Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

95 oktan 97 oktan benzin

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    Pek benzinden anlamadığım için soruyorum. 95 oktan ve 97 oktan arasındaki fark nedir ? Neden genellikle motosikletlere 95 oktan benzin koyarlar ? Hep 95 oktan alırdım ben normalde ama geçen gün bi 97 alıyım dedim ne olcak daha iyi dediler. Ben pek bi fark hisetmedim acıkcası Evet 95 ve 97 arasındaki fark nedier tam olarak ? Bilgi verirseniz sevinirim.
    anaconda84 bunu beğendi.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Forumda bununla alakalı geniş bir konu var diye hatırlıyorum ama kısaca 97 oktan benzin 95 oktana göre biraz daha zor tutuşan benzindir. Kullanılma sebebi de yüksek sıkıştırmalı araçlarda benzinin sıkışarak ateşleme zamanından önce patlamasını engellemektir. Sıradan bir motosiklet/otomobil için 97 oktan benzinin bir anlamı yok yani.

  3. #3
    serseric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    97 biraz daha kurşunlu ve biraz daha performanslı ama öyle 10 km hız artıraacak bişey değiil motorda çok az bi stabil çalışma ve iyi bir hızlanma hissettirir ama 97 oktan motoru seyreltirmiş diyollağğ
    Akıl Adama Sermaye...

    Remember remember the fifth of november



  4. #4
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda bununla alakalı geniş bir konu var diye hatırlıyorum ama kısaca 97 oktan benzin 95 oktana göre biraz daha zor tutuşan benzindir. Kullanılma sebebi de yüksek sıkıştırmalı araçlarda benzinin sıkışarak ateşleme zamanından önce patlamasını engellemektir. Sıradan bir motosiklet/otomobil için 97 oktan benzinin bir anlamı yok yani.
    Araştırdım fakat bulamadım.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  5. #5
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    slayerinda dediği gibi yüksek sıkıştırma oranlı motosikletlerde bir faydası olabilir fakat ybrde cbf de bunun gibi dusuk ccli motorlarda yuksek fiyatlı yakıttan öteye gitmez.

  6. #6
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    97 oktan benzin bizim motorlarda düzensiz çalışmaya ve daha fazla ısıya sebep olur diye okumuştum bir yerlerde. Yani motosiklet için pek sağlıklı değil. Her zaman 95 oktan kullanmaya çalışın
    Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .

  7. #7
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    O zaman 95 oktan'a devam.
    cesur509 ve EverHarD* bunu beğendiler.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  8. #8
    metin6gs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2012
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 100 loyal rks titanic 150 cbr125r
    ben elimden geldiginde scooterime (100 cc çinli) 97 oktan almaya özen gösteriyordum çekişten farkettiginin kanagtındayım 97 95 e göre biraz daha çekiş artışı vamrış gibi gelior bana belki piskolojiktir ama :D öle hissediorum cidden 97 zararlı olabiliri 100 cc bi makinacık için :D

  9. #9
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Endüstri psikolojisi dersinde aslında benzindeki oktan ayrımının psikolojik olduğunu, petrol şirketlerine bu ikisini ayırmanın fazla bir maliyet getirmediğini; ama 97 oktanı daha fazla fiyata satmanın karlarını arttırdığını; ama performansa gelince hiçbir motorda hiçbir fark yaratmadığını öğretmişlerdi. Yüksek performanslı son teknoloji arabalarda bile yüksek oktan benzin teoride fark yaratabilse bile görünürde bir fark yaratmıyor. Kapitalizmin oyunu bunlar.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  10. #10
    barisim1985 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2013
    Şehir
    aydın
    Motosikleti
    yamaha nouvo
    Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.

    Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.

    Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.

    Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.

    Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.

    Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.

  11. #11
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Beyler peki katkili benzinler hakkinda ne dusunuyorsunuz? Shell in cikardigi yeni nitro yakitinin olumlu veya olumsuz bir etkisi var mi? Fiyati ayni olacak diyorlardi..

  12. #12
    Oguz7734 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2013
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Yamaha 2014 xmax 250 :)
    Benim Depom 17 litre alıyor ben 1 ay sürekli 95 kullanıyorum 1 ay sonunda 10 litre 95 7 litrede 97 alıyorum harmanlıyorum her ay yapıyorum farkını hisseder gibiyim 97 daha kuru benzin türü sürekli kullanılırsa motara zararı olabilir diye düşünüyorum ama harmanlayınca motorun gidişatını dahada iyi yapıyor kanatindeyim.

  13. #13
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Farkı fiyatı. Performans farkını kanıtlayabilen birşeye rastlayan oldumu.
    Hepsi sadece iddia varsayım , görüş , düşünce , his.
    Bunu belgeleyebilen birşey gören varsa paylaşırsa süper olur.

  14. #14
    manners - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    Hongkong/Guangzhou
    bmw 520 dizel arabam var shell disinda ne yakit alirsam alayim araba seriligini kaybediyor. gecen sene kardesimi adapazarindan ispartaya goturdum askerlik icin, benzini birader PO dan almis ve o yol bana eziyet olmustu, sonra shelle doldurdum bir sonraki depoda arac normale dondu tekrar. bahsettigim fark 210 yaparken 200 e dustum gibi degil. resmen sollamaya korkuyorsun, araba hizlanamiyor. ha bunun nedenini teknik olarak aciklayacak bir bilgi birikimim yok ancak uzun yolda yasadigim problemi soyledim. kullandigim shell vpower ve nasil yapiyorlarsa bu adamlar isi biliyorlar. yetkili servisimde shell i oneriyor.

  15. #15
    Alikenan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Aprilia RSV4 Factory, SR-GT 200
    oncelikli olarak motorun sikistirma orani onemlidir, ama yeni model motorlarin cogunun zaten sikistirma orani 97 oktanla gayet rahat calisacak sekildedir.
    Kullanma kilavuzunda 'Minimum 95 oktan kullanin' yazan araclarda kimisinin dedigi gibi 97 oktan kullanildiginda performans kaybi kesinlikle olmaz, zaten minimumdan kasit aracin zarar gormemesi icin gerekli en dusuk deger anlamindadir,
    yani 97 kullanmanin bir sakincasi kesinlikle yoktur hatta uzun vade de daha sagliklidir. Cunku baska bir arkadasinda degindigi gibi vuruntu daha az olur, vuruntunun daha az olmasi demek motorun daha saglikli calismasi demektir, buda daha uzun omurlu bir motor demektir. Motorun omrune katkida bulundugu baska bir durumda; benzin hava karisimi sirasinda 97 oktanin parlama seviyesi 95e gore daha yuksek oldugu icin karisimin daha saglikli yanar, motor icinde zamanla olusabilecek artik ve kurumlarida buyuk olcude azaltir.
    eski model bir motorunuz, ya da mobilet veya cin mali bir motorunuz varsa 95 kullanin. bunlar disinda hic bir motorda herhangi bir eksisini gormezsiniz 97 oktanin.
    performans olarakta yine yuksek sikistirma orani olan motorlarda cok az bi fark belki hissedilebilir, ama hemen 1 kullanimda degil duzenli ve uzun kullanimda bu fark belli olur. Nitekim ruzgar ve hava sartlari gibi etkenler yuzunden bu ufacik farki hissetmek mumkunde olmayabilir.
    Bu arada netten bu konuyla ilgili arastirma yapip cesitli yazilar bulan cogu kisi, Amerika'da ki oktan hesabi ile Avrupa'da ki oktan hesabinin farkli oldugunu bilmediginden okudugunu yanlis yorumlayip ayni sekilde yanlis bilgilendirme de bulunabilir.
    belderia 250 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)