Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

XJ6 mı? Diversion mu? Bi el atın...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Arkadaşlarım ve Sayın abilerim;
    2 gün önce CBR250R model motosikletimi satmış bulunmaktayım.1 sene önce evlendim ve artık sport motora binemez oldum. Eşimde binemiyor.Malum bu motor benden geçti...

    Şimdi 600 cc için kolları sıvadım. Uzun zamandır takip ettiğim iki model var. Biri XJ6N,diğeri ise XJ6 Diversion F.

    Naked her açıdan görsel olarak kibar durması sebebiyle aklımda olan bir kasa, fakat birkaç arkadaşım "Diversion" kasa al çok rüzgar yersin" gibi yaklaşımlarda bulundular. Açıkcası artık grenajlı motosiklette kullanmak istemiyorum.

    Ben Isparta'da oturuyorum. Zaten şehir içi işe gidip gelmek için Cbf 150 motorum var. Alacağım motora sadece hafta sonları keyfi bineceğim.
    Belki bi Antalya (1,5 saat)belki Burdur (25 dk) belki Denizli (2 saat).

    Bu rüzgar meselesi iki kasa arasında abartıldığı kadar var mı? Naked alsam pişman olur muyum? Ne dersiniz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bende diversiyon F var xj6 ile grenaj hariç haer yeri aynı fazla rüzgar yememek istersen hem öndenyüzüne göğsüne hem bacaklara diversion f derim ama siz kapalı motor istemiyorsunuz o zaman çıplak olanını alın.Benim motorda biraz daha uzun ön cam var çok fark ediyor orjinali ile rüzgar gelmesi.Birde icabında yüksek hıza çıkmak isterseniz ön siperliğe gizlenince hızlanmada fark oluyor çıplak motorda bu olmaz boyum 1.88 diversion f le hiç rüzgar almıyorum bile önden...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------

    Her motorda fark var ve olur grenajlı motorda rüzgar yalıtımı ve aerodinamiği sürücüyü yormaz.Yelkenli gibi düşünün vücut yelken gibi oluyor motoru tutuyor ama grenajda sivri uçlu aerodinamik yapı rüzgarı deliyor geçip gidiyor sürtünme iyice azalıyor yelkeni kapatmışsınız gibi...
    ramcixx bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    Ben XJ6N ile uzun yola fırsat buldukça gidiyorum. Arkada çanta, depo üstünde çanta takılı halde 130-140 civarı gayet güzel gidiliyor. Şahsi fikrim çok sıkıntılı değil. Tabi kişisel zevk ve algı meselesi. Ben biraz da rüzgara karşı direnmeyi seviyorum aslında Bir de trafikte ve az biraz bozuk yollarda daha rahat oluyor. Ayrıca, ufak tefek kazalarda, yan yatmalarda masrafı da az oluyor.
    bassturbin ve ramcixx bunu beğendiler.

  4. #4
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Alıntı esbabsız adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben XJ6N ile uzun yola fırsat buldukça gidiyorum. Arkada çanta, depo üstünde çanta takılı halde 130-140 civarı gayet güzel gidiliyor. Şahsi fikrim çok sıkıntılı değil. Tabi kişisel zevk ve algı meselesi. Ben biraz da rüzgara karşı direnmeyi seviyorum aslında Bir de trafikte ve az biraz bozuk yollarda daha rahat oluyor. Ayrıca, ufak tefek kazalarda, yan yatmalarda masrafı da az oluyor.
    Evet hocam bunlar XJ6N in artıları. Galiba naked benimde tercihim. Grenaj masrafım olsun istemiyorum. CBR250 ile bir kaza yapmıştım 1.300 lira masrafı çıktı bana zamanında.
    - - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -

  5. #5
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Her ikisini de uzun yolda kullanmış biri olarak.
    Naked al ve Antalya ya beni görmeye bir gel, halini merak ediyorum. Özellikle 120 km/h den sonra motor üzerinde nasıl duracaksın veya kaç dk. durabileceksin. O kaskı dik tutabilmek için boyun kasların ağrıyacak ve belli bir süre sonra kurt gibi kalın bir ensen olacak

    Şaka bi yana..

    Diversion F ile 240 km/h ile giderken bir elini beline koyup sağa sola kafanı çevirebilmek çok büyük bir rahatlık. Zaten tıs tıs giden bi makina 120 ile gidiyor gibi hızını belli etmeden uzar.
    Naked ile 120 den sonra sağa sola kafayı çevirirken tokat yiceksin, sımsıkı gidona tutunmak zorunda kalacaksın, taktığın kameralar kaskını sağa sola asılacak, vs..vs..

    Ayrıca rüzgar direncinden yakıt olayı da etkilenir.
    ramcixx bunu beğendi.

  6. #6
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    Ben f kullandım rüzgar yemeiyosun gayet güzel makine hemde cıplak değil

  7. #7
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her ikisini de uzun yolda kullanmış biri olarak.
    Naked al ve Antalya ya beni görmeye bir gel, halini merak ediyorum. Özellikle 120 km/h den sonra motor üzerinde nasıl duracaksın veya kaç dk. durabileceksin. O kaskı dik tutabilmek için boyun kasların ağrıyacak ve belli bir süre sonra kurt gibi kalın bir ensen olacak

    Şaka bi yana..

    Diversion F ile 240 km/h ile giderken bir elini beline koyup sağa sola kafanı çevirebilmek çok büyük bir rahatlık. Zaten tıs tıs giden bi makina 120 ile gidiyor gibi hızını belli etmeden uzar.
    Naked ile 120 den sonra sağa sola kafayı çevirirken tokat yiceksin, sımsıkı gidona tutunmak zorunda kalacaksın, taktığın kameralar kaskını sağa sola asılacak, vs..vs..

    Ayrıca rüzgar direncinden yakıt olayı da etkilenir.

    Diversion F 240 mı yapıyor yahu? Ben 225'i yokuş aşağı, rüzgar arkadan eserken zor yaptım.

  8. #8
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Çok rahat 240 gördüğüm bir makinaydı..
    Bunu daha öncede duyduğum için şaşırmadım.

    Satın almaya gelen arkadaşta 200 gördünmü hiç deyince
    Sen hiç bu motora bindin mi dedim
    Evet dedi
    O zaman senin pilotluğunla alakalı bir sorun var dedim bozuldu.
    Atla MT7 ye beni takip et zaten mt7 230 gider buda 240 arada 10 km lik hız olacak dedim.
    Adam kendine güvenemedi..
    Kendisi bindi geldi abi iyi açılmış makina deyip konuyu hiç açmadan aldı gitti motoru..


  9. #9
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Anladım,Şimdi Youtube'da da inceledim, orada da bu makinenin hakkını veren çıkmamış, herkes 225 -228 arasında tıkanıp kalmış.

    Daha da merak ettim, Diversion F kullanan bir arkadaşın yorumu;



    Bu da diğer bir kullanıcısı... 40 binden fazladır motor üzerinde.



    Buda motosiklet dünyasından diğer insanların fikir ve görüşleri.

    Umit1923 bunu beğendi.

  10. #10
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Muhhahaha
    Benim motosiklet ile, 200 giderken ustunde ben parasut gibi. Kollar bacaklar onde, vucut geride. ama fena boyun kasi yaptim yalan yok. Bogazin on tarafi kas yapti

    Varsa butce diversion al, rahat olur. N de ne kadar cam taksanda bi tarafin acikta kalacak. Grenajli f ile rahat rahat gidersin. Madem haftasonu binecen, rahat bisey olsun.

  11. #11

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Versys 650 almaya kararlıydım. Kafamı karıştırınız yaw.

  12. #12
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhhahaha
    Benim motosiklet ile, 200 giderken ustunde ben parasut gibi. Kollar bacaklar onde, vucut geride. ama fena boyun kasi yaptim yalan yok. Bogazin on tarafi kas yapti

    Varsa butce diversion al, rahat olur. N de ne kadar cam taksanda bi tarafin acikta kalacak. Grenajli f ile rahat rahat gidersin. Madem haftasonu binecen, rahat bisey olsun.
    Yapma etme gardaşım, 200'le gidilir mi yav ne ara nerede yaptın? Hoş üstünde iki dana 160 yapıyorduk ama

  13. #13
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Ahh moderatör ah..
    Yaşım olmuş 40, kime neyi ispat etmeye çalışıyorsam artık bu yaşta.
    Tartışmak istemiyorum yalan söyleyecek halimde yok şu mübarek cuma vaktinde..



  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Yine bir özürlü vakası
    Sağır kalan motor, kör olan grenaj,
    Bu iş tüm dünyada HP ve CD (rüzgar direnci ile ölçülür iken) Bizde körülük sağırlık ile ölçülüyor..
    Körler ve Sağırlar vakfına konu havale edilir,

    Büyük ihtmal 240 görenin KM sayacı bozuktur,

    77,5 Hp yazıyor..

    Bu motoru hiç bilmem ,Görmedim bile , Lakin fizik bilirim Matematik bilirim,

    Fizik kanunlarına göre;
    Cd katsayısı ile 77,5 Hp ile bu motorun görüp göreceği son sürat 205-210 (NŞA) normal hava şartlarında..Arkadan rüzgar alır Basınç düşük olur, yokuş aşağı olur onlar hariç....(ben demiyorum fizik diyor)

    Matematiğe göre
    Gear Raitio diye bak devirden dolayı kurtarmıyor 240 KM yi ,

  15. #15
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahh moderatör ah..
    Yaşım olmuş 40, kime neyi ispat etmeye çalışıyorsam artık bu yaşta.
    Tartışmak istemiyorum yalan söyleyecek halimde yok şu mübarek cuma vaktinde..


    https://www.youtube.com/watch?v=3O7GTSXhDM8
    Genel kanı ve veriler 225-228 arası iken, 240'i nasıl cok rahat gördüğünü merak ediyorum, ne alakası var ispat ile, benim de beğendiğim ama yetmeyeceğini düşünndüğüm bir motor.

    Bizde 20 seneyi aşkın motosiklet üzerindeyiz, söylemlerin biraz abartı çok rahat 240 görüyordum, göremeyenin pilotajında problem vardır gibi bir yaklaşım ister istemez merak uyandırıyor.

    Fizik matematik hesabından pek anlamam açıkçası, yukarıdaki arkadaş dişli oranları ve devir dakikayı hesaplamış, gaz vererek çıkabilme ihtimali olmadığını yazmış, genel kanıyı destekler şekilde.

    Uçaktan atlayan bir insanın bilmem kaç km süratle aşağıya düşmesi gibi birşey. Yanılıyor muyum ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------

    Alıntı serkany adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gear Raitio diye bak devirden dolayı kurtarmıyor 240 KM yi ,
    Bir şey rica edeceğim, Versys 1000 'in dişli oranı ile matematik hesabı kaç km sürat'i ifade ediyor? Aynı zamanda anladığım kadarı ile bu gerçek hızı ifade ediyor, yani GPS hızına eşit olduğunu düşünüyorum, Km 100 gösterirken Gps 95 gösteriyor, yani gerçek sürat.

  16. #16
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bence de 240 biraz fazla, belki bazi modifikasyonlarla yapmis olabilir, R6 eksantrik mili takmak falan gibi. Ya da "speedo healer" denen aletten takip, gostergenin ayarlariyla biraz oynamis da olabilir.

  17. #17
    kakare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Muğla-İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR650FA
    konu gene sidik yarışına dönüşüyor hadi hayırlısı.

  18. #18

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Gearing Commander aşağıdaki grafiği çıkarıyor.


  19. #19
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    ------------

  20. #20
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı kakare adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu gene sidik yarışına dönüşüyor hadi hayırlısı.
    Aslına bakacak olursak konu sapıyor burada haklısın, fakat ortada onlarca kullanıcının ve teknik verilerin olduğu bir ortamda aksini ya da fazlasını söyleyen bir yorum olunca ben şahsen bunun doğruluğunu saptamak isterim.

    Forumda yönetici olmam bunları konuşmayacağım ya da yazmayacağım anlamını taşımaz, bazı arkadaşlar boyle yorumluyor sözüm sana değil.. Sonuçta bilgi paylaşım forumu burası.
    kakare bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)