Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletimi sola yatırdım, virajları dönemiyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Temmuz 2014
    2 hafta önce motosikletim ile viraja gereğinden fazla hızla girdim, malum cbr125 tekerlekleri çok kalın değil fazla yatınca arka teker kaydı ve düştüm. Grenaj hafif çizildi fazla bir hasar oluşmadı fakat fazla yattığı için mi kaydı, frene mi bastım kaydı, gazı birden mi açtım kaydı kesinlikle hatırlamıyorum. Şuanda İzmir Çevreyolunda bile yol hafif sağa dönüyorsa yavaşlıyorum korkumdan, rüzgar falan estiğinde sanki motor düz giderken birden kayacakmış gibi irkiliyorum. İzmirde yaşayanlar bilirler Altınyoldan (Karşıyakadan, Bayraklıya dönüş) Bayraklıya giderken yol sağdan ayrılır viraj ile orayı falan 10-15 ile dönebildim.

    Lütfen yardımcı olun bu kadar korkuyor olmam boşa mı?. Motosikletin limitlerini nerede sınayabilirim?. Tekerleklerim yeni michelin sporty.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    düzgün bir eğitmnle birlikte calışmanı öneririm...

  3. #3
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Aynen dostum iyi bir eğitmenden eğitim al ben 2 hafta önce uzun yol ve viraj özel eğitimi aldım, dünaya bakış açım değişti Eğitimsiz alaylı öğrenmek çılgınlık Viraja yatmazsan dönemezsin, giriş açın hızın kontran nerede gazı hafif hafif açacağın nerede gaza yükleneceğini bir fiil öğreneceksin.. benim pegler firketelerde yerlerde süründü...böylece motorumun limitlerini de öğrenmiş oldum...

  4. #4
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    öncelikle geçmiş olsun. umarım üzerinizde kıyafetlerınız tam olarak vardı ve cok fazla zarar görmemişsinizdir.

    gelelim motora. şimdi kullandıgınız motor öle bir sağa bir sola yatırılacak bir motor değil kendi yapısı zaten buna uygun değil. korkunuzun olması çok normal çünkü ya tekrar düşersem korkusu var merak etmeyin düşüceksiniz düşmeyeni yok bu aletten. düşerekde öğreniceksiniz. düşmeniz iyi olmuş çünkü artık daha temkinli biniceksiniz.

    ne kadar eğitiminiz var bilmiyorum ama virajda öle gaz açılmaz yada frene basılmaz yada vites değişikliği yapılmaz yada gereğinden fazla yatırılmaz. bunlar yapılırsa düşersiniz. yada zeminin durumuna göre viraja en uygun şekilde girilir.

    peki birşey daha sorucam acaba siz viraja doğru pozisyondamı girdiniz ??? doğru yerdemi gazı açtınız ? viraja doğru pozisyonda girmez iseniz ya virajı göremezsiniz ve karşınıza çıkıcak en ufak problem size kaza yaptırır yada yoldan çıkmanıza sebep olur. yada gazı yanlış yerde açarsınız motor anında kayar altınızdan. frene basarsınız yine kayar. vites küçültürsünüz fazla güç lastiğe aktarılcağı için kayar ve düşersiniz.

    bunları yazma sebebim anlaşılan motorunuzu denemek istiyorsunuz bir deneme daha yaparken hürsan ile sonuçlanmasın diye yazıyorum...

    ayrıca bence deneme yapmayın önce motorunuzu iyice tanıyın iyice alışın. eğitiminiz yok ise eğitiminizi alın. ondan sonra güvenli bir pistte yada bunun gibi bir alanda kuru zeminde bu denemelerınızı yapın lütfen. zaten bu eğitimleri alınca sizde yapmaktan vazgeçiceksiniz...


    lastiklerim yeni demişsiniz yeni lastiklerin üzerinde mum vardır baya kaygan bir maddedir . 100-200 km arası gibi bir mesafe yaptıktan sonra bu mum kendiliğinden gitmiş olucaktır. silmekle yıkamakla uğraşmayın o mum sadece kendi kendine asfaltta giden bir maddedir.

    isterseniz çok daha kalın lastik takın farketmez sizin için aynı şeyi yapın o lastikte fayda etmez yine düşersiniz. çünkü bu işin yöntemini bilmediğinizi düşünüyorum.

    ama bastıra bastıra sölüyorum eğitiminiz yok ise lütfen alın bu eğitimi !!!

    son sözüm ise unutmayın ki " motor baktığınız tarafa gider " virajlara girme hevesinizden dolayı bunu sölüyorum.
    efendy06 bunu beğendi.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Lastik kalınlığıyla alakası yok virajın veya viraja girmenin, istersen 180 lik lastik tak.Gereksiz işler deniyorsunuz, veya fazla moto gp yarışı seyredip üzerinize ''bende yapıcam lan'' hırsı kalmış...

    Bana kızmayın sakın hakiki arkadaş dost acı söyler, kulak çekme kıvamında sizi bilgilendirmek istedim...
    berkcigdem bunu beğendi.

  6. #6
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Lastikler o kadarda ince değil arka 130 bizimki 90 viraja girmesini bilememişsin birde lastikler fabrika çıkıçlı lastiklerse olabilir hemen gene lastiklere suç bulduk lastiklerin yol tutuşunun iyi olmadığını duymayı isterdim ama ne yazıkka bu sefer lastikler inceymiş birde lastiklerin ebatına göre virajı ölçüp tartman hangi açıyla gireceğini hesaplamaya çalış

  7. #7

    Üyelik
    28 Temmuz 2014
    Alıntı nvrmnd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düzgün bir eğitmnle birlikte calışmanı öneririm...
    Normalde motosikletimi satın alıp, satın aldığım kişiye evimin önüne fark etmesini rica edip 2 hafta kadar özel ders aldım. Fakat viraj eğitimini kapsamıyordu. Ehliyetimi aldıktan sonra,pist sürücüsü bir kişidende gerekli şehir içi eğitimlerimi alıp motosikletimi 1 aylık uykusundan uyandırıp kullanmaya başladım. İşin aslı bilinen kurslardan viraj eğitimi alabilecek kadar nakitim yok, motosiklet+ekipmanlar+ehliyet için paramı yaklaşık 5 yılda biriktirdim.

    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen dostum iyi bir eğitmenden eğitim al ben 2 hafta önce uzun yol ve viraj özel eğitimi aldım, dünaya bakış açım değişti Eğitimsiz alaylı öğrenmek çılgınlık Viraja yatmazsan dönemezsin, giriş açın hızın kontran nerede gazı hafif hafif açacağın nerede gaza yükleneceğini bir fiil öğreneceksin.. benim pegler firketelerde yerlerde süründü...böylece motorumun limitlerini de öğrenmiş oldum...
    Umarım bu işi özel ders şeklinde çok pahalı olmayan fiyatlardan öğrenebilirim.

    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle geçmiş olsun. umarım üzerinizde kıyafetlerınız tam olarak vardı ve cok fazla zarar görmemişsinizdir.

    gelelim motora. şimdi kullandıgınız motor öle bir sağa bir sola yatırılacak bir motor değil kendi yapısı zaten buna uygun değil. korkunuzun olması çok normal çünkü ya tekrar düşersem korkusu var merak etmeyin düşüceksiniz düşmeyeni yok bu aletten. düşerekde öğreniceksiniz. düşmeniz iyi olmuş çünkü artık daha temkinli biniceksiniz.

    ne kadar eğitiminiz var bilmiyorum ama virajda öle gaz açılmaz yada frene basılmaz yada vites değişikliği yapılmaz yada gereğinden fazla yatırılmaz. bunlar yapılırsa düşersiniz. yada zeminin durumuna göre viraja en uygun şekilde girilir.

    peki birşey daha sorucam acaba siz viraja doğru pozisyondamı girdiniz ??? doğru yerdemi gazı açtınız ? viraja doğru pozisyonda girmez iseniz ya virajı göremezsiniz ve karşınıza çıkıcak en ufak problem size kaza yaptırır yada yoldan çıkmanıza sebep olur. yada gazı yanlış yerde açarsınız motor anında kayar altınızdan. frene basarsınız yine kayar. vites küçültürsünüz fazla güç lastiğe aktarılcağı için kayar ve düşersiniz.

    bunları yazma sebebim anlaşılan motorunuzu denemek istiyorsunuz bir deneme daha yaparken hürsan ile sonuçlanmasın diye yazıyorum...

    ayrıca bence deneme yapmayın önce motorunuzu iyice tanıyın iyice alışın. eğitiminiz yok ise eğitiminizi alın. ondan sonra güvenli bir pistte yada bunun gibi bir alanda kuru zeminde bu denemelerınızı yapın lütfen. zaten bu eğitimleri alınca sizde yapmaktan vazgeçiceksiniz...


    lastiklerim yeni demişsiniz yeni lastiklerin üzerinde mum vardır baya kaygan bir maddedir . 100-200 km arası gibi bir mesafe yaptıktan sonra bu mum kendiliğinden gitmiş olucaktır. silmekle yıkamakla uğraşmayın o mum sadece kendi kendine asfaltta giden bir maddedir.

    ama bastıra bastıra sölüyorum eğitiminiz yok ise lütfen alın bu eğitimi !!!

    son sözüm ise unutmayın ki " motor baktığınız tarafa gider " virajlara girme hevesinizden dolayı bunu sölüyorum.
    İşin aslı kazadan bir önceki gün sipariş ettiğim pantolon gelmişti, o sabahta ne tesadüfse okula gidiyor olmama rağmen çuval gibi pantolonu giyme istediği uyandı içimde. Motosikleti başarılı bir şekilde atabildiğim için ezilme olmadı fakat yerde sürtünme yüzünden pantolonum ve eldivenlerim zarar gördü. Motosikletide taliden gelen tırların altında kalmasını önlemek için hızlı kaldırınca omuzum incindi. Tekerleklerim ben motosikleti aldığımda sıfırdı, üstüne 400-500 km kadar kullandım. Hatta virajlara çok rahat giriyordum, kazada ne yaptığımı hatırlamadığım için şuanda endişeleniyorum. Acaba suçlu ben miyim, yoksa tekerlek mi diye düşünmeden edemiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:18 ----------

    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik kalınlığıyla alakası yok virajın veya viraja girmenin, istersen 180 lik lastik tak.Gereksiz işler deniyorsunuz, veya fazla moto gp yarışı seyredip üzerinize ''bende yapıcam lan'' hırsı kalmış...

    Bana kızmayın sakın hakiki arkadaş dost acı söyler, kulak çekme kıvamında sizi bilgilendirmek istedim...
    Estağfurullah niye kızayım, işin aslı virajı dönerken biraz yatınca baktım iyi dönüyor biraz daha yatırayım derken hoppp kaydı arka teker. Aklımda hiçbir zaman şu viraja hızlı gireyim, yatırır dönerim gibi bir düşünce olmamıştı zaten manisa kavşağından, ege üni acil girişine kadar dümdüz bir yolu gidip geliyorum sürekli, eminim arkamdakiler bana bazen yavaş gittiğim için bile kızıyorlardır. Aldığımdan beri 100 km üzerini görmedim.

    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastikler o kadarda ince değil arka 130 bizimki 90 viraja girmesini bilememişsin birde lastikler fabrika çıkıçlı lastiklerse olabilir hemen gene lastiklere suç bulduk lastiklerin yol tutuşunun iyi olmadığını duymayı isterdim ama ne yazıkka bu sefer lastikler inceymiş birde lastiklerin ebatına göre virajı ölçüp tartman hangi açıyla gireceğini hesaplamaya çalış
    Ben bir abime sorduğumda viraj neredeyse 90 derece + yolun eğimi orada kötü dedi. Sonuçta virajda fren yapılmayacağı için ben hızımı 40 km civarına düşürüp viraja öyle girdim fakat viraj fazla keskin + eğimi kötü + yokuş yukarı + deneyimli değilim = kaza.


    Not : Viraj sola doğru dönen çevre yolu yokuşunda fakat eğimi içe doğru değil, dışa doğru.

  8. #8
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    http://www.motosikletim.com.tr/bilegi-bukmek-2-keith-code

    Şu an okumaktayım, şiddetle tavsiye ediyorum -artık nasıl bir tezatsa şiddetle tavsiye :D-
    sahin08 bunu beğendi.

  9. #9
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    bak kendin bile demişssin yol neredeyse 90 derece... eğimi kötü...yokuş yukarı ( gazı actın muhtemelen orda ) bide fazla yatırmıssın. bu arada yatırabılırsın ama bunu doğru şekilde yaparsan sen yanlıs yaptın muhtemelen.

    koruma kıyafetlerin ise hiç bir zaman üzeirnden eksik olmasın. bak gördün mü buyuk yaralanmana engel olmuşlar...

    güzel motorcu arkadaşım benim bütçen yoktur anlarım ve saygı duyarım eğitimini belki alamıcaksın bundan dolayı ama bari şunu yap. bu bedava...

    internet denilen şeyde herşey var youtube da bir ton video var yıllardır motor kullanan insanların açıkca sözlü ve görsel eğitim verdiği videolar var onları izle en azından o anda deneyemesen bile yolda giderken bunlara dikkat etmeye başlıcaksın ve kendi kendini eğitmiş olucaksın. çooook işine yarıcak emin olabilirsin. bu arada yazmıssın ya 10-15 km ile döndüm diye bu yaptıgında cok tehlikeli arkandan gelen araç duramaz vurur arkadan. o yuzden her yolun bir kuralı var. ama sen benım dedıgım gıbı egıtımını alıcak gücün yoksa bu videoları izle. sana çoookk buyuk katkıları olucak. eğer sormak istedigin bilmediğin şeyler olur ise foruma yaz sana herkes cevap verıcektır. hiç çekinme benle dalga gecerlermı dıye. burda kimse anasının karnından motor sürücüsü olarak doğmadı... herkes düştü kalktı eğitimini alabilen aldı alamayan kendi imkanlarıyla öğrendi. bilmemek değil öğrenmemek ayıp.

  10. #10
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Tamamen psikolojik....
    Sola dönüşleri becerebiliyorsan sağı da becerebilirsin...
    Belki biraz zorlanacaksın , ama yapacaksın...
    Boş alanda ,(pazar yerleri gibi ) çalışmalara başla...

  11. #11
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    sola dönüşler bendede çok başarılı (solak değilim) ve arkafrenin sağda olmasımı (cub larda yatarken hep sürterdi)yoksa fizikselmidir bilmem
    sağa dönüşler göreceli macerasız sakin oluyor zorlamaya cesaret etmiyorum
    bu arada kazaya gelince kaza sonrası bi korku oluyor zamanla geçiyor kendimden biliyorum yine 3 haneli hızlara çıkarsın ama busefer daha temkinli

  12. #12
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Bağışlayın, yukarıda yazılanların hepsini okuyamadım. Tekrara düşersem affola.

    1- Olur öyle ara sıra. Yüz yıl yüzbinlerce kilometre yapmış olsan bile yoldaki toz zerrecikleri yağ vs motordan düşürebilir insanı.
    2- Korkman kötü bir şey değil. Önemli olan korkuna teslim olmaman. Korkmak insanı daha zeki yapar, korkuya teslim olmamak tedbirli.
    3- En önemlisi motor sürdüğün yere değil baktığın yere gider. Bunun için 2 yukarıda 2 tanede onların altında 4 tane gözün varmış gibi davranacaksn. Viraja mümkün olan en düşük hızda gireceksin, girdiğin hızla çıkacaksın, tam çıkarken hafif gaz açmaya başlayacaksın. Tüm bunları yaparken üstte ki 2 gözünle görebildiği motorun gitmesini istediğin en uzak noktaya bakacaksın. Altında ki 2 göz ile de toz çukur mıcır yağ vs vs vs var mı diye yolu ve yolun durumunu kontrol edeceksin.
    4- Tüm bunlara rağmen düşmeyi öğreneceksin. En önemli şeylerden biriside düşmeyi bilmektir. Öyle tatlı düşeceksin ki gören seni pamucuk yatağından yeni çıkmış kedi sanacak. Çevik atik ve talı.

    Hadi hayırlısı
    manofsteel bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  13. #13
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı akcrosshair adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 hafta önce motosikletim ile viraja gereğinden fazla hızla girdim, malum cbr125 tekerlekleri çok kalın değil fazla yatınca arka teker kaydı ve düştüm. Grenaj hafif çizildi fazla bir hasar oluşmadı fakat fazla yattığı için mi kaydı, frene mi bastım kaydı, gazı birden mi açtım kaydı kesinlikle hatırlamıyorum. Şuanda İzmir Çevreyolunda bile yol hafif sağa dönüyorsa yavaşlıyorum korkumdan, rüzgar falan estiğinde sanki motor düz giderken birden kayacakmış gibi irkiliyorum. İzmirde yaşayanlar bilirler Altınyoldan (Karşıyakadan, Bayraklıya dönüş) Bayraklıya giderken yol sağdan ayrılır viraj ile orayı falan 10-15 ile dönebildim.
    Lütfen yardımcı olun bu kadar korkuyor olmam boşa mı?. Motosikletin limitlerini nerede sınayabilirim?. Tekerleklerim yeni michelin sporty.
    dostum cbr125 ile o virajı ben de çok sıkıntılı döndüm gerçi ardçı vardı arkamda.. öküz herif motoru dikmeye çalışıyodu sürekli. bariyere gircektim az kalsın. yol çok sakat bi yol kaygan.
    125cbr ile virajda diz sürtene kadar yatırmadıysan gaz açmakla arka kaymaz o kadar tork yok o motorlarda. frene basmış olabilirsin onu da geçtim düştüğün için korku ve temkin oluyor. aynı hataları acemilik döneminde yaptım düşmedim ama şu hatayı yapmış olabilirsin dikkat et:
    -viraj çıkışına bakmamak ne kadar yatırdığına bakmak konsantrasyon eksikliği ve yolu süzmemek
    gerçekten ben de viraj çıkışına bakmıyordum başlarda görebildiğim en uzak mesafeye bakmıyordum arkadaşımın benim motorla pegleri sürttüğü yerde yatmıyor diye ağlıyordum. sonra bigün farkettim çevir lan kafanı diye bağırdım kendime :D bi baktım botun burnu soyulmuş :D
    bu haftasonu izmirde bi eğitim var katılabilirsin iletişime geçersen bilgisini veriyim sana. eğitim almak istersen.

    ama eğitimden de öncelikli olarak, yani eğitim de alsan korkularının üstüne gitmezsen hiç yenemezsin korkunu.. bir dostum motocross parkurunda zıplamadan sonra yere konamayıp kolunu kırıyor ve hala daha mx parkurunda zıplamalara yavaş girer ya da girmez.. öğrenmeli öğrendikten sonra üstüne gitmelisin
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  14. #14
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Korku iyidir hayatta tutar. Sıkıntı yapma. Mutlaka eğitim için para biriktir. İnan eğitimden sonra kendine güvenin yerine gelecek. Bu süre zarfında sadece virajda bakışını geliştirmek için çalışmalar yap. Çık bigün, sırf viraj çalış hep. Ve en önemlisi zamana bırak, kendiliğinden düzelir.

  15. #15

    Üyelik
    28 Temmuz 2014
    Hepinize teşekkür ederim, şu sunumlardır işlerdir derken işin aslı riski atamıyorum kendimi. Hadi çıkayım viraj çalışayım derken, olurda bir kaza daha yaparsam bu kadar çalışma boşa gider diye evin önünde yatıyor motosikletim. Muhtemelen aaa ne kadar yatmış diyede yere bakmış olabilirim, yeni yeni geliyor aklıma. Haftasonu bir daha aynı viraja girsem sanırım ne yaptığımı hatırlarım muhtemelen. Eğitim almak elbette şart fakat fiyatları şuanda beni çok zorluyor.

  16. #16
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Sorun viraja girdim çıktım meselesi degil 180 ebatlı lastiklerde bile en kolay virajda bile patlıyabilirsin eğitim almassan bu süre çok uzayacaktır 10.000 kmdir kullanıyorum daha viraja girmesini bilmiyorum iyi bir lastik alman çok şeyi değiştirebilir birde şu göstergeden tamamen kurtulmalısın en büyük düşmanın şu durumda göstergeye bakıyor olman olabilir göstergeye siyah naylon felan geçir daha rahat kullanmaya başlarsın bir süre göstergesiz devam et sonra göstergeye ihtuyacın olmadığını daha iyi anlıyacaksın

  17. #17

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    boş zamanında motorla gezerken illa aynı segmentte bir motorla yolda karsılasırsın...

    o motoru önüne al ve onu taklit etmeye calış (tabii ki sürücüyü biraz gözlemledikten sonra apache sürüyorsa yada acemi hissedersen tabii ki kaç)

    ben bu yolla bir cok teknik ve trafikte kullanma özgüveni kazandım...

  18. #18
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Eğitim alıp bilgili olan arkadaşlar bu eğitimler maliyet olarak ne civarda taksit imkanı falan oluyor mu biraz bilgi verir misiniz lütfen


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)