Hiçbir evrak insan hayatından önemli değil / Menderes Özel
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
İki tekerlek üzerinde yüz binlerce kilometre yol kat eden Milliyet’in deneyimli motokuryeleri en çok araçların şerit ihlali yapmasından şikayetçi
Trafiğin en çok eleştirilen unsurlarından biri de çantalarındaki evrak veya paketi zamanında ulaştırabilmek için binbir tehlikeyi, her türlü hava şartını göze alarak işlerini aksatmadan sürdüren kuryelerdir.
Onlar için trafikteki her an, yaptıkları her kilometre ekmek parası demektir.
Ancak unutmamalıdır ki trafik kazalarının önemli bir bölümü de ekmek parası uğruna gerçekleşenlerdir. Otobüs, önündeki otobüsü tehlikeli şekilde sollar, bir sonraki duraktan yolcuları önce kapmak için. Orta şeritte yol alan taksi, müşteri kapmak için birden sağa kırar; arkadan gelen araca dikkat etmeden.
Ve kuryeler... Bazıları trafik kurallarına uymaz; yüksek hızda yaptıkları slalomlarla kendilerini ve diğer araçları tehlikeye atar, trafik ışıklarını pek tanımazlar.
Ancak bugün konumuz işlerini kurallara uygun şekilde yapan kuryeler. Huzurlarınızda Milliyet’in Ali İhsan Karabulut (46), Metin Alan (43), Fikri Sağlam (40) ve Serkan Modalı’dan (33) oluşan dört kişilik kurye takımının portresi....
Ali İhsan Karabulut: 25 yıldır motosiklet kullanan Ali abinin iki tekerlek sevdası çocukluk yıllarında başlamış. 12 yıldır Milliyet kurye takımında olan Ali abi, yoğunluğa göre motosiklet üzerinde günde 100-200 km arasında yol yapıyor; kişisel motosiklet kariyerindeyse 700 bin km yol var. Ekip arkadaşları gibi işte Honda CBF 250 kullanan Ali abinin kişisel motosiklet eğilimi enduro. Karabulut, kuryeliğin en zorlu tarafının karlı havalar ve diğer araçlar olduğunu vurgulayarak “Çok dikkatli olmalıyız, çünkü büyük araçlar bizleri önemsemiyor, ‘Nasıl olsa kaçar’ diye düşünüyorlar” diyor.
“Motorun affı yok”
Metin Alan: Metin abi 30 yıldır motosiklet üzerinde ve 16 yıldır Milliyet’te. Günde 120-160 km yol alan Metin abinin de yaşam boyu kariyerinde 900 bin km’ye yakın yol var. Metin abi, işten çıktığında yolları Fazer’ıyla arşınlıyor. Acil yetişmesi gereken evrakların karşılaştığı en büyük güçlük olduğunu belirten Metin abi, karlı ve yağmurlu havalardaki şerit ihlallerinden şikayetçi, “Motorun affı yok” diyor.
Fikri Sağlam: Bisikletle başlayan sonra motorlu iki tekerleğe dönen bir hevesle 29 yıldır motosiklete binen Fikri, 10 yıldır Milliyet’in evraklarını yetiştiriyor. Yoğunluğa göre günde 150 km’ye kadar yol alan Fikri de “Herhalde toplam 600 bin km. yapmışımdır ömrümde” diyor. Onun hayalindeki motorsa Suzuki V Strom DL 650. Fikri’nin trafikte en çok rahatsız olduğu durum, şerit ihlalleri: “Kimse şeridinde gitmiyor, buna bir de biz motorcular eklenince trafik iyice arap saçına dönüyor” diyor. Motosikletçilere gereksiz risk ve maceralara kalkışmamalarını öneren Fikri, özellikle kurye arkadaşlara şunu söylüyor: “Acele evrak yetiştirmek uğruna hayatınızı riske atmayın.”
Serkan Modalı: Takımın en genç üyesi Serkan altı yıldır Milliyet’te. 22 yıldır motosiklet kullananan Serkan da takım arkadaşları gibi günde 150 km’ye kadar yol yapıyor. Bugüne kadar kat ettiği yolsa kabaca 450 bin km. Yamaha’nın orta sıklet endurolarını seven Serkan, acil iş gelince çok sıkılıyor ama şunu da aklından hiç çıkarmıyor: “Hiçbir evrak insan hayatından önemli değildir.” Yollarda birden beliren çukur ve tümsekleri büyük bir tehdit olarak gören Serkan, motosikletin şerit ortasından yol almasına tahammül edemeyen sürücülere ve köprülerle otobanlardaki adaletsiz ücretlere benim, sizin gibi çok kızıyor.
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
maşşallah yahu, 900 bin km
Paylaşım için tşkler, kalemine sağlık M.Özel
-
yazılanlar çok doğru..... bende eski bir kuryte olarak katılıyorum.........
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
bende "Serkan Modalı" nın dediği gibi köprü parasına takığım.
Hergün o kadar para vermek koyuyor hadi belki araba olsam neyse diyeceğim.
Bana özel yol yok, trafikte hiç bi üstünlüğüm yok, yollarım çok bozuk, vergim yüksek, sesimi duyan yok kapladığım hacim minicik ama köprüden geçen 40 tonluk bi Tırla aynı parayı ödetecek kadar duyarlı bi devletim var.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
kurye arkdaşlara hayret ediyorum bu kadar yıl bu kadar yol hayret insan nasıl dayanır
[FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::
-
Bu kadar yol kateden evrak yetiştiren kuryeleri tek tek tebrik ediyorum. Yollarda motosikletlilere gösterilen değer ortadayken yaptıkları iş çok zor ve takdirle karşılanmalı.
-
maşallah deyin motorcunun kralı o adamlar
-
TORAMAN adlı üyeden alıntı
Bu kadar yol kateden evrak yetiştiren kuryeleri tek tek tebrik ediyorum.
Yollarda motosikletlilere gösterilen değer ortadayken yaptıkları iş çok zor ve takdirle karşılanmalı.
KURYELERIN adına teşekur edıyorum
kıllıtarkan adlı üyeden alıntı
kurye arkdaşlara hayret ediyorum bu kadar yıl bu kadar yol hayret insan nasıl dayanır
beli bir sureden sonra akan kanın oluyor yolların
öncelıkle bu konuyu acan arkadaşa cok teşekur ederım
bızım işimızn cıddıyetını belırtmesı ve ne ugruna yada ne uzerınde hayat zorlugunu yaşıdıgımız kaleme almasa cok guzel
adım ahmet
16 senedir ist yaşıyorum
motora 12 yaşımda başladım
15 yaşımda yaya kuryelık yaptım 17 motora atıldım ehlıyetsız kullandım baya zor oldu sonradan anladım kı herşey yasal guzel oluyor ehlıyetımı aldım
18 yaşımdan beri düzenli olarak 2 yıldır kuryelık yapıyorum haz duymuyor acıkcası ama başka işlerın ekonomı bakımdan kurtarmaması nedenıyle
bazen hayatım dusunmeden hareket ettıgımde oluyor bazende hıc bırseyın benden degerlı olmadıgınıda farkına varıyorum velakın ki yaşamak için yapmak gerekiyor
ve burda motor kullan arkadaşlara kucuk bir not motor kullanıyorum dıye sakın bu işe atılmayın bu işi yapan arkadaşlarımızın ben dahıl her bırımızın ruhsal ve psikoljik bır hastalıgımız oldugunu belırtırım yasın 20 ise 25 gösterır
yapmayın demıyorum sadece hafıfa almayın
Ayrılık vakti geldıgınde sessizce cekilir giderım yüzümü önüme düşürüpte
-
rafel adlı üyeden alıntı
KURYELERIN adına teşekur edıyorum
beli bir sureden sonra akan kanın oluyor yolların
öncelıkle bu konuyu acan arkadaşa cok teşekur ederım
bızım işimızn cıddıyetını belırtmesı ve ne ugruna yada ne uzerınde hayat zorlugunu yaşıdıgımız kaleme almasa cok guzel
adım ahmet
16 senedir ist yaşıyorum
motora 12 yaşımda başladım
15 yaşımda yaya kuryelık yaptım 17 motora atıldım ehlıyetsız kullandım baya zor oldu sonradan anladım kı herşey yasal guzel oluyor ehlıyetımı aldım
18 yaşımdan beri düzenli olarak 2 yıldır kuryelık yapıyorum haz duymuyor acıkcası ama başka işlerın ekonomı bakımdan kurtarmaması nedenıyle
bazen hayatım dusunmeden hareket ettıgımde oluyor bazende hıc bırseyın benden degerlı olmadıgınıda farkına varıyorum velakın ki yaşamak için yapmak gerekiyor
ve burda motor kullan arkadaşlara kucuk bir not motor kullanıyorum dıye sakın bu işe atılmayın bu işi yapan arkadaşlarımızın ben dahıl her bırımızın ruhsal ve psikoljik bır hastalıgımız oldugunu belırtırım yasın 20 ise 25 gösterır
yapmayın demıyorum sadece hafıfa almayın
Kuryeliğin bu kadar ömürden ömür aldığını tahmin etmemiştim hiç...Açıklama için teşekkürler.
-
teşekürler ,
eğer ileride iş bulamassam severek yapabileceim bi meslek
08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)