390duke ü (eski kasa ve motor blogu patlamıyor) 5bin kmdir kullanıyorum. 500r i da 10km kadar kullanma fırsatım oldu. cbr a2ye uygun sport-touring amacıyla üretilmiş bi model ayrca aynı motor bloguna sahip cb500x de var ama ülkemize gelmedi. top speed olarak 170 e kadar çok rahat çıkıyor sonra nazlamalar başlıyor 185-188 arası kalıyor. 200kg cıvarı oldugu için süratten bağımsız olarak oldukça dengeli makina. Frenleri başarılı denilebilir. yakıt tüketimi olarak benim kullandıgım motorun sahibi ankara trafiginde 4lt yakıyordu.
390duke e gelicek olursak sehir içi 3.5lt civarı tüketiyor sakin kullanımda ama 5in üstüne çıktıgıda olabiliyor. 160 sabit(175 km max sürati) giderkenki yakıt tüketimi 5lt nin altında 4.7-4.9arası ancak deposu kuçuk oldugundan 200km de depo bitiyor.140km altı süratlerde ki yol tutuş,fren,hizlanma cbr500den 5 gömlek daha üstün. Net. 120 km altında dönülen virajlarda ss leri kolayca geçiyor.(ciddiyim)ama 140 150 km üstü süratlerde über hafif oldugundan dengesizlikler başlıyor. cbr ye göre daha dik oturuş posizyonu var one cam taksanız dahi fazlaca rüzgar alıyor ve sürücüyü yoruyor. genel olarak konfor yok dukelerde :D ama gaz tepkisi ve hafifliğin etkisiyle oldukça eglenceli bir motosiklet. eger tek motosiklet kullanmak zorunda olsaydım hayatıma uzunca bi süre duke ile devam ederdim ama touring+skuter kombinasyonu planım var:D
toparlamak gerekirse sehirler arası 140 km üstü hızlarda gezeyim ss gibi sekli olsun dersen cbr, sehir içi bisiklet gibi binerim arada kampa giderim yada günübilik sehirler arası gezerim dersen duke daha dogru bi seçim olucaktır.
son olarak 390duke cbr ye göre daha fazla deneyim gerektiren bi motosiklet. yeni başlayan biri için cbr500 önerebilirim(honda gs1 ve gs2 egitimini almak koşuluyla) ancak ilk motor olarak 390duke önermem kesinlikle. 5 10bin km sürüs deneyimi olmasın öneririm
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)