Kesinlikle motosiklet öldürmüyor hız öldürüyor
motosiklet adı ile ürkütüyor bir canavar gibi aileniz karşı çıkıyor kavga gürültü akrabalarınız arkadaşlarınız.
Bisiklet ile masum ilk bisikletiniz henüz yaşınız tek hanede iken karne hediyesi olarak alınır bu masumiyet güvensiz bir kaskla motosiklete göre çok daha tehlikeli kullanmaya neden oluyor.
Benim için ailemin çok karşı çıktığı motosiklet bisiklete göre çok daha güvenli
Ha tabi bu konu bizim gibi düşük güçlü motor kullananlar için litrelik motorlar konu dışıdır
---------- Post added 15-11-2013 at 00:22 ---------- Previous post was 14-11-2013 at 23:37 ----------
Çok tahrik edici bir mesaj kırmızı ışıkta gazı köklemek gibi birşey.
hemen başlayalım
Bisiklet nedir
bisiklet 2 tekerlekli pedal gücü ile ilerleyen bir araçtır.
dinamiklerine bakalım
tekerlekler: genelde 26 prof. olanlar 30 inç civarındadır
kadro: 38 cm ile 58 cm arasında gezer ortalaması 48 cm
Frenler: v fren, hidrolik v fren, mekanik disk fren, hidrolik disk fren
lastikler: yarış / yol bisikletlerinde genelde kalınlıkları 23 mm civarındadır evet parmak kadar üstüne dişsizdir dağ bisikletlerinde daha kalındır ama dişlidir cross motorlarındaki gibi yere 3-4 diş basarlar.
Lastik basıncı: yarış/yol bisikletlerinde 90-120 psi arasındadır. dağ bisikletlerinde normal kullanım 50 psi spor kullanım 70 psi yani lastikler taş gibi olmalı ki sürtünme azalsın hızlanmak kolay olsun.
Amortisörler: yol bisikletlerinde yoktur. dağ bisikletlerinde vardır ama oldukça serttir frende falan oynamaz yerinden ani darbelerde kapanır hatta kalbur üstü bisikletlerde amortisörler kilitlenebilir çünkü motor yok pedala basınca yumuşak amortisör inip kalkarsa güç boşa gider sert olmasına rağmen tam verim için darbe kapanmasın denir ve kilitlenir.
Maşa: Gidon açısı tamamen diktir.
Ağırlık dağılımı dengesizdir
Gelelim bisikletle fren yapmaya
Lastiklerimiz taş gibi maşa dik tekerlekler kocaman iki teker arasında el kadar mesafe var
Lastikler çok sert olduğundan tekerlekler yola tutunamaz zaten spor sürüşte tekerlekler yola dokunsun istenir yapışmasın dokunsun aksın gitsin.
amortisör yok demiştik motorda kural nedir barkın abi söylüyor limon sıkar gibi yani amortisör kapansın ağırlık öne gelsin öyle sık freni
e bisiklette amortisör yok ağırlık nasıl öne gelecek lastikler taş gibi zaten esneme payı yok hareketsizken nasıl sa fren anında öyle işte burada dananın kuyruğu kopuyor
arkadaki ağırlığın öne gelmesinin 1 yolu var oda arkanın havalanması ve bu yöntem pek tercih edilmez çocukken hatırlarsınız 1. viteste bile hızlanıp arkayı kaldırabilirdiniz hızınız taş çatlasın 10 15 km peki 50 km hızla giderken arka kaldırmak takla atmak ile aynı anlama gelir.
neden
çünkü tekerleğin yere teması nasıl motosiklet gibi eğimli değil gidonla tekerek arasında dümdüz bir boru var tam 90 derece açı ile kesen ağırlık öne bir gitti mi tam gider taş gibi lastik yolu o ağırlıkla tutamaz kendinizi havada bulursunuz bir chopper tekerleğinin açısı ne kadar fazladır bir spor motosikletin ise azdır ama bisiklet kadar değildir bisiklet tamamen diktir.
frenlemeyi etkileyen diğer faktör şu tekerlekler kadroya göre aşırı büyük buda deli gibi arka tekerleği kaldırmaya iter evet bu normaldir
nedeni şu resimde oldukça açık
http://img282.imageshack.us/img282/6037/1818tk.jpg
yukarıdaki motorun ani frende arka tekerleği havalandırması çılgınlıktır
ama alttaki motorun yapması ise olağandır alttaki motor spor kullanım içindir bu sayede çabuk hızlanır çabuk durur ağırlık dağılımı mükemmeldir frenleri özeldir vs
bisikleti ele alalım
gidon açısı tamamen dik affetmez aks mesafesi kısa affetmez lastikler ince ve taş gibi affetmez ağırlık dağılımı dengesiz affetmez yüksek hızda hafifliğinden dolayı affetmez en ufak taş zıplatır yoldan çıkarır.
HALA BİSİKLETİN FREN MESAFESİ KISA OLDUĞUNU MU DÜŞÜNÜYORSUNUZ.
---------- Post added at 00:31 ---------- Previous post was at 00:22 ----------
Yazdığım yazıyı okuyun salladığım ve yazarken aynı zamanda mezdeke çalarak 3. satırda yorulup harmandalı oynayarak devam edip eğlendiğim mesaja farkındalığı olmayan bir forum üyesi gibi cevap verin.