Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Otobüs rüzgarına girmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200
    arkadaşlar dün 100 km lik bir yol(otoban) gittik.hafif yukarı eğim vardı ve benim motor(cbr125) son gaz anca 100 le gidebiliyordu.şu otobüs rüzgarına girme olayını deneyeyim dedim,otobüsün arkasına girdim dışardan gelen bütün sesler kesildi sadece motorun sesini duyabiliyorum,sanki kapalı bir kutuda gidiyormuşum gibi otobüs 100-130 arası seyrediyor.ben gazı kıstıkça kısıyorum yarım gazla 130km/sa hızla gidiyorum.ama otobüse çok yakın gittiğim için tehlikeyi anladım,gerçekten çok dikkatli olmak gerekiyor.çok hoşuma gittiyse de tamamen gereksiz risk.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul-GAZİANTEP
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R-125
    İlk kez böyle bir şey duydum. Düşününcede mantıklı geliyor rüzgarsız sürüş. Kulağa hoş geliyor ama otobüs aniden fren yaparsa...

  3. #3
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    cok zevklı ama bı okadar tehlıkelı 145 gormustum ama yokus asaa otobus arkasıydı arkasından cekılınce 130 dan yukarı cıkamamıstım duzlukte
    www.erkakurye.com

  4. #4

    Üyelik
    20 Aralık 2011
    nascar arabalarının yaptığı teknik. buradan rüzgar direncinin nekadar kuvvetli olduğunu bir daha anlıyoruz.

  5. #5

    Üyelik
    08 Mayıs 2012
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 2012 esd :)
    tehlikeli ve adrenalinli
    Yakışıklı

  6. #6
    wers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    joyride 200i
    ben şehir içinde bile önümde otobüs kamyonet minibüs var ise çok rahatsız oluyorum.. Yolu gözümle tararken büyük araçlar yüzünden 1 araç sonrasını göremiyorum. Buda beni çok sıkıyor. Bence tehlikeli
    Hedef_Turan bunu beğendi.
    Üzerine benzin dökerek intihar etmeye kalkışan genci uzun süre ikna etmeye çalışan polis, sonunda bir bidon benzini kurtarmayı başardı...

  7. #7
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200
    kesinlikle çok tehlikli bir ara gaza geldim otobüs 100 e düştü bende nerdeyse gazı tamamen kısmış durumdayım yeter dedim sollayayım otobüsü soluna bir geçtim motor gitmiyor son gaz gidiyorum anca otobüsle yanyana 3-4 km gittim geçemedim.sonra geri takıldım arkasına benzin yakmadan geldim :D yine de en ufak bir dalgınlıkta kaza yapmamak içten bile değil.
    kemboo bunu beğendi.

  8. #8
    kemboo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova-Muğla/Dalaman
    Motosikleti
    ybr>wolf>mt-07>xmax>inazuma>tenere660
    arkadaşım o olayı trafikte denememeni tavsiye ederim sonunun kötü olmasını istemeyiz bu dediğin olay genelde le mans turnuvalarında ve nascar yarışlarında çok kullanılıyor. Öndeki arabayla aynı motor gücüne sahip olduğu için arkadasına iyice yanaşıp rüzgardan kurtularak onu geçiyor. Cidden çok etkili. Mesela uzun mesafeli bisiklet sürüşlerinde dikkat edersen prizma şeklinde giderler ve ortalarına birini alırlar. Böylece o kişi rüzgardan etkilenmeden yarış sonuna kadar gidip bütün gücünü yarışın sonundaki depara verebiliyor vs. Gerçekten çok etkili ama dikkat etmeni öneririm
    Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler

  9. #9

    Üyelik
    02 Mayıs 2012
    Şehir
    İ.s.T
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd
    motor sıcaklığı vuruyo otobüsün en sevmediğim olayda yağmurda öndeki arabaların tüm pis sularının üstüme gelmesi bide camur olursa kuruduktan sonra felaket en çok eski kasa şahinleri seviyorum onlarda uzatma tozluklar oluyor yeni kasa arabalar arkalarında şelaleyle geziyolar burası istanbul gemisini kurtaran kaptan
    ¤°´¯`°¤ [COLOR="#ff3300"][B] [B] Bulunduğun Kıyıdan Ayrılmazsan Okyanusun Ötesindeki Adalara Asla Ulaşamazsın [/B] [/B][/COLOR] ¤°´¯`°¤

  10. #10
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Aman heeee, bir daha yapmamanı öneririm. Gerçekten çok riskli. Kendini düşünmüyorsan motorunu düşün Rüzgar gelmediği için hararet fırlar, motora zarar vermeye gerek yok. Biliyorsunuz ki otobüsler ani yavaşlamak ve durmak istediklerinde hem motor freni hem de fren pedalını kullanıyorlar. Gerçekten çok ciddi fren potansiyelleri var. Sinek gibi arkasına yapışırız Allah korusun. Otobüsün ortaladığı bir kasa olur katı bir cisim olur, eğer üstünden geçersek hiç istenmeyen sonuçlar oluşabilir. Tek avantajı aracımız %90 daha az yakıyor otobüsün dibinde giderken. Ama 10 kat yaksın can güvenliğim sağlansın görüşündeyim. Kazasız belasız yolculuklar.

    Slmlr
    Reşit..
    anaconda84 bunu beğendi.

  11. #11
    delileoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    birde tam arkasından çıkıp sollamaya kalkarken şoför ile gözgöze gel o zaman rüzgarı gör..bak bakalım nasıl tokatlıyor seni

  12. #12

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    birde çarpaz rüzgara girme ihtimalin var. iyiki başına gelmemiş
    şöyle anlatayım ; otobüs giderken rüzgarı yarıyor. üst tarafı es geçiyorum daha basit anlaşılması açısından bilimsel açıklaması çok daha karmaşık ;

    otobüsün yardığı rüzgar ortadan ikiye ayrıldı, otobüs seir halindeyken yardığı rüzgar otobüsün arkasında bir noktada tekrar birleşir. ( aslında birden fazla noktada ). birleştiği noktada küçük hava akımları oluşur. birnevi girdap gibi, ama çok daha küçüğü.

    yine de ne akdar küçültürsek küçültelim çok tehlikeli. ben kangonun arkasına yapıştımdı bir ara, kanga biraz gaz açında benim motor yetersiz kaldı ve orda yaşadım çarpraz rüzgarı, motoru resmen sağdan soldan sürekli çekmeye çalıştılar gibi oluyor. yine benim hızımda kangoonun hızıda azdı, 100ün üstünde çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir. biraz daha fazla hızlarda motorları rahatlıkla refüş yada barierlere sürükleyebildiğini duydum, zaten yanımızdan kamyon geçse araba bile savruluyor arkadaşlar bahsettiğim rüzgardan.

    bu üzden uzun yolda takip mesafesini korumak her zaman için aantajlı, geçebiliyorsak geçeriz ama yoksa yaklaşıp öyle seyretmek çok riskli. takip mesafesi sadece aracın o andaki hızında fren kabiliyetine bakılmaz, aracın arka tekerinden fırlatabileceği çakıl taşından, tuttuğu rüzgara, öndeki araç büyükse sizin yolu görüş açınıza kadar herşeyi hesaplıyorlar mühendisler. bu yüzden uymamazlık cana kast oluyor, uymakta fayda var.

    mustafa arkadaşım aman diyeyim yapma öyle, sadece öndeki aracın freni değil, ortaladığı engeller, hızlanacak olursa oluşturabileceği hava akımı gibi bir sürü etkenler kazaya sebebiyet verebilir
    anaconda84 bunu beğendi.

  13. #13
    savatage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    MONDiAL 125 MH DRIFT
    iki gün sonra ben de 100 kmlik yola çıkacam ve bunu deniycem

  14. #14
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Deneyin cok zevkli hele soguk havalarda terliyor insan ama dikkat edin
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  15. #15
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    kışın da sıcacık olur....otobüs tır arkaları...

  16. #16
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    otobüsler öyle ani fren yapmazlarda kamyon ve tırların arkalarında gitmemeni öneririm bazen otobüslere yetişmek zor oluyo tır ve kamyon arkASI gitmek gerekiyor bundada mümkün oldugu kadar yabancı pilakalı tırların arkasına takılın bizim şöförlerden 10 kat güzel şöförlükleri var sinyalsiz şerit değiştirmezler en basit.. otoyolu çok kullandım çok aracın arkasına takıldım en güvenli olani kendimce otobüsler direk ani fren yapmiyolar 5. viteste çeyrek gaz vermeden bile motorun çok rahat 100 ve üzeri gidiyor
    Ayriica motorun hava alamaz diyen arkadaşi kınıyorum otobüsün altından oluklamaca hava geliyo çok deli bir sirkilasyon var orda makina hava aliyor için rahat olsun... gözünü stoplardan ayırma Aslında iyi bişey değil ben mesela mecbur kalmadıkça yapmıyorum sizde yapmayın..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  17. #17
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200
    arkadaşlar ygk olayı çok güzel açıklamış zaten riskleri göz önüne alarak denedim.(tamamen meraktan) gerçekten etkileyici bir fizik olayı ama daha öncede belirttim gerçekten yapılmaması gereken bir olay,kazaya davetiye çıkarmak gibi bir şey.kimseyi özendirmek için anlatmadım,benim gibi merak edenlere nasıl olduğunu anlatmaya çalıştım ama merak etmeyenlerinde ilgisini çektim,kısaca yanlış yaptım.

    son olarak şunu söyleyeyim o akıma kapıldığınızda motoru zaptetmek çok güç, eğer altınızda hafif veya güvenemediğiniz bir motor varsa akıma giremeden refüje dalarsınız.

  18. #18
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı savatage adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki gün sonra ben de 100 kmlik yola çıkacam ve bunu deniycem
    ilk uzun yolunsa bana kalırsa acele etme denemek için 100 km bişey değil her türlü gidersin riske girme..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  19. #19

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    ben bu dedıgını sehırıcı araba arkalarında da yapıyorum otobus kadr etkılı olmasada hem daha az rısklı arabanın onunu goruyorsn hemde motor daha az yakıyor

  20. #20
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı mstfkrfk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ygk olayı çok güzel açıklamış zaten riskleri göz önüne alarak denedim.(tamamen meraktan) gerçekten etkileyici bir fizik olayı ama daha öncede belirttim gerçekten yapılmaması gereken bir olay,kazaya davetiye çıkarmak gibi bir şey.kimseyi özendirmek için anlatmadım,benim gibi merak edenlere nasıl olduğunu anlatmaya çalıştım ama merak etmeyenlerinde ilgisini çektim,kısaca yanlış yaptım.

    son olarak şunu söyleyeyim o akıma kapıldığınızda motoru zaptetmek çok güç, eğer altınızda hafif veya güvenemediğiniz bir motor varsa akıma giremeden refüje dalarsınız.
    Otobüs başka bi otobüsü sollarken çok farklı bi akım oluşuyo o esnada iyice tampona yaklaşmak lazim yoksa orda ters bi rüzgar mı oluyo ne oluyorsa geri atabiliyo böyle bişeyle karşılaştın mı ben bi iki kez karşılaştım daha da yaklaşınca baktım sıkıntı yok..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------

    Alıntı Mr.cihans adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bu dedıgını sehırıcı araba arkalarında da yapıyorum otobus kadr etkılı olmasada hem daha az rısklı arabanın onunu goruyorsn hemde motor daha az yakıyor
    bana kalırsa şehir içi daha tehlikeli ne kadar önünü görürsen gör araba gibi duramayacagin için çok tehlikeli ben mesela o kadar arkaya takılsam bile şehir içinde kesinlikle denemem böyle bişeyi...
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)