ayaktan depriyajlı motorlarda war elden vitesli olduğu gibi ama bunun sürüşe herhangi bir katkısı olduğunu düşünmüyorum yani pozitif mana da zaten bu motorlar genelde custombikel'ar
ayaktan depriyajlı motorlarda war elden vitesli olduğu gibi ama bunun sürüşe herhangi bir katkısı olduğunu düşünmüyorum yani pozitif mana da zaten bu motorlar genelde custombikel'ar
Bak şimdi.....EgeKnn adlı üyeden alıntı
Adamı sticker gibi yapıştırtacaksın ön cama.....
O & C chopper da elden vitesli choper lar var.. Deponun yanında vites kolu var...
FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......
allah öyle yaratmış!!!
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
işte doğru cevap, tebriklerrrrlespaul_84 adlı üyeden alıntı
Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228
olay budur tamamen doğru ve teknik bir açıklama aynı organlarda birbirinin zıddı hareketleri yapmak zordur ( otoları örnek vermeyin orda tamamen zıddı değil biri biterken biri başlıyor)ahmetist1181 adlı üyeden alıntı
GEL DEDİN, GELDİM, ABDURRAMAN ÇAVUŞ
evet ahmetist ergonomik açıdan yaklaşmış güzel özetlemiş
Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228
yaw allahın işine niye bu kadar karışıyosunuz anlamıyorum ben!
allah öyle yaratmış işte, kurcalamayın
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
Arkadaşlar hepinizin yorumunu okudum, cvp.larınıza tşk. ederim, bu aralar CNR'de ev tekstili fuarı var, gündüz fuarda gece, müşterileri yemeklere getirdim yoğundum, fakat yazıyı anlamayan arkadaşlar da olmuş, ben viraja girerken kastetmiyorum, olduğun yerde ters yöne yani U dönüşü, geniş yolda pek sorun olmuyor zaten dar yerlerde, ayrıca trafiğin sağdan aktığını ve normal yollarda sola U dönüşü yapıldığını bende biliyorum, 14 yıllık arabada İstanbul şoförlüğüm var benim ve oldukça ustayımdır arabada, ben trafiğin sakin olduğu sokaklarda sağa ters dönüş yapma çalışmalarım esnasında kastetmiştim, tam olarak bakıyorum dönemiyeceğim, kaldırıma doğru motor gidiyor ya da o esmada önüme bir çocuk fırladığı zamanlarda sağa dönerken ayağımı yere koyduğum için, böyle tehlike anlarında ön freni sıkmak zorunda kalıyorsun tabi biraz da acemiliğimden sert sıkınca motor dengesini kaybedip kendimi yerde buluyorum. Böyle durumda tecrübeli arkadaşların tavsiyesini istedim ben sadece.
Bir arkadaşımız beynin frene ve debriyaja emir vermesini zıt konumlarda daha kolay olacağını kastetmiş, ama bence araba kullanırken fren ve gaz zıt konumlar olmasına rağmen her ikisine çok tehlikeli anlarda bile sağ ayak hükmediyor, bence beyin fren, gaz, debriyaj nerde olursa olsun rahatlıkla hükmediyor, fakat bunları çok seri yapabilmek için edineceğin tecrübe beyni zamanla otomatiğe bağlıyor. Ayrıca otomatik viteslerde her iki frenin elde olduğunu ve bunu kullanmanın daha da kolay olduğunu da biliyorum, bu mantık vitesli motosikletlerde niye olmasın, düşünün sizde özellikle işlek bir cadde veya sokakta en solda bir tanıdığınızı gördünüz, sol tarafta bir cep var ve durmak için güvenli, daha sonra yol gidiş ve gelişi ayıran bir banket olmadığı için ters yöne dönmek istediniz yani sağa, dönüş esnasında dar bir manevra yapacaksınız hareketlendiniz eğer sağ ayağınızı yere koyarsanız rahat döneyim diye o esnada önünüze hızla koşan bir yaya ve ya çok süratli bir araba gelmek üzere, aniden durmak istediniz ama sağ ayak yerde olacağından mecburen sol eldeki ön freni sert sıkmak zorundasınız, sonuç ne olur sizce?
sağ ayak debriyaja basılıyken önce sol ayağını yerden kaldırıp vitesi bire alıp sonra sol ayağı tekrar yere koymak gerekir.. bu arada motorun düz durması için ya biri tutacak ya da çok hızlı vites değiştircen
[SIZE="2"][B][FONT="Comic Sans MS"][COLOR="RoyalBlue"]there are 10 types of people in this world, those who understant binary and those who don't[/COLOR][/FONT][/B][/SIZE]
otomobil veya motor farketmez, iyice öğrenilmiş bir işi yaparken beyninizi kullanmazsınız. yeni otomobil kullanmaya başlayan birisi ilerideki kırmızı ışığı görünce beyin düşünür. kırmızı ışık, durmak lazım, durmak için frene basmak lazım, frene basmak için sağ ayağı gazdan çekip orta pedala basmak gerek. beyin düşünüşü kompleks olduğu için bütün bu işlerde zaman kaybı olur. oysa otomobil kullanmayı öğrenmiş bir kişide beyin olaya karışmaz. göz kırmızı ışığı algılar ve beyinciğin kontrolünde bir refleks mekanizması devreye girer. refleks olduğu için de aradaki bütün basamaklar atlanır ve direkt sonuç hareketi gerçekleşir. derinlerde böyle anlattılar
May the Force be with McLaren Mercedes
Sevgili arkadaslar,
Mesajımın tam olarak anlasılmadığını dusunerek tekrardan bu mesajı yazma gereği hissettim.
İlk olarak beyin organlarına emir verirken ayak frene bas diğer ayak debriyajdan cek diyerek emir vermez. Sadece bas ve cek emirlerini verir. Benim anlatmak istediğim beynin aynı anda hem sol ayağa kaldır(vites yukseltmek için) hemde sağ ayağa bas(debriyaj için)emirlerini vermesinin zor olduğuydu. Aynı anda zıt şeyleri aynı organlardan istemek.Aynı olay arabada da gecerlidir ki, ilk araba kullananlara verilen ilk öğüt sol ayağın kesinlikle ve sadece debriyaj için kullanılmasıdır. Cunku insan eger sol ayakla frene basarsa aynı anda sağ ayağını gazdan cekmesi zor olacaktır. Beynimiz normal kosullarda aynı anda benzer organlara zıt konumlar yollayabilmektedir, fakat yorgunluk, ani gelişmeler gibi durumlarda beyin çabuk karar verme kaygısı ile bazı yanlışlıklar yapmaktadır. Sınav için sabahlayan öğrencilerin birçoğunun sabaha karşı kültablasıyla, kahve fincanını sırf ağızları yuvarlak olduğu için karıştırması beynimizin yaptığı ve yapabileceği en masum hatadır.
Son olarak, illa ki değiştirmek istersen; debriyaj teli ile fren telinin yerlerinin değişmesi lazım, bu da fazla masraf tutmaz. SAna da kolay gelsin derim içtenlikle...
Saygılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)