Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Ters Amortisör'ün Ne Avantaşı Var?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    upside down amortisör,yani 1000lik racinglerde genel olarak gördüğümüz ters maşanın avantajları

    -mesnete daha kalın ve daha sağlam taraftan bağlandığı için burkulmaya daha dirençlidir.(burkulma sırasında güçlü-ağır olan taraf mesnet tarafıdır.zayıf olan taraf hem hafifliğinden hemde üst gövdenin gücüne dayanamayacak lastikler olduğundan mesnet tarafının daha güçlü olması önemlidir. ki bu yüzden racing şasileri önden arkaya doğru bu burkulma hattında olur şekil olarak.şasinin yandan görülen ve arka alt uç kısmına doğru ne kadar kısa olursa burulmaya direnci okadar fazla olur.arka link amortisörün bir espriside budur zaten bu burkulmanın arka maşayı etkilemesini en aza indirmek.

    ince ve zayıf uç tekerlek tarafında olduğundan darbelerden dolayı titreşimi şasiye daha az iletir

    hazne daha uzun olduğu için amaca göre daha büyük parçalar-amaca göre daha fazla hareket alanı-daha büyük yağ haznesine imkan verir.

    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçtiğimiz günlerde fren konusunu tartışırken lastiklerin asfalta tutunması ile ilgili bir şeyler karalamıştım.
    Süspansiyon ne işe yarar sorusuyla ilintili bir açıklamaydı.
    Bu konu ile de ilgili olduğu için tekrarlayalım.

    Hem sağlıklı bir sürüş hem de sağlıklı bir frenleme için lastiklerinizin asfalt ile temas halinde olması gerekiyor.
    Fakat yol şartları ve hızınız bunu her zaman mümkün kılmıyor.

    Bir tümsekten geçtiğinizde tekerleklerinizin asfaltla teması kesilir.
    Dolayısıyla tekerlek havada boşta döner.
    Mesela bu durumda frene basarsanız lastik asfaltla temas etmediğinden duramazsınız.
    Hatta frenlemeden dolayı tekerlek dönmeyi keseceğinden yere temas eder etmez çok tehlikeli sonuçlar doğurur.
    Buraya kadar olan kısım frenleme ile ilgili.
    Şimdi aynı durumun sürüşe etkisine kafa yoralım.

    Diyelimki tekerlekleriniz bir tur döndüğünde motosikletiniz 1 metre ilerliyor.
    Dakikada 1200 tur hızla ilerlediğinizi varsayalım.
    Yani dakikada 1200 metre ilerliyorsunuz demek.(1200x60=72000 metre yani hızınız 72 km/h)

    Yukarıdaki hesabı cebimize koyup devam edelim.
    Tümsek demiştik.
    Eğer tekerlekleriniz sadece 1 saniye yerden kesilirse 1200/60=20 metre kaybettiniz demektir.
    Yani tekerlekleriniz havalanmasa şu an 20 metre ileride olacaktınız.
    Sürüş esnasında bu olay defalarca başınıza geliyor.
    Ne kadar kaybınız olduğunu bir düşünün!

    Hele ki yarış dünyasında bu kayıplar saç baş yoldurur.

    Sadede gelelim.
    Bu kayıpların önlenmesi mümkün değil ama mühendisler en aza indirmek için sürekli çalışıyorlar.

    Kısacası süspansiyonlardan iyi performas almak demek teker havalandığında onu en kısa sürede yere indirmek demek.

    İşte mühendislerde bu zamanlamaya etki eden faktörleri( yukarıda bahsedilmiş eğilme bükülme şasi yükü cart curt hedesi hödesi falan)
    alaşağı edecek en iyi yöntemin şimdilik ters amortisörler olduğuna karar vermişler.

    Kısaca normal amortisörler lastiğinizi 10 saniyede yere basarken bu tip amortisörlerin 9 saniyede bu işi başardığı görülmüş.( saniye rakamlarına takılma konunun özüne odaklan)

    Peki madem bu diğerinden daha iyi neden her motosiklette kullanılmıyor?

    Çünkü her motosiklette kullanılmasına gerek yok.

    Çünkü yukarıda yazdığımız mevzular belli şartlarda oluşuyor.

    Çünkü Normal şartlarda her iki amortisör tipide birbirine yakın performans sergiliyorlar.

    Olayın teknik dilde açıklamasını yapacak adama bizde meftunuz
    bu zıplamaya örnek video

    https://www.youtube.com/watch?v=GAboz7fVv6g


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Asıl avantajlı yönü bu oluyor işte. Amortisörün hafif olan kısmı aşağıda olduğunda atalet de azalıyor ve tekerlek yoldaki değişimlere daha iyi uyum sağlayabiliyor.

  3. #43
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    SS sınıfında bunlar çok hassas ince hesaplara dayalı ayarlar.
    Lastiğin yüxekliği, genişliği, esneme aralığı, markası bile bu sıkıştırma sönümleme ayarlarını ve hesaplarını değiştirir.
    Üretici firma mutlaka kullanılacak lastiğin markasını ve oranlarını belirtir bu yüzden.

    Benim için bi fark yok..
    Çünkü AR BİR İM yok ;(

    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  4. #44
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    yalnız biri upside down yaparken diğer marka modeldeki klasik tip daha iyi çalışabilirde

  5. #45
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Benim tecrübe ettiğim. Düz Maşa-Düz amörtisör'de yolun dalgalanmalarına sert virajlara çok geç cevap veriyor.Ve kısa viraj ve frenlerde ne yapacağını bilmiyor.
    Fakat up side down dediğimiz ters maşa yolun dalgalı kısımlarında virajlarda yola çabuk adapte olması ve ani frenlemelerde hemen cevap vermesi özellikle köy yollarındaki kısa virajlarda birinden çıkıp diğerine girdiğiniz yollarda kendini çabuk toparlaması çok bariz farkediliyor.
    Çünkü bunu bir kaç kez geç toplamasından dolayı önden kayarak tecrübe ettim. Çok şükür herhangi bir kaza yaşamadım.

  6. #46

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    teknik isimlerini bilmesem de, cok basit birnmantigi var. amartisorde hafif olan kisim, ince cubuk, daha kolay hareket eder. yani ters oldugunda, hafif kisim daha rahat edecek ve sublumlemesi daha basarili olacaktir.

  7. #47
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ters çatallı motosikletler arazi sürüşlerinde yol koşullarına daha güzel uyum sağlıyor
    daha önce aynı gün içinde arazide hem düz maşa 660 hemde ters maşa afrika twin kullandım çork fark olduğu kesin tabi bunda afrikanın amortisör ü daha iyi olduğu gerçeğide yadsınamaz

  8. #48

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    İki temel avantaj var:

    Bir tanesi amortisör yayları altında kalan ağırlığın azaltılması. (Bkz. "unsprung weight"...) Daha kıvrak / çabuk tepki veren bir sürüş sağlanır. (Hem pist hem de arazi sürüşü için avantaj.)

    Diğeri de gidon mesnetine daha kalın ve sağlam borularla bağlantı yapılmış olur. (Arazi sürüşü için avantaj.)

    Piste veya araziye çıkmıyorsanız çok büyük bir avantajı yok aslında. Bakımı da standart olanlardan birazcık daha zor oluyor.

  9. #49

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    ATK'nin 1985'de ilk ters maşayı ürettiğini biliyorum.80'li yılların başında suzukinin denemesi var.En son kawasaki kullanmaya başlıyor.1989 veya 1990.
    Ters maşa ve linkage(amortisör mafsalı)off-road motosikletler için tasarlanıp yol motosikletleri için standart hale gelmiştir

  10. #50

    Üyelik
    27 Eylül 2023
    Şehir
    İstanbul
    2006 kawasaki er6n motosikletim için hangi ters maşayı kullanabilirim


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler