Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bir Aceminin Seçim Konusunda Maksimum Kararsızlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AnungUnRama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2013
    Şehir
    Adana
    Öncelikle herkese merhaba,
    Uzun zamandır forumu takip ediyorum. En sonunda üye olmaya karar verdim
    10 seneden beri aktif olarak araba kullanan bir şoför olarak motora karşı olan tutkum ile beraber trafikteki yoğunluktan bunaldığım için bu yönde
    adım atarak A2 ehliyetime başvurdum. Allah kısmet ederse Temmuz ayının sonunda ehliyetime kavuşmuş olacağım.

    O kadar araba aldım sattım, yemin ederim motor almak araba almaktan daha zor bir durummuş. Onu mu alayım bunu mu alayım derken işin içinden çıkılmaz bir hal aldı bende.
    Sözün kısası ben çevremdeki motorcu arkadaşlarımın hepsi başka bir şey söylüyor.

    Durum şu: Benim motor tecrübem hiç yok. Tamam bisiklet sürmeyi bilen bir insanım çok nadirde olsa scooter sürdüm.
    Kafamı karıştıran kısım ise ilk önce scooter alıp trafiği tanıyıp ondan sonra mı vitesli almak,
    yoksa direk vitesli motor ile başlamak mı idealdir? Kullanma amacım ise evden işe, hafta sonları ise 70-80 km uzaktaki yerler olabilir.

    Ben Adana'da ikamet ediyorum ve bu motor eğitimi ile ilgili gidebileceğim tek bir yer var. Ona gidip vitesli motorlada başlayabilirim diye düşünüyorum ama yok ben eğitim almayayım düşe kalka scooterla başlayıp vitesli motor ile mi devam edeyim bilemedim.

    Aklımda ki scooter motor: Sıfır KM Honda PCX veya çok temiz bulduğum bir Honda DYLAN var. Ama ikisi arasında çok fiyat farkı yok. Yani arkadaşım 5000 TL istiyor ve motor gerçekten temiz ikincisi benim arkadaşım satan ben o parayı vereceğime 6.500 TL veririm sıfır motor alırım diye düşünüyorum. Ha tabikide sonsuza kadar o motora binmeyeceğim de kesin o yüzden satarken çok zarar etmemek için dylanda beni cezbetmiyor değil. Bir de motordan beklentim atak olsun, atak derken çok hız manasında değil arabalar beni sıkıştırmasın ya da araba geçerken zorlanmamak anlamında.

    Vitesli alırsam dedim Yamaha YBR 125 esd ya da yeni kasa TVS Apache 150 alayım dedim ama vites işi kafamı karıştıyor o yüzden scooter mı alayım diye kafa kalmadı
    Bu arada ben RKS Titanic 150'yi de beğendim fakat piyasada çok olan bir motor değil fiyatıda uygun çok başımda ağrır mı diye onuda bilemedim.

    Şimdilik aklıma gelen bunlar, tecrübeli arkadaşlar bana bir yol gösterin n'oooolursunuz...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Honda, Yamaha, TVS'den hangi motorun tipini beğeniyorsan onu al.

  3. #3
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    İleride motosikleti büyütmek istiyormusunuz? Ve ne tür bir mtosiklet kullanmak istiyorsunuz?

    Arkadaş, belim bıkınım ağrımasın. Memur adamım ben, elimde kask taşımak istemiyorum. Kesin maxi scooter kllanmak isterim ileride...
    Yav hacı, gaza az bi döşeneyim, 20 metre fırlayayım, sesim ortalıkda yankılansın, nereye kaçacağım beli olmaz benim, fena olmaz bi süpersport...
    Valla usta, ben itibarlı bi adamım. Herkes abi der burada, kısa marlboro içerim, deri ceketim giyerim, iyisimi bir cruiser...
    Yok kardeş, çarşı bana gelmiyor, ben her sabah gözümü başka yerde açmak isterim. Bir gün ormanın içinde, bir gün anayolun kenarında kamp çadırında...
    Valla, motosikleti sadece ucuz ve az yaktığı için alacağım hocam. Senelerce binerim, baş ağrıtmasın, az yaksın, ha bide parça fiyatlarınn içine cin kaçmış olmasın...
    Gibi...

    Bu yukarıda yazdıklarım gibi, bir cümle yaz bakalım hocam. Ona göre düşünelim, emin ol cevaplar değişecektir
    Hsynylmz3458 bunu beğendi.

  4. #4
    AnungUnRama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2013
    Şehir
    Adana
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda, Yamaha, TVS'den hangi motorun tipini beğeniyorsan onu al.
    Hangi motoru alayım derken varmak istediğim nokta bu değildi.
    Benim sorum hangisiyle başlamak vitesli ya da vitessiz.
    Yazının hepsini bütün olarak okumadınız sanırım.
    Yine de zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkürler.

    Alıntı APALA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İleride motosikleti büyütmek istiyormusunuz? Ve ne tür bir mtosiklet kullanmak istiyorsunuz?

    Arkadaş, belim bıkınım ağrımasın. Memur adamım ben, elimde kask taşımak istemiyorum. Kesin maxi scooter kllanmak isterim ileride...
    Yav hacı, gaza az bi döşeneyim, 20 metre fırlayayım, sesim ortalıkda yankılansın, nereye kaçacağım beli olmaz benim, fena olmaz bi süpersport...
    Valla usta, ben itibarlı bi adamım. Herkes abi der burada, kısa marlboro içerim, deri ceketim giyerim, iyisimi bir cruiser...
    Yok kardeş, çarşı bana gelmiyor, ben her sabah gözümü başka yerde açmak isterim. Bir gün ormanın içinde, bir gün anayolun kenarında kamp çadırında...
    Valla, motosikleti sadece ucuz ve az yaktığı için alacağım hocam. Senelerce binerim, baş ağrıtmasın, az yaksın, ha bide parça fiyatlarınn içine cin kaçmış olmasın...
    Gibi...

    Bu yukarıda yazdıklarım gibi, bir cümle yaz bakalım hocam. Ona göre düşünelim, emin ol cevaplar değişecektir
    Cevabınız için teşekkür ederim.
    Ben rahatına düşkünüm bir, ikincisi 1.82 - 105 kg bir adamım.
    Tabiki ilk etap küçük. Sonrasında 250 cc veya 600 cclere doğru yol almak istiyorum.
    Benim arzuladığım Chopper / Cruiser tarzı.
    Maxi Scooterda olabilir. Sonuçta o da rahattır eminim. Birde motor gövdeme göre altımda ufacık kalmasın.
    Aslında benim motor kullanma amacımı belirteyim.
    Ben rahat olsun, o özgürlüğü, rüzgarı yüzümde hissedeyim. Çok hızlı olmasın, emin adımlarla gideyim gideceğim yere.
    Hayatım boyunca bir yere gitmek için çok acele etmedim. Biraz ağır bir yapım var.
    Yalnız bir yerden başlamak için doğru olanı bulamadım

  5. #5
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı AnungUnRama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi motoru alayım derken varmak istediğim nokta bu değildi.
    Benim sorum hangisiyle başlamak vitesli ya da vitessiz.
    Yazının hepsini bütün olarak okumadınız sanırım.
    Yine de zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkürler.
    Yok işte, varmak istediğin orası değil ama geleceğin nokta o olacak

    İlk motor her zaman sorun. Ben CBF150'yle başladım, çok memnunum. YBR125 veya TVS Apache de memnun ettirecek motorlar.

    Scooter alırsan da bu üç markanın motorları güzeldir.

    Eğer maddi durumun iyiyse, bir-iki sene sonra 250cc bir vitesli alacaksan scooter ile başlayıp, ne yöne gitmek istediğini görebilirsin.

    İlk motorda tarzını belirlemek, ilkokuldan sonra üniversitede ne okuyacağını seçmek gibidir. Bazı insanlar baştan bilirler, bazıları yaşadıkça fikrini değiştirir.

  6. #6
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Rica ederim, şöyle nacizane kendi düşüncelerimi ileteyim. Ehem ehem başlıyorum,

    Pcx güzel bir scooter. Nispeten kasa olarak büyük de denilebilir. Tekerlek çaplarının büyük olması, sizi şehir dışına da atar, güzel olabilir. Hele ki, ekstra ön cam takan arkadaşların motosikletleri çok hoş duruyor. Scooter ile, şehir kalabalıklığında motosiklet kullanmayı değil de, çevre hakimiyeti öğrenilir gibime geliyor. Bu bakımdan, eviniz çarşının göbeğinde değil ise, hergün istanbul sokakları gibi nereden adam çıkacak diye düşünmüyorsanız, vitesli bir motosiklet alınabilir. (aklıma bir şarkı geldi, istanbul sokakları... ) Yani diyorum ki, kalabalık bir yerde kullanacaksa vatandaş, orada öğrenecekse, bir de vites ile debriyaj ile uğraşmasın, etrafına bakabilsin deniyor.
    Scooter ile tamamlanan tecrübenin sonrasında, vitesli bir motosiklet sürmek, size hiç motosiklet sürmemiş, bambaşka bir araç sürüyormuş hissi verecek. Bir yandan ufak ufak alışın vitese derim...

    Ardından vitesli, alınabilecek bir motosiklet derseniz, bilindiği üzere cbf, tvs, ybr üçlüsü kalıyor... Birde regal raptorlar var...
    Haydi bakalım, silahlar ateşlensin, evler yakılsın, kalpler kırılsın...
    şimdi arkadaşlar girişecekler muhabbete vay efendim şöyle vay efendim böyle diye... Kavga var burada kavga var, kan çıkacak.

    Şimdi bu üçlünün arasında size birşeyler sayayım kararınızı yine siz verin

    Tvs güzel bir motosiklet. Biraz titreşimden bahsediliyor. Hakikatten öyle, ama yola iyi gidiyor. Kasasıda büyük. Hiçde küçük kalmazsınız. Ama, bir sene sonra değişirim motoru derseniz, ikinci elde diğerlerine nazaran bir nebze yavaş satılıyor. Acelem yok beklerim derseniz, olabilir.

    Cbf artık herkesin bildiği, güzel bir model. Konfor açısından epey rahattır. Kendi motosikeltimden inip, cbf e bindiğim zaman, kendimi banyoda küvette hissediyorum mesela. Kasası büyükler sıralamasında ikinci olarak kalıyor. Bilmeyen adama da, honda dediğiniz de şekliniz olur Malüm, markacı milletiz. Neyse..

    Ybr, gün geçtikçe motosikleti küçültüyor. En son esd modeli de, eskilerine oranla daha bi küçüldü, ufaldı. Yakında oyuncak ya da cep motosikleti olarak ybr satılacak hiç şüphem yok. En büyük kalacağınız motosiklet diyebilirim. Ama dersiniz ki, ufacık tefecik olsun, ben bu motor işini iyice bir belleyim, o zaman birşey diyemem. Düşsenizde kalksanızda, içiniz acmız, hakikatten çok komik rakamlara tekrar sıfır yaparsınız motosikleti...

    Regal raptor, dd 250e felan diye modelleri var. Bütceye nispeten büyülteceğiz tabi. Bir çok arkadaşta olan, kaliteli bir uzakdoğudur kendileri. Bir cruiser deyince, öyle kanepe felan gelmesin aklınıza, buda ufaktır biraz Benim gönlümde cruiser yatıyor dediğiniz için, bu örneği verdim. Diğer çinlilere bulaşmayın derim cruiser adına. Ha birde aralarında en fazla yakanı olacaktır. Bence bunu elemelisiniz.

    Üç aşağı beş yukarı yazdım birşeyler. Umarım anlatabilmişimdir birşeyler. Bi okuyun bakalım, tekrar birşeyler yazarız sağlıcakla.
    Hsynylmz3458 bunu beğendi.

  7. #7
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Cbf 150 kasa buyuk 11 bg gitmemis motora 13 bg olmaliydi

  8. #8
    AnungUnRama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2013
    Şehir
    Adana
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok işte, varmak istediğin orası değil ama geleceğin nokta o olacak

    İlk motor her zaman sorun. Ben CBF150'yle başladım, çok memnunum. YBR125 veya TVS Apache de memnun ettirecek motorlar.

    Scooter alırsan da bu üç markanın motorları güzeldir.

    Eğer maddi durumun iyiyse, bir-iki sene sonra 250cc bir vitesli alacaksan scooter ile başlayıp, ne yöne gitmek istediğini görebilirsin.

    İlk motorda tarzını belirlemek, ilkokuldan sonra üniversitede ne okuyacağını seçmek gibidir. Bazı insanlar baştan bilirler, bazıları yaşadıkça fikrini değiştirir.
    Peki şimdi hiç vitesli motor kullanmamış biri olarak, şimdi scooter alır trafikte motor kullanmak nedir motor üstünde trafik nedir diye iyice pekiştirdikten sonra direk vitesli 250 cc veya üstü almak doğru bir hareket olur mu? Bunu tam anlamıyla trafiği, motor sürmeyi sindirdikten sonraki aşama olarak söylüyorum.
    Demek istediğim scootera bir o kadar para verip, vitesliye geçip en baştan başlamak zaman kaybı.

    Peki ikinci el DYLAN mı sıfır PCX mi? Buyur burdan yak. İkisinin arasında 1500 lira gibi bir fark var.

  9. #9
    AsyMeTRiQue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2013
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    kuyrukta PCX yazıyor, yanına da NS200 yanaştı...
    Bir çok kişiden duydum scooter ile başladıktan sonra vitesli motora geçmek zor oluyor diye! Eğer amacın cruiser gibi bir şey ise vitesli ile başla derim. Kişisel fikrimdir. Ama ben sende cruiser ruhu gördüm sanki Maxi falan sarmayacak gibi seni Apache alırsın titreşim diyorlar. RKS dersen kullanıcıları memnun ama satışta ne kadar zorlar bilemem. Alabilirsen bence YBR ile başla derim. Hiç değilse 2. el piyasası var. Ama Boy/kilo oranına ne kadar uyar bilmem...
    Bütün Sosyal Medya Mecralarında DoganLokman işte... lokmandogan.com

  10. #10
    waeder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2012
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    Aprilia Sportcity 250ie vardı satıldı :( (2009)
    Abi yazdıklarına bakacak olursak scooter alman daha mantıklı iş-ev ve kısa mesafe gezi için scooter idealdir daha rahat edersin. İlerde büyütmeyi düşünüyorsan dylan almanı tavsiye ederim tabiki temizliğine güveniyorsan almalısın pcx çok kısa sürede sana yetmemeye başlar ama yakıtı az, daha teknolojik bir motor. Aradaki 1500 tl farkı motor değiştirdiğinde kullanırsın. Dylan gerçekten temizse kesinlikle değerlendirmelisin ben kullandım çok memnun kaldım ki hor kullanıldığından arıza yapana kadar bu nedenle Antalya dışından alırsan daha iyi olur genelde çok yorgun olur oranın motorları.

  11. #11
    AnungUnRama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2013
    Şehir
    Adana
    Alıntı APALA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim, şöyle nacizane kendi düşüncelerimi ileteyim. Ehem ehem başlıyorum,

    Pcx güzel bir scooter. Nispeten kasa olarak büyük de denilebilir. Tekerlek çaplarının büyük olması, sizi şehir dışına da atar, güzel olabilir. Hele ki, ekstra ön cam takan arkadaşların motosikletleri çok hoş duruyor. Scooter ile, şehir kalabalıklığında motosiklet kullanmayı değil de, çevre hakimiyeti öğrenilir gibime geliyor. Bu bakımdan, eviniz çarşının göbeğinde değil ise, hergün istanbul sokakları gibi nereden adam çıkacak diye düşünmüyorsanız, vitesli bir motosiklet alınabilir. (aklıma bir şarkı geldi, istanbul sokakları... ) Yani diyorum ki, kalabalık bir yerde kullanacaksa vatandaş, orada öğrenecekse, bir de vites ile debriyaj ile uğraşmasın, etrafına bakabilsin deniyor.
    Scooter ile tamamlanan tecrübenin sonrasında, vitesli bir motosiklet sürmek, size hiç motosiklet sürmemiş, bambaşka bir araç sürüyormuş hissi verecek. Bir yandan ufak ufak alışın vitese derim...

    Ardından vitesli, alınabilecek bir motosiklet derseniz, bilindiği üzere cbf, tvs, ybr üçlüsü kalıyor... Birde regal raptorlar var...
    Haydi bakalım, silahlar ateşlensin, evler yakılsın, kalpler kırılsın...
    şimdi arkadaşlar girişecekler muhabbete vay efendim şöyle vay efendim böyle diye... Kavga var burada kavga var, kan çıkacak.

    Şimdi bu üçlünün arasında size birşeyler sayayım kararınızı yine siz verin

    Tvs güzel bir motosiklet. Biraz titreşimden bahsediliyor. Hakikatten öyle, ama yola iyi gidiyor. Kasasıda büyük. Hiçde küçük kalmazsınız. Ama, bir sene sonra değişirim motoru derseniz, ikinci elde diğerlerine nazaran bir nebze yavaş satılıyor. Acelem yok beklerim derseniz, olabilir.

    Cbf artık herkesin bildiği, güzel bir model. Konfor açısından epey rahattır. Kendi motosikeltimden inip, cbf e bindiğim zaman, kendimi banyoda küvette hissediyorum mesela. Kasası büyükler sıralamasında ikinci olarak kalıyor. Bilmeyen adama da, honda dediğiniz de şekliniz olur Malüm, markacı milletiz. Neyse..

    Ybr, gün geçtikçe motosikleti küçültüyor. En son esd modeli de, eskilerine oranla daha bi küçüldü, ufaldı. Yakında oyuncak ya da cep motosikleti olarak ybr satılacak hiç şüphem yok. En büyük kalacağınız motosiklet diyebilirim. Ama dersiniz ki, ufacık tefecik olsun, ben bu motor işini iyice bir belleyim, o zaman birşey diyemem. Düşsenizde kalksanızda, içiniz acmız, hakikatten çok komik rakamlara tekrar sıfır yaparsınız motosikleti...

    Regal raptor, dd 250e felan diye modelleri var. Bütceye nispeten büyülteceğiz tabi. Bir çok arkadaşta olan, kaliteli bir uzakdoğudur kendileri. Bir cruiser deyince, öyle kanepe felan gelmesin aklınıza, buda ufaktır biraz Benim gönlümde cruiser yatıyor dediğiniz için, bu örneği verdim. Diğer çinlilere bulaşmayın derim cruiser adına. Ha birde aralarında en fazla yakanı olacaktır. Bence bunu elemelisiniz.

    Üç aşağı beş yukarı yazdım birşeyler. Umarım anlatabilmişimdir birşeyler. Bi okuyun bakalım, tekrar birşeyler yazarız sağlıcakla.
    Güzel bir noktaya değinmişsiniz çevresel faktörler derken. Adana'da yaşıyorum İstanbul ile trafiği tabiki de kıyaslanamaz ve zaten benim gideceğim yerler belli. Vitesli olarak biraz geç satılması önemli değil. TVS Apache'nin yeni yeşil olanı beni cezbediyor. Yalnız dediğiniz gibi çevresel faktörleri daha bilmez iken vites fren insan çıktı araba çıktı zorlanırım diye korkuyorum ama vitesli alırsam TVS için örnek veriyorum. Hem vitesi öğrenirim sonra tabi iyice tecrübelendikten sonrası için konuşuyorum gidip 250'lik ya da 600cc'lik bir chopper alsam zorlanmadan sürebileceğimi düşünüyorum.

    Yada yapacağım şey gidip bir PCX alacağım iyice pekişene kadar sürüp satıp vitesli bir TVS ardındanda chopper şeklinde devam edeceğim.
    Şimdilik en iyi yol bu gibi.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------

    Alıntı AsyMeTRiQue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir çok kişiden duydum scooter ile başladıktan sonra vitesli motora geçmek zor oluyor diye! Eğer amacın cruiser gibi bir şey ise vitesli ile başla derim. Kişisel fikrimdir. Ama ben sende cruiser ruhu gördüm sanki Maxi falan sarmayacak gibi seni Apache alırsın titreşim diyorlar. RKS dersen kullanıcıları memnun ama satışta ne kadar zorlar bilemem. Alabilirsen bence YBR ile başla derim. Hiç değilse 2. el piyasası var. Ama Boy/kilo oranına ne kadar uyar bilmem...
    Apache yeni kasasının görüntüsü güzel yeni başlayacağım için birazcık önemli. Hem boy kilo oranıyla benim için bir artı. Titreşim olayını hiç motor sürmediğim için ne demek bilmiyorum YBR de çok güzel fakat TVS ile kıyaslayınca kasa küçük. İkinci eli daha kuvvetli doğru, fakat TVS'yide biraz sabredersen yada biraz daha aşağı fiyat verirsen illaki o da satılır.

    Alıntı waeder adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi yazdıklarına bakacak olursak scooter alman daha mantıklı iş-ev ve kısa mesafe gezi için scooter idealdir daha rahat edersin. İlerde büyütmeyi düşünüyorsan dylan almanı tavsiye ederim tabiki temizliğine güveniyorsan almalısın pcx çok kısa sürede sana yetmemeye başlar ama yakıtı az, daha teknolojik bir motor. Aradaki 1500 tl farkı motor değiştirdiğinde kullanırsın. Dylan gerçekten temizse kesinlikle değerlendirmelisin ben kullandım çok memnun kaldım ki hor kullanıldığından arıza yapana kadar bu nedenle Antalya dışından alırsan daha iyi olur genelde çok yorgun olur oranın motorları.
    Scooter benim için başlangıç. Trafik nedir, motor sürmek nedir diye. Daha sonra vitesli alacağım o kesin. Dylan Adana'da ve gerçekten çok temiz hatta arkadaşımın arkadaşı satan ikimizde 105 kiloyuz gel binelim dedi giderken bana mısın demiyor arkasında otururken çekiş gücünü hissediyorsun. Gazı açtığında tutunmak zorunda kalıyordum. PCX ile aynı duyguyu yaşatır mı tabi onuda denemek lazım. Birde gene başka bir abimde PCX var benim kilolarda motorun alt egzoz kısmı değiyormuş bir yerden geçerken sende kilolusun bence düşün dedi. Böle uzar gider bu motor konusu bitmez

  12. #12
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı AnungUnRama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki şimdi hiç vitesli motor kullanmamış biri olarak, şimdi scooter alır trafikte motor kullanmak nedir motor üstünde trafik nedir diye iyice pekiştirdikten sonra direk vitesli 250 cc veya üstü almak doğru bir hareket olur mu? Bunu tam anlamıyla trafiği, motor sürmeyi sindirdikten sonraki aşama olarak söylüyorum.
    Demek istediğim scootera bir o kadar para verip, vitesliye geçip en baştan başlamak zaman kaybı.

    Peki ikinci el DYLAN mı sıfır PCX mi? Buyur burdan yak. İkisinin arasında 1500 lira gibi bir fark var.
    Bana sorarsan hiç scooter falan alma. Güzel bir eğitim kurumu bul, 1000 lira gibi bir para harcayıp eğitimini al, 250cc vitesli bir motor al.

    Eğitim kurumu bulamazsan 125-150cc bir vitesli motor al, sonra büyütürsün. Otomobil kullanıyorsan trafiğe uyum sağlaman çok sürmez. Ben CBF150 ile başladım, öncesinde trafik tecrübem neredeyse hiç yoktu; CBF'ten sonra FZ6 Fazer alıp rahatlıkla kullandım.

  13. #13
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Son cümlemde ne kadar "birşeyler " demişim onu farkettim

    Şimdi şöyle anlatayım. Dediklerimi hayal et,

    Rahat bir koltukta oturuyorsun. Direk karşıya bakıyorsun, önünde küçük bir gösterge ve, iki tane minik elcik var. Elciklerin birinde gaz ve ön fren, diğerinde arka fren var. "Fıtı fıtı" yaparak gidiyorsun. Önünde hafif meğilli bir kırmızı ışık var. Etrafına rahatca bakıyorsun, panik yapacak birşey yok. Gazı ufaktan salmaya başladın, ışığa yanaşınca, arka freni sıktın. iki ayağında yere tam basıyor. motor fiti fiti diyor altında. Gazı hafif vererek, frenleri saldın, kalktın gittin...
    Artık iyice biliyorsun bu işi. Şimdi 250 cc veya daha büyük bir motosiklet aldın. Süpersport diyelim... Yazıyorum, bakalım aynısı mı?

    Parmak uçlarınla peg lere basmışsın. dirsekler kırık, iki büklümsün. İnceden boynun ağrımaya başlamış... Bacaklarının arasında karpuz gibi, kabak gibi, kallavi bir sac var. Önünde bir cam, camın içinde bir gösterge, göstergenin içinde kırmızı çubuklu bir devir göstergesi... Birde baktın trafik ışğında kırmızı yanıyor ya da sen gidene kadar yanacak. Debriyajı sıktın, vitesi bir kere küçülttün. Debriyajı sert saldın, motor "hınınınınınınınının" diyerek öne yığılma yaptı deli gibi bağıyor, debriyajı tekrar sıktın, dengeni sağladın, sağ ayağınla arka frene dokundun, debriyajı yeniden saldın. Bir şekilde, kırmızı ışığa gedin. İkinci vitestesin ve boşa alacaksın. Bastın ve birinci vitese geçtin. Allah kahretsin, Hafif yukarımıydı o neydi, yoksa bir kere daha mı aşağı basıyorduk neydi Allahım yardım et! Boşu buldun nihayet. Motosiklet 150 kiladan fazla. Parmak uçlarınla yere basıyorsun, "vınk vınk vınk ve arada ciiiyyyoovvvv" diye sesler geliyor. Yokuş demiştik. Korkudan motoru yatırmayayım diye, ayağını arka frene alamıyorsun. ön frende tutuyorsun. (Hele de fazla yokuş sa durmaz o motor öyle, şekli şemalı değişir ) Neyse, Yeşil yandı, 1. vitese aldın, kalkacaksın. gazı hafif çevirdin, motor bi anda bağırmaya başladı, o kırmızı çubğun karşısındaki sayı, 8-9... Debriyajı ve freni aynı oranlarında salman gerekiyor. Sağ elin hem fren, hem gaz işini yapıyor! Vatndaş sana baktıkça panikliyorsun, arkadan korna çalmaya başladı. SEni artislik yapıyor zannediyorlar. Gazı epey çevirerek, debriyajı ve freni saldın, bi şekilde istop etmeden kalktın. motor arkasını bi sağa, bi sola attı. Arka lastik yol arıyor, yanlıyorsun yani. Etraf sana bakıp, vay arkadaş diyor! Halbu ki, bilinçli de yapmadın. Bu esnasında panikleyip frene basarsan düşersin, gazı salarsan yine düşersin, vitesle oynarsan yine düşersin, motor yolu bulana kadar gittin, bir de baktın ki 2 saniye gibi bir zaman içinde, öndeki ekranda 90 km/h yazıyor... Tüm bunlar olurken aklından da geçmiyr değil, "ulan arkadaş bir düşsem, asfalta macun olurum yeminle. Hadi bana birşey olmadı, motoru yaptırmaya, iki plastik grenaja bir aynaya ver bakalım 2 bin tl para..."

    Demek ki doğru bir hareket değil ve birbiriyle hiç alakası yok

    İşte bu iki yazıyı harmanlarsak ortaya diğer motorlar çıkıyor. Yola yine hakimsin, ama uçmuyorsun. ayağın arka frende ama diğer ayağn yere tam basıyor. Gazı çevirdin, motor altından "ya allah bismillah" deyip zıplamıyor. Önünde koca bir depo yok. 2 saniye gibi bir zamanda 90 yapman imkansız. Hele ki birinci viteste. Lafı uzatıp sıkmak istemiyorum, iki parçanın da kolaylıkarı bir mtorda birleşiyor. Dolayısıyla basit bir vitesli motosikletten sonra, büyük bir vitesli mtosikelt sizi zorlamayacaktır. Tabiki tecrübe edindikçe.

    Daha büyük zorluları anlatmadım tabiki. Virajları şunları bunları... Yardımcı olduysam ne mutlu
    Hsynylmz3458, mertçelik ve drtayfun bunu beğendiler.

  14. #14
    AnungUnRama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2013
    Şehir
    Adana
    Alıntı APALA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son cümlemde ne kadar "birşeyler " demişim onu farkettim

    Şimdi şöyle anlatayım. Dediklerimi hayal et,

    Rahat bir koltukta oturuyorsun. Direk karşıya bakıyorsun, önünde küçük bir gösterge ve, iki tane minik elcik var. Elciklerin birinde gaz ve ön fren, diğerinde arka fren var. "Fıtı fıtı" yaparak gidiyorsun. Önünde hafif meğilli bir kırmızı ışık var. Etrafına rahatca bakıyorsun, panik yapacak birşey yok. Gazı ufaktan salmaya başladın, ışığa yanaşınca, arka freni sıktın. iki ayağında yere tam basıyor. motor fiti fiti diyor altında. Gazı hafif vererek, frenleri saldın, kalktın gittin...
    Artık iyice biliyorsun bu işi. Şimdi 250 cc veya daha büyük bir motosiklet aldın. Süpersport diyelim... Yazıyorum, bakalım aynısı mı?

    Parmak uçlarınla peg lere basmışsın. dirsekler kırık, iki büklümsün. İnceden boynun ağrımaya başlamış... Bacaklarının arasında karpuz gibi, kabak gibi, kallavi bir sac var. Önünde bir cam, camın içinde bir gösterge, göstergenin içinde kırmızı çubuklu bir devir göstergesi... Birde baktın trafik ışğında kırmızı yanıyor ya da sen gidene kadar yanacak. Debriyajı sıktın, vitesi bir kere küçülttün. Debriyajı sert saldın, motor "hınınınınınınınının" diyerek öne yığılma yaptı deli gibi bağıyor, debriyajı tekrar sıktın, dengeni sağladın, sağ ayağınla arka frene dokundun, debriyajı yeniden saldın. Bir şekilde, kırmızı ışığa gedin. İkinci vitestesin ve boşa alacaksın. Bastın ve birinci vitese geçtin. Allah kahretsin, Hafif yukarımıydı o neydi, yoksa bir kere daha mı aşağı basıyorduk neydi Allahım yardım et! Boşu buldun nihayet. Motosiklet 150 kiladan fazla. Parmak uçlarınla yere basıyorsun, "vınk vınk vınk ve arada ciiiyyyoovvvv" diye sesler geliyor. Yokuş demiştik. Korkudan motoru yatırmayayım diye, ayağını arka frene alamıyorsun. ön frende tutuyorsun. (Hele de fazla yokuş sa durmaz o motor öyle, şekli şemalı değişir ) Neyse, Yeşil yandı, 1. vitese aldın, kalkacaksın. gazı hafif çevirdin, motor bi anda bağırmaya başladı, o kırmızı çubğun karşısındaki sayı, 8-9... Debriyajı ve freni aynı oranlarında salman gerekiyor. Sağ elin hem fren, hem gaz işini yapıyor! Vatndaş sana baktıkça panikliyorsun, arkadan korna çalmaya başladı. SEni artislik yapıyor zannediyorlar. Gazı epey çevirerek, debriyajı ve freni saldın, bi şekilde istop etmeden kalktın. motor arkasını bi sağa, bi sola attı. Arka lastik yol arıyor, yanlıyorsun yani. Etraf sana bakıp, vay arkadaş diyor! Halbu ki, bilinçli de yapmadın. Bu esnasında panikleyip frene basarsan düşersin, gazı salarsan yine düşersin, vitesle oynarsan yine düşersin, motor yolu bulana kadar gittin, bir de baktın ki 2 saniye gibi bir zaman içinde, öndeki ekranda 90 km/h yazıyor... Tüm bunlar olurken aklından da geçmiyr değil, "ulan arkadaş bir düşsem, asfalta macun olurum yeminle. Hadi bana birşey olmadı, motoru yaptırmaya, iki plastik grenaja bir aynaya ver bakalım 2 bin tl para..."

    Demek ki doğru bir hareket değil ve birbiriyle hiç alakası yok

    İşte bu iki yazıyı harmanlarsak ortaya diğer motorlar çıkıyor. Yola yine hakimsin, ama uçmuyorsun. ayağın arka frende ama diğer ayağn yere tam basıyor. Gazı çevirdin, motor altından "ya allah bismillah" deyip zıplamıyor. Önünde koca bir depo yok. 2 saniye gibi bir zamanda 90 yapman imkansız. Hele ki birinci viteste. Lafı uzatıp sıkmak istemiyorum, iki parçanın da kolaylıkarı bir mtorda birleşiyor. Dolayısıyla basit bir vitesli motosikletten sonra, büyük bir vitesli mtosikelt sizi zorlamayacaktır. Tabiki tecrübe edindikçe.

    Daha büyük zorluları anlatmadım tabiki. Virajları şunları bunları... Yardımcı olduysam ne mutlu
    Sesli güldüm yemin ederim Yaşa!
    YBR yada TVS alayım. Keyfime bakayım.
    Yavaş yavaş sürer, biraz pratik yaptıktan sonra su akar yolunu bulur misali scooterla zaman kaybetmeyelim diyoruz ama çevresel faktörler gözümü korkutuyor
    Ama bir bakarsın scooterlada karşısınıza çıkabilirim
    Gerçi şöyle söyleyeyim geçen bir arkadaşımın 100cc Hondasını sürdüm korktum gazı açmaya bir de vitesli alayım diyorum o yüzden scooter cazipti ama iki gün sonra alışıp değiştirmeye çalışmaktansa vitesli alıp iki evreyi bir arada yaşamak daha mantıklı. Uzun vadede tabi.

  15. #15
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Alıntı AnungUnRama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sesli güldüm yemin ederim Yaşa!
    YBR yada TVS alayım. Keyfime bakayım.
    Aynen öyle, hem cümlede geçen 2000 tl para olayını yaşamazsın hocam en azından
    Güvenebileceğimiz tek gözler, kendi gözlerimizdir.

  16. #16
    waeder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2012
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    Aprilia Sportcity 250ie vardı satıldı :( (2009)
    Alıntı AnungUnRama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir noktaya değinmişsiniz çevresel faktörler derken. Adana'da yaşıyorum İstanbul ile trafiği tabiki de kıyaslanamaz ve zaten benim gideceğim yerler belli. Vitesli olarak biraz geç satılması önemli değil. TVS Apache'nin yeni yeşil olanı beni cezbediyor. Yalnız dediğiniz gibi çevresel faktörleri daha bilmez iken vites fren insan çıktı araba çıktı zorlanırım diye korkuyorum ama vitesli alırsam TVS için örnek veriyorum. Hem vitesi öğrenirim sonra tabi iyice tecrübelendikten sonrası için konuşuyorum gidip 250'lik ya da 600cc'lik bir chopper alsam zorlanmadan sürebileceğimi düşünüyorum.

    Yada yapacağım şey gidip bir PCX alacağım iyice pekişene kadar sürüp satıp vitesli bir TVS ardındanda chopper şeklinde devam edeceğim.
    Şimdilik en iyi yol bu gibi.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------



    Apache yeni kasasının görüntüsü güzel yeni başlayacağım için birazcık önemli. Hem boy kilo oranıyla benim için bir artı. Titreşim olayını hiç motor sürmediğim için ne demek bilmiyorum YBR de çok güzel fakat TVS ile kıyaslayınca kasa küçük. İkinci eli daha kuvvetli doğru, fakat TVS'yide biraz sabredersen yada biraz daha aşağı fiyat verirsen illaki o da satılır.



    Scooter benim için başlangıç. Trafik nedir, motor sürmek nedir diye. Daha sonra vitesli alacağım o kesin. Dylan Adana'da ve gerçekten çok temiz hatta arkadaşımın arkadaşı satan ikimizde 105 kiloyuz gel binelim dedi giderken bana mısın demiyor arkasında otururken çekiş gücünü hissediyorsun. Gazı açtığında tutunmak zorunda kalıyordum. PCX ile aynı duyguyu yaşatır mı tabi onuda denemek lazım. Birde gene başka bir abimde PCX var benim kilolarda motorun alt egzoz kısmı değiyormuş bir yerden geçerken sende kilolusun bence düşün dedi. Böle uzar gider bu motor konusu bitmez
    Dylan tehlikelidir abi Başlangıç içinde ideal her iş için ideal daha sonra vitesli eğitimini alıp kullanırsın hayırlısı olsun.
    2008 - 2011 Mondial 125Mt , 2012 - 2013 Honda Dylan, 2013 - ...... Aprilia Sportcity 250ie
    Motosiklet özgürlüğümün tek yolu.

  17. #17
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Valla hocam foruma baktığım zaman ben epey yazmışım karar senin hayırlısı.
    ama korkma yani, cbf tvs felan bunlar basit motosiklettir.

  18. #18
    AnungUnRama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2013
    Şehir
    Adana
    Alıntı APALA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla hocam foruma baktığım zaman ben epey yazmışım karar senin hayırlısı.
    ama korkma yani, cbf tvs felan bunlar basit motosiklettir.
    Aynen öyle. Ne adamlar görüyorum ne motosikletler sürüyorlar.
    Bende değerlendirmemi yapıp nihai kararımı kısa sürede vereceğim.
    Eline koluna sağlık çok teşekkür ediyorum mesajların için.

  19. #19
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Alıntı AnungUnRama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle. Ne adamlar görüyorum ne motosikletler sürüyorlar.
    Bende değerlendirmemi yapıp nihai kararımı kısa sürede vereceğim.
    Eline koluna sağlık çok teşekkür ediyorum mesajların için.
    rica ederim yine haber et, merakta koma bizi
    Güvenebileceğimiz tek gözler, kendi gözlerimizdir.

  20. #20
    AnungUnRama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2013
    Şehir
    Adana
    Alıntı APALA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rica ederim yine haber et, merakta koma bizi
    Aynen öyle yapacağımdan şüphen olmasın, saygılar.
    Şunu belirtmiştim üstte ama gördün mü bilmiyorum
    Birde bir bakarsın scooterlada karşısınıza çıkabilirim
    Gerçi şöyle söyleyeyim geçen bir arkadaşımın 100cc Hondasını sürdüm korktum gazı açmaya bir de vitesli alayım diyorum o yüzden scooter cazipti ama iki gün sonra alışıp değiştirmeye çalışmaktansa vitesli alıp iki evreyi bir arada yaşamak daha mantıklı. Uzun vadede tabi.
    Vitesli sevdama başlamalıyııııımmmm!!! :D


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)