Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Exup Hataları ,,,,

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    racerquad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha R6 - gsxr -600
    Arkadaşlar 600 cc supersport motorlarda genellikle performans eksozu takıldığında exup iptal edilmekte yada boşta çalışmaktadır.Eğer motorunuzda exuptan kaynaklı bir arıza var ise exup motoru bozulduğu takdirde motor arıza lambası yanmaktadır. Bu konuyla ilgili yardım isteyen arkadaşlar olduğu takdirde irtibata geçebilirler exup motoru değiştirilmeden arıza giderilerek lamba söndürülebilir.Motorun exuptan kaynaklı hataları giderillir.
    flame ve erro bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Sadece susturucu(tüp) değişirse exuplık bir hata olmaz sanırım.Exup'ı devreye sokan 2 adet tel.Telleri tüple birlikte motordan direk sökerseniz motor çalışır fakat egzozda exup olmadığı için bir işlevi kalmaz.Böylece lambada yanmaz.Ha alt devirlerde güç kaybı olur üst devirlerde güç yükselir o ayrı.Daha doğrusu motosikletin tork ve beygir eğrisi değişir...Genelinde exup tüp içerisindedir.Arıza lambası çoğunlukta katalitik konvertör boşalınca yanar.Çözümüde basit.Açıkta kalan kabloya direnç+lehim...

    Onun haricinde katalitik konvertör boşaltınca hazır bu kadar masrafa girmişken 300 400 dolara daha kıyıp power commander ile tüm sorunlar ortadan kalkar.Ki amaç sadece ses değil performansda varsa işin içinde komple egzozlara kataliktik konvertör bağlamak gibi bir lüx yok.Akrep ve yoshinin extreme binlerce euroluk modelleri hariç...

    Dışarıdan uygulanabilecek kısıtlı modifiye imkanları bunlar.Power commander,egzoz(ful set),filtre,buji...Geri kalanı tamamen modifiye ve mühendistlik işine girer ve bunun ucu bucağı yok...
    erro ve dockerengin bunu beğendiler.
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  3. #3
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Enteresan... Bu 600 lüklerdeki "exup" ne ola ki ??

    @Flame güzel bilgi vermişsin, eline sağlık
    flame bunu beğendi.

  4. #4
    racerquad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha R6 - gsxr -600
    Flame dediklerin kısmen doğru fakat boşta çalışan exup motoru bir süre sonra arıza vermektedir.Arızalanıncada motor arıza lambası yanmakta dır katalik konvertör üzerindeki eksoz gazını algılayan sensörede yapılan uygulamalarla katalik hatası giderilmektedir. Exup iptali yapmış olduğumuz 2010 model Gsxr da arıza lambası yanmakta ve eksozda patlamalar yapmaktaydı daha sonra yapılan bir uygulama ile sorun beyin üzerinde giderilerek motorun çalışma karakteri düzeltilmiş arıza lambası söndürülmüş ve performansı değişmiştir.

  5. #5
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Alıntı racerquad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Flame dediklerin kısmen doğru fakat boşta çalışan exup motoru bir süre sonra arıza vermektedir.Arızalanıncada motor arıza lambası yanmakta dır katalik konvertör üzerindeki eksoz gazını algılayan sensörede yapılan uygulamalarla katalik hatası giderilmektedir. Exup iptali yapmış olduğumuz 2010 model Gsxr da arıza lambası yanmakta ve eksozda patlamalar yapmaktaydı daha sonra yapılan bir uygulama ile sorun beyin üzerinde giderilerek motorun çalışma karakteri düzeltilmiş arıza lambası söndürülmüş ve performansı değişmiştir.
    Yaptığınız uygulama ya power commander eklemek yada ecu'ya yeni map atmak.Egzoz patlaması olmasıda gayet doğal...Eskiden motosiklet örnek olarak 1.5 bar basınçla egsoz gazı püskürtüyorsa boş egzoz ile bu basınç düşer,1.2 bar olur.Yani gazı kapadığınızda ve tekrar açtığınızda saçmalayıp karıştırması kadar doğal birşey yok.Genelde üst devirlerde gaz kapayıp hafiften açtığınızda yapar.Hatta mevsim değişimlerinde kimi motosikletlerde senkron ayarı bile kaçabilir.Slip-on egzozlarda tam boğazdan kaçırma oluyor.İyice tıkayıp kaçırmanın önüne geçilirse çok hafif patlama meydana geliyor.

    Bunun yanında ful set egzoz işlemi olursa,hem tüp,hem headers dediğimiz gırtlak yani egzoz manifoltu değiştiği için tek çare powercommander.Ne uygulanırsa uygulansın ecuya müdehale edilmeden bu sorun çözülmüyor.Elde ki beyine yeni yazılım yani map atmaktansa tak çıkar powercommander daha makul ve mantıklı...Fazla egzoz gazı=ekstra hava.Nasıl çözülür ? Spor filtre dediğimiz yapısı daha farklı bilindik markalar BMC veya K&N...

    Boşta çalışan exup motoru nasıl bozulur ki ? 2 tel olur.Birincisi tetikleyici yani exup motorunu devreye sokan tel,2.si ise egzozu açan tel.Exup motoru üzerinde daire şeklinde bir parça olur.Teller ters istikamette bağlanır.Yani birisi sola dönerken diğeri sağa döner.Birisi basınçla exup motorunu tetikler ardından exup devreye geçip egzozu açar...

    Siz tamircisiniz sanırım.Sizin kadar çok motosikletin egzozuyla uğraşmadım açıkcası.Sırasıyla R1, Zx10r, Z750 ve en son Cbr 1000rr...Başka motosikletlerin exup motorlarını bilmem ama 6 sene kullandığım Zx10r'ın ve şu an hala aynı kişinin kullandığı R1'in exup motorlarında bir sorun yok...Siz daha çok bilirsiniz ama bu iş 2309472983742 bilinmeyenli denklem değil ki büyük bir sır gibi saklansın.

    Açık açık ne işlem yapacağınızı yazsanız insanlar daha rahat olur.
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)