilk 500km yagi hafif metalik oluyor rengi ) sanziman dislilerinin bir birine iyice alismasi (ilk baslarda vitesler tıkir tikir gecmez) motor blogunun sicak soguk tam anlami ile oturmasidir

    lakin genelde motorsiklet rodajlari firmaya gore deyisir cc (124 -250-600 cc)ye gore yasa silindir sayisina gore(tek silindir cift 4 silindir vs gibi) deyisir
    mesela bazilari ilk yag deyisimini 1000 de yapar bagZilari 500 de
    ama bana sorar isen klavuza uymaya calis ortalama bir motorun ilk rodaji alisma suresi 1000 km dolar yag deyisiminden sonra 2000 km kadar da dikkat etmek ve Zorlamamak lazim bos ta faZla gaz vermek lazim mesele 6000 devri 1000 km kadar gecme ondan sonra 1200 km ye kadar 7000 i gecme 1600 km ye kadar 8000 devri gecme gibi ama kitapcigina iyi bak bazi ustalar ilginc seyler soyluyor

    6000 km rodaj suresi olacagini zannetmiyorum bu tekrar bak istersen
    cunku yeni alinmis motorlar 5000 km ye dogru yada 5000den sonra tam guucune ulasmaya baslar boyle burseydir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:46 ----------

    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mesajın muhatabı belli olsun diye.


    konuya cevap olarak ise:

    evet, uzun yolda rodaj yapılan motorun rodajı iyi olmamıştır. rodaj demek, çalışan parçaların birbirini törpülemesi, birbirine alışması demek. fabrikadan ne kadar pürüzsüz gibi çıksa da, piston, silindir, dişliler gibi işi birinci derece çalışmak olan parçaların üzerinde, kalıpları ya da imalat teknolojileri gereği mikronluk girinti ve çıkıntılar bulunur. bunların törpülenmesi için motorun zorlanmadan, değişken hızlarda ve tüm çalışan parçaların eşit oranda çalışacak şekilde kullanılması gerekir.

    uzun yolda rodaj yaparsanız, motor 5000km'ye geldiğinde, 5. vites dişlisinden başka hiç bir parçanın rodajı tamamlanmamış olur. rodaj bitti diye basarsanız da, bu törpüleme işi, adete zımparalamaya dönüşebilir. o yüzden, değişken hızlarda ve şehir içinde motosikletin kullanılması demek, işleyen bütün parçaların birbirine eşit seviyede alışması ve bunu zorlanmadan yapması demektir.

    biz mesele (uzay bilimcisi olarak ) teleskop aynası yaparken, aynayı 8 - 9 farklı hızda, 8 - 9 farklı aşındırma malzemesiyle saatlerce aşındırırız. bu bir çeşit rodaj gibi düşünülebilir. başlarda milimetrik olan pürüzler, sonraları mikronlara düşer. aynanın üzerinde sanki yağ varmış gibi olur. böyle bir silindir olsa, motor yağına ihtiyaç duymayacakmış gibi gelir bana.

    rodaj önemlidir. uzun yolda rodajı yapılmış ve yeni rodajı bitti denilen motor alınmaz değil, alınır. ama sizin o aslında yapılmamış olan rodajı tekrar yapmanız gerekir. eğer rodaj uzun yolda yapılmış ve üzerinde çok geçmiş ise, geri dönüşü olmayan yine mikronluk çizikler olma ihtimali çok yüksektir motorun içinde.

    eoyrmlamam bu gadar.
    COK GUZEL ANLATMİSSİNNİZ

  16. #16

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Mondial 100 Kh 2006. Honda CBF 150 2017
    Bi önemli konu; madeni mi yoksa sentetik yağ ile mi yapılır?

  17. #17
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam güzel kardeşim sen de cevap vermezsin olur biter 21. ci başlık sensiz olsun.
    sevgili kardeşim beni yanlış anladın. burda söylemek istediğim "arama yaparsanız bir sürü bu başlıktan bulabilirsiniz" demekti. arkadaşlar anlatmış yinede, sevgiler güzel dostum.

  18. #18
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili kardeşim beni yanlış anladın. burda söylemek istediğim "arama yaparsanız bir sürü bu başlıktan bulabilirsiniz" demekti. arkadaşlar anlatmış yinede, sevgiler güzel dostum.
    Ben de bunu anlatamıyorum Allah' a şükür ben motorumun rodajını çok güzel yaptım nasıl yapılacağını da iyi biliyorum mesajımda zaten anlatmıştım arkadaşlar anlatmış ama alışkanlıktan dolayı herlade anlatmışlar zira ben kimseye rodaj nasıl yapılır diye sormadım.

    Benim sorduğum forumda kelli felli adamlar var bunlar uzun yola çıkıyorlar rodaj için bi kaç tane konuya denk geldim böyle o bu değil kalabalık guruplarla çıkıp gezi işine çeviriyorlar bunu bi şehirden bi şehire ama kimse mi söylemiyor bu adamlara yahu yaptığın yanlış bak uzun yola çıkarsan basarsın rodaj bozulur vs. vs. diye? İçimizden adamlar bunlar ya üşenmesem arama yapıp mesajlarını bulucam ama mutlaka içinizde bu tip mesajları görenleriniz olmuştur atıyorum adam Urfa' da rodaj için Mersin' e gidicem bu hafta sonu diyor. Ben şehirler arası yolda 60 ile gidip sürekli vites değiştirdiklerini düşünmüyorum başka bi alameti farikası olmalı bu işin acaba sürekli mola verip piknik modunda mı geçiriyorlar haftasonunu yoksa çevreyoluna çıkmadan en uzun yoldan giderek mi yapıyorlar bu işi gerçekten anlamadığımdan dolayı soruyorum.

  19. #19
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bunu anlatamıyorum Allah' a şükür ben motorumun rodajını çok güzel yaptım nasıl yapılacağını da iyi biliyorum mesajımda zaten anlatmıştım arkadaşlar anlatmış ama alışkanlıktan dolayı herlade anlatmışlar zira ben kimseye rodaj nasıl yapılır diye sormadım.

    Benim sorduğum forumda kelli felli adamlar var bunlar uzun yola çıkıyorlar rodaj için bi kaç tane konuya denk geldim böyle o bu değil kalabalık guruplarla çıkıp gezi işine çeviriyorlar bunu bi şehirden bi şehire ama kimse mi söylemiyor bu adamlara yahu yaptığın yanlış bak uzun yola çıkarsan basarsın rodaj bozulur vs. vs. diye? İçimizden adamlar bunlar ya üşenmesem arama yapıp mesajlarını bulucam ama mutlaka içinizde bu tip mesajları görenleriniz olmuştur atıyorum adam Urfa' da rodaj için Mersin' e gidicem bu hafta sonu diyor. Ben şehirler arası yolda 60 ile gidip sürekli vites değiştirdiklerini düşünmüyorum başka bi alameti farikası olmalı bu işin acaba sürekli mola verip piknik modunda mı geçiriyorlar haftasonunu yoksa çevreyoluna çıkmadan en uzun yoldan giderek mi yapıyorlar bu işi gerçekten anlamadığımdan dolayı soruyorum.
    o kelli felli abilere bunu anlatamazsın işte. en iyisini kendileri bilirler. senin eğitimin var mı bi kere? ha? (!)
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  20. #20
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bi önemli konu; madeni mi yoksa sentetik yağ ile mi yapılır?
    Bildigim kadariyla, motor fabrikadan madeni yag konarak cikiyor, rodajda surtunmenin normalden fazla olmasi istendiginden madeni yag daha iyi is goruyor.
    Rodajdan sonra sentetige gecilmesi oneriliyor.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)