ZX6-R Subap ayarı

Katılım
4 Ocak 2005
Mesajlar
30
Merhaba,

2000 Model ZX6-R kawasaki sahibiyim. Geçen gösterdiğim bir usta subap ayarlarının biraz bozulduğunu ayar yapılması gerektiğini ve max 50 YTL ücreti olacağını söyledi. Bende bu sübap ayarı kaça yapılır diye araştırmaya başladım bulabildiğim bir çok servisi aradım kaça yapılır diye. (kawasaki servisleride dahil)

Birde ne duyayım 400-450 YTL den aşşağıya ağzını açan yok. Hatta bir usta 250 YTL masrafın olur 200 YTLde işçilik alırım demezmi. Hangi fiyat doğrudur. Sübap ayarı için bu 400-450 YTL biraz abartılı değilmi ?

Ankarada Kawasaki için düzgün çalışan bir usta arıyorum. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
yuh ne masraf yapıcakmıs ki supap ayarı için bi sentil sokucak anahtar ile gerektigi kadar sıkıcak olcak bitcek. 16 subapada uygulucak dogrusu 50 ytl olması gerekir...
 
Katılım
4 Ocak 2005
Mesajlar
30
Bende anlamadım gerçekten bir sentil için neyin nesidir bu 400 YTL. Bazı servislerin ağızlarını 300 - 400 den aşşağı açmamalarını cidden anlıyamıyorum. Peki motorumun doğru sentil ayarlarını nereden bulabilirim acaba ?
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
yuh ne masraf yapıcakmıs ki supap ayarı için bi sentil sokucak anahtar ile gerektigi kadar sıkıcak olcak bitcek. 16 subapada uygulucak dogrusu 50 ytl olması gerekir...

sanmıyorum..
00 model sx6 nın subapları muhtemelen ayarlı değil, şim lidir..
şim subap sapıyla gayd(şapka) ların arasında kalan saat pili şeklinde yükseklik-boşluk ayarını sağlayan bir metaryeldir..

motosikletinde sübap ayarı yapılması için üst kapağın sökülmesi şart..
söküldükten sonra da 2 yolu var, eğer şimler sağlamsa sübaplar tek tek sökülüp üzerindeki kurumlar alınıcak, çünkü bu kurumlar sübapın esesinde kalınlık yaptığı için tam kapanmamasına sabep olur ve ses yapar..
eğer ki bu şekilde kurtulmazsa şimlerin değişmesi gerekir.. yani işçilik dışında + şim masrafı çıkar..

şöle düşün bir rektefiyeci sübapların sökülüp temizlenip takılmasına 100 lira alır
e üst kapağında sökülmesi takılması için işçilik ödiyeceksin gittiğin motorcuya..
bu işin hakkı benim gözümde senkronla beraber 300 liradır..
 
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
560
kawasaki servisinden doğru sentil ayarlarını bulabilirsin

ben biliyom diyen ustada büyük ihtimal atıyodur
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
benım kanuni racer 200 motorum için dahi 40 ytl almışlardı,

ki race makıne için sanırım en az 300 lira tutacaktır...
 
Katılım
14 Haz 2008
Mesajlar
625
selam arkadasım buyuk problem yoksa hıc elletme daha kotu oluyor genelde yada cok ıyı ustaya gıt benden soylemesı daha yenı yaptırdım motor daha kotu oldu gıbı benzın yemesınde hızlanmasında yavaslama var gıbı bana kalırsa gercekten sorun yoksa gıtsın gıttıgı yere kadar yada ıyı usta bul
 
Katılım
5 Tem 2008
Mesajlar
104
400-450 lira dalgamı geçiyosunuz arkadaşlar... 300 liralar nedemek yahu altı üstü bi ayar yapıcak... paranızın değerini biln aman aman...
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
400-450 lira dalgamı geçiyosunuz arkadaşlar... 300 liralar nedemek yahu altı üstü bi ayar yapıcak... paranızın değerini biln aman aman...

Tamam arkadaşım sen bil paranın değerini o zaman :)
İlerde motorun olursa kendin yaparsın ayarını
O subap ayarının hakkı zaten 300-400 ytldir ki büyük ihtimal şimler değişecek :)
Yada o paralar verilmez diyen arkadaşlar kendileri söksünler servislerden şimleri alsınlar bakalım kendileri nekadara mal edecekler :p
 
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
558
eray yanlış düşünüyosun kardeşim.ticaret denilen bişey var.o adam aykkabıya ihtiyacı olduğu zaman kendisimi üretiyo?hayır tabikide geliyo senden alıyo.neyse ben bişey söylemiyorum bi kaç kere tutturamayınca (ya da subap yakarsan) aklın başına gelir.hee bu işinde bi ilmi varmış dersin.

soruya gelince 50 ytl'ye kapak bile açmazlar kardeşim o işte bi yanlışlık var.eğer iyi bi ustaysa 300 lira normaldir.ince bi işçilik ister.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Arkadaslar 4 silindirli 2000 ve ustu makinalarda subab ayarlari hicte oyle ucuz degil. Yanliz subab ayar kontrolu ve ayarin kendisi diye iki iscilik vardir. Biri her periyodik kontrol edilir. Digerinde ise GKN arkadasimizin da dedigi gibi tum subablar sokulur temizlenir yeniden takilir senkron saatine baglanir ayarlari yapilir. Bu iscilik ucuz degildir. Zaten ucuz yapan yerden iki kez suphe edin yanlis subab ayarinda ya subab egrilir yada motor tikanir 100 u gecmez. Benim motorda 2 silindir makina Desmo teknolojisi olmasina ragmen 200 ytl deniyor cift silindir icin , 4 silindir icin 400 denmesi normal.
 
Katılım
4 Ocak 2005
Mesajlar
30
anlaşılan 400'ü indirebildiğimiz kadar aşşağıya çekip razı olacağız. Ankarada güvenilir iyi bir kawasaki servisi bilen varmı acaba.
 
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
fiyatın normal olduğunu düşünüyorum.gördüğüm örneklerle tabi...
 
Katılım
5 Tem 2008
Mesajlar
104
Tamam arkadaşım sen bil paranın değerini o zaman :)
İlerde motorun olursa kendin yaparsın ayarını
O subap ayarının hakkı zaten 300-400 ytldir ki büyük ihtimal şimler değişecek :)
Yada o paralar verilmez diyen arkadaşlar kendileri söksünler servislerden şimleri alsınlar bakalım kendileri nekadara mal edecekler :p

uzun zamandır motor ve türevleriyle ilgilenmekteyim hani bilgiminde az olmadığını düşünmekteyim ve buna dayanaraktan eğer 400 lira isterseki gördüğüm o ki ustaların çoğu %60 ürün %40 işçilik alıyor bu çok pahalı demektir...

eğer makine 12-13 bin devirle kullanırsam zaten yapılan ayarda öyle uzun zaman dayanmaz iyi usta heryerde bulunurda 400 ytl herzaman bulunmaz...

üstüne biraz daha koy yeni motor al arkadaş :cherry:
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
uzun zamandır motor ve türevleriyle ilgilenmekteyim hani bilgiminde az olmadığını düşünmekteyim ve buna dayanaraktan eğer 400 lira isterseki gördüğüm o ki ustaların çoğu %60 ürün %40 işçilik alıyor bu çok pahalı demektir...

eğer makine 12-13 bin devirle kullanırsam zaten yapılan ayarda öyle uzun zaman dayanmaz iyi usta heryerde bulunurda 400 ytl herzaman bulunmaz...

üstüne biraz daha koy yeni motor al arkadaş :cherry:

Uzun zamandır ilgileniyorsun ama piyasa fiyatlarından haberin yok o zaman
Bu makinanın subap ayarını yapmak için neleri söküyosun biliyomusun peki?
Onun deposunu bile sökmezler 50 ytl ye ki o paralar hakkıdır zaten onun
Sen 400 ytl nin üzerine 8-9 milyar daha koy alırsın bi motor :queen:
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
181
Aslında (bana göre) sizlerin tahmin edemediği fark motorun DOHC yada OHV olması. OHV olsa dediğiniz gibi bi sentil çakısı ile gevşet sık ayar yapılabilir. Ama makina DOHC (üstten çift egzantirikli) ise GKN çok iyi açıklamış şimleri değiştirirler çünkü işçilikle yapılabilecek bişey yok. 2000 lerden sonrada gördüğüm çoğu makinanın motoru DOHC. Mesela CBF250 ve GT250 öleler. Ama CBR125 öle değil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst