Honda’nın sinyal ve korna tuşlarının yeri ve formuyla oynayıp durması

Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
989
Motosikleti
Crf250 L - Wave 110i - Crypton S - CB125F
Birkaç gündür CB125f ve Crypton S motorlarımı değişimli kullanıyorum.

Ayrıca birkaç kez Honda bayiine gittim son 10 günde ve sıfır motosikletlere bakarken SH125 ve Dio hariç neredeyse tüm modellerin korna tuşunun 6 ay kullanıp sattığım NX500 modelindeki gibi konum ve de özellikle dizayn olarak kışlık eldivenle basması neredeyse imkânsız hale gelmiş olduğunu da görüp resmen şiştim.

Honda'ya bu sol kütük ve korna tuşu yeri ve dizaynından dolayı kızgınlığım katlanarak artıyor.

Honda'nın ve bazı modelleriyle Yamaha'nın bu dizayn tercihiyle elde etmeye çalıştıkları muhtemel kazanç, kaybettiklerinin yanında devede kulak bile değil bence.

Ben böyle yazıyorum diye bu görüşüme "ama zaten kornaya neredeyse hiç basmıyor olduğumuz için bu tuşların yerinin değiştirilmesi bizim gibi düşünen yani muhtemelen trafiği okuma becerisi sayesinde kornaya basma ihtiyacı hissetmeyen (muhtemelen ileri düzey ve de bilinçli) sürücüler için hiç önemli değil" şeklinde yanıt veren forumdaşlarım zaten eski sistemde de kornaya basma ihtiyacı hissetmeyecekleri için konu onlara çok hitap etmiyor aslında.

Sinyal-korna tuşlarının yeri değiştirilmese zaten hiçbir sorun olmayacaktı.

İsteyen istediği zaman istediği tuşa basıyordu zaten.

Ya da basmıyordu. 🤭

Yeni haliyle bu tuşlara basmanın ekstra zorlaştırılmış olmasını kabul edemiyorum işte.

Ve büyük konuşmayayım ama bu sol kütük dizaynına sahip bir modeli gidip para verip alacağıma hiç ihtimal vermiyorum.

Yoksa çoktan çekmiştim altıma bir XSR700.

Bu dizayn değişikliğini düşünen, bu dizayna onay veren, bu fikri hayata geçiren kim varsa boyunuz devrilsin.

Her ay kamyonu devirip altında kalırsınız inşallah.
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,466
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Birkaç gündür CB125f ve Crypton S motorlarımı değişimli kullanıyorum.

Ayrıca birkaç kez Honda bayiine gittim son 10 günde ve sıfır motosikletlere bakarken SH125 ve Dio hariç neredeyse tüm modellerin korna tuşunun 6 ay kullanıp sattığım NX500 modelindeki gibi konum ve de özellikle dizayn olarak kışlık eldivenle basması neredeyse imkânsız hale gelmiş olduğunu da görüp resmen şiştim.

Honda'ya bu sol kütük ve korna tuşu yeri ve dizaynından dolayı kızgınlığım katlanarak artıyor.

Honda'nın ve bazı modelleriyle Yamaha'nın bu dizayn tercihiyle elde etmeye çalıştıkları muhtemel kazanç, kaybettiklerinin yanında devede kulak bile değil bence.

Ben böyle yazıyorum diye bu görüşüme "ama zaten kornaya neredeyse hiç basmıyor olduğumuz için bu tuşların yerinin değiştirilmesi bizim gibi düşünen yani muhtemelen trafiği okuma becerisi sayesinde kornaya basma ihtiyacı hissetmeyen (muhtemelen ileri düzey ve de bilinçli) sürücüler için hiç önemli değil" şeklinde yanıt veren forumdaşlarım zaten eski sistemde de kornaya basma ihtiyacı hissetmeyecekleri için konu onlara çok hitap etmiyor aslında.

Sinyal-korna tuşlarının yeri değiştirilmese zaten hiçbir sorun olmayacaktı.

İsteyen istediği zaman istediği tuşa basıyordu zaten.

Ya da basmıyordu. 🤭

Yeni haliyle bu tuşlara basmanın ekstra zorlaştırılmış olmasını kabul edemiyorum işte.

Ve büyük konuşmayayım ama bu sol kütük dizaynına sahip bir modeli gidip para verip alacağıma hiç ihtimal vermiyorum.

Yoksa çoktan çekmiştim altıma bir XSR700.

Bu dizayn değişikliğini düşünen, bu dizayna onay veren, bu fikri hayata geçiren kim varsa boyunuz devrilsin.

Her ay kamyonu devirip altında kalırsınız inşallah.
Haluk hocam cok dolmussun valla😂 ben bakmadan kornaya basamadigim icin artik kornayi kullanmiyorum, medleyde kolaydi.
Eski tip kutuklerden bulup taktirma sansi yok mu? Senin motorlarda oyle karmasik menu olmadigi icin belki uyar ya da tutar diye dusundum.
 
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
989
Motosikleti
Crf250 L - Wave 110i - Crypton S - CB125F
Haluk hocam cok dolmussun valla😂 ben bakmadan kornaya basamadigim icin artik kornayi kullanmiyorum, medleyde kolaydi.
Eski tip kutuklerden bulup taktirma sansi yok mu? Senin motorlarda oyle karmasik menu olmadigi icin belki uyar ya da tutar diye dusundum.
Durup durup kuruluyorum valla. :LOL:

Benim gibi fanatiklik derecesinde Honda sever birisine bile motosiklet satamayacaklar. Öyle tepkiliyim.

Sadece CB125F, SH125 ve Dio'nun kornasına bakmadan basılabiliyor.

Haa, yerleri yine olması gereken yerde değil bu modellerde ama en azından tuşlar yeterince yükseklik/derinliğe sahipler.
 
  • Haha
Tepkiler: Ged

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,466
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Durup durup kuruluyorum valla. :LOL:

Benim gibi fanatiklik derecesinde Honda sever birisine bile motosiklet satamayacaklar. Öyle tepkiliyim.

Sadece CB125F, SH125 ve Dio'nun kornasına bakmadan basılabiliyor.

Haa, yerleri yine olması gereken yerde değil bu modellerde ama en azından tuşlar yeterince yükseklik/derinliğe sahipler.
Dua et de daha zor yere koymayi dusunmemisler😂
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,256
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Adamlar motoru bile 40 sene ters döndürmüşler. Korna tuşu nedir ki? :ROFLMAO:
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
655
Motosikleti
Kymco Skytown 125, Multistrada V2S
Durup durup kuruluyorum valla. :LOL:

Benim gibi fanatiklik derecesinde Honda sever birisine bile motosiklet satamayacaklar. Öyle tepkiliyim.

Sadece CB125F, SH125 ve Dio'nun kornasına bakmadan basılabiliyor.

Haa, yerleri yine olması gereken yerde değil bu modellerde ama en azından tuşlar yeterince yükseklik/derinliğe sahipler.
Sizin kadar olmasa da ADV 350 kullanırken ben de ayar oluyordum açıkçası. Özellikle farklı bir motora bindikten sonra tekrar Honda'ya dönünce sinyal yerine kornaya, korna yerine sinyale basmaktan ve sürekli kornanın yerini teyit etmeye çalışmaktan gına gelmişti. Yanlışlıkla kornaya basınca biri çıkıp "NE VAR LEN!?" diyecek diye geriliyordum :D
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
güncel modellerde blok sağlamlıgını korusa da sarf malzemelerde ciddi bir kalite düşüşü var gibi geliyor bana.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
honda'nın kornayla neden uğraşıp durduğunu söylersem kanınız donar..


Honda'nın yeni CEO'su göreve geldiğinde ilk yaptığı şey, kimsenin önemsemediği bir karardı:

"Korna düğmesi soldan sağa alınacak."

Mühendisler itiraz etti. Test sürücüleri itiraz etti. Hatta Japonya'daki yaşlı bir ustabaşı sessizce istifa edip gitti.

Ama CEO kararından dönmedi.

İlk ay hiçbir şey olmadı.

Sonra garip raporlar gelmeye başladı.

Gece sürüşlerinde bazı motosikletçiler sağ taraftaki korna düğmesine yanlışlıkla bastıklarında, korna sesi yerine çok uzaktan gelen boğuk bir fısıltı duyduklarını söylüyordu.

Servisler arızayı bulamadı.

Kayıt cihazları hiçbir ses yakalamıyordu.

Bir gece Honda'nın test pistinde görevli güvenlik görevlisi kameraları izlerken, park halindeki motosikletlerden birinin kornasının kendi kendine çaldığını gördü.

Kayıtta korna sesi yoktu.

Ama videonun ses kanalında şu cümle net duyuluyordu:

"Yerimizi neden değiştirdiniz?"

Olay gizli tutuldu.

Araştırma için getirilen yaşlı bir Anadolu hocası, motosiklete bir dakika baktıktan sonra yüzünün rengi attı.

"Bunu yapan insan değil."

"Kim?"

Hoca cevap vermedi.

Sadece üç kez aynı kelimeyi fısıldadı:

"Üç harfliler..."

Şirket içinde panik başladı.

Eski tasarım arşivleri incelendiğinde korkunç bir ayrıntı bulundu.

1980'lerden beri Honda mühendisleri arasında anlatılan bir şehir efsanesi vardı:

Sol taraftaki korna düğmesi bir denge noktasıydı.

Kimse nedenini bilmiyordu.

Ama yerinin değişmemesi gerektiği söylenirdi.

Eski mühendisler bunu şaka sanmıştı.

Ta ki şimdiye kadar.

Takip eden haftalarda CEO'nun başına tuhaf olaylar gelmeye başladı.

Evindeki bütün kapılar geceleri korna sesiyle açılıyordu.

Telefonu kendi kendine "BİZ SOLU SEVİYORUZ" yazıyordu.

Aynalarda arkasında kasklı siluetler görünüyordu.

Sonunda CEO acil toplantı çağırdı.

Toplantı odasına girdiğinde duvardaki bütün ekranlarda tek bir görüntü vardı:

Bir motosiklet gidonu.

Sol tarafta duran bir korna düğmesi.

Altında ise şu yazı:

"Son uyarı."

Ertesi sabah CEO istifasını verdi.

Resmî açıklamada "kişisel sebepler" yazıyordu.

Ama Honda çalışanları gerçeği biliyor.

Bu yüzden bugün hâlâ şirkette yeni bir tasarım önerisi geldiğinde önce şu soru sorulur:

"Üç harfliler buna ne der?"
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst