Motorumla ilk ıslak zemin deneyimim
-
Ankaranın şuanki sağanak yağışında motorumla ilk ıslak zemin deneyimimi yaşadım
Saat 22:40 , evde oturmuş acaba biraz turlasammı diye düşünürken kendimi motorun yanında buldum
Ufukta bulutlar belirmiş olmasına ragmen hava açıktı, yağmurda sürme düşüncesi aklımın ucunda yoktu
Ama yinede tam takım giyinmiş şekilde motorun üzerindeydim
Yakın çevrede biraz turladıktan sonra 23:10da uzaklarda şimşekler sıklaştı
Mevlana bulvarına çıkmış bilkente ilerlerken Gazi hastanesine yaklaştıgım anda yagmur başladı
Lastiklerin kuru zemindeki davranışını biliyodum ama ıslak zemin hakkında fikrim yoktu
Hemen kavşaktan geri döndüm yağmur yere yeni düştügünden dikkatim olabilecek en yüksek düzeyde evimin yolunu tuttum
Ev akköprüde, bikaç dakika içerisinde mahalledeydim
Yağmur hızladı ama bikaç saat dolaşmayı düşünürken bir saat geçmeden başladıgım yerdeydim,üstüm sağlam görüşüm açık yollar güzeldi
Eve girmeyip lastik tepkilerini biraz daha gözlemlemek üzere beni bekleyen yağmur damlalarına dogru gazı açtım
Aradan 10dakika geçmedi ki hafif hızlı olan yağmur yerini sağanak yağışa bıraktı görüşüm fena şekilde düştü
Bir an durup durumumu gözden geçirdim,lastikler bekledigimden çok iyiydi , Rossi taktigiyle vizörü hafif aralayarak görüşü de tekrar sağladım ve keyifli dakikalar başladı
Yağmurda motor sürmeyi bile düşünmezken bu eylem bir anda yağmurda yapmayı ençok sevdiklerim listesine yukarı sıralardan girişini yapmıştı
Boş sayılacak yolda sağanak yağışta keyfimi alana kadar dikkatide elden bırakmadan sürdüm, motor yüzmeye başlamadan eve dönüp motoru garajda güzelce kurulayıp dinlenmeye bıraktım
Deri montumdan botlardan eldivenlerden yağmur geçmediginden kuruydum, biraz bacaklarım ıslanmıştı aldıgım keyfin yanında okadar nemi hissetmedim bile
Yinede söylemeden geçmemek gerek , yağmurda sürüşte bir an dikkati bırakmamak gerek
Çok dikkatliydim, korumalıydım, ıslanmıyordum, motorun huyunu tarttım, ufakta olsa bir tehlike hissedersem keyfin kötü bir anıya dönüşmemesi için gerekeni yapmaya hazırdım ve tekrar çok dikkatliydim
Motoru üzmemek için yağmurda pek çıkmayı düşünmüyorum ama sırf yağmurda kullanım için ayrı bir motor alınır
Uzun oldu okudugunuz için teşekkürler
Reklamlar
-
Bu nylon lastikler sağnak yağmurda sorun çıkarmıyo ama yağmur hafiften çiselediyse yerler sadece nemlendiyse motoru yatırınca deli gibi kayıyo.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bu nylon lastikler sağnak yağmurda sorun çıkarmıyo ama yağmur hafiften çiselediyse yerler sadece nemlendiyse motoru yatırınca deli gibi kayıyo.
En kral lastik olsun yinede kayar o ıslanmakla ıslanmamak arasındaki asfaltta.
-
inzell adlı üyeden alıntı
En kral lastik olsun yinede kayar o ıslanmakla ıslanmamak arasındaki asfaltta.
O asfaltta düz giderken veya kalkışta ani gaz açmak eğlenceli oluyor Frenaj - viraj alma durumlarını saymazsak tabi
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
araba bile kayar o zeminde
MT-İSTANBUL Dikkatli sür, insanın yedek parçası yoktur....ÖNCE GÜVENLİK
-
yağmurda sürmek doğa koşullarına karşı tüm algılarımızla mücadele etmek gibi geliyor bana bir nevi doğada olmak onun gücüne karşı durmak değişik bir zevk veriyor. Motosikletin başka bir güzelliği de bu bence. Sürüşle ilgili de yağmurda sürücekseniz normalde gittiğin vitesten bir düşük vitesle gitmek gerekiyor diye okumuştum bir yerde.
-
bizim mc lerin lastiklerini ilk yokuş aşağı ıslak zeminde test etme imkanı buldum. fren ile duramayacağımı anlayınca acil durum stop düğmesi ile stop ettirip vites 2 veya 3 de motor komprasörü ile durmaya çalıştım. rahat 5 metre aşağı kaydım allahtan önüm boştu. düşmedim de. motor vurdura vurdura durdum.küçük bir hızda bile deterjanlı halı yıkama suyunun kaydırıcılığına diyecek yoktu. bir defasındada başakşehir de çamur akan bir yoldan inerken sanki motor durmayacak gibi geldi. lastikler virajlarda dans ediyordu. psikolojik midir bilmiyorum michellin ile değiştirdikten beri lastikleri, hiç sıkıntı yok. hatta bir iki defa ani durmam gerekti tam baskı ile ön fren sıktım düşmedim motordan. tekerler kaymadı. direksiyon sağa ya da sola kitlenmedi. cbf deki irc ler ile 150 zc deki irc ler ile bir iki defa yere kapaklanmıştım. ya kullanmayı öğrendim artık ya da yeni lastiklerim gerçekten güzel.
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
-
-
Yağmurun yeni başladıgı anda yerdeki tek tük yağmur damlaları asfaltı resmen buz pistine çeviriyor ,düz giderken durum iyi ama frenlerde ve virajlarda çok dikkat etmek gerek
Özellikle köprü üstlerine çıkarken altımızdaki araba ve lastikleri iyi bile olsa o viraj hala tehlikeli
Sola dönüşte bikez güzel kaydım, tam dönüşte göllenme vardı arka teker sanki ikinci bir çukura denk geldi asfalta degmiyo gibi bir an yalpaladı
Freni kitlemedigim sürece arka teker yağmurda kaymadı , freni ezerek kullanmadan ani fren durumunu bikaç kez denedim, trafikte ani frende durum kötü olabilir o çok açık
Garajın girişi yokuş , hafif çamur olmuştu motoru dik tutup freni kitlemeden rahat indim
Yağmur yağmaya başlamış olsa motoru asla çıkarmazdım, yağmur başlamadan çıkmış olmam iyi oldu
---------- Post added at 12:14 ---------- Previous post was at 12:03 ----------
erro adlı üyeden alıntı
şimdi dostum mevlana bulvarından bilkente ilerlemenin olanağı yok...bilkent inönü bulvarında
hadi bilkente ilerledin gazi hastanesinden de uzaklaşırsın
çünkü gazi hastanesi mevlana bulvarında
Cümle bilkent sanki mevlana bulvarındaymış gibi algılanmaya biraz açık olmuş
Ama söylemek istedigim "mevlana bulvarına çıktım, hedefte bilkente gitmek var ama daha mevlana bulvarında gazi hastanesi yakınındayken yağmur başladı"
Yoksa bulvardan eskişehir yoluna dönüp hacettepeyi bir yoklayıp bilkente geçmeyi düşünüyodum
-
Yağmurda ayrı bir keyfi vardır motosiklet kullanmanın. Cbr ile çok ıslanırdım. Öyle bir yağışa yakalanmıştım ki nerdeyse su birikintisi tekerleğin çeyreğine ulaşmıştı.
2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
-
Ben de bu pazar değil önceki pazar istanbulda deli gibi yağmur yağarken alibeyköy'de kanalizasyon kanalına dönüşmüş araç yolunda sol taraftan şelale gibi gelen lağım birikintisine yaklaşık 30km hızla daldım. Altımda varsa yıkamak zorunda kaldım, ayakkabımı çamaşır suyunda beklettim, motosiklet de yosun tutmaya başlayınca gittim yıkamacıda yıkattım da kurtuldum pislikten
-
Yağmurda kullanmak gerçekten ayrı bi zevk ya..
Geçen kursa gitmek için evden çıktım hafif çiseliyordu "he iyi pıy pıy gider zevk alırım" diye düşündüm.. Ana yola çıktım ışıklarda durdum.
Kırmızı yanıyordu, yağmur birden bastırdı.. Ama nasıl bastırmak. Önümü göremiyorum. Kasktan damlayan sular malum bölgede birikiyor adeta göl, bacaklarım şırk su oldu bari daha fazla ıslanmasın diyip ayağa kalktım öyle bekledim ışığın yanmasını. Işık yandığında alağıdaki video gibi kalktım hafif patinajla, riskli olmasına rağmen çabuk bitsin diyerek 80-90 km/h ile gittim..
Bi an kafamda kask olmadığını düşündüm.. İrkildim. 1.5 saatlik bi işim olduğu ve bu kadar yağacağını tahmin etmediğim için dizlikleri de takmamıştım.
Kısaca şırk ıslanıp gittim derse kurumadan eve geldim.. O kadar yani. Ama eğlendim mi ? Zevkli mi ? Sonuna Kadar!
Bi de yağmurda ne zaman kullansan kendimi böyle hissederim.. Ama yanına bile yaklaşamam..
x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
-arcadiril.blogspot.com-
-
Bu videodaki goruntu hangi filme ait?
-
Yağmur sorun değil ama nehir gibi akan , özellikle yokuş aşağı inerken biraz tedirgin olurum. yururken bile akan su İnsanın ayagını kaydırıyor.
birde su birikintilerine dikkat edilmeli. Bazıları göründüğünden daha derin olabiliyor.
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
-
Bu aralar güneşli havada bindiğimi hatirlamiyom, hep yağmurda, sürmek hoşuma gidiyo artık
-
Yağmurlu havada motosiklet sürmenin zevki apayrıdır.Hele korumalarınız tam ise tadından yenmez bence.Ben genelde vitesi yükseltir, sabit hızla giderek yağmurun kaska çarpışını dinlerim.
ANGARAJ
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)