Her şey anahtarımı kaybetmemle başladı yardım lütfen.
-
26 Temmuz 2012, 17:19
#21
MeHMeTK. adlı üyeden alıntı
Görkem Bey, sanıyorum bir yanlışınız var. Anlayışınıza sığınarak düzeltmeye çalışayım.
Aküler araçlara bağlanırken önce (+) sonra (-) kutuplar bağlanır.
Sökerken ya da elektrik ile ilgili bir tamirat sırasında Aküyü araçtan ayırmak için önce (-) sonra da (+) kutuplar sökülür ki, (-)'yi ayırdıktan sonra akünün o kutup başı (-)'si aracın herhangi bir aksamına temas etse dahi sorun çıkmaz.
(+)'yı sökmüş olsaydık, boşta kalan kutup (+), aracın herhangi bir aksamına temas halinde bir kısa devreye sebep olacaktı.
Hocam şöyle açıklayayım. + ucu söktüğümüzde tesisata gelen akımı direk kesmiş oluyoruz. Ve o sökülen + uc nereye temas ederse etsin hiç bir sorun çıkarmaz. Çünkü Elektrik akımı - den değil + dan gelır. Tabi bu arada + ucu akünün + sına değmemesi için bant vs yapışıtırırsak daha emnıyetlı olur. Ha eğer motorda kondansatör vs gibi birşey olsaydı ozaman kutup bası temas ettiğinde küçük bir cayırtı kopabılırdı. Bu yöntem sadece araçlarda değil hemen hemen heryerde yapılır. Misal bina tesısatında bile faz ı sökeriz nötr ü elle bile baglayıp çözebilirz.
Saygılar.
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
Reklamlar
-
26 Temmuz 2012, 17:30
#22
benzeri başıma gelmişti ve sigorta atmıştı. hatta atmamış bildiğin yanmış erimişti. sigortaya bak derim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)