Neden racing motor?

Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1,426
13-40 yas arasında her insanın hayali!! fabrikaların en cok AR-GE ettikleri tür. rekabetin en yüksek olduğu tür..dünya ve Avrupa klasmanlarında yarışların yapıldığı bir görsel Show makinası..
hersey böyle güzel değil tabiki, birkere bu makine cok masraflı,rahatsız,bakım süreleri kısa,lastik düşmanı,benzin düşmanı,yolcuyu hayattan bezdiren (ama yinede kızların en hoşlandığı tarz) yol seçen,sıcaklık seçen,lastik seçen,hava şartlarını seçen,en önemlisi sürücü seçen ve beğenmediğini direk morga en kolay yollayan makine!!
Kazalara en cok karısan ölümlü kazalarda liste bası makine acaba neden!!
kendimden örnek vereyim izmirde 30dan fazla cenazeye katılmış biri olarak sadece allah rahmet eylesin ZAGOR AHMET ABİ, gs1150 birde şahsen tanıdığım bir abimiz yozgatta yamaha fjr1300 ile vefat etmişti.. bunun dışında tüm katıldığım cenazeler SS kullanan kişilerdi. birçoğuda 3-5yıl üstünde tecrübeye sahip kişilerdi. bunun yanında 10-15 kere 9 eylül acil kapılarında arkadaşlardan gelecek iyi haberleri bekledik yine SS makine vukuatlarından sonra..
Bu makine cok yüksek seviyede tecrübe ister,tecrübe sana soğuk kanlı olmayı ve acil durumda hızlı karar verip uygulamanı sağlar. ancak bu tecrübe 13-25hp arasında motorlardan kazanılan tecrübe asla olamaz!!
o makinalar size trafiği motorun mantığını fren vites debriyaj kullanmayı,trafikte acık bir araçta seyir halinde bulunmayı ufak defek riskleri kısacası sana yol arkadaşı olarak refarans verir.
Ancak 600-1000 fark etmez kesinlikle sana dost değildir. en küçük bir hatanı af etmez. senin onu sevdiğinin 100de 1 kadar seni sevmez.. en buyuk düşmanının üstünde dolaşıyorsun aslında.. güce hükmetme arzusu adrenalin tutkusu insanda bağımlılık derecesinde duygulara neden olabiliyor zaten sorunda burda başlıyor.
Millet olarak atak bir toplumuz herseyi yaparız biliriz,zekiyiz yetenekliyiz güçlüyüz hazırız filan falan kısa ve net NAH öyleyiz
dünyada cok iyi yaptığımız herkese örnek olacak neyimiz var ki bu konuda olsun? kısacası cahil okumuş cahillerin cok fazla olduğu bir ülkeyiz. cahillik ve cesaret arasında iince çizgi vardır ve çoğu zaman karıştırılır..
etrafın ilgisini çekmek bukadar önemlimi? ses bukadar önemlimi?? arkadaşlarına hava atmak 2 tane kız bukadar önemlimi?? hayatından değerlimi?
SS tutkunu ve başka bir tarzla yapamayan biriyim, yollarda sıkça görmek kalabalık guruplar oluşmasını istiyorum,ancak acele etmeyin,motor bir hayat tarzı ömürlük bir tutkudur. ilk 2-3 senenizi buna hazırlık olarak geçirin,sonra ne isterseniz alırsınız ve bedeniniz müsadece ettikçe binin. 700 km de pert motorlar görmek hoşumuzamı gidiyor sanıyorsunuz? perşembe günü gsxr1000 alıp cumartesi çine virajlarında çizgiden çıkıp karsı seritte transportera patlayıp vefat eden Cemin yanına gitmeye bukadar hevesli olmayın beyler..

yada 3ayda R6 bana yetmedi ya deyip yine gsxr1000 alıp kemal paşa yolunda dobloyu 2ye bölen fatih te bu sitede ne alsam diye soruyordu!!
çok sey var söylenecek te hepsi yasanmış hepsi gerçek basımıza gelen seyler ama asıl sizin derdiniz nedir??
daha 25hp motora hakim olamadan 120-130 HP motorlara heveslenmek hatta 180-190hp lere!! bazı kelimeler yazıyorusunuz okadar belli oluyorki konuya yabancı haliniz cidden üzülüyor insan. ben bunları kimse motordan soğusun diye yazmıyorum,aksine motora uzun bir ömürlü olarak binsin aileler motoru düşman görmesin diye yazıyorum.
sıra sizde bana ben kendimi biliyorum gazlamam filan diye hikaye anlatmayın,gazlamayacak adamın zaten racingle işi ne?? pitbull alıp kurdele takıp ver patinimi diyeceksin..
neden SS??

Alıntıdır.
 
Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1,426
Srad-handan mı alıntı acaba? Önceden okudum galiba.

Evet.bende de ss tutkusu vardı,bu yazıyı okuduktan sonra adam haklı dedim.şehir içinde hava atmak için gidon turu,yakıt,ağırlık,bel ağrısı racing gerçekten sıkıntılı olur.
 
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
240
Motor hevesi olanların geneli ss motor görüp heveslenir. Bende ss sevdası vardı şuan naked ve çapır sevdası var hele o 20 30 kişilik çapır gruplarını görünce daha bir tuhaf oluyorum.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Önce bir hikaye anlatayim size.
Ama gerçek hikaye.
çek cumhuriyetine Kenan'in yarisini izlemeye gidecegiz.
Hava mi soguktu, yoksa benim gözümmü yemedi hatirlamiyorum uçakla gitmeye karar verdim.
Fransa'daki elemanlari kafaladim onlarla bulusup beraber uçacagiz.
Yakin ülkelerdeki arkadaslarda bana uyunca 32 kisi olduk.
Aldik biletleri.
Neyse cuma ögleden sonra uçagimiz var,cumartesi kalifikasyona yetismek istiyoruz.
Havaalaninda bulustuk.
Orada Türkçe konusan kalabalik bir guruba rastladik.
Bir fuara mi ne gelmisler, toptan tekstil isi yapiyorlarmis onlarla ayni uçaktayiz.
Neyse uçaga alindik, kafamiza göre oturduk koltuklara.
Uçak bizim anasini satayim.:p
Herhalde ya 4 ya 5 yabanci var geri kalanimiz Türk.
Neyse hostesin biri yanima geldi ingilizce olarak, fransizca bilip bilmedigimi sordu.
Ben de fransizca olarak;
"aslinda çok begendigim bir dil fransizca, hayatim boyunca hep ögrenmek istedim ama bir türlü firsat olmadi"
dedim.
Gülüstük ve acil kapisinda oturdugumu iste acil durumda ne yapilmasi gerektigini anlatti.
Bizim Türkler merakli.
çogu hostesin ne dedigini anlamadigindan, kimisi duymadigindan, ne oldu bir sorun mu var diye sordular.
Dedim merak etmeyin sorun yok.
Pilot iki yolcuya kiyak yapip uçagi kullandiracakmis,kim ister?
dedim.
Yanimda fransizca bilen pust ve bir kaç kisi hariç bütün uçak el kaldirdi.:)

Simdi niye anlattim ben bu hikayeyi?

Ulem baslarken aklimdaydi halbusi:silent:
Dur ben bi bardagimi tazeleyeyim geliyorum.:wiinkk:
 
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
Aylik gelirim 3000 olsa alabilirdim racing candir sahsen kendi motorumu commuter gibi kullaniyorum hic o gozle bakmadim atamaz beni ustunden kodummu ibdiririm valla ....
 
Katılım
15 Tem 2012
Mesajlar
782
yazıyı okudum gerçekten güzel ama sonuç olarak bunu yazan sradhan abimiz oda bi racing ci ve hayatta.Anlatmak istediğim racing e binmek kesinlikle ayrıcalık ama KAFANI KULLANIP BİN sen motoru alıp şehir içi 200 gidecem makas ata ata gidecem dersen senin yaşaman hata.Anlatmak istediğim racing biraz zeka işi basacağın yeri bileceksin basmayacağın yeri bileceksin gaza geleceksin ama mantık çerçevesinde artcı alıyorsan 110 u geçme vs vs böyle kullanırsan hiçbirşey olmaz racing sana zevk verir o bilek ağrısı hoşuna gider benzinliğe gidersin benzin alırken dersin hayvan yaktı ama hakkını da verdi benzinlikten çıkarken 2-3 saniye verirsin yanını o seni mutlu eder.Kalkıpta metrelerce yan verme.Zekana güveniyorsan bineceksin racing e tecrübe kazana kazana kendini riske atmadan bineceksin.Ha sen 100 le gidersin sarhoş karşıdan gelir vurur allahın takdiri
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Pilot uçağın ESP'sini kapatmadan vericektir yoldan çıkma veya savrulma yapmaz yapsa bile toparlar coq tırsıcak birşey yok:p

Usta güzel hikayede günümüz 1200 cc endurolarıda gerçek birer roket veya sokak tabiriyle artık ölüm makinası oldu..

120-130 beygirden aşağı makine yok torklar 125 nm. 400 metre yarışında bir ferrari 430'un şansı yok ve bu makinalara genelde 40 yaş üstü hayat çok üzerine gelmiş kafası çok dolu öğrenmeye kapalı ama gösteriş isteyen profil biniyor... Bu kişeler malesef genel profil oldu...

5000 km motor kullanmayan adam 1200GS KTM 1200 pişinde... Herkeste olmayacak seninki kaç santim pardon sende ne var muhabbeti yapabileceği bir motor peşinde...

Fiyatta benzinli bir Hyundai İ30 parasından az, ybr cbf veya bilimum 250 lere tepeden bakmak çok rahat!

Bu adamlarda patır patır gitmiyormu artık?

Bunların hayatının virajı hangisi?
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
933
Evet.bende de ss tutkusu vardı,bu yazıyı okuduktan sonra adam haklı dedim.şehir içinde hava atmak için gidon turu,yakıt,ağırlık,bel ağrısı racing gerçekten sıkıntılı olur.

Dediğimi laf sokma,hakir görme olarak anlamayın.Bunu paylaşmışsınız ama siz de ana fikri anlamamışsınız...Yazının ana fikri bizim "ben bunu kullanamam,tecrübem yetmez,daha o kadar pişmedim,masraf ama 70 beygirlik bir motosiklette daha fazla tecrübe kazanayım" diyemememiz...

Ben şanslı olanlardanım.2. motosiklet olarak aldım ve KULLANAMADIM.Şanslıyım ve yaşıyorum.Doğru zamanda ara motosiklet kullandım.O bile fazlaydı aslında ya...

Supersport tecrübem konusunda hiç mütevazi DEĞİLİM.Yıllardır üzerindeyim.Hemde kanımın deli olduğu yıllarda çıktım üzerine.Egsozu dahi değişmemiş en mütevazi 600f den tutun gırtlağına kadar dolu orjinal hiç bir motor aksamı bulunmayan zx10r a kadar...Buna rağmen her binişimde hala titriyorum her gaz açışımda gülümseyip adrenalin salgılıyorum.KORKARAK.Sayısız kere kaza yaptım.Bir çok kazada morluk dahi oluşmadı.Vücudumda dikiş izleri var ölümden de döndüm.Herşey geldi başıma.2004de ilk defa Supersport'um oldu.600f gibi en mütevazisi hemde.Uzun uzun sahibi olduğum diğer 3 marka farklı 5 modeli saymıyorum...

Bana kullanmazsın demediler.Yapma oğlum daha erken biraz daha sabret dediler.Ailem akrabalarım abilerim yalvardı.Ben ne yaptım?Enkaz durumda paramın anca yettiği Fzr600(bu grenajında kocaman genesis yazan) anlamsız motosikleti aldım.Toplam 40 km kullanabildim...Yaşıyorum ama.Yapamadım beceremedim.

O zaman internet yaygın değildi bu kadar.Herkesin bilgisayarı yoktu.Tanımadıklarımdan forumlardan öğrenemedim.Bana yakın çevrem hariç herkes " koçum yaparsın al " dedi.

Şimdi bu şans var.Almayın.Aldırmayın.Cbr 250'den 120hplik 4 silindire geçilmez!Arada bir 50-70hplik sakin 2 silindir alınır...4 silindir hiç bir şeye benzemez.Ne gaz açtığınız da ne gazı kapadığınızda.Viraja girmek frenlemek herşey farklıdır...

Daha önce bir kaç sefer yaşı bayağı büyük insanları kırdım bu sitede.Ters düştüm.Destekleyen oldu ayıplayan oldu.Yine olsa yine yaparım...Usanmadan bıkmadan umursamadan.Çünkü motosiklet kullanan herkesi karşılıksız seviyorum ve önemsiyorum.

Uzun oldu okuduğunuz için ve zaman ayırdığınız için teşekkür ederim...
 
Katılım
12 Ara 2012
Mesajlar
651
mükemmel yol tutuşu ve manevra kabiliyeti , teknoloji ve güç son safhada , kendine has oturuş sekli ve mükemmel kontrol ,mükemmel bir görünüş hatta seleye oturup önüne baktığında bile uçak kullanıyormuş hissine kapılmana yetecek kadar görsellik , sıralı 4 silindirin aşık olunası sesi + bel boyun ağrısı birazda cep düşmanı :D işte bu yüzden racing
 
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,179
s.s tutkusu vardır illaki herkesde fakat kişiye göre değişir bence ve insan kendini dizginleyebilirse olur.

Şahsen s.s. alırsam cbr250yi geçmem. gerisindede Touring düşünürüm veya maxiscooter....
Millet hava içinmi alıyor yoksa ne yaptığını bilerek veya hangi amaca yönelik motor istiyor bunu bilmeli...
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
racing e para vermem onun az yakan rahat bir gv250 tarzi birseyler alirim
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
alana sevene kullanan lafım yok bakmasını yanınada durmasını cok severim :D ama o kadar ne zaman kullanmam gerekse ya arkadas insan kendi parası ile bunu kendine neden yeper diyorum içimden :D sanırım tarz meselesi ben kontak cevirdimi 200-300 km gitmeyi seviyorum sakin sakin 200-300 km hız yapmayı sevene lafım yokta çok amacsız geliyor EGO tatmini adranalin bağımlılığı sanirim...
 
Katılım
27 Ağu 2010
Mesajlar
774
racing gücüne sahip naked makinalar var. Hem rüzgar insanı ciddi olarak frenliyor, hem de rüzgarla dansederek bence "motosiklet sürdüğünü" anlıyorsun. Düşük ccde rüzgar problem teşkil edebiliyor motor gücünü törpülemesinden dolayı ama yüksek ccde ben naked taraftarıyım.

Bence candır :)

307motors2.jpg
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Pilot uçağın ESP'sini kapatmadan vericektir yoldan çıkma veya savrulma yapmaz yapsa bile toparlar coq tırsıcak birşey yok:p

Usta güzel hikayede günümüz 1200 cc endurolarıda gerçek birer roket veya sokak tabiriyle artık ölüm makinası oldu..

120-130 beygirden aşağı makine yok torklar 125 nm. 400 metre yarışında bir ferrari 430'un şansı yok ve bu makinalara genelde 40 yaş üstü hayat çok üzerine gelmiş kafası çok dolu öğrenmeye kapalı ama gösteriş isteyen profil biniyor... Bu kişeler malesef genel profil oldu...

5000 km motor kullanmayan adam 1200GS KTM 1200 pişinde... Herkeste olmayacak seninki kaç santim pardon sende ne var muhabbeti yapabileceği bir motor peşinde...

Fiyatta benzinli bir Hyundai İ30 parasından az, ybr cbf veya bilimum 250 lere tepeden bakmak çok rahat!

Bu adamlarda patır patır gitmiyormu artık?

Bunların hayatının virajı hangisi?


Hüşşşşşşş aloooo ....

Benim jenerasyona lafmı sokuyorsun sennnnn,

Gelmiyim oraya :) :) :) :)


Not: Yazdıklarında sonuna kadar haklısın canım kardeşim...
 
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
195
mrb bende dün r1 ile bursa semalarında biraz dolaşdım racing tehlike hacı basmama şansın yok 180 bg ne demek gazı açınca 150-160 a kadar yanlamak otobana çkınca 300 görmek yapmam deyen yalan söyler sabah çıkıtım basmayacağım diye normal gideceğim diye bastım hadi 1 gün kafan iyiydi basmadın bi an gaza geldin sinirlendin şu oldu bu oldu basarsın arkadaş racing harbi tehlike motorculuğun dışında bir durumu var bu makinaların yapıyorum ediyorum akşam yatağa yatınca biraz düşününce ben naaptım diyorum ertesi gün binince yapmıyacağım diyorum nalet yaptırıyor işte bu gün aklımdan geçiyor 125 lik bi scooter alıp hayatıma öylemi devam etsem acep
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
Katılım
13 Ağu 2009
Mesajlar
126
Bende SS tutkunu bir insanım. Daha önce scooter ve mct 250 ile başladım motor kullanmaya. Scooter bisiklet gibi motor ruhunu veremedi bana mct250 ise araba gibi yeterince kıvrak değil zevk alamadım doğrusu. Şuandada Gt250 R'm var ve çok memnunum. Nedenmi? Üstüne yatıp motorla bütünleştiğin, senin bir parçanmış gibi olan bir tarz racing tazı. Bu yüzden ben SS bir motor seçtim. Ara ara 600RR ve Zx-6R ye biniyorum arkadaşlarımdan alıp ama şunu anladımki 4 silindir 120-130 beygir üstü makinaların kullanımı çok farklı. Gazlaması olsun frenajı olsun yakıtı olsun herşeyiyle çok farklı motorlar ve ben basmam diyen yalan söyler (!) 4 silindir 600 cc ve üstü motorlar çok ciddi dikkat ve tecrübe gerektiren motorlar alınırken 10 defa düşünülmeli. Hayatınız onun üstünde sonuçta . . .
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
Neden ss

^performans hafiflik ruzgar grenaj

neden 600cc

^yakit lastik zincir

neden sirali4

^ses
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst