Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Arka fren niye sağ ayakta

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    03 Nisan 2006
    ayaktan depriyajlı motorlarda war elden vitesli olduğu gibi ama bunun sürüşe herhangi bir katkısı olduğunu düşünmüyorum yani pozitif mana da zaten bu motorlar genelde custombikel'ar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Alıntı EgeKnn adlı üyeden alıntı
    araba kullanırken sol ayağınla firene bas sorunun cevabını anlayacaksın
    Bak şimdi.....

    Adamı sticker gibi yapıştırtacaksın ön cama.....

    O & C chopper da elden vitesli choper lar var.. Deponun yanında vites kolu var...
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  3. #23
    fireblade_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2006
    sol ayakta olmadığı için
    [COLOR="Red"]The Power of Dreams[/COLOR]

  4. #24
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    allah öyle yaratmış!!!
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  5. #25
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    Alıntı lespaul_84 adlı üyeden alıntı
    allah öyle yaratmış!!!
    işte doğru cevap, tebriklerrrr
    Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
    Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228

  6. #26
    ceash - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2005
    Şehir
    GEBZE
    Motosikleti
    LEDOV 250 CMX-A
    Alıntı ahmetist1181 adlı üyeden alıntı
    Aslında frenlerin ikisininde elde olması sorun yaratmaz(otomatik viteslerde oldugu gibi). Fakat debriyajın ayakata olması sorun yaratır. Cunku yuksek vitese gecmek için beynin bir ayaga kaldır diger ayaga indir komutu vermesi gerekir ki bu zordur. bazende her ikişsine de bas komutu gondermesi gerekir. bu ikisinin surekli degismesi buyuk sorun yaratır. her iki elin yada ayagın benzer komutlar alması daima avantajdır eger farklı komutlar gerekiyorsabunların birinin elde digerinin ayakta olması gerekir.

    Saygılarımla
    olay budur tamamen doğru ve teknik bir açıklama aynı organlarda birbirinin zıddı hareketleri yapmak zordur ( otoları örnek vermeyin orda tamamen zıddı değil biri biterken biri başlıyor)
    GEL DEDİN, GELDİM, ABDURRAMAN ÇAVUŞ

  7. #27
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    evet ahmetist ergonomik açıdan yaklaşmış güzel özetlemiş
    Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
    Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228

  8. #28
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    yaw allahın işine niye bu kadar karışıyosunuz anlamıyorum ben!
    allah öyle yaratmış işte, kurcalamayın
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  9. #29
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Alıntı PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
    abi bence sen bu soruyu soruyosan hemen o makineyi sat al bi tane otomatik vites.. ne debriyaj derdi kalır nede vites.. hem frenlerin ikiside elinde..

  10. #30

    Üyelik
    02 Mayıs 2006
    Arkadaşlar hepinizin yorumunu okudum, cvp.larınıza tşk. ederim, bu aralar CNR'de ev tekstili fuarı var, gündüz fuarda gece, müşterileri yemeklere getirdim yoğundum, fakat yazıyı anlamayan arkadaşlar da olmuş, ben viraja girerken kastetmiyorum, olduğun yerde ters yöne yani U dönüşü, geniş yolda pek sorun olmuyor zaten dar yerlerde, ayrıca trafiğin sağdan aktığını ve normal yollarda sola U dönüşü yapıldığını bende biliyorum, 14 yıllık arabada İstanbul şoförlüğüm var benim ve oldukça ustayımdır arabada, ben trafiğin sakin olduğu sokaklarda sağa ters dönüş yapma çalışmalarım esnasında kastetmiştim, tam olarak bakıyorum dönemiyeceğim, kaldırıma doğru motor gidiyor ya da o esmada önüme bir çocuk fırladığı zamanlarda sağa dönerken ayağımı yere koyduğum için, böyle tehlike anlarında ön freni sıkmak zorunda kalıyorsun tabi biraz da acemiliğimden sert sıkınca motor dengesini kaybedip kendimi yerde buluyorum. Böyle durumda tecrübeli arkadaşların tavsiyesini istedim ben sadece.
    Bir arkadaşımız beynin frene ve debriyaja emir vermesini zıt konumlarda daha kolay olacağını kastetmiş, ama bence araba kullanırken fren ve gaz zıt konumlar olmasına rağmen her ikisine çok tehlikeli anlarda bile sağ ayak hükmediyor, bence beyin fren, gaz, debriyaj nerde olursa olsun rahatlıkla hükmediyor, fakat bunları çok seri yapabilmek için edineceğin tecrübe beyni zamanla otomatiğe bağlıyor. Ayrıca otomatik viteslerde her iki frenin elde olduğunu ve bunu kullanmanın daha da kolay olduğunu da biliyorum, bu mantık vitesli motosikletlerde niye olmasın, düşünün sizde özellikle işlek bir cadde veya sokakta en solda bir tanıdığınızı gördünüz, sol tarafta bir cep var ve durmak için güvenli, daha sonra yol gidiş ve gelişi ayıran bir banket olmadığı için ters yöne dönmek istediniz yani sağa, dönüş esnasında dar bir manevra yapacaksınız hareketlendiniz eğer sağ ayağınızı yere koyarsanız rahat döneyim diye o esnada önünüze hızla koşan bir yaya ve ya çok süratli bir araba gelmek üzere, aniden durmak istediniz ama sağ ayak yerde olacağından mecburen sol eldeki ön freni sert sıkmak zorundasınız, sonuç ne olur sizce?

  11. #31
    ErbayXP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    ST200
    sağ ayak debriyaja basılıyken önce sol ayağını yerden kaldırıp vitesi bire alıp sonra sol ayağı tekrar yere koymak gerekir.. bu arada motorun düz durması için ya biri tutacak ya da çok hızlı vites değiştircen
    [SIZE="2"][B][FONT="Comic Sans MS"][COLOR="RoyalBlue"]there are 10 types of people in this world, those who understant binary and those who don't[/COLOR][/FONT][/B][/SIZE]

  12. #32
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    otomobil veya motor farketmez, iyice öğrenilmiş bir işi yaparken beyninizi kullanmazsınız. yeni otomobil kullanmaya başlayan birisi ilerideki kırmızı ışığı görünce beyin düşünür. kırmızı ışık, durmak lazım, durmak için frene basmak lazım, frene basmak için sağ ayağı gazdan çekip orta pedala basmak gerek. beyin düşünüşü kompleks olduğu için bütün bu işlerde zaman kaybı olur. oysa otomobil kullanmayı öğrenmiş bir kişide beyin olaya karışmaz. göz kırmızı ışığı algılar ve beyinciğin kontrolünde bir refleks mekanizması devreye girer. refleks olduğu için de aradaki bütün basamaklar atlanır ve direkt sonuç hareketi gerçekleşir. derinlerde böyle anlattılar
    May the Force be with McLaren Mercedes

  13. #33
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı
    otomobil veya motor farketmez, iyice öğrenilmiş bir işi yaparken beyninizi kullanmazsınız. yeni otomobil kullanmaya başlayan birisi ilerideki kırmızı ışığı görünce beyin düşünür. kırmızı ışık, durmak lazım, durmak için frene basmak lazım, frene basmak için sağ ayağı gazdan çekip orta pedala basmak gerek. beyin düşünüşü kompleks olduğu için bütün bu işlerde zaman kaybı olur. oysa otomobil kullanmayı öğrenmiş bir kişide beyin olaya karışmaz. göz kırmızı ışığı algılar ve beyinciğin kontrolünde bir refleks mekanizması devreye girer. refleks olduğu için de aradaki bütün basamaklar atlanır ve direkt sonuç hareketi gerçekleşir. derinlerde böyle anlattılar
    +1000000

  14. #34
    ahmetist1181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2006
    Sevgili arkadaslar,

    Mesajımın tam olarak anlasılmadığını dusunerek tekrardan bu mesajı yazma gereği hissettim.

    İlk olarak beyin organlarına emir verirken ayak frene bas diğer ayak debriyajdan cek diyerek emir vermez. Sadece bas ve cek emirlerini verir. Benim anlatmak istediğim beynin aynı anda hem sol ayağa kaldır(vites yukseltmek için) hemde sağ ayağa bas(debriyaj için)emirlerini vermesinin zor olduğuydu. Aynı anda zıt şeyleri aynı organlardan istemek.Aynı olay arabada da gecerlidir ki, ilk araba kullananlara verilen ilk öğüt sol ayağın kesinlikle ve sadece debriyaj için kullanılmasıdır. Cunku insan eger sol ayakla frene basarsa aynı anda sağ ayağını gazdan cekmesi zor olacaktır. Beynimiz normal kosullarda aynı anda benzer organlara zıt konumlar yollayabilmektedir, fakat yorgunluk, ani gelişmeler gibi durumlarda beyin çabuk karar verme kaygısı ile bazı yanlışlıklar yapmaktadır. Sınav için sabahlayan öğrencilerin birçoğunun sabaha karşı kültablasıyla, kahve fincanını sırf ağızları yuvarlak olduğu için karıştırması beynimizin yaptığı ve yapabileceği en masum hatadır.

    Son olarak, illa ki değiştirmek istersen; debriyaj teli ile fren telinin yerlerinin değişmesi lazım, bu da fazla masraf tutmaz. SAna da kolay gelsin derim içtenlikle...

    Saygılar


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler