- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 1,222
- Konu Yazar
- #1
Arkadaşlar Ayvalık'tan hepinize selamlar;
Forumu çok sıkı takip etsemde işimden dolayı akşamları nete girip paylaşımlarda bulunamıyordum,snapyy motorumu aldığımdan bu yana bir dizi değişiklikler yapmıştım üzerinde ve hala devam ediyorum.Çok cafcaflı ışıklı mışıklı
motorları pek sevmem,o yüzden sadece kullanıma yönelik ve mümkün olduğunca marka motorların parçalarını bulup sade bir çalışma yapmaya çalıştım..Amacım mümkün olduğunca daha kaliteli ve binilecek bir cup haline getirmekti..Bu güne kadar yaptıklarımı maddelersek;
1-Motoru bayii den çıkartmadan önce motoru şasi ye bağlayan 2 adet demir saplamayı çelik olan saplamalar ile değiştirdik..( titreşim neredeyse yok )
2-Daha ilk haftasında düz yolda lastik patlama sorunu ile karşılaşınca lastiklerimi tubeless lastiğe çevirdim.
3-1-2 kez motorda ekzantrik sesi can sıkıcı derecede çoğalmıştı ve serviste fabrikasyon bir arıza olduğu teşhisi konuldu..bunun üzerine madem bir değişiklik yapılacak biraz da güç artışı yapalım diyerek,110cc zongshen kısa stroklu,aliminyum silindir seti siparişi verdim ve silindiri set olarak değiştirdik (üst kapak dahil)
4-bu işlem yapılırken araştırdığım eksantrik zinciri konusunda ise bizim çinli cup motorlarının,Honda'nın C90 moturunun kopyası olduğunu öğrendim ve 1 hafta kadar uğraştıktan sonra C90 ekzantrik zincirini bularak silindir değişiminde değiştirdik....
5-Snapyy'lerin klasik sorunu olan tekleme ve yolda kesiklik yapma problemi sebebiyle ve 110 cc ye çıkarttığımız için Mikuni karbüratör değişimi yaptık ..çekiş ve yakıt inanılmaz derecede değişti.bunun dışında 1-2 ufak işlem daha yaptım eksoz üzerinde..
6-En sona bıraktığım elektrik tesisatını da elden geçirerek komple yalıtımını yaptık ve kaportayı topladık.
7-Jantların o zayıf ve cılız duruşu hoşuma gitmeyen bir görüntüydü ve dün 5000 km bakımında jantları söküp boyatmaya karar verdim..üzerindeki nikelaj temizlenip parlak siyah olarak fırın boya yapıldı,görselliği iyileştirmek adına kırmızı jant şeritlerini de ihmal etmedik
Evet arkadaşlar kısa kısa anlatmaya çalıştım yorumlarınızı da bekliyorum..şu an keyifli ve tıkır tıkır saat gibi işleyen yarı çinli yarı japon bir mondial snapyy sahibiyim
bu işlemler yapılırken yaklaşık 300TL gibi bir masrafım oldu ama değdiğini düşünüyorum..işlemler yapılırken resim çekme imkanım olmadı malesef ama son hali bu şekilde;



Forumu çok sıkı takip etsemde işimden dolayı akşamları nete girip paylaşımlarda bulunamıyordum,snapyy motorumu aldığımdan bu yana bir dizi değişiklikler yapmıştım üzerinde ve hala devam ediyorum.Çok cafcaflı ışıklı mışıklı
1-Motoru bayii den çıkartmadan önce motoru şasi ye bağlayan 2 adet demir saplamayı çelik olan saplamalar ile değiştirdik..( titreşim neredeyse yok )
2-Daha ilk haftasında düz yolda lastik patlama sorunu ile karşılaşınca lastiklerimi tubeless lastiğe çevirdim.
3-1-2 kez motorda ekzantrik sesi can sıkıcı derecede çoğalmıştı ve serviste fabrikasyon bir arıza olduğu teşhisi konuldu..bunun üzerine madem bir değişiklik yapılacak biraz da güç artışı yapalım diyerek,110cc zongshen kısa stroklu,aliminyum silindir seti siparişi verdim ve silindiri set olarak değiştirdik (üst kapak dahil)
4-bu işlem yapılırken araştırdığım eksantrik zinciri konusunda ise bizim çinli cup motorlarının,Honda'nın C90 moturunun kopyası olduğunu öğrendim ve 1 hafta kadar uğraştıktan sonra C90 ekzantrik zincirini bularak silindir değişiminde değiştirdik....
5-Snapyy'lerin klasik sorunu olan tekleme ve yolda kesiklik yapma problemi sebebiyle ve 110 cc ye çıkarttığımız için Mikuni karbüratör değişimi yaptık ..çekiş ve yakıt inanılmaz derecede değişti.bunun dışında 1-2 ufak işlem daha yaptım eksoz üzerinde..
6-En sona bıraktığım elektrik tesisatını da elden geçirerek komple yalıtımını yaptık ve kaportayı topladık.
7-Jantların o zayıf ve cılız duruşu hoşuma gitmeyen bir görüntüydü ve dün 5000 km bakımında jantları söküp boyatmaya karar verdim..üzerindeki nikelaj temizlenip parlak siyah olarak fırın boya yapıldı,görselliği iyileştirmek adına kırmızı jant şeritlerini de ihmal etmedik
Evet arkadaşlar kısa kısa anlatmaya çalıştım yorumlarınızı da bekliyorum..şu an keyifli ve tıkır tıkır saat gibi işleyen yarı çinli yarı japon bir mondial snapyy sahibiyim


