Motosiklet Sürerken Omuz Ağrısı
-
Eskiden scooter sürerken belim ağırırdı. Şimdi Touring'e geçtim. Bunu sürerken ise omuzlarım çok ağrıyor. Bunun sebebi nedir acaba? Oturuş pozisyonu önemli bir faktörmüdür. Üzerinde nasıl oturulmalı. Kollar kasılmalı mı gevşek mi bırakılmalımı? Cevaplarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
Reklamlar
-
drifte bindğimde bende oluyor o :D
yakın bir arkadaşımda var oda aynı şeyleri diyor..
ara sıra dik durulmaya çalış..
öne tam kuwwetini kollarına verme ..
yada gidip chopper al =)
-
sayın crazy_metin
hangi 2 tekerlekli taşıtı sürerseniz sürün , seyahatiniz esnasında kollarınız bir tüy kadar hafif olmalıdır.
bknz. uzman tv sayın rahmi barutçu videoları ;)
selamlar
Imza mi?? Nereye Atayım
-
Gidonu çok sıkmayın, kollarınızı rahat bırakın, omuzlar düşük ve rahat sürün. Gidonu sıktıkça yol bozukluğu ve motor titreşimini daha çok kollara ve omuza iletirsiniz.
-
Olayı ben dizlerimle depoyu sıkarak, öne doğru giden ağırlığımın tüm yükünü kollarımdan alarak çözdüm.
-
hakanerdogan adlı üyeden alıntı
Olayı ben dizlerimle depoyu sıkarak, öne doğru giden ağırlığımın tüm yükünü kollarımdan alarak çözdüm.
Doğru bir tesbit.Katılıyorum.Motora ancak böyle hakim olunur;dizler depoyu sıkar,kollar serbest ve yola paralel.
-
Bnmde cok canimi sikan bir konu bu omuz agrisi onerileri denicem bende.
-
crayz_metin adlı üyeden alıntı
Eskiden scooter sürerken belim ağırırdı. Şimdi Touring'e geçtim. Bunu sürerken ise omuzlarım çok ağrıyor. Bunun sebebi nedir acaba? Oturuş pozisyonu önemli bir faktörmüdür. Üzerinde nasıl oturulmalı. Kollar kasılmalı mı gevşek mi bırakılmalımı? Cevaplarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
Eğitimlerde duyduğum, kitaplarda okuduğum ortak bir şey var. O da, eğer bilekleriniz ve/veya omzunuz, kollarınız ağrıyorsa motosiklet üzerinde doğru duruşu göstermiyorsunuz derler. Yarış tipindekinden, endurosuna bütün motosikletlerde bu böyledir.
Doğru duruş için kollarınız bir tüy kadar hafif, dirsekten içe doğru kırık ve rahat olmalı, gidona hiç bir kuvvet uygulamamalıdır. Sürüş esnasında yaklaşık 15 km üzeri hızlarda, yani motosiklet artık dengesini bulmuş vaziyetteyken gidona kesinlikle hiç bir kuvvet uygulamamanız gerekir. Zira motosiklet kontra tekniği haricinde gidondan iterek - çevirerek kullanılan bir alet değildir. Siz bakışlarınız ve vücudunuzla uygun konumlanırsınız, o kendiliğinden açısını bularak yatıp dönüşünü gerçekleştirir. Gidon motorun yatışına göre kendi kendini hareket ettirmeli, hiç bir dirençle karşılaşmamalıdır. Eğer onu dik açıyla dirsekleri kırmadan, bir de üstelik sertçe tutarsanız hareketini kısıtlamış olursunuz. Kolların hafif ve rahat olması için bir başka etkende omuzlardır. Omzunuz da düşük omuz vaziyetinde olmalıdır.
Bu noktada kollarınıza yük binmemesi için depoyu dizlerinizle sıkmanız gerekir. Böylece frenleme yaparken, ivmeli hızlanırken, yana yatarken vücudunuz motosikletinizle aynı eksende kalır. İleri - geri, sağa - sola hareket etmez. Bel bölgesinde kaslarınızla da üst bölgenin ileri geri hareket etmesine mani olursunuz. Artık kollarınızda ne vücudunuzun ağırlığı, ne de motosikletin hareketiyle gelen salınmaların kuvveti kalmış olur. Gidon istediği kadar dönebilir hale gelmiştir. Ancak dizlerinizi gereğinden fazla sıkarsanız da bacaklarınızdaki iç kasları lüzumsuz yere yormuş olursunuz.
Bu duruşu sağladım hala kollarım ağrıyor diyorsanız geriye omur, boyun fıtığı gibi sağlık kökenli ihtimaller kalıyor. Gündelik yaşamda da bu şekilde ağrılar hissediyorsanız, motosiklet üzerindeyken etkilerini hissetmeniz muhtemeldir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------
Uygun resim bulamadığımdan bunu ekledim. El emeği, göz nuru
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)