Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

(Inazuma-Z250SL) Tek Silindir 160 Çift Silindir 150 Hız

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150

    konu çok teknik detaya inince tabi koptum içerikten ister istemez...ama anladım...her bıyıklı dayım değil her çift silindirli 200 basmaz


    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    yani N, yüzeye olan tepkidir. bu sadece motor ise motorun kütlesidir. motor ve mete_han ise: "inazuma+mete_han X 9,92m/s^2 X r" olur.
    araya bizde kaynadık topraaaam...

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyler bu kadar detaya girmeyin metoş anlamaz adam ilkokul mezunu onuda 6 senede bitirmiş siz sadece kabaca şu şu şu sebebten hızlı gider deyin oda gidip z moto ya sipariş versin...
    alacağı da muamma işte burda milleti birbirine düşürüyor başka birşey yok
    ulen kekoro koskoca Devlet Bankasının demirbaşı güvenliğiyiz...milyor dolar bize amanet..alçak herif..kendinle bir mi tutuyon beni...

    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bide şu var son sürat takıntısı olan inazuma almıcak. naked motorların ayrodinamisi berbat paraşüt gibi rüzgar alıyor biliyoruz.

    Ben inazumayı rüzgarlı bir günde atatürk hava limanı yanındaki florya yolunda sürdüm. Namussuz 110 dan 130 a benim cbr125 in camın arkasına yatıp hızladığımdan daha iyi çıkamadı 130'a dumur oldum.aynı gitti, 13.5 beygir canı torku zayıf motorla

    İkinci etken inazuma spor kısa şanzımanlı ve 110 la giderken devir gereksiz yükseliyor ve 9 ila 11 bin arası inazumanın gücü bariz düşüyor.

    Şu grenajlı versiyon gelicekya daha ayrodinamik , ona dişli büyüterek daha 130 la giderken 11 bine yakın devir cevirmesi engellenirse her sıktığında en az 160 km tapspid li bi makınan ulur cbr250 gibi.

    Hata düşük güçlü naked da son sürete fazla takılmak. 125 cc yokuşta 90-95 e düşerken inazuma 120 ile keçi gibi tırmanıyosa, olay yeterince açıktır bence

    az bi farkla inazuma almıyıp 600 cc bi motor almak arabası olmayıp motoru aynı zamanda ulaşım aracı olarak görenler için sıkıntı oluyor ben bunu gözlemliyorum.

    Kişi yine kendi bilir işi neyse

    anlaşılır ve net anlatım ama birde şöyle anlatsam...


    hani bu hamster koşturma silindiri var ya...

    şimdi tek silindirde kaslı sportif atak hamster var...yoruluyor terliyor ama 10 bar güç üretiyor mesela...


    ama diğer kafeste ise benim mantığıma göre iki hemstır var bunların daha çok güç üretmesi gerekmiyor mu demek istedim..


    ama o iki hemstır belkide daha yavaş tempoda koşuyorlar ama diğerinin ürettiği güce ulaşınca artık yeter deyip bırakıyorlar...onlar belkide daha obez..yani iki hemstır olmalarının bir önemi yok...çünkü bunlar obez...

    biraz saçmamı oldu hacı örneğim...




    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O bu değilde bu başlığı açan adam ne yüce bir adammış kardeşim bütün forumu birbirine düşürdü
    valla ustalar yardırıyor formüller havada uçuşuyor hepsi mehendis akademisyen alaylı mektepli ben bekçi stayla...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------

    konum amacına ulaşmıştır aslında...

    Overrıder biraderimde sağolsun konuya katıldığı daveti kırmadığı için...

    konu beni biraz aştıysa da yinede fazla bilginin kimseye zararı yok...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Bu top speed uzaya giderken de ise yarayacak mı? Hayır aramızda bu kadar fizik uzmanı var madem bırakın inazuma yı falanda uzaya gidelim.
    ahmetkorkmaz ve motorcu48 bunu beğendiler.

  3. #83
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    OOooo herkes bir şeyler yazmış çorba olmuş, çok bilmiyorum ama mekanik biliyorum.

    Bu yüzden her konudaki hiç bir bilgime dayanmadan şunu söyleyebilirim.

    Bir motor ne kadar yüksek devir çevirirse o kadar kısa ömürlü olur. (Buna kimsenin itirazı yoktur herhalde)

    GW250 ile Z250SL nin maksimum beygir ve tork ürettiği devirlerine bakarsanız tartışma zaten biter.

    Yani üretiliş amaçları farklı, inazuma o kadar yüksek devir çevirmek için üretilseydi arada fark olacağı kesin.

    Optimum bir performans yakalayıp 250 cc akranlarından kopmasın diye güç o seviyelerde tutulmuş.

    Buradaki asıl amaç uzun ömürlü ve sağlıklı bir motor üretmek.

    Misal NC750X 750 cc olmasına rağmen inazumanın iki katı kadar beygir ve tork üretir.

    Honda nın amacı hem uzun ömürlü hemde ekonomik az yakan motor.
    orhanerdogan bunu beğendi.

  4. #84
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    ''Bir motor ne kadar yüksek devir çevirirse o kadar kısa ömürlü olur. (Buna kimsenin itirazı yoktur herhalde)''
    Bunu bilmiyordum.Yeni öğrendim.Yani inazuma daha uzun ömürlü.Teşekkürler

  5. #85

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ömür konusunda ben çok emin değilim. Inazuma kısa vites oranlarından dolayı sürekli yüksek devirde kullanılan bir motosiklet. Gerçi mutlaka dayanıklıdır ama biraz şüphelerim var kafamda. Keşke 6 vitesi daha uzun yapsalardı.

  6. #86
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı A.Volkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ''Bir motor ne kadar yüksek devir çevirirse o kadar kısa ömürlü olur. (Buna kimsenin itirazı yoktur herhalde)''
    Bunu bilmiyordum.Yeni öğrendim.Yani inazuma daha uzun ömürlü.Teşekkürler
    Şöyle düşün aynı fabrikadan 2 tane arka arkaya çıkmış birbirinin aynı motor var.
    Biri tapa gaz kullanılıyor. Diğeri de gayet muhlis sakin bir arkadaşımız da
    Hangisi daha çok yıpranır?

  7. #87
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Mantıklı reis
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  8. #88
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Beni fakir ve cahil yaratan rabbime binlerce kere şükrederim

    Bu gibi durumlarda fakir ve cahil birisi olduğum için o kadar seviniyorum ki. Motor alma kriterim çok basit, az yakacak çok kaçacak parçası ve servisi (tamircisi) kolay bulunur olacak gerisini mühendisler düşünsün

    - Kaça bu motor?
    - x lira
    - Hımmmm!!! Kaç beygir ?
    - x beygir?
    - Hımmmm!!!! En son kaç yapar?
    - x km yapar abi (20 kmsini kesiyorum)
    - Hımmm!

    -Hemen tamirci ve servisçi arkadaşlara koşulur veya telefon edilir-

    - Bro şöyle bir motor var, fiyatı şöyle beygir gücü böyle, son hız x deyolla ama aldanmadım muhtemelen 20 eksik yapıyordur. Parça işi nasıldır bunun, bulur buluşturur ucuza yürütür müyüz?
    - Hallederiz
    - Olm hallederiz diyorsun da bir aksilik çıkarsa başına ekşirim bak!
    - Raat ol, bende!



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------

    Sürekli 502 Bad Gateway mesajı ile karşılaşıyor ve forumu kullanamıyorum. Bu yazdığımı gören olursa bana özel mesajla ulaşabilir mi?
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)