Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

SYM gts 250 mi Piaggio X-9 mu?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Alıntı motodevil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    death kardesı burgman almam zor hem fiyat acısından hemde burgmanın tıpini sewmıom nedense baska alternetıfler dusunulebılır belki ama durum itibari ile gts 250 ye daha yakınınm fiyatı acısından onun ozelliklerınımerak edıom max hızı cekısı benzın sarfiyatı yedek parca servis ozellikleri falan
    metehan şuraya sor istersen

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=12716


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı zuhtupasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2005
    Şehir
    Ist-Kadıkoy
    Motosikleti
    Burgman 400 K7
    Sormaktan daha cok o sayfaları iice bi incelemek lazım...Yok ben inceleyemem vaktim yok diorsan sen bilirsin..
    Eski bir Burgman 400 kullanıcısı olarak SYM 250 kullanıorum..baska yorum yapmıcam..
    Hangisine gönlün yakınsa ve hangisi mantıklı geliyorsa onu al..
    S&S

  3. #23

    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Efsanenin doğuşu: Nisan 1946

    Enrico Piaggio 1946 yılında uçak endüstrisi devrini kapatıp kişisel ulaşıma yönelme kararını vermeseydi, bu gün hiç birimiz tüm Avrupa sokaklarına yayılmış vızır vızır Vespalara tanık olamayacak, Vespa ruhunu yaşayamayacaktık.

    1884 yılında Rinaldo Piaggio tarafından kurulan ‘Societa Rinaldo Piaggio' şirketinin ardından 1887 yılında Rinaldo Piaggio'nun oğlu Enrico Piaggio babasından ayrı olarak Piaggio & Co şirketini kurar. Sestri Ponente'de kurulan ilk fabrika, gemi aparatları, çeşitli gemilerin iç dekorasyon, ahşap işleri ve gemilerin tamiri ile ilgilenmektedir. 1905 yılında tamamlanan demiryolu sistemi sonrasında ortaya çıkan vagon üretim açığı nedeniyle Finale Ligure'da 270.000 m2’lik ikinci bir fabrika kurularak 1908 yılında vagon üretimine başlanır.

    1915 yılında hava taşımacılığının önemini fark eden Rinaldo Piaggio ‘Auronautiche Francesco Oneto’ şirketi ile ortaklık kurarak havacılık konusunda bilgili olan Giovanni Pegna ile anlaşır

    1917'de Pisa'da, 1924'te ise Pontedera'da kurulan 2 yeni fabrikayı Rinaldo Piaggio'nun büyük oğlu Enrico Piaggio yönetirken Finale ve Sestri bölgelerindeki fabrikaları da küçük oğlu Armando Piaggio yönetmektedir.

    1920 yılında havacılık şirketi için 10 milyon liret (6.000 USD) yatırım yapar.

    Piaggio, 1946 yılında ürettiği ilk Scooter’dan 20 yıl önce, 1924 yılında, uçaklar için gerekli enerjiyi üretebilecek Fransız lisanslı 400 beygirlik Jupiter motorlarıyla ilk motor üretimine başlar. Konstrüktiv mühendis Nuzionali, Rinaldo Piaggio ve Atillio Odero Ligurian; Tuscon grubunu satın aldığında motor üretiminin kalbi durumuna gelir. İkinci dünya savaşı patlak verene kadar firma motor üretimi konusunda 20’den fazla dünya rekoru kırar. Piston motorlu yüksek irtifa uçaklar için üretilen 1750 beygir gücünde radyal 18 silindirli motor, İtalya’da üretilen en güçlü pistonlu motor olarak hala rekoru elinde tutmaktadır.

    Piaggio’nun bitmek bilmeyen buluşları arasında; 1919’da ekmek ve pasta üreten elektrikli fırın, 1926’da uçaklara geç ateşlemeli makineli tüfek uygulamaları, 1946 kişisel kullanım için zaman ayarlı cep sigaralığı ve Vespa, 1952’de dokümantasyon ve kataloglama için elektro-pnömatik makineleri sıralayabiliriz.

    1938 yılında babalarının ölümünün ardından, Enrico ve Armando Piaggio ortakları Attillio Odero ile firmanın yönetimini ele aldılar. Aynı yıl dört motorlu bombardıman uçakları ve ardından yolcu uçaklarının üretimine başlanır. Kısa zamanda Iyice gelişen fabrika, 750.000 m2 ‘lik alanı ve 7.000 çalışanı ile bir dev halini almıştı ki 1943 yılında Almanlar tarafından bombalanır. Bombardımanlar sonrasında nerdeyse tamamı kullanılamaz hale gelen fabrikada çalışan sayısı 90 kişiye kadar geriler. Savaş sonrası yolların bozuk olup otomotiv endüstrisi için pek de umut vaadetmiyor olması ve İtalya’nın perişan ekonomisinin bir sonucu olarak, 1946 baharında Enrico Piaggio’nun hayali Vespa gerçek olur. Fabrika tüm kara taşıtları üzerine odaklanarak yeniden üretime geçip günümüze kadar ulaşır.

    Avrupa’nın yeniden şekillenişiyle birlikte doğan Vespa, dünyanın en meşhur iki tekerlekli aracı olarak İtalya’nın dillere destan rahatlığını ve benzersiz tarzını dünyaya tanıtırken her türlü yol koşulu için özellikle tasarlanan yüksek motor hacimli Piaggio ise fonksiyonaliteye yeni bir anlam katmıştır.


    Sayın MOTODEVİL
    Piaggio bu sene 60. cı yılını kutlayan bir dünya devi. Piaggio fabrikalarında bugün Vespa, Piaggio, Gilera, Aprilla, Moto Guzzi, ve Derbi motosikletlerini üretiyor. Motorsiklet karşılaştırması yaparken SYM ile Piaggio'yu karşlaştırıyorsunuz. Elmayla armutu karşılaştırmak ne kadar sağlıklı olur bunu sizin takdirinize bırakıyorum.
    Engin Ençetin

  4. #24
    Atlas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joyride 200
    Alıntı Engin Ençetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...

    Sayın MOTODEVİL
    Piaggio bu sene 60. cı yılını kutlayan bir dünya devi. Piaggio fabrikalarında bugün Vespa, Piaggio, Gilera, Aprilla, Moto Guzzi, ve Derbi motosikletlerini üretiyor. Motorsiklet karşılaştırması yaparken SYM ile Piaggio'yu karşlaştırıyorsunuz. Elmayla armutu karşılaştırmak ne kadar sağlıklı olur bunu sizin takdirinize bırakıyorum.
    Engin Ençetin
    Sanıldığı gibi ilk olan mükemmel olsaydı ve herkes ilk olana binseydi şuan sadece "Vespa" adının yeterli olması gerekirdi ve Piaggio, Gilera, Aprilla vs. gibi marka üretmeye gerek kalmazdı. Gene benzer şekilde herkes ilk olan araba markasına binseydi dünyada sadece Ford olurdu.

  5. #25
    motodevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul/Bostanci
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Momo
    walla engin kardesımtamam piaggio ii marka ama ilk olmak en ii olmak demek diildir ben kesınlıkle piaggioya kotu demıorum herseyıyle super ama gts ye gore tipi bence daha zayıf yoksa param olsa tabiki piaggio ama su sartlarda ancak 2. el bir gts alabilirim ama nolursa olsun istersen gts bir cinli olsun bana gore gts in tipi x-9 dan daha guzel we dolgun tamamem öznel bi dusunce bu
    Metehan Akçakaya B rh(+)

  6. #26
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    @ engin ençetin
    ben de bir piaggio kullanıcısıyım ve reklam kokan mesajınızı kınıyorum.
    (kısa ve öz mesaj yazmayacagım; anlayamayan olabilir.)
    karşılaştırılan markalar elma ile armut değil veya araba ile motosiklet değil ikisi de motosiklet. motosikletlerin ikisi de kalitesiz olarak sipariş edilen çin malları degil. diger üyelerin de dedigi gibi ilk üretilene binilseydi araba olarak herkesin ford'a binmesi lazımdı.
    ayrıca piaggio'nun bu sitede sizin yazdıgınız gibi bir yazıya ihtiyacı yok.(yazdıgınız yazı (son paragraf hariç) piaggioturkiye'nin sayfasında da var. eger piaggioturkiye'nin sayfasına siz yazmadıysanız copy-paste'nizin kaynagını göstermeliydiniz)

  7. #27
    motodevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul/Bostanci
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Momo
    yaw onemmli olan bunlar dııl arkadaslar 2 si arasında kı farklar artılar eksıler gts nın max hızı performansı benzın sarfiyatı
    Metehan Akçakaya B rh(+)

  8. #28

    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    SYM nin teknik özellikleri
    Garanti 2 yıl veya 30.000km
    Motor
    Tipi 4-zamanlı, SOHC, karbüratörlü, 1-silindir
    Sübaplar 4
    Soğutma sistemi Sıvı soğutmalı
    Silindir hacmi 249,4 cm3
    Çap 71,0 mm
    Strok 63,0 mm
    Sıkıştırma oranı 10,5 : 1
    Maksimum güç 21 hp / 7500 dd
    Maksimum tork 21,6 Nm / 6500 dd
    Aktarma
    Tipi C.V.T. Kayışlı
    Şanzıman sıralaması Otomatik
    Elektrik
    Ateşleme tipi Elektronik ateşleme (Transistörlü)
    Çalıştırma sistemi Elektrikli ve ayaktan marş
    Ölçüler ve kuru ağırlık
    Toplam uzunluk 2165 mm
    Toplam genişlik 870 mm
    Toplam yükseklik 1380 mm
    Aks arası mesafe 1495 mm
    Zeminden yükseklik 165 mm
    Sele yüksekliği n/a
    Kuru ağırlık 177 kg
    Yakıt depo kapasitesi 12 Litre
    Şasi
    Ön süspansiyon Teleskopik çatal, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
    Arka süspansiyon Hareketli kollu tip, helezon yay, yağ sıkıştırmalı amortisörlü
    Ön fren Disk
    Arka fren Disk
    Ön lastik ölçüsü 130/70-13 M/C (57P) Tubeless
    Arka lastik ölçüsü 130/70-13 M/C (57P) Tubeless

    X9 EVOLUTION 250 Teknik Özellikleri

    Motor
    Tek silindir 4 zamanlı
    Ön süspansiyon
    Hidrolik furş ile 35 mm boru çapı

    Silindir Hacmi
    244,3 cc
    Arka süspansiyon
    Çift etkili hidrolik amortisör, 4 yay pozisyonu

    Silindir Çapı
    72 mm
    Arka Fren
    240 mm disk ile

    Silindir Kursu
    60 mm
    Ön Fren
    240 mm çift disk ile

    Max Güç HP
    22 hp
    Jant ölçüleri
    Ön:14"x3.50" Arka:14"x3.50"

    Yakıt
    Kurşunsuz Benzin 95 oktan min.
    Ön lastik
    İç lastiksiz 120/70-14"

    Dağıtım
    Üstten tek eksantrik, 4 sübap ile
    Arka Lastik
    İç lastiksiz 140/60-14"

    Ateşleme
    Elektronik, değişken avanslı
    Uzunluk
    2.130 mm

    Çalıştırma
    Elektrik, otomatik jigle ile
    Genişlik (En geniş yer)
    910 mm

    Yağlama
    Islak karter, pompa ile
    Aks Aralığı
    1.500 mm

    KarterYağ kapasitesi
    1.1 lt
    Sele yüksekliği
    790 mm

    Soğutma
    Sıvı ile
    Kuru ağırlık
    168 kg

    Debriyaj
    Otomatik, kuru tip santrifujlu
    Yakıt deposu
    14.5 lt, 2.5lt yedek içinde

    Vites
    Değişken kayışlı aktarım sistemi
    En yüksek hız
    125 km/h

    Şasi
    Çift kaplamalı çelik boru
    Egzost Çıkışı
    Euro 2 normlarında

    Esasında 2 motor arasında çok büyük fark yok siz hangisine sahip olmaktan mutlu olacaksanız ona yönelin.

  9. #29
    motodevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul/Bostanci
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Momo
    sym i bi marka tabi piaggio daha iyi sym kullananlardan bi sikayet duymadım ozellikleri hemen hemen aynı motorların tercih yapmak zor
    Metehan Akçakaya B rh(+)

  10. #30
    koyulacivert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul / Kozyatağı
    Motosikleti
    Dorado V5
    piaggio şşuutt ve gol
    Dorado V5

  11. #31
    sahin23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2006
    Şehir
    tokat
    Motosikleti
    fjs 400 silverwing
    piaggionun yedek parça fiyatlarının çok pahalı olduğu da söyleniyor madem ikinci el alacaksın buna da dikkat et derim

  12. #32
    revolution - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    DL 650 A Vstrom
    Dostum bende kısa bir zaman öncesine kadar seninle aynı ikilemde kalmıştım.
    Bu ikisinin yanına ben birde X8 i eklemiştim
    Bu konuda şanslıydm çünkü x8 ve x9 sahibi bir arkadaşlarım vardı ve motorlarını deneme fırsatım oldu.
    Öncelikle x9 dan başlayayım;
    gösterge paneli başarılı gerçekten yol bilgisayarını hiç kullanma ihtiyavı hissetmedim arabadaki gibi çekici gelmedi bana lastiklerinin büyük olması bir avantaj beygir gücü ve max hız konusunda GTS den pek farkı yok öndeki çift diski zorlamak istemedim zira lastiklerin eskiliğinden olduğunu düşündüğüm sürekli bir kayma eğilimi vardı motorda
    benzin sarfiyatı km de 120 ykr civarı GTS de 100 ykr civarı
    hızlanma ve ara hızlanmalarda GTS bence daha atik ayrıca şasi itibarı ilede daha esnek sürüşler yapmaya olanak veriyor.
    yaklaşık bir hafta x9 ve x8 kullandıktan sonra gidip GTS 250 aldım
    Nedenini sen zaten söylemişsin
    bence GTs ile x9 arasında birini öen çıkaracak bir fark yok aksine GTS de burgmanın kullanım özellikleri hissediliyor. Tipide tüm scooterlar içerisinde bence en iyisi Yani aralarında fark olmadığını gördüğüm bu motorlara sırf italyan diye daha fazla para vermek istemedim.
    Tabi bu benim tercihim şu ana kadarda yanılmadığımı düşünüyorum. Gerek servis gerek yedek parça fiyatları piagionun 3 te biri
    Ama bence sen her iki motoru bir yakıından incele mümkünse biraz kullan ve vaktin varsa Sym topiciğini oku
    herşey gönlünce olsun...

  13. #33
    gropsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2005
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    sym gts 250
    arkadaşım bende sym var 17000 km oldu ve hiçbir sorun çıkarmadı mükemmel bir motor...antalyada oturuyorum ve geçen düzbir yolda yanıma x9 geldi ışıklarda durduk ve adam böle küçümser bir şekkilde motoruma baktı ve benimle yarışmaya çalıştı bende gaza geldim ve adam çok güzel bi fark koydum ilerdeki ışıklarda adam yanıma geldi ve motorun markasını fln sordu durdu inceledi fln ve bende motoru yeni aldım keşke sym alsaydım dedi denecek bişi yok italyan malı oldu die symden daha ii motor olduğu anlamına gelmez ama iki model arasında karşılaşma yapıldıysa ben sym derim...dediğim gibi sym çok kaliteli bir motordur burda bir abimde sym joyride var ve adam 120.000 kmde birkez bile tık dememiş motor yani denecek bişi yok mükemmel...
    dongul murat

  14. #34

    Üyelik
    18 Kasım 2006

    sym 250 voyager

    selam hocam...
    bende sym 250 var cok memnunum...10.000 km. satıyorum...istersen sana vereyim
    çok temiz giwi çantası ve aparatı var...
    5500,00 ytl... olur...
    renk siyah...tavsiye ederim...
    0 537 732 32 92 izmir

  15. #35
    kenan0014 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2005
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    yok

    cevap

    arkadasim belliki senin gönlün sym den yana piaggio söyle piaggio böle demene gerek yok sym alıcaksan sym alıcam de bende sana katılıyorum ama neden grand dink 250 cc almayı düşünmüyorsun bende sana bunu sorayım


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler