Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Hyosung GV250cc'ye Karşı Yamaha Dragstar 650cc

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Arkadaşlar özellikle Yamaha sahibleri kızmaca yok. Sadece fikirlerimi kimseyi kırmadan incitmeden yazmak isterim. Yamaha Dragstar 650 cc ye binmedim. Bunu baştan belirteyim. Ancak Hysoung GV 250 cc ile kağıt üzerinde teknik olarak karşılaştırma yaptım. Bu karşılaştırma fiyat/fayda oranında bir kaşılaştırma. Yoksa her zaman 650 cc lik bir motor 250cc lik bir motora üstün gelir. Lakin, Hyosung GV 250 cc lik motoru hem yağ soğutma; hemde hava soğutma sistemi var. Burada 1-0 Hysoung galip. Oysa Yamaha Dragstar 650 cc de ise sadece hava soğutma var. İkinci özellik Hyosung motor teknolojisinde 250 cc lik DOHC karakteristikli motora 8 sübab (valve) takarak ekonomik motor büyüklüğünde yüksek performans ve güç almış. Yamaha ise yaklaşık Hysoung GV 250cc ye göre 3 kat büyük olan motor bloğuna sadece 4 sübab (valve) takmış. Sübabları yarı yarıya az. Skor 2-0. Hysoung bu 250 cc lik motordan ekonomik şekilde 28 Hp güç ve yüksek tork alıyor. Oranlama yaparsak 650 cc lik bir motorda en az 72 HP güç almak gerekir ki (mesela Hysoung GV650) Yamaha sadece 40 Hp güç üretebilmiştir. O büyüklükteki motor bloğuna göre az. Skor 3-0. Yakıt tüketimi konusuna gelince Hysoung GV 250cc 2.5lt/100 km iken Yamaha 4.0/100km veya üzeri olmakta. Skor 4-0. Satış fiayatına bakarsak Hyosung GV 250cc 8000 Ytl herşey dahil. Yamaha Dragstar 650cc 14750 ytl. Skor 5-0. Burada hiç sürüş keyfinden falan bahs etmedim. Sadece Sanayii ve Ticaret Bakanlığı'na ithalatçı firmaların beyan ettiği satışta kataloklaarında kullandıkları teknik motor değerlerini karşılaştırarak yaptım. Sonuç
    Hysoung GV250cc -Yamaha Dragstar 650cc 5-0 Hysoung galip gelir.
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    bide şu açıdan bakalım;
    bi yanda yamaha bi yanda hyosung , yamaha 1-0 galip
    yamahanın motoru hava soğutma olmasına rağmen, istanbuldan kars a kontak kapatmadan gidebilirsin ama hyo ile pek mümkün olmicaktır, kalite bi yana hacim yorulacaktır ve dinlendirilmesi gerekicektir..
    yüksek cc hacimli motor kullanmanın keyfini kullandktan soora anlayabilirsiniz buda 3
    dragstar şaft aktarmalıdır, uzun ömürlü dür, kesinlikle aktarmada nsebep yolda bırakmaz;)
    hyo ile dragstar ın üzerindeki lastikler bile kıyaslanmaz..
    hyo 250 cc motorlarında 9000 devir üzerinde yağlam sorunları yaşadı, geri çağrılmalar oldu, kranklar değişt vs..
    ama dragstar bir efsanedir...
    yazmaya kalksam bu liste çok uzar, yamaha nın hyo üzerindeki üstünlüğü tartışılmaz, ki bu motorlar sınıflarının motorladı deiller,
    kendi çapında motor mekaniğinden anlayan birinin nacizane görüşleri diyelim bunnara..
    250 cc bi motorla karşılaştırma yaparsan çok daha net sonuçlar alabilirsin
    GKN MOTORS

  3. #3
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Sadece marka yamaha olması ve şaftlı olması senin karşılaştırdığın 5-0lık farkı kapatıp koca bir fark da atar kanımca...
    AKIN FİDAN

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul_Kartal
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    ultraukala sadece yamaha olması neden fark atsınki, selka gayet açıkça demiş fiyat/performans karşılaştırması, marka karşılaştırılması değil, zaten yamaha alışılagelmiş yüksek fiyat anlayışıyla bu karşılaştırmada pekçok markanın gersinde kalır
    bence hyosung a saygı duymak lazım, 250 cc, 28 HP ve bende kullanıyorum öyle motor hacmi yetmez dinlendirmek lazım falan hikaye ben hep kendimi dinlendirmek zorunda kaldım motor aslanlar gibi gidiyordu ki birgünde 700 km, 2 haftada 5000 km yol yapmış bir motor
    ayrıca GKN selka nın bahsettiği GV250 , GT250 değil GV250 de krank kıran yağlama sorunu yaşayan yok, bu sorunlar racing versiyonda yaşandı o da sanırım 250 cc makineyi aşırı zorlayıp redline a giren arkadaşların başına geldi, o makinenin tek eksiği zaten o, redline da motoru koruma sistemi olmaması
    tamam dragstar bir efsane ,çok sağlam bir cruiser ama selka yazdıklarında da haklı
    [B][COLOR="Red"]Hayatında birkez motora binip de zevk alan insan bir daha hiçbirşeyden zevk alamaz...[/COLOR][/B]

  5. #5
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    250 cc lik bir motor ile 650 cc lik bir makinanın karşılaştırılması elma armut karşılaştırmasına benzemiş. Burada Torklardan kimse bahsetmemiş. Dragstarda beygirden çok tork vardır. cruiser için zaten ön planda olması gerekn budur. hyo daki V motor cruiser için yapılmış bir motor değildir. Hyo bir motoru 3 ayrı modelde kullanmış. dragstar'ın motor sadece dragstarda kullanılmış. Bana birçoğunuz aynısını kawasaki de yapmış diyeceksiniz. ama En500 ve Er5 deki motor neredeyse 20 yıldır hiç değişmeden günümüze kadar geldi. En komik karşılaştırmada fiyatıydı bence bu konuda. 650 cc lik bir makinanın fiyatı gayet uygun. bence karşılaştırılması gereken bazı noktalar atlanmış. Örneğin dragstarla gv250 nin sabit bir hızla gittiklerinde ki devir ve viteslerini karşılaştırdığımızda dragstarın çok sakin gittiğini fakat gv nin biraz daha devirli gittiğini görürüz. Stabilize de önemli bir unsur bence. ben bu iki motor ve kendi motorum ile marmok festivaline gittik. En devirli giden bendim fakat gv ninde benden aşağı kalır tarafı yoktu. Ama dragstar halindne çok memnun otomatik pilottaymış gibi gidiyordu. Sonuç olarak bu iki makinanın karşılaştırmasının aydınlatıcı bir yanı yok. dragstar ın şaftından. küçük viteste gaz açtığında yanlamasından vede o sesinden bahsetmedim bile. bunlar da benim düşüncelerim.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    kisisel kanımca fiyat/performans değerlendirmesi bir malı değerlendirmek için
    kesinlikle yeterli olmamalıdır.

    Çünkü verdiğimiz paranın karşılığında sadece performans almamaktayız.
    Performans dışında marka güvenilirliğinden ve saygınlığından yararlanma,ikinci el değerinin yüksek olması gibi kriterler bile çoğu zaman tercih sebebi olmaktadır.
    Bu forumdaki kaç kişi fiyat/performans gibi bir dar değerlendirme ile motor almıştır?
    belki de yarıdan çok daha azı.

  7. #7

    Üyelik
    04 Haziran 2008
    Selka Yamahaya haksızlık etmişsin. Bukadar acımasız olmamak lazım.

    Bende Gv250 kullanan bir insanım ama yanımdan dragstar geçtiğinde bakmakttan kendimi alamıyorum. Görüntüsü çok güzel.

    Ayrıca benim Gv250 2.5 litre değil de 3.5 litre yaksın lastiklerine kapanıp öperim.

    Ha bide Gv250 den dragstar sesi almak için eksoz deldirdiğimi ilave edeyim.

    Performans olarak aynı olabilirler. Geçengün bi dragstarla tatlı bi gazlamamız oldu o iki kişi idi rampada asıldı gaza havasını atıp gideceğini sanıyordu ama rama sonunda ben önde idim merterden topkapıya çıkan rampa Hızımda 130 idi.

    Benim naçizane fikrim Gv250 oldukca tatminkar bir motosiklettir. Fiyatına göre verdikleri gerçektende cok fazla ama satıp dragstar 650 almam 800 cc lik suzuki alırım.

  8. #8
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    Eh bende bir gv kullanıcısı olarak fikrimi beyan edim daha önce bir dergide mini one ile opel zafira karşılaştırılmıştı ben arkadaşı gayet iyi anlıyorum.Sadece yamaha olduğu için ve 650 cc olduğu için 5000 tl fark verilirmi diyor.O daha az paraya küçük cc li fakat yakın performans sunan bir motor var diyor.Tamam Yakın bir motor karşılaştıralım ozaman GV650-DragStar 650

  9. #9
    superzzt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    BWS 135 + GT650 Comet
    GV 250 2.5 litre yskmsdığı gibi dragstar650de 4 litre yakmıyor,ne demek oluyor bu kağıt üzerinde her yazan realitede çıkmıyor.Torktan bağsedelim biraz değil mi?Aksesuar uygunluğu malum cruiser kullanan arkadaşlar aksesuar sever gv250 cam ve sisi bar haricinde uygun aksesuar ne alemde?GV 250 belki paranın karşılığını verir ama Global Vs. Kanuni kapışması ile yamahanın arkasında Beldeyama yani KOÇ var sadece başlı başına güven demek.Yani ne konuda karşılaştırma yapılıyor.650 alan adam benzin ne kadar yaktığını düşünüyorsa o zaman acil olarak 650 motordan 125 veya 250cc geçsin.Adam keyif için alıyor gragstarla kuryelik yapmıyor.Gerçe ben fazerli bi gümrük müşaviriliği firma kuryesi xt660r lı bir tekstil firma kuryesi gördüm konuştum hatta ağzım açık baka kaldım...Ama yinede bence 650 cruiserla kimse heralde ticari olarak ilgilenmez(alım-satım haricinde)Yani komik bir başlık

  10. #10
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Arkadaşlar gerçekten hepinize teşekkür ederim. Amacım o marka iyidir yada kullandığım marka kötüdür, değil. Demem o ki; bizler markamı satın alıyoruz motor mu? Motor satın alıyor isek; elbette ödediğimiz paraya ve teknik özelliklerine bakıp motor alıcaz. Bazı arkadaşlar fiyat\fayda oranı ile motor alınmaz diyorlar. Ben fiyat\fayda oranını sadece motor alırken değil, hayat felsefem olarak belirlemişim. Çünkü parayı keyfi saçacak kadar kolay kazanmıyorum. Alacağım şeyin ise bana markadan fazla birşeylerde vermesi gerek. Düşüncem o dur ki; Yamaha, Suzuki tada Honda gibi motorların kötü olduğu değil. Sadece isteseler biz tüketicilerden 35% Marka (Hava) parası almasını engelleyebiliriz.
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  11. #11
    superzzt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    BWS 135 + GT650 Comet
    Gv 250 cdı arızası yaptı mesela ve motor giderken bir anda durdu ve arka tekeri kitledi garantisi biteli 1 hafta olmuş masraf 1000ytl.
    Motor keyif olayı bende 650 cc aklacaksam 14000ytl vereceksem demek ki keyifle saçacak param var ve paramın karşılığını alabileceğim markalar var.Çoğu kişi para kolay kazanmıyor , zorda kolayda olsa 650lik bir alet gönül kaptırmış birine ekonomiyi anlatsanda o kişi kafaya koyduysa alır.E birde şöyle bir gerçek var ki motor olayı ülkemizde zaten lüks sayılıyor buna 125-1400cc.de dahil o oranta vergisi,servisi lastiği arabaya göre kıyasladığında pahalı.Misal opel corsa 4 lastik 350ytl güzel güzel alınır ancak gv250 michelin 2 lastik 500ytl?Bende gv250 vardı ve yukarıda anlattığım olay cdı arızası ve motor kitlenip kaza 1000ytl. başıma geldi,ee yani hyo. ekonomik olmuş bana mı olmuş?Kaza yaptım.En ekonomiği o zaman çinliler alırken o zaman niye çinli 250cc v-twin motorlu birşeylere bakmadınız mesela regal raptorlar hem azda sorun çıkartıyorPardon regal v-twin değil neyse yani çin menşeli bir moto diyelim

  12. #12
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    -hea kardeşim hay ağzına sağlık ne güzel ifade etmişsin düşüncelerimi. Bende bunu izah etmeye çalışıyorum. Arkadaşlar benim ve -hea' ın ifade etmeye çalıştığı Honda Shadow un yada yamaha drarstar 600 cc nin kötü bir motor olmadığıdır. Hele yamaha 15 yıl motor üzerinde revizyona bile girmemiş efsane denecek bir motormuş; ama işte burası önemli bazı saplantılarımızdan ayrılıp objektif olabildiğimizde fiyat\fayda oranında belki de mazisi 2 yıl anca olan modellerede bakmak gerek. Unutmayın dragstarında ilk iki yılı olmuştur harleyinde. Lakin burada bir motor var 15000 ytl; bir motor var 7500 ytl. İşte burası önemli ben ne veriyorum ne alıyorum. İkazımız şudur ki; Hyosung suzuki ye yıllarca motor yapan bir firma iken ansızın iki yıl önce kendi motorumu kendim yapacağım fikri ile G.Kore'de fabrikaları kuruluyor. Burada Suzuki kötü diyebilirmiyim; asla. Lakin Suzukinin motorunu yapan firma da asla kötü olamaz, değil mi? Fazladan para verip motor alan arkadaşlar o yüzden gv yi kötülemeyin. Hyosung'un motor tecrübesi gerçekten çok fazla olan bir firma lakin işin sunuş kısmında değil; sadece mutfağında imiş. Hepimiz garsonları tanırız ama ahçıları tanımayız ;değil mi? Onun gibi... Şimdi, Hysoung da bu zorlu pazardan pay almak istiyor. Sadece yeni olduğu kısım şase,gövde ve diğer üst donanım. Bu pay için; ekonomistler bilir. Ara sağlam güçlü model yapılmalı tüketici ikna edilmelidir. Tıpkı Opel Renault modelleri gibi. 1991 de Opel Vectra ilk Türkiye geldiğin çok iyi bilirim; fiyatı 61.000.000 eski türk lirası idi. Renault 21 Manager 71.000.000 idi. Zamanla Opel kendini ispatladı. Şimdi Vectra Meganda çok dha pahalı bunun gibi...Honda, yamaha, suzuki, kawasaki,harley gibi firmalar ise sağlamlığını ispat etmişler kabul ; lakin onun için 30% en az isim parası alırlar. Yani; 15000 liralık bir motor için en az 4500 lira hava yada isim parası ödenir. Mesela 650 cc lik bir 4 sübablı kaliteli bir motor fiyatı 15-4,5= 10.5 gibi bir rakam olmalılar. Bunu segmentte Kymco Venom var ,inceleyiniz; lütfen... EEE Hyosungda 600 cc değilde 250 cc segmentte üretiyor oda 8000 ytl işte olay bu.. Amacımız diğer modelleri almayın değil sadece aynı kaliteyi vermeye çalışan ara grup modelleride cidden inceleyin. Çünkü bazen onlarda diğerlerinin verdiğini hatta fazlasını verirler.. Saygılarımla.... ODTÜ 1996 Mühendislik Fakültesi

    [/IMG]





    Tüm motorsiklet sever arkadaşlarıma kazasız sürüşler dilerim...

    Saygılarımla....
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  13. #13
    cemal yortanlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    b.çekmece-istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA XVS 1300A MİDNİGT
    arkadaşım motorun hayırlı uğurlu olsun güle güle kullan.. ilk geldiğinde bende almıştım ve baya bir km bindim..çokta sevdğim bir motordu ekonomik olmasıda benim gibi uzun yol yapan biri için avantajdı ama malesef bende herkes gibi cdı sorunu yaşadım belli bir devire gelince gaz kesiyordu..sonra performans istediğimden gv 650 ye geçtim..ben gv 250 aldığımda arkadaşımda yamaha 650 almıştı ve hala keyifle biniyor ben sorunlardan dolayı 2006 2008 arası 3 motor değiştirdim..gv650dende az çekmedim..sonunda suzuki c800 aldım ve sorunlardan kurtuldum paşa paşa keyife biniyorum..değerlendirmeniz çok yanlışnedenine gelince ikiside farklı konseptlerde siz motorunuzu 250cc diğer sınıflarla kıyaslarsanız onlara göre üstünlük sağladığını görürsünüz..arkadaşlar torktan bhsettikleri için o konuya girmeyeceğim..bildiğiniz gibi criuserlerde tork bğ den daha ön plandadır güç sporlarda beygirde criuserlerde ise torktadır..örneğin 1300cc lik vtx sadece 72-74 beygir üretir ama torku sayesinde abartı olmasın pulluğu tak tarla sür okadar kuvvetlidir..her türlü criusere binen bir arkadaşınız olarak japondan şaşmamanızı tavsiye ederim..bu yazılar belki sizi kızdıracaktır ama ileride kullandıkça ister isemez sizde tercihinizi bu yönde yapacaksınız..oşca kalın
    2014 YAMAHA XVS 1300A MİDNİGT

  14. #14
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Cemal bey, çok iyi anlatmışsınız, sorun şurda bir şekilde insan sahip olduğu motoru kötüleyemez. Cruiserların efsanesi nedir ? tabi ki Harley Davidson, peki harleylerin ülkesinde Dragstar orada ki adıyla V-Star neden bu kadar çok tutuluyor, Hyo nun esamesi okunmuyor. Bu paraya aldığınız bir motora 3 senede harcayacağınız para dragstarı geçer, bir de satmaya kalkarsanız 3 te birine satarsanız ( tabi hala yürüyorsa ) ...

  15. #15
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Cemal bey; ilginiz için teşekkür ederim. Yazdıklarınız beni asla kızdıracak şeyler değildir, çekinmeyiniz. Elbette, dediklerinizde çok haklısınız. Lakin ben 14000 ytl ye yada 24000 ytl ye bir cruiser alsam elbette ki tork önemli ama tüketici olarak o kadar parayı veriyorsam, hem 3000 devir de 30 Nm tork isterim hemde en az 70 Hp güç isterim. Bu isteğimi ise HYOSUNG GV 250CC hem yüksek torku hem de yüksek beygir gücünü 6000 devirde yaklaşık yamahanın 1/3 lük motoru ile başarmış. Bu arada Yamaha nın maximum torkunu 3000 devirde alabilirsiniz ki; yaklaşık aynı torku ben gv de 6000 devirde alırım; buda vermiş olduğum fiyata oranla tölere edilebilir bir durum. Lakin GV nin devir saati 14000 devire kadar da uzanmaktadır. Bu arada kaldı ki; Yamaha Dragstar 650cc devir saati 8000 de biterse o da kötü bir durum olurki GV nin 6000 deviri Yamahanın bahs ettiğiniz 3000 devire denk gelir ki o zaman siz benim yazdıklarıma kızacaksınız.

    Kazasız sürüşler dilerim..






    Bu arada Hysoung motor bloğundan bir resim ekledim....


    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  16. #16
    alperiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    125 zn, cbr 600f
    bahsettiklerini anlıyorum ama yamahanın kalitesi ve marka özellikleri o farka bi okadar daha fark atar hysung yanında küçülür gider...


  17. #17
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    İlginiz için teşekkür ederim. Yazdıklarınız beni asla kızdıracak şeyler değildir, çekinmeyiniz. Sonuçta ben yazılarda bana karşı kullanılan üslubu karşı tarafın olarak kabul ederim. Sonuçta; benle yada benim motorumla alay etmek yerine benim yazdığım gibi matematik ve teknik scalalardan bahs edebilirsiniz. Maalesef siz Yamaha cı arkadaşlar tenik özellikler yerine ya alay ya da dalga yoluyla yazı yazıp; sürekli bu motorun bir efsane olduğu, sürüş keyfi olduğu, motorun fanatiklerinin olduğu gibi tenik yada bilimle iilgisi olmayan mevzulara çekilmektedir. Sübab konusuyla alay ederken, Yamaha nın diğer cruıser larında neden 4 değil de 6 sübab kullandığını o derin tork ve mekanik bilginle açıklayabilirmisin? Yoksa Yamaha 650 cc dragstar da öylede diğer cruiser lar crusıer ruhu taşımıyor mu? EE sübab sayısının önemi yok ise niye onlar sübabları artırıyor? Racer motor değil lerki? Ancak; Dediklerinizde çok haklısınız. Lakin ben 14750 ytl ye yada 24000 ytl ye bir cruiser alsam elbette ki tork önemli olacak ve herzaman torku beygir gücüne tercih edeceğim ama tüketici olarak o kadar parayı veriyorsam, hem 3000 devir de yüksek tork isterim hemde en az 70 Hp güç isterim. Bunun bu paranın karşılığı olduğunu düşünüyorum. Bu isteğimi ise HYOSUNG GV 250CC hem yüksek torku hem de yüksek beygir gücünü 6000 devirde yaklaşık yamahanın 1/3 lük motoru ile başarmış. Bunda gülünecek birşey olduğunu sanmıyorum bilakis; Yamaha nın örmek alması gerektiğini düşünüyorum. Bu arada Yamaha nın maximum torkunu 3000 devirde alabilirsiniz ki; yaklaşık aynı torku ben gv de 6000 devirde alırım; buda vermiş olduğum fiyata oranla tölere edilebilir bir durumdur. Lakin GV nin devir saati 14000 devire kadar da uzanmaktadır. Bu arada kaldı ki; Yamaha Dragstar 650cc devir saati 8000 de bitiryorsa; o da efsane Yamaha dragstar için fazaladan kötü bir durum daha olur ki; GV nin 6000 devirine Yamahanın bahs ettiğiniz 3000 deviri denk gelir. İşte o zaman siz benim yazdıklarıma dalga geçme yerine; gerçekten kendinize kızacaksınız hala efsanelerle uğraşıyorum diye.

    Arkadaşlar benim ifade etmeye çalıştığım Honda Shadow un yada yamaha dragstar 650 cc gibi motorların asla kötü bir motor olduğu değildir. Burada hala yanlış anlaşılıyorum. Hele yamaha 15 yıl motor üzerinde revizyona bile girmemiş efsane denecek bir motormuş; ama işte burası önemli; bazı saplantılarımızdan ayrılıp objektif olabildiğimizde fiyat\fayda oranında belki de mazisi 2 yıl anca olan modellerede bakmak gerek. Unutmayın dragstarında ilk iki yılı olmuştur harleyinde. Lakin burada bir motor var 15000 ytl; bir motor var 7500 ytl. İşte burası önemli ben ne veriyorum ne alıyorum. İkazımız şudur ki; Hyosung suzuki ye yıllarca motor yapan bir firma iken ansızın iki yıl önce kendi motorumu kendim yapacağım fikri ile G.Kore'de fabrikaları kuruluyor. Burada Suzuki kötü diyebilirmiyim; asla. Lakin Suzukinin motorunu yapan firma da asla kötü olamaz, değil mi? Fazladan para verip motor alan arkadaşlar o yüzden gv yi kötülemeyin. Hyosung'un motor tecrübesi gerçekten çok fazla olan bir firma lakin işin sunuş kısmında değil; sadece mutfağında imiş. Hepimiz garsonları tanırız ama ahçıları tanımayız ;değil mi? Onun gibi... Şimdi, Hysoung da bu zorlu pazardan pay almak istiyor. Sadece yeni olduğu kısım şase,gövde ve diğer üst donanım. Bu pay için; ekonomistler bilir. Ara sağlam güçlü model yapılmalı tüketici ikna edilmelidir. Tıpkı Opel Renault modelleri gibi. 1991 de Opel Vectra ilk Türkiye geldiğin çok iyi bilirim; fiyatı 61.000.000 eski türk lirası idi. Renault 21 Manager 71.000.000 idi. Zamanla Opel kendini ispatladı. Şimdi Vectra Meganda çok dha pahalı bunun gibi...Honda, yamaha, suzuki, kawasaki,harley gibi firmalar ise sağlamlığını ispat etmişler kabul ; lakin onun için 30% en az isim parası alırlar. Yani; 15000 liralık bir motor için en az 4500 lira hava yada isim parası ödenir. Mesela 650 cc lik bir 4 sübablı kaliteli bir motor fiyatı 15-4,5= 10.5 gibi bir rakam olmalılar. Bunu segmentte Kymco Venox’u da inceleyiniz; lütfen... İyi işler yapmaya çalışıyor. Hyosungda 600 cc değilde 250 cc segmentte üretiyor oda 8000 ytl işte olay bu.. Amacımız diğer modelleri almayın değil sadece aynı kaliteyi vermeye çalışan ara grup modelleride cidden inceleyin. Çünkü bazen onlarda diğerlerinin verdiğini hatta fazlasını verirler.. Saygılarımla.... ODTÜ 1996 Mühendislik Fakültesi

    Düzeltiyorum; Honda Motors, Cruıser lar 6 sübab tır. Yamaha lar 4 sübabtır.. Takdir edersiniz ki eski arabalar hep 8V (sübab) idi. Artık 8 sübab araba kalmadı hemen hepsi 16 sübabtır.
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  18. #18
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Aynı kaliteyi vermiyor, veremiyecekte, arkadaşımın 97 model dragstarı 90.000 km de ve hala taş gibi, gv250 10 sene dayanabilecek mi acaba, benim ki 2007 model ve 10 sene kullanırım diye aldım, sen yakında motorunu cc yükseltmek için satıyorum diye ilanını koyabileceksin zararına hem de çok zararına satabileceksin belki de yürümüyor olacak ama 10 sene geçse bile biz sorunsuz motorlarımıza biniyor olacağız...

  19. #19
    KEMALKOMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL/ŞİŞLİ
    Motosikleti
    ZORBA (HONDA VTX 1300S)
    Gerçektende fiyatı cazip. Merak ettim. Bu Hyosung ların servis ve yedek parça durumu nedir? Sonra bisiklet tamircilerine düşmeyelim.
    www.gezginayaklar.com

  20. #20
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Yine bazı arkadaşlar bir çok forum başlığı altında hatta buradada kendine has özellikleriyle, şarkı, şiir, mani tadıyla seçim yaparak motor kıyaslamaları konusuna pek bir manidar yaklaşmışlar. Maalesef bazı arkadaşlarda bu tip yaklaşımlara itibar ederek bu motor süper, bu motor efsane, bu motor kıyaslama yapılmaz, bu motor hızlı gider gibi hiçbir teknik kelime kullanmadan Hyosung la alay etmeye diğer pahalı modelleri ise övmeye devam etmişlerdir.

    Hal böyle iken; bazı arkadaşların yaptığı tork hesabı üzerinde durmuş bence azda olsa ciddi bulduğum matematik ve ekonomi ile ilgili olan yanıt ve cevaplardır. Bunlar için teşşekkür ederim. Bu arada ben ne Honda nede YAMAHA ne de Hyosung u kötülemem. Burada durum raporu yazarım tercihi kullanıcıya bırakırım. Bu böyle şu şöyle. Bu bunu kullanmış bu ise bunu. Bu, bu kadar güç verir o ise bunu gibi. Bunun fiyatı bu onun fiyatı o. Diğer arkadaşlar direkt tercih yapmışlar bence bu yanlış. Elbette 50000 Euro luk bir el yapımı Harleyi övmek çok kolay teknik olarakta fazla donanımlı olmak ta gereksiz. Sana ya o Harley efsane, süper motor, görüntü harika, pahalılar iyidir. Lastiği hiç patlamadı. Renkleri süper gibi yaklaşımlarla hatta üzerine maniler türküler yakılarak motor alınabilinir ki; alınabiliniyor, oysa bu tip forumların amacı diğer model ve kullanıcıları ile alay etmek yerine 50000 euroluk bir motor kalitesine yakın bir kaliteyi 10000 ytl ye bulup imkanı dar kullanıcılara sununabilmek olduğunu düşünüyorum. Bu arada diğer kullanıcıların motorları ile dalga geçmek onlar ile mukayeseye tenezzül etmemek onları aşağılamaya çalışmak motorcu ruhuna uygun olmadığı düşüncesindeyim. Evet arkadaşım bence de git HondaVTX 1300S al o hepsinden daha iyi. Niye dragstar 600cc alıyorsunuz. Honda VTX 1300S den daha mı iyi. Hatta o dediğin motordan ziyade Honda 1000RR FireBlade çok daha üstün. Hadi bakalım bu forumda 600cc lık dargstar mı yoksa Honda VTX 1300S mi iyi.. Suzuki VL800 yanında bir hiçtir. Honda VTX1300ss. O bence daha da efsane.. Hemi de daha pahalım....

    Bu arada bu kadar cevap içinden az da olsa bişeyler kaptığım cevap Cemal beyin di. Teşekkürler... TORK ile ilgili olan... GV de aynı tork daha yüksek devirlerde alınıyor. Düşük devirli kullanımı GV sevmiyor.... Teşekkürler Cemal Bey... Diğer teknik anlamda konuşan arkadaşlarımı tenzii ederim.
    Saygılarımla...
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)