Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Süper Tenere hakkında.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Merhaba,

    İlk olarak belirteyim, şuan 125 cc bir motosiklet kullanıyorum. Şubat ayından beri kullandığım için daha çırak sayılırım

    Bu motorla en az 25 30 bin yapıp motorumu yükseltmeyi düşünüyorum. Yol endurosu veya touring tarzı motorları sevdiğimden NC 750X almayı düşünüyordum vazgeçtim, Honda dan vazgeçmem ayrı bir hikaye.

    Şuan ki muhtemel yarim süper tenere olacak. Fakat düşünmüyor değilim 230 kg luk makine çok güçlü v.s. O yüzden süper tenere kullananlara bir kaç sorum olacak.

    1- 125cc de pişip 1200cc bir makineye direkt geçebilirmiyim?

    2- Tenere modellerinde "Z" ve "ZE" ne anlama geliyor.

    3- Tenere kullanıpta beğenmediğiniz taraflar nelerdir.

    4- Servis konusundan yaşadığınız sıkıntılar var mı?

    5- Yağmurda motor kullanmayı çok seviyorum ama botlar baya bir ıslanıyor. Bunun için sizler neler yapıyorsunuz?

    Teşekkür ederim.

    Not: 1,93 boy 98 kg


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kngsze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul/Üsküdar-Kadıköy
    Motosikleti
    Apache *11
    1.'soruya cevap olarak bence hiç niyetlenmeyin ne olursa olsun 1.200 cc diyorsunuz gözünüzü seveyim.
    Abooo yolda gördüm mü onlar benim için itopya
    Araya en 1-2 motor sıkıştırın bence...125 cc nere 1200 cc nireee
    ahmetkorkmaz ve Survivalsyk bunu beğendiler.
    Dünyada taklit edilemeyen tek şey cesarettir.Doğrusunu bildiğim yalanları dinlemek çok hoşuma gidiyor.http://ulubahtsizhasan.blogspot.com.tr/ dan beni tanıyabilir,neler çektiğimi görebilirsin

  3. #3
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Topcaseye tabut sığarsa alın.

    Yok. olmaz hocam tenere güçlü makinadır. 20 30 bin devirmeden bulaşılmaz ki.
    devirseniz bile bu kmleri çok çok çok zorlar. geçiş şart.
    ahmetkorkmaz bunu beğendi.

  4. #4
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    230 değil, 275kg. 228kg ağırlığıyla vstrom 1000 manevra kabiliyeti ve performans açısından daha iyi tercih olur. Bütçe müsaitse r1200gs adv. varken gerisi teferruattır. Xtz1200 performans olarak mt07'den çok farklı değildir.

    Ze: Elektronik suspansıyon + şaftlı aktarma
    Z: Standart suspansıyon + zincirli aktarma

    230 kg luk makine
    ahmetkorkmaz bunu beğendi.

  5. #5
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Yani araya ikinci el bir 600cc tenere almak gerekiyor. ok

    Tenereyi tercih etmemdeki ilk sebep şaft olması. (Zincir temizlemek baya dertli iş)
    Diğer nedeni ise sürüş modların da düşük güç seçeneği, dolayısıyla düşük yakıt tüketimi olması.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------

    Alıntı Ahmet Abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütçe müsaitse r1200gs adv. varken gerisi teferruattır.
    Bmw bütçeyi baya bir aşar, birde bakımı filan baya masraflı diyorlar. Tenere bile zorlayacak Vstorm a gelince hiç sevmedim o motoru. Kullanmadım tabii ama şekli şemali hoşuma gitmedi.

  6. #6
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı Ahmet Abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    230 değil, 275kg. 228kg ağırlığıyla vstrom 1000 manevra kabiliyeti ve performans açısından daha iyi tercih olur. Bütçe müsaitse r1200gs adv. varken gerisi teferruattır. Xtz1200 performans olarak mt07'den çok farklı değildir.

    Ze: Elektronik suspansıyon + şaftlı aktarma
    Z: Standart suspansıyon + zincirli aktarma
    Bence Z: karbüratörlü
    Ze: Enjeksiyonlu

  7. #7
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Şimdi sitesine baktım iki motorda tamamen aynı, yani enjeksiyonlu.

  8. #8
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı ahmetkorkmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi sitesine baktım iki motorda tamamen aynı, yani enjeksiyonlu.
    Sen yenisin, espiriyi kaçırmışsın.
    dovahhkin bunu beğendi.

  9. #9
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Anlat bende güleyim :D

  10. #10
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı ahmetkorkmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    İlk olarak belirteyim, şuan 125 cc bir motosiklet kullanıyorum. Şubat ayından beri kullandığım için daha çırak sayılırım

    Bu motorla en az 25 30 bin yapıp motorumu yükseltmeyi düşünüyorum. Yol endurosu veya touring tarzı motorları sevdiğimden NC 750X almayı düşünüyordum vazgeçtim, Honda dan vazgeçmem ayrı bir hikaye.

    Şuan ki muhtemel yarim süper tenere olacak. Fakat düşünmüyor değilim 230 kg luk makine çok güçlü v.s. O yüzden süper tenere kullananlara bir kaç sorum olacak.

    1- 125cc de pişip 1200cc bir makineye direkt geçebilirmiyim?

    2- Tenere modellerinde "Z" ve "ZE" ne anlama geliyor.

    3- Tenere kullanıpta beğenmediğiniz taraflar nelerdir.

    4- Servis konusundan yaşadığınız sıkıntılar var mı?

    5- Yağmurda motor kullanmayı çok seviyorum ama botlar baya bir ıslanıyor. Bunun için sizler neler yapıyorsunuz?

    Teşekkür ederim.

    Not: 1,93 boy 98 kg
    1-125 cc'den 1200'lük makinaya geçersen 1.viteste kalkarken patlama ihtimalin çok fazla Sakın yapma. Bir de buralarda hep cc üzerinden konuşulup tartışılıyor bu mevzular. Bu da yanlış. Aslında cc'den çok beygir gücü tork devir vs üzerinden konuşulursa daha anlamlı olur. Yani ortalama 10 beygirin çektiği fayton ile ortalama 50 ve üstü beygirin çektiği faytonu kullanmak gibi düşün

    2- z ile ze farkını bilmiyorum

    3- Kullanmadım bilmiyorum

    4- Servisi hakkında da bilgim yok

    5- İkinci kalite 150 tl'ye aldığüım kışlık botlarımdan çok memnunum. Yazlık olarak botlarımı marka alıyorum (YDS) Kışlığı ise orta kalite alıyorum sorun olmuyor.
    ahmetkorkmaz bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  11. #11
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Yorumunuz için teşekkür ederim.
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  12. #12
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    125 lik motordan super tenere ha. Vay arkadaş.

    Bizde 150-250-650 diye boşuna debelendik demek.

    660 tenere sıkıştıyarım madem demişsiniz. Az daha zorlarsak 250cc aldıracağız sanırım size.

  13. #13
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 lik motordan super tenere ha. Vay arkadaş.

    Bizde 150-250-650 diye boşuna debelendik demek.

    660 tenere sıkıştıyarım madem demişsiniz. Az daha zorlarsak 250cc aldıracağız sanırım size.
    Aslında ilk motorum 250cc inazuma olacaktı ama malum acemilik düşerse içim acır dedim cb 125e aldım.

  14. #14
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Alıntı Ahmet Abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    230 değil, 275kg. 228kg ağırlığıyla vstrom 1000 manevra kabiliyeti ve performans açısından daha iyi tercih olur. Bütçe müsaitse r1200gs adv. varken gerisi teferruattır. Xtz1200 performans olarak mt07'den çok farklı değildir.

    Ze: Elektronik suspansıyon + şaftlı aktarma
    Z: Standart suspansıyon + zincirli aktarma
    Hocam süper tenere 1200 lerin hiç birinde zincirli aktarma yoktur,hepsi şaftlı aktarmadır...

  15. #15
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Yamaha nın sitesinde bize ulaşın kısmı yok, oraya yazıp soracaktım ama.

  16. #16
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Hepsi saftlı. Tenere güzel ama 1200 bana gereksiz geliyor. 660 lik yeter de artar. Muhtemelen bir iki seneye mt-07 motorlu Tenere gelir.
    Bir se şu var; ben de bu motordan sonra Tenere düşünüyordum önceleri ama insanın fikri çok değişiyor. Yarın yeni motorlara gebe yani
    ahmetkorkmaz bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    0. 230 kg değil, daha ağır. 260 kg olması lazım.

    1. Geçmemelisiniz. Araya bir orta siklet adventure touring almanız çok çok gerekli. Eğer Honda GS3 veya BMW Rider Academy'nin G650GS veya F700GS'lerle verilen eğitimlerini alırsanız şu motosikletler veya muadilleri sizin için güzel tercihler olacaktır: VStrom DL650 (ABS'li olan 2008+) (Ben bundan kullanıyorum.), Versys, F650GS, G650GS, F700GS. F800GS veya Tiger 800'ün bile çok fazla güçlü kalacağını tahmin ediyorum. Super Tenere sınıfından bir motosiklet eğitim alsanız bile ilk büyük motor olarak bence uygun değil. Aslında en temizi tek silindirli F650GS (2005-2007) veya G6550GS. Yol eğitimi hususuna girmiyorum zira onu küçük veya büyük motosiklet kullanan herkesin alması gerekli dolayısıyla onu şu anki motorunuzla zaten almışsınızdır diye varsaymak istiyorum. Bu arada V-Strom 650'den R1200GS'ye bir kaç yıl önce geçmiş bir arkadaşımızın "artçılı sürmüyor olsaydım büyütmeye gerek yoktu" diye düşündüğünü de belirtmek isterim. Yani 120 km/s hıza çıkınca altıncı vitesini kullanıyoruz zaten DL650'nin. Yoldaki neredeyse tüm arabalardan da daha hızlıdır. Artçılı iken iş değişir, ihtiyaç olur derler. Pek pek artçılı sürmediğim için ihtiyaç hissetmiyorum mesela.

    2. ZE daha yeni, daha pahalı, diğerinden farklı olarak elektronik amortisör ayarı, yol bilgisayarı, vites göstergesi var. HEr ikisi de şaftlı ve enjeksiyonlu. Yamaha Web sayfası'nda lütfen inceleyiniz.

    3. Sorunuzun cevabı malesef bende tecrübe olarak yok. Kullanan bir abimiz var gayet memnun, seviyor. Karşılaştırılabilecek motosikletin R1200GS değil, R1200GS Adventure olduğunu söylüyor. R1200GS daha kolay kullanılan daha küçük ebatlı bir alet. R1200GS, şehir içi kalabalığına Super Tenere'den daha uygun bir motosikletmiş. Ama Adventure olanı Super Tenere denk gibiymiş bu konuda. Daha çok uzun seyahatler için yani. Kullanan abimiz orjinal çantaların küçük ve kullanışsız olduğundan dert yanıyordu.

    4. Ben MT-03 kullanırken Ankara'daki yetkili servis olan Yamaha Baydar'dan illallah demiştim. Hiç memnun değildim. Genel olarak Yamaha servisleri mi kötü sadece orası mı kötü bilemiyorum. Super Tenere kullanan abimiz de Baydar'ın iletişiminin, müşteri memnuniyetinin yetersizliğinden, ilgisizliklerinden rahatsız oldu ve artık oraya götürmeme kararı aldı. Super Tenere'nin ön camı taşıyan bağlantı noktaları kırılmıştı. Japonya'dan gelecek sanırım yaklaşık iki ay oldu hala o cam gelecek, bekleniyor. Gözlemlediğim kadarıyla Yamaha, Kawasaki biraz servis, yedek parça konusunda tırt.

    5. Goretex çizme. Ben şundan kullanıyorum: http://www.feyizoglu.com/X-Five-Gore...esi_44103.html Bir de çizme/bot yağmurluğu denilen bir ürün var. Ama ondan bende yok. Goretex çizmeye geçtikten sonra hala ona ihtiyaç oluyor mu bilmiyorum. O kadar çok yağmurda sürmedim.

  18. #18
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0. 230 kg değil, daha ağır. 260 kg olması lazım.

    1. Geçmemelisiniz. Araya bir orta siklet adventure touring almanız çok çok gerekli. Eğer Honda GS3 veya BMW Rider Academy'nin G650GS veya F700GS'lerle verilen eğitimlerini alırsanız şu motosikletler veya muadilleri sizin için güzel tercihler olacaktır: VStrom DL650 (ABS'li olan 2008+) (Ben bundan kullanıyorum.), Versys, F650GS, G650GS, F700GS. F800GS veya Tiger 800'ün bile çok fazla güçlü kalacağını tahmin ediyorum. Super Tenere sınıfından bir motosiklet eğitim alsanız bile ilk büyük motor olarak bence uygun değil. Aslında en temizi tek silindirli F650GS (2005-2007) veya G6550GS. Yol eğitimi hususuna girmiyorum zira onu küçük veya büyük motosiklet kullanan herkesin alması gerekli dolayısıyla onu şu anki motorunuzla zaten almışsınızdır diye varsaymak istiyorum. Bu arada V-Strom 650'den R1200GS'ye bir kaç yıl önce geçmiş bir arkadaşımızın "artçılı sürmüyor olsaydım büyütmeye gerek yoktu" diye düşündüğünü de belirtmek isterim. Yani 120 km/s hıza çıkınca altıncı vitesini kullanıyoruz zaten DL650'nin. Yoldaki neredeyse tüm arabalardan da daha hızlıdır. Artçılı iken iş değişir, ihtiyaç olur derler. Pek pek artçılı sürmediğim için ihtiyaç hissetmiyorum mesela.

    2. ZE daha yeni, daha pahalı, diğerinden farklı olarak elektronik amortisör ayarı, yol bilgisayarı, vites göstergesi var. HEr ikisi de şaftlı ve enjeksiyonlu. Yamaha Web sayfası'nda lütfen inceleyiniz.

    3. Sorunuzun cevabı malesef bende tecrübe olarak yok. Kullanan bir abimiz var gayet memnun, seviyor. Karşılaştırılabilecek motosikletin R1200GS değil, R1200GS Adventure olduğunu söylüyor. R1200GS daha kolay kullanılan daha küçük ebatlı bir alet. R1200GS, şehir içi kalabalığına Super Tenere'den daha uygun bir motosikletmiş. Ama Adventure olanı Super Tenere denk gibiymiş bu konuda. Daha çok uzun seyahatler için yani. Kullanan abimiz orjinal çantaların küçük ve kullanışsız olduğundan dert yanıyordu.

    4. Ben MT-03 kullanırken Ankara'daki yetkili servis olan Yamaha Baydar'dan illallah demiştim. Hiç memnun değildim. Genel olarak Yamaha servisleri mi kötü sadece orası mı kötü bilemiyorum. Super Tenere kullanan abimiz de Baydar'ın iletişiminin, müşteri memnuniyetinin yetersizliğinden, ilgisizliklerinden rahatsız oldu ve artık oraya götürmeme kararı aldı. Super Tenere'nin ön camı taşıyan bağlantı noktaları kırılmıştı. Japonya'dan gelecek sanırım yaklaşık iki ay oldu hala o cam gelecek, bekleniyor. Gözlemlediğim kadarıyla Yamaha, Kawasaki biraz servis, yedek parça konusunda tırt.

    5. Goretex çizme. Ben şundan kullanıyorum: http://www.feyizoglu.com/X-Five-Gore...esi_44103.html Bir de çizme/bot yağmurluğu denilen bir ürün var. Ama ondan bende yok. Goretex çizmeye geçtikten sonra hala ona ihtiyaç oluyor mu bilmiyorum. O kadar çok yağmurda sürmedim.
    Uzun uzun yazmışsınız karışıklık olmasın diye bende madde madde cevap yazayım.

    1. Boy ve kilo nedeni ile 1200cc bir makineye hakim olabilirim diye düşünüyordum. Ama bu yazılanlardan sonra bir ara motor farz oldu. BMW nin F800 GT modelinide çok beğendim, ama Süper Tenere deki özelliklerin bir kısmı opsiyonel, o haliyle bile Tenere den pahalı. Birde bunun işletme maliyeti var. Ayrıca F800 GT de triger kayış var, şaft burada daha avantajlı. Eğitim kısmına gelince motoru alalı bir kaç ay oldu, kendim Bursa'lıyım malum bu eğitimler hep istanbul da, o tarafta akraba filanda yok. Otelde kalmak gerekiyor, annem de kanser hastası bırakıp fazla uzaklaşamıyorum. Güvenli şürüş ile ilgili bir çok makale okudum ve elimden geldiğince dikkatli kullanıyorum. Zaten motorum rüzgar arkadan eserse 100km yi zor görüyor Lastiklerimi 250km de michelin pilot street ile değiştirdim, yol tutuşu bambaşka oldu. (en kısa zaman da eğitim alacağım)

    2. Siteyi baya detaylı inceledim ama Z ZE olayını çözemedim, sitede iletişim kısmı da olmaması ilginç.

    3. Yani alırsak çanta orijinal olmayacak. ok

    4. O konuda maalesef Honda da tırt, küçük motorla başlayın demelerinin bir sebebinin de bu olduğunu düşünmeye başladım. Ben 2350 km de debriyaj teli kopardım değiştirdim. Adım kadar eminim 10 defa koparsam adam demez ki "niye bu kadar sık kopuyor bu"

    5. Bende trekking için tozluk vardı, botun üstüne bot yağmurluğu gibi giyiyordum ama botlar motor botu olmayınca sanırım kurtarmıyor. En kısa zaman da bir kışlık bot alacağım.

    Cevaplarınız benim için çok faydalı oldu. Teşekkür ederim.

  19. #19
    bkgzl34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2024 Honda PCX
    Benim şahsi kaanatim, illa bu tarz motor düşünüyosan 1200 den ziyade 660 a zıplaman, araziye dalman bi güzel kendini yontmandır. Tabi arazi konusunda yanında tecrübeli biri olursa dahada iyi olur.
    ahmetkorkmaz bunu beğendi.

  20. #20
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    50 beygir civarı ( max 70 beygir) lik bir makina koy. Toplamda 30.000 km devir. Ondan sonra alırsın 1200 lüğü.
    CBF 150 den sonra yaklaşık 5 yıl 50.000 km MT-03 ( 175 kg,45 beygir ) kullandım . Sonrasında CBF 1000 (245 kg, 110 beygir) aldım. Alalı neredeyse 1 sene olacak daha yeni alışıyorum.

    Süper tenere yerine sade Tenere veya onun üvey kardeşi xt 660 sana daha uygun olacaktır.
    ahmetkorkmaz bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)