Son cümlemde ne kadar "birşeyler " demişim onu farkettim
Şimdi şöyle anlatayım. Dediklerimi hayal et,
Rahat bir koltukta oturuyorsun. Direk karşıya bakıyorsun, önünde küçük bir gösterge ve, iki tane minik elcik var.
Elciklerin birinde gaz ve ön fren, diğerinde arka fren var. "Fıtı fıtı" yaparak gidiyorsun. Önünde hafif meğilli bir kırmızı ışık var.
Etrafına rahatca bakıyorsun, panik yapacak birşey yok. Gazı ufaktan salmaya başladın, ışığa yanaşınca, arka freni sıktın. iki ayağında yere tam basıyor. motor fiti fiti diyor altında.
Gazı hafif vererek, frenleri saldın, kalktın gittin...
Artık iyice biliyorsun bu işi. Şimdi 250 cc veya daha büyük bir motosiklet aldın. Süpersport diyelim... Yazıyorum, bakalım aynısı mı?
Parmak uçlarınla peg lere basmışsın. dirsekler kırık, iki büklümsün.
İnceden boynun ağrımaya başlamış...
Bacaklarının arasında karpuz gibi, kabak gibi, kallavi bir sac var. Önünde bir cam, camın içinde bir gösterge, göstergenin içinde kırmızı çubuklu bir devir göstergesi...
Birde baktın trafik ışğında kırmızı yanıyor ya da sen gidene kadar yanacak. Debriyajı sıktın, vitesi bir kere küçülttün.
Debriyajı sert saldın, motor "hınınınınınınınının" diyerek öne yığılma yaptı deli gibi bağıyor, debriyajı tekrar sıktın, dengeni sağladın, sağ ayağınla arka frene dokundun, debriyajı yeniden saldın.
Bir şekilde, kırmızı ışığa gedin. İkinci vitestesin ve boşa alacaksın. Bastın ve birinci vitese geçtin.
Allah kahretsin, Hafif yukarımıydı o neydi,
yoksa bir kere daha mı aşağı basıyorduk neydi Allahım yardım et!
Boşu buldun nihayet. Motosiklet 150 kiladan fazla. Parmak uçlarınla yere basıyorsun, "vınk vınk vınk ve arada ciiiyyyoovvvv" diye sesler geliyor. Yokuş demiştik.
Korkudan motoru yatırmayayım diye, ayağını arka frene alamıyorsun. ön frende tutuyorsun. (Hele de fazla yokuş sa durmaz o motor öyle, şekli şemalı değişir
) Neyse, Yeşil yandı, 1. vitese aldın, kalkacaksın. gazı hafif çevirdin, motor bi anda bağırmaya başladı,
o kırmızı çubğun karşısındaki sayı, 8-9...
Debriyajı ve freni aynı oranlarında salman gerekiyor. Sağ elin hem fren, hem gaz işini yapıyor!
Vatndaş sana baktıkça panikliyorsun, arkadan korna çalmaya başladı. SEni artislik yapıyor zannediyorlar.
Gazı epey çevirerek, debriyajı ve freni saldın, bi şekilde istop etmeden kalktın. motor arkasını bi sağa, bi sola attı. Arka lastik yol arıyor, yanlıyorsun yani.
Etraf sana bakıp, vay arkadaş diyor! Halbu ki, bilinçli de yapmadın.
Bu esnasında panikleyip frene basarsan düşersin, gazı salarsan yine düşersin, vitesle oynarsan yine düşersin, motor yolu bulana kadar gittin, bir de baktın ki 2 saniye gibi bir zaman içinde, öndeki ekranda 90 km/h yazıyor...
Tüm bunlar olurken aklından da geçmiyr değil, "ulan arkadaş bir düşsem, asfalta macun olurum yeminle. Hadi bana birşey olmadı, motoru yaptırmaya, iki plastik grenaja bir aynaya ver bakalım 2 bin tl para..."
Demek ki doğru bir hareket değil ve birbiriyle hiç alakası yok
İşte bu iki yazıyı harmanlarsak ortaya diğer motorlar çıkıyor. Yola yine hakimsin, ama uçmuyorsun.
ayağın arka frende ama diğer ayağn yere tam basıyor. Gazı çevirdin, motor altından "ya allah bismillah" deyip zıplamıyor.
Önünde koca bir depo yok. 2 saniye gibi bir zamanda 90 yapman imkansız. Hele ki birinci viteste.
Lafı uzatıp sıkmak istemiyorum, iki parçanın da kolaylıkarı bir mtorda birleşiyor.
Dolayısıyla basit bir vitesli motosikletten sonra, büyük bir vitesli mtosikelt sizi zorlamayacaktır. Tabiki tecrübe edindikçe.
Daha büyük zorluları anlatmadım tabiki. Virajları şunları bunları... Yardımcı olduysam ne mutlu