Şehiriçi-dışına Göre CBF 150 ve PCX Karşılaştırması?

Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
329
Herkese merhaba. Şuan 100cc bir cup motora sahibim. Uzun süre, daha kaliteli, daha güvenle, daha severek binebileceğim, şehirdışı gezilere falan da gelebilecek bir motosiklet almayı düşünüyorum. CBF 150'nin üretimden kalkacağı söylentileri, PCX'in 150'sinin gelebileceği ihtimali beni kararsız bıraksa da yaz geçmeden almaya niyetlenebilirim. Bilgi-tecrübelerinizden faydalanarak bu iki motorun şehiriçi-şehirdışı verimliliklerini yorumlarsanız memnun olurum. Hangisi daha sorunsuz ve hangisi sürücüyü daha az yorar?
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
806
PCX 125 var bende.. Ama CBFnin uzun yollarda çok daha rahat olduğunu söyleyebilirim.. Sonuçta az yakan, çok kaçan, vitesli bi motor.. Eee kuryelerden de gördüğümüz kadarıyla sürekli yollardalar.. PCX e gelince her ne kadar rahat koltuğu, seri, güçlü motoru olsada.. Sonuçta tam anlamıyla bi maxi scooter değil.. Haa PCX te çok rahattır orası kesindir ama.. CBF daha iyidir sanki..
Çünkü ikisini de kullandım. CBF yi yaklaşık 80-100 km kadar stabilize köy yollarında da kullandım.. Kıçta biraz ağrı yapıyor belli bi yoldan sonra. Çünkü koltuğu standart commuterlere göre biraz dar. Ama bildiğin enduro olarak bile kullanabileceğin bi motor.. :)

PCX e gelince gezi fotoğrafları konusunda paylaşmıştım mini gezi diye.. 40 km bi gezi yaptık yamuk yumuk, saçma sapan yollarda.. Hiç bi sıkıntı çekmedik iki kişi.. Valla bilemedim şimdi..
Ama CBF sanki daha iyidir..

Haa unutmadan şehir içinde PCX çok daha iyi.. Seri, kıvrak, güçlü oluşu ve büyüklüğünün uygun oluşu.. Şehir içinde onu bir numara yapıyor..
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
konforu bir yana yakıt ekonomisinde vitesli motoru tek geçerim :)
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
konforu bir yana yakıt ekonomisinde vitesli motoru tek geçerim :)

Al benden de o kadar, cbf sever biri olarak çok sıkılırsam alacağım motosiklet yine cbf ama 600 :)

Cbfin üretimden kalkması başka bir modelin gelmesi ile olur ki bu motosiklet cb125e olmamalı, hadi cbf125 gelse kalkması normal derim.

Bu arada arca, cbfin koltuğu hangi standart commuterlardan daha dar :sunny:
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
çok yakmasını filan bilemicem ancak cbf150 sürüş zevkini scooterda bulamıyosun arkadaş:sunny:
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Al benden de o kadar, cbf sever biri olarak çok sıkılırsam alacağım motosiklet yine cbf ama 600 :)

Cbfin üretimden kalkması başka bir modelin gelmesi ile olur ki bu motosiklet cb125e olmamalı, hadi cbf125 gelse kalkması normal derim.

Bu arada arca, cbfin koltuğu hangi standart commuterlardan daha dar :sunny:
onu bende anlamadım cbf150 nin koltuğu commuterlere göre baya iyi dar koltuk mondial 150mc ybr125 te :D

hemen motorunu öv tmm mı?
ben görmemiş olayım...
pis yebereci :D
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
artık cbf ciler le tartışmıyorum nede olsa honda bile bu modeli piyasadan çekecek:p
bende cbf çileri tedahülden kaldırıyorum:queen:
 
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
329
PCX 125 var bende.. Ama CBFnin uzun yollarda çok daha rahat olduğunu söyleyebilirim.. Sonuçta az yakan, çok kaçan, vitesli bi motor.. Eee kuryelerden de gördüğümüz kadarıyla sürekli yollardalar.. PCX e gelince her ne kadar rahat koltuğu, seri, güçlü motoru olsada.. Sonuçta tam anlamıyla bi maxi scooter değil.. Haa PCX te çok rahattır orası kesindir ama.. CBF daha iyidir sanki..
Çünkü ikisini de kullandım. CBF yi yaklaşık 80-100 km kadar stabilize köy yollarında da kullandım.. Kıçta biraz ağrı yapıyor belli bi yoldan sonra. Çünkü koltuğu standart commuterlere göre biraz dar. Ama bildiğin enduro olarak bile kullanabileceğin bi motor.. :)

PCX e gelince gezi fotoğrafları konusunda paylaşmıştım mini gezi diye.. 40 km bi gezi yaptık yamuk yumuk, saçma sapan yollarda.. Hiç bi sıkıntı çekmedik iki kişi.. Valla bilemedim şimdi..
Ama CBF sanki daha iyidir..

Haa unutmadan şehir içinde PCX çok daha iyi.. Seri, kıvrak, güçlü oluşu ve büyüklüğünün uygun oluşu.. Şehir içinde onu bir numara yapıyor..

Gezi fotoğraflarınızı dün inceleme fırsatı buldum; hatta hiç düşünmediğim bir tarz olan scooter'a, PCX'i görünce ısındım diyebilirim. Güzel bir motorunuz var maşaallah güle güle kullanın. :) CBF'e bakmamın nedeniyse dediğiniz gibi endurovari kalıbı, aynı zamanda şahsen enduroyu sevmem oldu. Her ne kadar CBF biraz daha hantal olsa da boyut ve güç olarak pek bir farkları yok. İki araçtan da anladığım PCX'in şehiriçinde daha kıvrak oluşu, buna karşılık CBF'in manuel şanzımanı şehirdışında daha iyi çekiş kontrolü sunması tercih sebebi olabilir. Ben de amacımı şehirdışına göre belirleyince artık, CBF'in uzun yola daha iyi geleceğini düşünüyorum. Bu arada Honda Click 125'lerde uygulanan eSP dedikleri sistemle PCX'lerde de daha az yakıta karşılık daha fazla güç olacağını okudum. O sebeble biraz daha bekleyeyim diyorum. Detaylı açıklamanız için teşekkürler. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------

konforu bir yana yakıt ekonomisinde vitesli motoru tek geçerim :)

Doğrudur. :) Yine de şu eSP denen sistemle 100 km'de PCX'lerin yakıtı 2 litreye kadar düştüğünü okudum forumda. Şehiriçi kullanımına vitesle uğraşmamak adına PCX daha uygun geliyor bana.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

Al benden de o kadar, cbf sever biri olarak çok sıkılırsam alacağım motosiklet yine cbf ama 600 :)

Cbfin üretimden kalkması başka bir modelin gelmesi ile olur ki bu motosiklet cb125e olmamalı, hadi cbf125 gelse kalkması normal derim.

Bu arada arca, cbfin koltuğu hangi standart commuterlardan daha dar :sunny:

CBF 150'nin yerini tutarsa CBF 125 tutar bence de. Bu arada düzeltiyorum CBF 150 üretimden kalkacak değilde, en azından bir kaç yıla ülkemizdeki satışı bitecekmiş gibi söylentiler gördüm forumda.
 
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,212
al bitane bisan roadstar 250 cbf tende az yakıyor şehir içindede ideal gayet seri motor konforuda yerinde :queen:
 
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
329
al bitane bisan roadstar 250 cbf tende az yakıyor şehir içindede ideal gayet seri motor konforuda yerinde :queen:

Az önce baktım maşaallah v motor 250cc olmasına rağmen aşağı yukarı cbf 150 gibi yakması gayet güzel. :cat: Öneri için teşekkürler. Sahibinden de 2008 modeller var fakat 0'ı bulunur mu piyasada?
 
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,212
Az önce baktım maşaallah v motor 250cc olmasına rağmen aşağı yukarı cbf 150 gibi yakması gayet güzel. :cat: Öneri için teşekkürler. Sahibinden de 2008 modeller var fakat 0'ı bulunur mu piyasada?

sıfırı yok hocam araştırırsan çok temizini bulabilirsin ben 1 ay önce aldım daha 7000 kmde :)
 
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
179
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bence farklı tarzda motorlar karşılaştırmak çok mantıklı değil .. scooter seviyorsan honda pcx tavsiye ederim hem daha yeni teknoloji çok
klass motor ..arada bir çıkacağın şehirler arası yolarda keyifle gider gelirsin... yüksek km ler yapıcaksan her ikiside doğru tercih olmaz .. yakıt olayı ise cbf -pcx aynı gibi .. ama ikiside Honda yolda bırakmaz :)
 
Katılım
21 Eyl 2008
Mesajlar
302
cg125 ve pcx125 kullandım uzun yolda. ikisi de uzun yol motoru değil, ilk önce bunu kabul edelim. ancak günümüz teknolojisi, konforu ve yolları bu motorları uzun yola çıkılabilir hale getiriyor.

cg 125 rüzgardan çok etkileniyordu, pcx de etkileniyor ama dengeyi sağlıyor gibi geldi bana. ikisi de camlıydı bu arada.

ben de cb125e almak için fuara gitmiştim, pcx aldım. tamamen tarz ile alakalı, kullanım amacı genelde karışık oluyor herkesin.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
806
cg125 ve pcx125 kullandım uzun yolda. ikisi de uzun yol motoru değil, ilk önce bunu kabul edelim. ancak günümüz teknolojisi, konforu ve yolları bu motorları uzun yola çıkılabilir hale getiriyor.

cg 125 rüzgardan çok etkileniyordu, pcx de etkileniyor ama dengeyi sağlıyor gibi geldi bana. ikisi de camlıydı bu arada.

ben de cb125e almak için fuara gitmiştim, pcx aldım. tamamen tarz ile alakalı, kullanım amacı genelde karışık oluyor herkesin.

Çok haklısın ikisi de uzun yol motoru değil.. Sonuçta PCX bi maxi-scooter değil. CG125 hakkında bi bilgim yok ama.. :)
PCX dediğin gibi rüzgardan etkileniyor ama dengeli bi motor olduğu için kendini daha çabuk topluyor. Ben camlı ve camsız pcx te denedim rüzarı.. Camlı olan camsızdan biraz daha fazla savruldu.. Ön çaprazdan vuran rüzgarda. PCX valla rahat konforlu motor.. Şehir içinde de çok uygun.

Gezi fotoğraflarınızı dün inceleme fırsatı buldum; hatta hiç düşünmediğim bir tarz olan scooter'a, PCX'i görünce ısındım diyebilirim. Güzel bir motorunuz var maşaallah güle güle kullanın. :) CBF'e bakmamın nedeniyse dediğiniz gibi endurovari kalıbı, aynı zamanda şahsen enduroyu sevmem oldu. Her ne kadar CBF biraz daha hantal olsa da boyut ve güç olarak pek bir farkları yok. İki araçtan da anladığım PCX'in şehiriçinde daha kıvrak oluşu, buna karşılık CBF'in manuel şanzımanı şehirdışında daha iyi çekiş kontrolü sunması tercih sebebi olabilir. Ben de amacımı şehirdışına göre belirleyince artık, CBF'in uzun yola daha iyi geleceğini düşünüyorum. Bu arada Honda Click 125'lerde uygulanan eSP dedikleri sistemle PCX'lerde de daha az yakıta karşılık daha fazla güç olacağını okudum. O sebeble biraz daha bekleyeyim diyorum. Detaylı açıklamanız için teşekkürler. :)


İşte 40 km yolda iki kişi gayet rahat gidip geldik.. Daha uzun yolu bu hafta içinde yapıcaz Çorlu-Lüleburgaz arasında yaklaşık 100 km olucak git gel.. İki pcx babamla ikimiz 1000 bakımına götürücez motorları.. O zaman bakalım tek kişi konforu nasıl öğrenicez.. Ama uzun yolda CBF sanki daha rahat?

Al benden de o kadar, cbf sever biri olarak çok sıkılırsam alacağım motosiklet yine cbf ama 600 :)

Cbfin üretimden kalkması başka bir modelin gelmesi ile olur ki bu motosiklet cb125e olmamalı, hadi cbf125 gelse kalkması normal derim.

Bu arada arca, cbfin koltuğu hangi standart commuterlardan daha dar :sunny:

Başka commuter pek denemedim ama ne bileyim belli bi süre sonra gıç ağrısı yapmaya başlamıştı bende.. Belki de bunda 100 km sürekli stabilize yolda hiç durmadan sürmekten kaynaklanan bi şey de olabilir.. :mrgreen: Ben de bunu koltuğun dar olmasına bağlamış olabilirim, ama dar olmayabilirde.. :)
Bi de babam lüleburgaz - iğneada arasında giderken 3 kere mola verdim gıçım uyuştu demişti bana..
Ama motosikleti almadan önce okuduğumuz yorumlarda birisi istanbuldan adanaya mı mersine mi ne hiç durmadan gittim diye yorum yapmıştı..
Ben de ne bileyim böyle geçirdim aklımdan.. :)
 
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
329
sıfırı yok hocam araştırırsan çok temizini bulabilirsin ben 1 ay önce aldım daha 7000 kmde :)

Sağolasın bY_alp inşaallah yaz ortasında falan almayı düşünüyorum. 0 olsaydı ciddi olarak düşünürdüm ama alacağım aracı bir 4-5 yıl kullanmayı düşünüyorum ondan yeni olsun istiyorum. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------

bence farklı tarzda motorlar karşılaştırmak çok mantıklı değil .. scooter seviyorsan honda pcx tavsiye ederim hem daha yeni teknoloji çok
klass motor ..arada bir çıkacağın şehirler arası yolarda keyifle gider gelirsin... yüksek km ler yapıcaksan her ikiside doğru tercih olmaz .. yakıt olayı ise cbf -pcx aynı gibi .. ama ikiside Honda yolda bırakmaz :)

Haklısın farklı tarz motorlar. Ben aslen ufak tefek günlük 300-400 km gezilere gidebileceğim bir araç düşünüyorum. :) Aslen ss'le enduro tarzlarını seviyorum. Hatta scooter hiç düşünmüyordum ama PCX gözüme hoş geldi. Bugün de okula gelirken gördüm bir tane inceledim biraz daha büyük olsaydı karar vermem zor olurdu cbf-pcx arasında.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------

cg125 ve pcx125 kullandım uzun yolda. ikisi de uzun yol motoru değil, ilk önce bunu kabul edelim. ancak günümüz teknolojisi, konforu ve yolları bu motorları uzun yola çıkılabilir hale getiriyor.

cg 125 rüzgardan çok etkileniyordu, pcx de etkileniyor ama dengeyi sağlıyor gibi geldi bana. ikisi de camlıydı bu arada.

ben de cb125e almak için fuara gitmiştim, pcx aldım. tamamen tarz ile alakalı, kullanım amacı genelde karışık oluyor herkesin.

Deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler. :) Balıkesir Üniversitesi'nde öğrenciyim; mezun olup işe başlayana kadar bana çok yerler gezdirsin yeter. :) Sanırım CBF tercihim olacak.
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
494
Al benden de o kadar, cbf sever biri olarak çok sıkılırsam alacağım motosiklet yine cbf ama 600 :)

Cbfin üretimden kalkması başka bir modelin gelmesi ile olur ki bu motosiklet cb125e olmamalı, hadi cbf125 gelse kalkması normal derim.

Bu arada arca, cbfin koltuğu hangi standart commuterlardan daha dar :sunny:
cbf 600 cbf 150 gibi sınıfına göre çok ekonomik değildir özellikle 2008 öncesi alıcaksan 2008 sonrası al enjeksiyon var
arkadaşın sorusuna gelirsek hem şehir çi hemde uzun yolda cbf çok daha iyi olacaktır diye düşünüyorum
 
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
329
@arca94
Uzun yolda manuel şanzıman gerektiğinde vites düşürebildiği, yüksek devir kullanılabildiği için performansı daha iyi olacak gibi geliyor. Konforu pek düşünmedim; ikisi de benzerdir sanırım. Eğer kişi şehiriçinde kullanacaksa pcx mantıklısı olacaktır sonuçta vitesle uğraşmayacak. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst