Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İspanya’dan bariyer dersi! / Menderes Özel

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Madrid çevresinde motosikletçilerin güvenliği için bariyerlerin alt kısmına ikinci bir bariyer daha yerleştiriliyor

    İki hafta önce İstanbul’da feci bir motosiklet kazasına daha tanık olduk. Kazanın nasıl gerçekleştiği bilinmiyor; iki kişiyi taşıyan motosikletin bir araç tarafından sıkıştırıldığı iddiaları var.
    Kazada motosikleti kullanan kişi hayatını kaybederken, bir bacağı kopan kız arkadaşı hastanede yaşam savaşı veriyordu; kaybetti.
    Geçtiğimiz haftalarda da birkaç gün arayla iki arkadaşımızın başlarını çelik halat bariyerlerde bırakarak ölümleri tüm motosiklet çevrelerini şoka sokmuştu. Son kazanın fotoğraflarını da gördüm ve rahatlıkla arkadaşımızın da bacağını bariyerin çelik ayaklarına kaptırdığını söyleyebilirim. Bu ülkenin yetkilileri bariyerlerin motosikletçiler için büyük bir tehlike içerdiğini görmüyor ve hiçbir önlem almıyor.

    Dünyanın birçok gelişmiş ülkesinde motosikletçilerin yol güvenliğinin sağlanması için düzenli çalışmalar, akademik incelemeler yapılıyor.
    Bu rehabilitasyon çalışmalarının son örneği İspanya’nın başkenti Madrid’den geldi. M-45 otobanında yüksek kaza riski içeren noktalarda bariyerlerin alt kısımları kapatılarak, sürücülerin motordan düştüklerinde sürüklenmeleri sırasında bariyer ayaklarına vurarak ciddi şekilde yaralanmalarının önüne geçilmeye çalışılıyor.
    Önümüzdeki üç ay içinde yolun motosikletler için riskler içeren 4 kilometrelik bir kısmında bariyerlerin alt kısmına, özel bir maddeden üretilen, metal ve keskin yüzeyler içermeyen bu bariyerlerden eklenecek. Yıl boyunca bu sistemin M-45, F-501 ve M-407 yollarında da uygulanması planlanıyor.


    En güvenli araç
    Türkiye’de yolların durumu motosikletçiler için büyük tehlikeler içerse de motosikletin en güvenli araç olduğu gerçeği de oranlarla karşımda duruyor. MOTED eski başkanı Ferruh Tanay, bir ara bir istatistik vermişti. Türkiye’de 1997-2006 yılları arasında meydana gelen trafik kazalarını araçlara göre sınıflandıran bilanço, oransal olarak Türkiye’de en az kazaya karışan araç tipinin motosiklet olduğu gösteriyor. İstatistikte “Çin istilası”ndan sonra bir veri yok...
    Buna göre 2006’da trafikte kayıtlı
    1 milyon 822 bin 831 motosiklet var. Motosikletlerin karıştığı kaza sayısıysa 28 bin 78. Bu sayı toplam motosikletlerin yüzde 1.5’ine karşılık geliyor. Aynı yıl trafikte kayıtlı otomobil sayısıysa 6 milyon 140 bin 992. Otomobil kazalarının sayısı da 744 bin 403 olarak raporlanmış, 2006’da her yüz otomobilden 12,1’i bir şekilde kaza geçirmiş.
    Motosiklet kazalarının oransal düşüklüğü bir nedeni, motosikletçinin incinmekten kaçınma güdüsüyle motosikleti daha dikkatli kullanması olabilir. Çünkü her motosikletçi bilir ki, bir kazada mutlaka canı yanar.
    Rakamlar ortada; gönül rahatlığıyla büyük puntolarla “motosiklet en güvenli araçtır” diyebiliriz.
    Ancak oranların her isteyenin, A2 lisansı bile olmayanın kolaylıkla motosiklet sahibi olmaya başladığı Çin istilasından önce olduğunu vurgulamakta yine fayda var.


    Çevre dostu motosiklet



    Gücünü bio-etanol ve benzin karışımı yeni bir yakıt türünden alan CG150 Titan Mix’i Brezilya’da piyasaya süren Honda, türünün ilk örneği bu motosikletin çevre dostu olduğunu söylüyor.




    Menderes ÖZEL
    mozel@milliyet.com.tr
    Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    AYGÜL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    insan hayatının önemini sanırım bir tek Türkiye de bulunan yetkililer bilmiyor

  3. #3

    Üyelik
    26 Ağustos 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fz6 satıldı
    biz bu kafayla gidersek bu avrupa ülkelerinden tek tek, daha sonra birlik olarak hepsinden daha çooooook ders alırız.

  4. #4

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR-1000
    Yazı guzel.ama cin istilası lafı bence yanlıs.cinli motor geldi diye kaza oranı artıcak diye birsey mi var.Bazen insanlar guzel yazıların icinde bile sacmalıyor.

  5. #5
    roadbuster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Alıntı safak112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cinli motor geldi diye kaza oranı artıcak diye birsey mi var.Bazen insanlar guzel yazıların icinde bile sacmalıyor.
    dostum orada sanırım kastedilmek istenen, "çin istilası" ile birlikte bilen, genellikle satıcılar yüzünden motosikleti bilen bilmeyen her isteyenin kolayca motosiklet sahibi olabildiği bir döneme girilmiş olması.
    Ve tabi ucuz motosikletlerle motosiklet sayısında önemli bir artış olmuşsa, kaza sayısında ve belki de oranında da bir artış olmuştur herhalde... diye düşünüyorum

  6. #6
    Yasoe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2005
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kawasaki EN500

    Menderes Özel'in ne ilk ne de son gafı..

    Alıntı safak112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazı guzel.ama cin istilası lafı bence yanlıs.cinli motor geldi diye kaza oranı artıcak diye birsey mi var.Bazen insanlar guzel yazıların icinde bile sacmalıyor.
    Menderes Özel bu tip gafları çok yapıyor. Milliyetteki iki yazısından birinde bir özür var. Bir yazıda gaf yapıyor, diğer yazıda özür diliyor..Sonraki hafta yine gaf yapıyor, sonraki hafta........böyle gider..
    Özellikle son gafı:
    Cruser kullanıcıları için "orta yaş bunalımındaki erkekler" demişti, çok canımı sıktı. Daha yeni motor almışım (bir cruser, yaş 31) nasıl canımı sıktı anlatamam.. Bir daha okumayacağım bu adamı dedim ama bu hafta sonu öylesine sayfayı çevirirken, (okumayacaktım yazısını ama gözüme çarptı "Pot kırdım özür dilerim" başlığı) gördüm ki yine özür diliyor..
    Ondan önce de bozcaada da birilerine birşeyler demiş, sonra özür dilemişti..

    Neyse,
    Bence çin motorlarının gelişi, motorsikleti çoğu kişi için ulaşılamaz bir hayal olmaktan çıkarttı ve birçok motor kullanıcısı oluştu. Çinli motor alan arkadaşların bir kısmı illallah edip bıraktı ama bir kısmı da motorcu oldu. Sonuçta çinli motorlarla başlıyan arkadaşlar eğer bu motorlar olmasaydı hiç motora binemeyeceklerdi.

    İyi günler..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler