Kask yasası bir yılda 1400 hayat kurtardı / Menderes Özel
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
Vietnam’da motosiklete kask zorunluluğu getirilmesinden sonra yollarda ölenlerin, ciddi yaralananların sayısı azaldı
Trafik kuralları sadece motorlu araçlar için mi yazıldı? Bugüne dek kırmızı ışıkta geçtiği için ceza kesilen bir tek yaya görmedim, yalnızca kulağıma çalınan efsaneler var.
Günlük işten dönüş rotam boyunca bazı yollarda insanlar kendini rasgele yola atıp araçların arasından karşıya geçmeye çalışıyor. Bu durum özellikle Taksim’de zirve yapıyor, Harbiye’de azalıyor ve bundan sonra da pek sorun yaşanmıyor; deliler hariç. Orada sanki trafik ışıkları yalnızca motorlu araçlar için dikilmiş, kendini yola atan atana. Bu tablonun yaşandığı alan da trafik polisi kaynıyor. Anlayamadığım şu: Yayalar kurallardan muaf mı? Espriyle karışık olan şu meşhur Taksim Meydanı deyişini tuşlamak lazım ama bu satırlar izin vermez.
Dar omuzlular ile kısa boylulara yasak kalktı
Kasksız motosiklet kullanmak da yasak ve cezaya tabi. Zaman zaman trafik polisi motosikletçilere yönelik kask operasyonları da yapıyor. Nedense bu operasyonlar dönem dönem bir furya şeklinde düzenleniyor. Sonunda sokak ve caddeler yine motosiklete kasksız binenlere kalıyor.
Şimdi biz gelişmekte olan ülkeyiz ya; bizden daha geride olan bir ülkeden, üçüncü dünyanın kalbinden, Vietnam’dan bir haber vereceğim. Vietnam dünyada motosiklet kullanımının en yaygın olduğu ülkelerden biri. Bunun nedeni zevkinden çok, motosikletin en pratik ve bisiklet dışında en ekonomik ulaşım aracı olması.
İşte bu yüzden Vietnam’da sürekli motosikletlere yönelik yasalar çıkarılır, ki biri, “dar omuzlular ve kısa boyluların motosiklet kullanmasının yasaklanmasına” ilişkin olanı Türkiye’de de haber olmuştu. Neyse, yetkililer gelen tepkiler üzerine bu manasız yasağı kaldırdı.
İki ülkeyi kıyaslayın
Vietnam yönetimi tüm motosiklet kullananların kask takmasını geçen yıl zorunlu kılmıştı. Pazartesi günü bu yasa birinci yılını doldurdu. Dünya Sağlık Örgütü’nden (WHO) yapılan açıklamada yasanın yürürlüğe girdiği yıl, bir önceki yıl aynı döneme oranla ana ulaşım aracı motosiklet olan yollarda 1400 daha az ölüm olduğunu, 2 bin 200 daha az ciddi yaralanma gerçekleştiğini duyurdu.
Geçenlerde Vietnam’da kask yasası daha da detaylandırıldı. Buna göre polis, kaskını doğru bağlamayan sürücü veya yolcuyu 200 bin dong (yaklaşık 20 YTL) gibi Vietnam standartlarına göre servet olan meblağda bir para cezasına çarptırılabilecek.
Şimdi WHO, Vietnam yönetimiyle birlikte çocuklarının kasksız motosiklet kullanmasına izin veren ebeveynlerin para cezasına çarptırılması için bir yasa üzerinde çalışıyor. Tablo ortada: Bir tanesi ikinci, diğeri üçüncü dünya ülkesi; Türkiye ve Vietnam’ın yönetimlerini karşılaştırmak size kalmış.
Dünyanın en büyük motosikleti
Kaliforniyalı Gregory Durham’ın kendi imkanlarıyla yaptığı “Big Dream“ (Büyük Rüya) isimli motosiklet, 6,20 metre uzunluğuyla dünyanın en büyük motosikleti unvanıyla “Guinness Rekorlar Kitabı”na girdi. Büyük Rüya, geçen ay düzenlenen Essen Motor Show’da büyük ilgi çekti.
Patikaların kralı
BMW’nin bu yıl büyük sükse yaptığı F 800 GS modeli, İngiltere’de yılın en iyi patika motosikleti seçildi. Her yıl verilen Motor Cycle News ödüllerinde
F 800 GS’e layık görülen ödül -ister patika, ister toprak yol, ne derseniz deyin- aslında yılın en iyi Trailie ödülü olarak anılan enduro motosiklet ödülü. Bu motosikletin alçak süspansiyon seçeneği, F 800 GS’i boyut olarak her bünyeye uygun hale getiriyor. Tabii motosikletin 85 beygirlik gücü, yeni başlayanları değil ama tecrübeli motosikletçileri kendine çağırıyor.
Aynı dergi Honda CBR1000RR‘ı da yılın 601 cc üzeri en iyi spor motosikleti seçti. Bu arada bu canavar, birçok organizasyon ve yayın tarafından yılın motosikleti olarak da değerlendiriliyor. Bu köşede daha az yer bulmasının nedeniyse yalnızca kişisel motosiklet eğilimimle ilgili.
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
-
PIERzig adlı üyeden alıntı
Allah Vietnam yöneticilerinden razı olsun..Vitnama gitseydim nasıl motosiklet sürecektim
8oo gs çok yüzelmiş gerçekten
Güzel demekle iltifat mı ediyorsun Süper ötesi (kızılötesi veya samanyolu gibi :D)
-
kask dışındada motosiklet sürenlerimiz hava basmak için değilde havalarını almak için çıksalar sokağa ole düzgün motosiklet kullansalar daha iyi olurdu bence sadece kaskla olmuyor bence (tabikide yararı çok büyük ona sözüm yok illaki olması şart!)
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
kask cok onemlı ya dıger ekıpmanlar onlarında hayatı onemlerı var...
[COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]
-
meraba arkadaslar bende yeni üye oldum bendede tiger 250 s var yeni aldım hergese davsıye edrim
arkadasin yazdıgı gıbı bednde hasdayım yzf-r6 lara ama fıyadları bıraz fazla oldugu icin tigeri secdım ilerde alacagım
-
Kask kask kask!
Geçen ay bir motosikletçi arkadaşımız 600 RR motoru ile giderken
Kaskı olmadığı için ceza yedi. Bunun üzerine bir arkadaşına telefon açtı ve kask istedi bir tanesi götürmedi ona ders olsun diye
diğeri dayanamadı götürdü.
peki sonuç ne oldu.. Poliisin yanından gittikten sonra kaskı olmadan yoluna devam etti..
Arkadaşımız dedim ama motosikletçi olduğunda ama böyle bir apaçilik ruhu için arkadaşım diyemem.
Olayın kendiside yan masamda gerçekleşti uzağız yani
[B]Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....[/B]::melek02:
Apti mi kim o:cherry:,kımılcan:silent:
::fool::
-
Her yıl aynı sayıda adam mı ölecekmiş..Kural mı varmış...Anlamadım ben... Sayı düşünce tedbirler sayesinde oldumu oluyor şimdi.... Herkes kendine pay çıkarıyor demek.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)