Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bilmeyenler için rodaj nasıl yapılırın cevabı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Nisan 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650 Haojue 150-9 Mz 301
    Bu aralar sıfır motor alanlar var dikkatleini çekmek istedim.Belki hala okumamışlardır.
    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_37624088/tm.htm


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DEISIS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2013
    Şehir
    KAHİRE
    Motosikleti
    XT 660 R
    linkin biri ingilizce, diğeri ise başka bir forum

    ve bilgilerin geneli OTOMOBİL RODAJI üzerine.

    Bu ,linkleri vereceğine;

    gölge etmeseydin başka ihsan istemezdi..
    ronnytechno ve fkambay bunu beğendiler.

  3. #3
    cece89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2013
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Duke 390
    Nasıl yapılır değil neyle yapılırın cevabı motosiklet ile olacak

    Ehe vurmayın
    https://www.facebook.com/cenk.toker.3
    Mail:cenktoker@windowslive.com[/COLOR][/I][/B]

  4. #4

    Üyelik
    09 Nisan 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650 Haojue 150-9 Mz 301
    yaa ne kadar düşünceli konuşmayı bilmeyen birisin sende türkçe ye çevir o zaman gölgen olsun çevirebilsem zaten çeviririm. Ayrıca otomobil motoru buharlı motor mu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------

    ingilizce olan linki ing.si iyi olan biri çevirir diye koydum çevirisini zamanın da okumuştum çok güzel bir test olmuş

  5. #5
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    ben beğendim valla ingilizce olanı. diğerine bakmadım da, adam benim kısıtlı bilgimle ters düşecek birşey dememiş.

    sonuç olarak demiş ki; ya pistte ya yolda ya da dynoda yapabilirsiniz rodajı

    bu süreç içinde seri gaz açıp kapatın demiş 2-4. viteslerde.

    pek çok şey demiş de özetin özetinin özeti bu


    biri ingilizceye çevirir mi bilinmez ama birisi bunun güvenilirliğine dair bilgi sahibi yorum getirirse sevinirim

  6. #6
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı umurcan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben beğendim valla ingilizce olanı. diğerine bakmadım da, adam benim kısıtlı bilgimle ters düşecek birşey dememiş.

    sonuç olarak demiş ki; ya pistte ya yolda ya da dynoda yapabilirsiniz rodajı

    bu süreç içinde seri gaz açıp kapatın demiş 2-4. viteslerde.

    pek çok şey demiş de özetin özetinin özeti bu


    biri ingilizceye çevirir mi bilinmez ama birisi bunun güvenilirliğine dair bilgi sahibi yorum getirirse sevinirim
    Türkiyede bu bilgiye sahip olan biri olduğunu sanmıyorum ne yazık ki.. f1-motogp tarzı yerlerde çalışan teknisyenler bilirler bunu yada aynı 2 motosikleti 2 farklı şekilde break in yapıp dynoya sokan birisi bilir..İkisini de türkiyede bulmak imkansız bence..

  7. #7
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Yazı çok uzun ve kopuk kopuk vaktim olsa çevirirdim.Ben hala bu yönetme şüphe ile yaklaşıyorum.Bu işlerle profesyonel olarak ilgilenen birisinin fikirlerini dinlemek iyi olurdu.Yazıda özetle 2 ile 4 vitesleri kullanarak ani hızlanma ve arkasından gaz kesip motorun komprasyonu ile ani yavaşlama yapın demiş.Daha çok hata payı az olan yeni teknoloji ile üretilmiş motorlara tavsiye etmiş.Dyno üstüne yapılan mantıklı geldi çünkü dynoda rüzgar sürtünmesi yol eğimi yol sürtünmesi gibi faktörler olmadığından motor zaten fazla zorlanmıyor.Bu yöntem ile ilgili tartışarak sonuçları inceleyerek fikir sahibi olabiliriz.Ben bir yandan bu yöntemi pek güvenli bulmazken diğer yandan neden olmasın diyorum. Farklı devirlerde ve farklı vitesler kullanma açısından hem fikiriz.Hatta ben de rodaj da motosikleti çok kısa süreli olarak ara sıra yüksek devirlere çıkardım fazla zorlamadan ama bu yöntemde anlatıldığı kadar çok sık ve fazla zorlamadım.Bu yöntem neden bana mantıksız geliyor derseniz;
    -Rodaj sadece silindir ve piston uyumu ile ilgili değildir.Vites kutusu,vites dişlileri,aktarma organları tekerlek milleri,rulmanları ve daha bir çok hareketli parçanın alışma sürecidir.Bu yöntem belki silindirlere iyi gelse bile diğer birbirine alışmamış parçalara zarar verme olasılığı var.
    -İlk 1000 km de sakin ve temkinli kullanmadaki diğer bir amaç her hangi bir üretim hatası durumunda o hatanın oluşturacağı kazaları tolere etmektir.En iyi marka dahi olsa belki serviste hatalı montaj yapıldı belki ufak bir vida yeteri kadar sıkılmadı vb.
    -Yine çok klasik olacak ama Çin firmalarını falan geçtik isim yapmış markalar motor ar-gesine milyarlarca dolar ve binlerce saat harcıyor denemelerini her koşulda her durumda ve farklı değişkenlerle yapıyor.Bu deneme ve araştırmalar sonucunda her marka kullanım klavuzlarına ürettikleri motorun,rodajı en iyi şekilde nasıl yapılır ayrıntılı olarak anlatıyor.Bir çok tanınmış markanın yaptığı binlerce saat araştırmaya karşı bir tane ne olduğu belirsiz dış kaynaklı site bir de Donanım Haber Forum'da yayınlanmış Modifiyem.com Ekim 2007 kaynaklı bir yazı var.Kusura bakmayın ama pek güven vermiyor.
    -En son olarak belki böyle sert rodaj beygir gücünde artış sağlıyor peki motor ömrüne etkileri nelerdir.Mesela bu rodaj yönetimi kullanılan bir motorun 50.000 km 100.000 km vb.. dyno güç testleri var mı elimizde?
    cenkito ve rambomert bunu beğendiler.

  8. #8
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    hocam orada bu sorularınızın hepsinin cevabı var aslında.
    burada sekmanların uygun oturması için olan anlatmış ve bu işlemi 50 km yaptıktan sonra rodaj yağını yine rodaj yağı ile değiştirip rodaja devam edin denmiş. şanzımandaki parçaların uyumu için yorumu da var. motor ömrünü de uzatacağını söylüyor.

    katıldığım nokta motor üreticileri neden bunu önermiyor o zaman demişsiniz siz de. aynısını adam da diyor, elimdeki veriler gerçek neden firmalar bu şekilde öneriyor diye.

    bildiğim en ayrıntılı rodaj anlatımı (kullanım kitapçığına göre tabii) triumphta. o da 1500 km boyunca kademeli olarak arttırtıyor devri.
    hiçbiri böylesine ayrıntılı değil.
    hatta aslen AEA şehir içinde devir sürekli oynayacak şekilde yapın diyor, kitapçıklarda şu devri aşmayın dışında bir yazı göremiyoruz bile.
    ki düşününce AEA'nın anlattığı da bu sitedekiyle aynı kapıya varıyor olabilir.

    yazısı boyunca çelişen bir şey göremedim ben doğrusu.

    sadece bahsettiği gibi ani gaz aç-kapa kullanımının oluşturacağı basınç gerçekten sekmanları silindire tamamen oturtuyor mu gerçekten.
    hoş resimlerle kendi yöntemi ve kullanım kılavuzu ile rodajlanan iki motorun pistonlarını göstermiş de.

    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -Rodaj sadece silindir ve piston uyumu ile ilgili değildir.Vites kutusu,vites dişlileri,aktarma organları tekerlek milleri,rulmanları ve daha bir çok hareketli parçanın alışma sürecidir.Bu yöntem belki silindirlere iyi gelse bile diğer birbirine alışmamış parçalara zarar verme olasılığı var.
    -İlk 1000 km de sakin ve temkinli kullanmadaki diğer bir amaç her hangi bir üretim hatası durumunda o hatanın oluşturacağı kazaları tolere etmektir.En iyi marka dahi olsa belki serviste hatalı montaj yapıldı belki ufak bir vida yeteri kadar sıkılmadı vb.
    -Yine çok klasik olacak ama Çin firmalarını falan geçtik isim yapmış markalar motor ar-gesine milyarlarca dolar ve binlerce saat harcıyor denemelerini her koşulda her durumda ve farklı değişkenlerle yapıyor.Bu deneme ve araştırmalar sonucunda her marka kullanım klavuzlarına ürettikleri motorun,rodajı en iyi şekilde nasıl yapılır ayrıntılı olarak anlatıyor.Bir çok tanınmış markanın yaptığı binlerce saat araştırmaya karşı bir tane ne olduğu belirsiz dış kaynaklı site bir de Donanım Haber Forum'da yayınlanmış Modifiyem.com Ekim 2007 kaynaklı bir yazı var.Kusura bakmayın ama pek güven vermiyor.
    -En son olarak belki böyle sert rodaj beygir gücünde artış sağlıyor peki motor ömrüne etkileri nelerdir.Mesela bu rodaj yönetimi kullanılan bir motorun 50.000 km 100.000 km vb.. dyno güç testleri var mı elimizde?
    ben ustadan falan da değil direk bu yapıyı iyi bilen makine mühendislerinden güzel bir cevap bekliyorum şahsen.
    Heil Spellcheck

  9. #9
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    1.aşama motor alınır 2. aşama aynalar sökülür 3. aşama anayola çıkılıp dip gaz gidilir ve sonunda bitmiştir

  10. #10

    Üyelik
    09 Nisan 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650 Haojue 150-9 Mz 301
    Ben bu yöntemle honda civic si 1994, renault 12 1992 bir tane haouje socoter şuan hala 500 km olan ve rodajı bu şekilde devam eden haojue 150-9 rodaj yapmaktayım. Özellikle renault 12 de çok güzel oldu çünkü ona 20w 50 yağ koymuştuk diğerlerine cesaret edip 20w 50 yağ koyamadım. Ben bir sorun yaşamadım başkası yaşar yada yaşamaz bir şey diyemem.
    Ben hep en iyisini yapmayı sevdiğim için böyle bir arayışa girmiştim zamanında ve bu yöntem kafama çok yattı. renault olan araç şuan 150.000 km de motor torku çok hoşuma gidiyor kendi sınıflarına göre.
    Hatta kadosan da honda S2000 leri rektefiye eden yada gömleklerini mi değiştiriyordu hatırlayamadım ama iyi ustalardan olduğu için S2000 leri ona götürüyorlar o da koskoca s2000 e 20w50 yağ koydurup aracı gazlayarak kullanmalarını istemiş. Kendi hondamı toplayan ustaya 20w 50 koyalım demiştim ama ikna edememiştim kadosan daki ustayla görüşünce bana geri dönüş yaptı senin dediğin doğruymuş demişti.

  11. #11

    Üyelik
    05 Nisan 2014
    Motosikleti
    Gsx-R 600
    Kulaktan dolma bilgilerle rodaj yapılmaz.
    Her motorun kendine özel rodajı vardır.
    En temel olan ve değişmeyen şey, düşük devirde kullanma ve aynı hızda gitme.

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazı çok uzun ve kopuk kopuk vaktim olsa çevirirdim.Ben hala bu yönetme şüphe ile yaklaşıyorum.Bu işlerle profesyonel olarak ilgilenen birisinin fikirlerini dinlemek iyi olurdu.Yazıda özetle 2 ile 4 vitesleri kullanarak ani hızlanma ve arkasından gaz kesip motorun komprasyonu ile ani yavaşlama yapın demiş.Daha çok hata payı az olan yeni teknoloji ile üretilmiş motorlara tavsiye etmiş.Dyno üstüne yapılan mantıklı geldi çünkü dynoda rüzgar sürtünmesi yol eğimi yol sürtünmesi gibi faktörler olmadığından motor zaten fazla zorlanmıyor.Bu yöntem ile ilgili tartışarak sonuçları inceleyerek fikir sahibi olabiliriz.Ben bir yandan bu yöntemi pek güvenli bulmazken diğer yandan neden olmasın diyorum. Farklı devirlerde ve farklı vitesler kullanma açısından hem fikiriz.Hatta ben de rodaj da motosikleti çok kısa süreli olarak ara sıra yüksek devirlere çıkardım fazla zorlamadan ama bu yöntemde anlatıldığı kadar çok sık ve fazla zorlamadım.Bu yöntem neden bana mantıksız geliyor derseniz;
    -Rodaj sadece silindir ve piston uyumu ile ilgili değildir.Vites kutusu,vites dişlileri,aktarma organları tekerlek milleri,rulmanları ve daha bir çok hareketli parçanın alışma sürecidir.Bu yöntem belki silindirlere iyi gelse bile diğer birbirine alışmamış parçalara zarar verme olasılığı var.
    -İlk 1000 km de sakin ve temkinli kullanmadaki diğer bir amaç her hangi bir üretim hatası durumunda o hatanın oluşturacağı kazaları tolere etmektir.En iyi marka dahi olsa belki serviste hatalı montaj yapıldı belki ufak bir vida yeteri kadar sıkılmadı vb.
    -Yine çok klasik olacak ama Çin firmalarını falan geçtik isim yapmış markalar motor ar-gesine milyarlarca dolar ve binlerce saat harcıyor denemelerini her koşulda her durumda ve farklı değişkenlerle yapıyor.Bu deneme ve araştırmalar sonucunda her marka kullanım klavuzlarına ürettikleri motorun,rodajı en iyi şekilde nasıl yapılır ayrıntılı olarak anlatıyor.Bir çok tanınmış markanın yaptığı binlerce saat araştırmaya karşı bir tane ne olduğu belirsiz dış kaynaklı site bir de Donanım Haber Forum'da yayınlanmış Modifiyem.com Ekim 2007 kaynaklı bir yazı var.Kusura bakmayın ama pek güven vermiyor.
    -En son olarak belki böyle sert rodaj beygir gücünde artış sağlıyor peki motor ömrüne etkileri nelerdir.Mesela bu rodaj yönetimi kullanılan bir motorun 50.000 km 100.000 km vb.. dyno güç testleri var mı elimizde?
    sonuna kadar katılıyorum
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  13. #13

    Üyelik
    21 Aralık 2013
    Rodaj aldığımız motosikletin yanında verilen kitapçıkta yazılan bilgilere göre yapılır...
    redmap bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Motosikleti
    Kawasaki z800
    0-800km : max 4000 rpm
    800-1600: max 6000rpm
    1600-2400: max 8000rpm
    2400- '' : free

  15. #15
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Şu motosikleti bayiden alıp rodaj bitsin diye uzun yola çıkıp sabit 30-40 km hızda 1000 km yol gidenler çok büyük hata yapıyorlar söyleyeyim onu.

  16. #16

    Üyelik
    21 Aralık 2013
    Alıntı hkn09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0-800km : max 4000 rpm
    800-1600: max 6000rpm
    1600-2400: max 8000rpm
    2400- '' : free
    Her marka ve model için bu dedikleriniz farklıdır.

  17. #17
    braveguy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2013
    Şehir
    212
    Motosikleti
    '14 NNJ300SE
    ben bu rodaj konusunda gerçekten birşeyi anlamıyorum.
    bir makina alıyorsunuz, yanında kullanım kılavuzu veriyorlar.
    kendi ürettikleri makinanın en verimli nasıl çalışacağını yıllarca üzerinde çalışıp belirlemişler zaten.
    ilk 1000km boyunca (ki bu rodaj süresi oluyor) neye dikkat etmeniz gerektiği, neler yapmamanız gerektiğini o kılavuzda açıkça belirtmiş adamlar. neden alternatif yöntemler arayışına giriyorsunuz?
    redmap bunu beğendi.

  18. #18
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı braveguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bu rodaj konusunda gerçekten birşeyi anlamıyorum.
    bir makina alıyorsunuz, yanında kullanım kılavuzu veriyorlar.
    kendi ürettikleri makinanın en verimli nasıl çalışacağını yıllarca üzerinde çalışıp belirlemişler zaten.
    ilk 1000km boyunca (ki bu rodaj süresi oluyor) neye dikkat etmeniz gerektiği, neler yapmamanız gerektiğini o kılavuzda açıkça belirtmiş adamlar. neden alternatif yöntemler arayışına giriyorsunuz?
    yorumlar genel olarak sağduyu sahibi. tamam çok mantıklı da. orada adam kanıtları ile sunmuş ve onun anlattıklarında da mantıksal olarak büyük bir tutarsızlık yok

    yalan olması olasılığı gibi gerçek olma olasılığı da mevcut. zaten burada ve pek çok yerde sorulup da adamın cevapsız bıraktığı tek soru üreticilerin neden bunu önermediği
    Heil Spellcheck

  19. #19

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Motosikleti
    Kawasaki z800
    motorun yanında verilen kitapçık da en doğru rakamlar vardır, kitapçığı olmayan arkadaşlar için verilen ortalama bir sıralı 4 silindir motosikletin rodaj bilgisidir marka ve cc ye göre değişiklik gösterir verilen örnek 750-800 cc sıralı 4 silindir içindir.

    0-800km : max 4000 rpm
    800-1600: max 6000rpm
    1600-2400: max 8000rpm
    2400- '' : free
    dyavol-77 ve redmap bunu beğendiler.

  20. #20
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Devir sabit kalmamak şartıyla max güç devrinin 4/3 ten fazla yüklenmeyin. Çoğu kullanım kılavuzunda böyle yazar


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)