Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motora benzin koyarken

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    E_N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    E.B. beni her seferinde bozuyorsun çok ayıp ediyorsun a.küu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Güzeel güzeeeeel hayat soru sormakla anlamını bulmaya başlar, soru sormak cevap aramak iyidir, insanı insanlığı geliştirir.

    Ancak ilk cevaba tav olmayıp farklı cevaplar hatta sorular arasında çapraz sağlamalar yapacaksınız.

    Örneğin: şunu bunu yapma cezalandırılırsın denildiğinde neden yapmaman gerektiği ne için bu kuralın konduğu ve sonuçlarının ne olacağı gibi soruları sormalıyız.

    Aksi taktirde kutsal kitap bunu yazıyor, karakaplı şunu yazıyor, hocaefendi böyle buyuruyor sarmalında boğulur hatta badelenebilirsiniz bile.

    Aman dikkat.
    ilkerabi ve Şafak Tan bunu beğendiler.

  3. #23

    Üyelik
    03 Ocak 2013
    Konu başka yere kayıyor gibi anlamadım, soruyu sorma biçimimde mi bir hata var ?

    yoksa kendini komik bulan yada laf sokma çabasındaki arkadaşlarımızda mı bir sorun var ?

    İstediğim şey 2-3 kişiden 2-3 cümle mesajdı. Neyseki aldım dersimi.

  4. #24
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Alıntı blt_59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendine göre çok ciddi bir soruyu,sonuna gülme işareti koyarak cevaplama,etrafa taşırma dedigin ADAM motor kullanıyo farkındaysan,madem akademik bi tavır takındın,üslübunca cevaplada 0-12 yaş gurubu fydalansın..
    Bak olayı hala anlamamışsın kardeşim. Olay sorunun basitliği ile alakalı değil. Komiklik yapayim dalga geçeyim diye konuya zıplamanız. Cevabımın sonuna gülücük koyunca adamla makara yapmış olmuyorum ben. Neyse konu başka yere gidiyor. İyi akşamlar...
    waxow bunu beğendi.

  5. #25
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    Alıntı waxow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu başka yere kayıyor gibi anlamadım, soruyu sorma biçimimde mi bir hata var ?

    yoksa kendini komik bulan yada laf sokma çabasındaki arkadaşlarımızda mı bir sorun var ?

    İstediğim şey 2-3 kişiden 2-3 cümle mesajdı. Neyseki aldım dersimi.
    sen bakma onlara. bizim insanımız her şeyi tiye alır.
    üzerindeki statik elektriği boşaltmak için önce toprağa veya beton zemine avuçlarınla dokun. motor sıcaksa ve taşırırsan alev alabilir. ayrıca cep telefonun üzerinde olmamasında fayda var.

    waxow bunu beğendi.

  6. #26
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    konuya bak

    bu sitede admin olsam baya kavga ederdim yahu

  7. #27
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Alıntı puser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen bakma onlara. bizim insanımız her şeyi tiye alır.
    üzerindeki statik elektriği boşaltmak için önce toprağa veya beton zemine avuçlarınla dokun.
    Orta veya yan sehpa üzerine çektiğimiz zaman topraklama oluyor zaten. (Scooter) İnip seleyi kaldırmadan benzin alamıyoruz.
    Diğer modellerde yan sehpada benzin alabiliriz.
    waxow bunu beğendi.

  8. #28
    gokayugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2008
    Şehir
    Çanakkale Merkez
    Motosikleti
    SYM Joyride 200
    Ülkemizde satılan benzinin kalitesi ortada, e haliyle dikkatli olmakta fayda var. Bence çok önemli bir konuya değinmişsin. Aslında çok basit olduğunu düşündüğümüz bu konuda dikkat edilmesi gereken ince püf noktaları var.

    Evvela benzini pompadan nasıl aldığın önemli mesela. Pet su şişesini boşaltıp benzin doldurursan yanlış. Şişe içinde kalan su damlacıkları problem yaratır. Bu sebeple içerisine benzin konulması için tasarlanmış, üzerinde benzinin yanıcı tehlikesine atıfta bulunan kırmızı çarpı şekli ile ateş resmi gösterilen, tercihen polüretan (Sac, metal demiyorum bidonun boyasına zamanla zarar verir.) bir benzin bidonu ile benzin almış olman gerekli. Bu hususa dikkat ettiğini varsayarak devam ediyorum. İkincisi Bidondaki benzinin bekleme süresi. Bidona alınan benzin taşıma esnasında sürekli çalkalanma halinde olduğundan içerisinde bulunan mikro partiküller sürekli yüzer haldedir. Bunlar karbüratör - enjeksiyon sisteminin baş düşmanıdır. Bu sebeple benzinin bir müddet dinlendirilmesi tavsiye edilir. (Uzmanlar bu konuda litre başına 45 dk tavsiye ederler) Örnek 5lt benzin için 5*45=225 dk Bu da yaklaşık 3 saat 45 dk eder.

    Diğer bir husus 97 oktanda 95 oktana göre bu süreye 12 dk. daha ilave edilmesi gereklidir. (Oktan yükseldikçe bu oranda artar)

    Geldik benzinin motorumuzun deposuna nakline. Bidon dibinde biriken mikro partiküllerin depomuz içine dolmasını engellemek için piyasada çeşitli ürünler mevcut ama en etkili ve pratik yöntemlerden biri tülbentle süzdürme yöntemidir. Bunun için tülbent tercihen 3 kat katlanarak deponun içine doğru hafifçe el ile bombe yapacak şekilde yerleştirilir. (Burada da tülbentin akan benzinle birden depoya kaçmasını önlemek adına etrafına koli bandı ile sararak yapıştırma yapıyoruz.)

    Çoğu kullanıcının sorun olarak karşılaştığı durum ise depoda var olan benzinle sonradan ilave edilenin miktarını iyice hesaplayamamaktan doğan benzin taşma durumudur ki çok kötü bir durumdur. Bunu önlemek adına bir fener yardımıyla (Kesinlikle çakmak değil, önceki mesajlarda yanlış bilgi mevcut, parlayıp yanabilir) depo içine ışık tutup mevcut benzin volumünü kontrol etmelidir.

    Depo dolduktan sonra şayet hala bidonda benzin varsa bidon üzerine tarih ve saat not edilmeli, kalan benzin en geç 72 saat içinde tüketilmelidir. Bu süreyi aşan durumlarda benzin içerisindeki kimyasal reaksiyon zayıflayacağından, bujimiz zamanla sağlıklı çalışma özelliğini kaybedecektir.

    Benzin depo kapağı sıkıca kapatılmalı etrafında oluşabilecek kaçaklara karşı contası 6 ayda bir değiştirilmelidir. Kullandığımız bütün materyaller (Bidon, tülbent v.s.) Tehlikeli olduğundan oluşabilecek istenmeyen kazalara karşı çocuk ve bilinçsiz kişilerden uzakta muhafaza edilmeli, mümkünse direkt güneş ışığı görmeyen nemsiz kuru bir ortamda saklanmalıdır.

    Benim ilk etapta aklıma gelenler bunlar, umarım yardımcı olabilmişimdir, siteden abilerimiz konu hakkında daha detaylı ve açıklayıcı bilgiler vereceklerdir.

    Sağlıcakla kalın, tekeriniz düz bassın...
    waxow, amaninmb ve feliçita bunu beğendiler.

  9. #29
    E_N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Alıntı waxow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu başka yere kayıyor gibi anlamadım, soruyu sorma biçimimde mi bir hata var ?

    yoksa kendini komik bulan yada laf sokma çabasındaki arkadaşlarımızda mı bir sorun var ?

    İstediğim şey 2-3 kişiden 2-3 cümle mesajdı. Neyseki aldım dersimi.
    koydunmu kardes koyda rahatlayalım.
    EminYILDIRIM bunu beğendi.

  10. #30
    blacklord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2011
    Şehir
    Kapadokya
    Motosikleti
    YBR 125 2010
    Ne adamsınız yahu artık benzinciye her girdiğimde statik elektrikten ödüm kopacak

  11. #31

    Üyelik
    31 Ocak 2006
    Alıntı gokayugur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depo dolduktan sonra şayet hala bidonda benzin varsa bidon üzerine tarih ve saat not edilmeli, kalan benzin en geç 72 saat içinde tüketilmelidir. Bu süreyi aşan durumlarda benzin içerisindeki kimyasal reaksiyon zayıflayacağından, bujimiz zamanla sağlıklı çalışma özelliğini kaybedecektir.
    Bu açıklama kafamı karıştırdı. Deposunda benzinle garaja bırakıp birkaç ay kullanmadığımız motosikletin ya da benzinli başka bir aracın deposundaki benzini boşaltıp yeni benzin almamız mı gerekiyor? Bir de akaryakıt istasyonlarındaki depolarda benzinin 72 saatten çok daha fazla beklediğini düşünüyorum. Sorun benzinin "bidonda" beklemesi mi?

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    100MFH
    Bu cevaplardan sonra adam benzini depoya değil motora döküp yakmıştır

  13. #33
    gokayugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2008
    Şehir
    Çanakkale Merkez
    Motosikleti
    SYM Joyride 200
    Alıntı gokayugur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemizde satılan benzinin kalitesi ortada, e haliyle dikkatli olmakta fayda var. Bence çok önemli bir konuya değinmişsin. Aslında çok basit olduğunu düşündüğümüz bu konuda dikkat edilmesi gereken ince püf noktaları var.

    Evvela benzini pompadan nasıl aldığın önemli mesela. Pet su şişesini boşaltıp benzin doldurursan yanlış. Şişe içinde kalan su damlacıkları problem yaratır. Bu sebeple içerisine benzin konulması için tasarlanmış, üzerinde benzinin yanıcı tehlikesine atıfta bulunan kırmızı çarpı şekli ile ateş resmi gösterilen, tercihen polüretan (Sac, metal demiyorum bidonun boyasına zamanla zarar verir.) bir benzin bidonu ile benzin almış olman gerekli. Bu hususa dikkat ettiğini varsayarak devam ediyorum. İkincisi Bidondaki benzinin bekleme süresi. Bidona alınan benzin taşıma esnasında sürekli çalkalanma halinde olduğundan içerisinde bulunan mikro partiküller sürekli yüzer haldedir. Bunlar karbüratör - enjeksiyon sisteminin baş düşmanıdır. Bu sebeple benzinin bir müddet dinlendirilmesi tavsiye edilir. (Uzmanlar bu konuda litre başına 45 dk tavsiye ederler) Örnek 5lt benzin için 5*45=225 dk Bu da yaklaşık 3 saat 45 dk eder.

    Diğer bir husus 97 oktanda 95 oktana göre bu süreye 12 dk. daha ilave edilmesi gereklidir. (Oktan yükseldikçe bu oranda artar)

    Geldik benzinin motorumuzun deposuna nakline. Bidon dibinde biriken mikro partiküllerin depomuz içine dolmasını engellemek için piyasada çeşitli ürünler mevcut ama en etkili ve pratik yöntemlerden biri tülbentle süzdürme yöntemidir. Bunun için tülbent tercihen 3 kat katlanarak deponun içine doğru hafifçe el ile bombe yapacak şekilde yerleştirilir. (Burada da tülbentin akan benzinle birden depoya kaçmasını önlemek adına etrafına koli bandı ile sararak yapıştırma yapıyoruz.)

    Çoğu kullanıcının sorun olarak karşılaştığı durum ise depoda var olan benzinle sonradan ilave edilenin miktarını iyice hesaplayamamaktan doğan benzin taşma durumudur ki çok kötü bir durumdur. Bunu önlemek adına bir fener yardımıyla (Kesinlikle çakmak değil, önceki mesajlarda yanlış bilgi mevcut, parlayıp yanabilir) depo içine ışık tutup mevcut benzin volumünü kontrol etmelidir.

    Depo dolduktan sonra şayet hala bidonda benzin varsa bidon üzerine tarih ve saat not edilmeli, kalan benzin en geç 72 saat içinde tüketilmelidir. Bu süreyi aşan durumlarda benzin içerisindeki kimyasal reaksiyon zayıflayacağından, bujimiz zamanla sağlıklı çalışma özelliğini kaybedecektir.

    Benzin depo kapağı sıkıca kapatılmalı etrafında oluşabilecek kaçaklara karşı contası 6 ayda bir değiştirilmelidir. Kullandığımız bütün materyaller (Bidon, tülbent v.s.) Tehlikeli olduğundan oluşabilecek istenmeyen kazalara karşı çocuk ve bilinçsiz kişilerden uzakta muhafaza edilmeli, mümkünse direkt güneş ışığı görmeyen nemsiz kuru bir ortamda saklanmalıdır.

    Benim ilk etapta aklıma gelenler bunlar, umarım yardımcı olabilmişimdir, siteden abilerimiz konu hakkında daha detaylı ve açıklayıcı bilgiler vereceklerdir.

    Sağlıcakla kalın, tekeriniz düz bassın...

    Amman haaa, kafa bulduğumdan şüphe duyanlar varsa açıklayayım. Yok böyle şeyler atmasyondur hepsi...
    Suzuki AN 125 - 2008 / 0 - 24500 km
    SYM Joyride 200 - 2008 / 4500 - 20000+ km (Halen Devam)

  14. #34

    Üyelik
    22 Mart 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mh drift, phamtom-inazuma250-calibre250
    Alıntı blt_59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    koymadan önce kapagı aç,çakmakla bi bak hakkaten bitmişmi,yeni benzinle eskisi karışmasın ..belki inanmassınız ama,böle insanların sayesinde 12 yaşındaki çocuguma rezil oldum yaw,baba sen nası bi siteye takılıyon,adamın sorduguna bak diye gülüyo velet haklı olarak..
    çakmakla yak bak diyen adamda soru eleştirisi.. sanırım şaka..

  15. #35

    Üyelik
    30 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul Anadolu
    Motosikleti
    GT250 Comet
    Cok basit sorulardan bile guzel bilgiler cikabiliyor bu alayci tavirlari bence terkedin...misal duz tutma ve yan ayakta durmasi aslinda onemli ve enteresan...ilk defa denk geldim boyle bir bilgiye ve mantikli agzindan kacmasin vs...tesekkurler...

  16. #36
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    yazmayacaktım bu konuya ilk yorumu okuduktan sonra gerek yok dedim
    bencede en önemlisi kapağı açmak

    Alıntı DusenAdam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu açıklama kafamı karıştırdı. Deposunda benzinle garaja bırakıp birkaç ay kullanmadığımız motosikletin ya da benzinli başka bir aracın deposundaki benzini boşaltıp yeni benzin almamız mı gerekiyor? Bir de akaryakıt istasyonlarındaki depolarda benzinin 72 saatten çok daha fazla beklediğini düşünüyorum. Sorun benzinin "bidonda" beklemesi mi?
    yokya ne 72 saati o benzinler nerden senin motora gelirken kaç 72 saat geçiyor.
    o kadar kuyumcu terazisi işi yapmıyoruz burda.ben burda 5 lt lik şişede 2 aylık benzinim var zamlar gelmeden öncesinde almıştım hatıra diye saklıyorum şaka şaka kullanmadım bi türlü bujinin özelliğini bozsa ne olur 5 lira 10 lira 1 buji...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)