Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha yzf r125 140" arka lastik takilabilir mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Alıntı tuna_tour adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diyosunki onlar senin arkadaslarin gece gunduz berabersin gezip tozuyosunuz
    diyorum ki dünden beri boş şeyler yazıp forumu kirletiyorsunuz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    tekirdag
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 125R
    aea mida izledim evet hakli olabilir motor icin orjinal lastik ebadi neyse odur ok sadece netlemek istedigim konu su orjinal 130/70-17 takmak istedigim 140/70-17 hersey ayni tek fark 140 olmasi yani lastikte yumurta olmasi ve uygunsuz durumu hersey ayni sadece 130ken 140 olmasimidir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

    pardon forumu kirletme olayini anlayamadim?

  3. #43
    tuna_tour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    POMAKYA
    Motosikleti
    MZ ETZ 301- YAMAHA YBR 125- YAMAHA XTZ 660 TENERE
    Alıntı Yiğit_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diyorum ki dünden beri boş şeyler yazıp forumu kirletiyorsunuz
    e at ozaman siteden

  4. #44
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Alıntı innoroma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaslar standart olarak 130-70-17 arka lastik bulunmakta fakat uzerindeki lastikler basarili degil prelli diablo 2 140-70-17 kullanmak istiyorum ve standart on lastik 100-80-17 fakat diablo 2de on olarak 110-70-17 lastik bulunmakta acaba degisim yapilabilir mi?
    Ben motor hakkında bir tanıtım yazısında tekerleğin kullanıcı isteğine göre kalınlaştırılması için çamurlukların geniş tutulduğunu okudum.Motor tasarlanırken bu hesaplanmış o yüzden bir sıkıntı olmazmış

  5. #45
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    http://www.mossmotors.com/SiteGraphi...s/bias_ply.jpg

    Soldaki fabrika çıkışı lastiğinin yapısı, sağdaki diablo rosso 2. Bu iki lastik tipi arasındaki görünüm, ve sürüş karakteristiğindeki farkı biliyorsanız yazmaya devam edeyim.
    140/60 diablo rosso 2 ile 130/70 michelin pilot activ arasında yere basan bölge hemen hemen hiç değişmeyecek hatta arkadan bakıldığında lastik kalınlıüı da neredeyse aynı görünecektir. Aea nın linkini verdiğiniz videosunda bahsedilen şe yyanak çapı değişmeden taban büyütüp-küçültmedir. Bunun bir raconu var, taban büyürse yanak düşer veya tam tersi. Bunun nedeni de lastiğin büyürken veya küçülürken bombesinin bozulmasını, lastik formunun değişmesini engellemek.
    130/70 yerine 140/70 ( bias lastik için) takılsa belki farkını olumusz anlamda farkedebilirdik. Lastiğin yapısından dolayı 130 taban bias ply zaten 130 taban radial lastiğe göre yere az basıyor. Bombe olsa bile, farzedelim bu o kadar küçük bir miktar ki bombe yapmış 140 taban radial lastik en kötü 130 taban bias kadar yere basar. Bu yüzden 140/60 radial lastikte( Ki hamuru çok daha yumuşak ve performanslı bir lastikten söz ediyoruz. Aynı hamurda lastik kalınlaştırma da değil) hissedeceğimiz tek şey kolay yön değiştirebilme, virajlarda stabilite olacaktır. Tek negatif yönü, farkedemeyecek olsak da çukurdaki tepkisi olur.
    Anlamadıysanız milimetre çapındaki değişimlere kafayı takip kendinizi bilge ilan edebilirsiniz.

    Bu da video olsun, seversin izlemeyi :D http://www.youtube.com/watch?v=PLN7Iv9DkI4

    *Diablo da 140/70 varmış. Olsun sıkıntı yok, lastik yapısı nedeniyle yine tolere edecektir. Hatta biraz düşünürsek lastik yapısından dolayı olan bombe dışında lastik alçalmayacağı için form değişikliği minimum olur

  6. #46

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    tekirdag
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 125R
    diabloda 140/70-17 oldugu icin kastiriyorum bilmeden hareket etmektense gercegi dogruyu ogrenmek daha iyidir

  7. #47
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Kardeş bu kadar uzun yazdın ama niye yazdın? Fabrika önerisi dışındaki ebatlarda lastik takmayin diyoruz burada.

  8. #48
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Ben de belli ölçülerde takılabilir diyorum ve nedenim var sizinkiler nedir?

  9. #49
    tuna_tour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    POMAKYA
    Motosikleti
    MZ ETZ 301- YAMAHA YBR 125- YAMAHA XTZ 660 TENERE
    Alıntı innoroma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diabloda 140/70-17 oldugu icin kastiriyorum bilmeden hareket etmektense gercegi dogruyu ogrenmek daha iyidir
    Sen en temizi yamahaya bi mail at bu olculerde lastik takmanin motorda pozitif ve negatif etkileri ne olacaktir diye kafanda icinde rahat olsun , duruma gore haraket edersin

  10. #50
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Çok basit mantık. Üreticisi bu motorları tasarlarken ona göre lastik kullanıyor. Yüzlerce testten geçiriyor. Tabi bunu yamaha gibi ciddi üreticiler için söylüyorum. Virajda o lastik ile en iyi performansı alıyorsun. Frenajda o lastik ile en kısa sürede duruyorsun. O lastik ile daha az yakıtla daha uzun yol alıyorsun. O lastik ile motoruna daha az yük bindiriyorsun ve motor ömrünü uzatiyorsun. Üreticiler aptal değil, hepsi motoru güzel gözüksün çok satsin ister ama kazin ayağı öyle değil işte.

  11. #51
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Ben de güzel duracağı için önermedim zaten Her neyse ben yeterli açıklamayı az çok anlatabildiğimi düşünüyorum. Faydalanmak isteyen veya düşünerek eleştiren olursa yazarım. İyi akşamlar

  12. #52
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Bende düşünerek tavsiye verirseniz sevinirim.

  13. #53
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de belli ölçülerde takılabilir diyorum ve nedenim var sizinkiler nedir?
    Aynı fikirdeyim.aradığımız lastik ölçüsü vardı'da bizmi takmadık
    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  14. #54
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    çelikat arkadaşın dediğine göre yzf 125 en iyi performansa göre dizayn edilmiş. HAYIR iyi performans iyi konfor ve iyi ekonomi için üretilmiş. üçünün ortasını bulmaya çalışırken bişeylerden feragat etmek gerekiyor. sadece performans motoru ekonomik olmaz. konfor istersen performans alman zorlaşır. ekonomiye ağırlık verirsen konforun ve performansın azalır. sizin dediğinize göre sadece performans için yapıyorlar. YOK ÖYLE BİŞEY. istenilen performans konfor ve ekonomi üçgeninin en uygun noktasına uyacak lastik bu ise bunu kullanırlar. daha geniş ve kaliteli lastik takarsan neler olur. maliyet artar yakıt artar tutuşun artar viraj kabiliyetin artar performansın artar. ekonomi kötüye gider konfor takacağın lastiğe göre değişir mesela. anlatabiliyor muyum? pist için değili kullanıcı için yapılıyor bu motosikletler. mühendisten iyi mi bileceksin diyorsunuz ya. kişiye özel yapılm ıyor standart yapılıyor bunlar. mühendis motoru sana göre dizayn etmiş gibi davranmayın lütfen.

    soruya gelince büyütebilirsin dostum. ama enerji yasasını unutma. bi yerden kazanç olacaksa başka bi yerden kayıp olacaktır.

  15. #55

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    tekirdag
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 125R
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çelikat arkadaşın dediğine göre yzf 125 en iyi performansa göre dizayn edilmiş. HAYIR iyi performans iyi konfor ve iyi ekonomi için üretilmiş. üçünün ortasını bulmaya çalışırken bişeylerden feragat etmek gerekiyor. sadece performans motoru ekonomik olmaz. konfor istersen performans alman zorlaşır. ekonomiye ağırlık verirsen konforun ve performansın azalır. sizin dediğinize göre sadece performans için yapıyorlar. YOK ÖYLE BİŞEY. istenilen performans konfor ve ekonomi üçgeninin en uygun noktasına uyacak lastik bu ise bunu kullanırlar. daha geniş ve kaliteli lastik takarsan neler olur. maliyet artar yakıt artar tutuşun artar viraj kabiliyetin artar performansın artar. ekonomi kötüye gider konfor takacağın lastiğe göre değişir mesela. anlatabiliyor muyum? pist için değili kullanıcı için yapılıyor bu motosikletler. mühendisten iyi mi bileceksin diyorsunuz ya. kişiye özel yapılm ıyor standart yapılıyor bunlar. mühendis motoru sana göre dizayn etmiş gibi davranmayın lütfen.

    soruya gelince büyütebilirsin dostum. ama enerji yasasını unutma. bi yerden kazanç olacaksa başka bi yerden kayıp olacaktır.
    kayip yakit ve biraz performanssa sorun degil sonucta 125cc asiri bir beklenti yok fakat yol tutus konusunda performans eksikligi yasanirsa bosuna okadar masraf edilmis olacaktir
    BIRAK TUTKULARIN ANLAM KAZANSIN "YAMAHA YZF R125"

  16. #56
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Asla olmaz, yakıt oşarak da hiç bir şeyin fark etmeyeceğini söyleyebilirim.

  17. #57

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    tekirdag
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 125R
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asla olmaz, yakıt oşarak da hiç bir şeyin fark etmeyeceğini söyleyebilirim.
    surekli soruyorum k.bakmayin tmm arka lastik 130/70-17 ken 140/70-17 olcak on lastik 100/80-27 ken 110/70-17 olmasinda sorun var mi?
    BIRAK TUTKULARIN ANLAM KAZANSIN "YAMAHA YZF R125"

  18. #58
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Alıntı innoroma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aea mida izledim evet hakli olabilir motor icin orjinal lastik ebadi neyse odur ok sadece netlemek istedigim konu su orjinal 130/70-17 takmak istedigim 140/70-17 hersey ayni tek fark 140 olmasi yani lastikte yumurta olmasi ve uygunsuz durumu hersey ayni sadece 130ken 140 olmasimidir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

    pardon forumu kirletme olayini anlayamadim?
    Sana birşey demedim.

  19. #59
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    ooo çatışma çıkmış burda

  20. #60
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı innoroma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kayip yakit ve biraz performanssa sorun degil sonucta 125cc asiri bir beklenti yok fakat yol tutus konusunda performans eksikligi yasanirsa bosuna okadar masraf edilmis olacaktir
    kendi motosikletimde 100-130 taban genişliği vardı. 110 140 yaptım dostum. tol tutuş da daha iyi oldu. 180 kiloluk motor 1-2 teker virajda çevir gazı nerdeyse supermotolar gibi önü dikçek virajda :d
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler