Zincir Yağlamak İçin Wurth Dry Lube Nasıl?

Katılım
11 Mar 2024
Mesajlar
257
Motosikleti
Honda CB750 Hornet - Triumph Bonneville Bobber
Zincir yağlamak için hangi zincir yağını kullanıyorsunuz? Ben şimdiye kadar Motul C4, Ipone ve Putoline ürünlerini kullandım fakat bir de Wurth Dry Lube ile 90 Numara Şanzıman & Dişli Yagi deneyimlemek istiyorum. Malum markaların fiyatlari giderek yükseliyor ve ben de zincirine önem veren birisi olarak bakımlarını aksatmadan yaptığım için yağ falan dayanmıyor. Hal böyle iken alternatif ürünlere yönelme tercihinde bulundum ve bu ürünleri deneyimlemek istiyorum. Aranızda bunları kullanıp memnun kalan veya memnun kalmayan varsa artılarını ve eksilerini yazarsa çok sevinirim.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Şahsi tecrübemi aktarayım; hangi yağı kullanırsanız kullanın olur. Zinciri esas bitiren hart hurt ani gaz açmalar ve sürekli vites düşürerek kompresyona bindirmeler.
 
Katılım
11 Mar 2024
Mesajlar
257
Motosikleti
Honda CB750 Hornet - Triumph Bonneville Bobber
Şahsi tecrübemi aktarayım; hangi yağı kullanırsanız kullanın olur. Zinciri esas bitiren hart hurt ani gaz açmalar ve sürekli vites düşürerek kompresyona bindirmeler.
Abi o konu da haklısın her şeyle yağlanır ama mevzu şu; uzun suredir c4 kullanıyorum mesela çok yapış yapış bir yağ olduğu için ne kadar toz toprak kir varsa zincir de topluyor geçen zinciri fırça ve gazyağı ile bi güzel detayli temizledim baklalarin arasina baktığım da çok fazla toz toprak vardı. Şöyle toz toprak tutmayan, çok fazla sıçrama yapmayan ama ayni zamanda da işlevini gerçekten yerine getiren bir yağa ihtiyacım var.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Abi o konu da haklısın her şeyle yağlanır ama mevzu şu; uzun suredir c4 kullanıyorum mesela çok yapış yapış bir yağ olduğu için ne kadar toz toprak kir varsa zincir de topluyor geçen zinciri fırça ve gazyağı ile bi güzel detayli temizledim baklalarin arasina baktığım da çok fazla toz toprak vardı. Şöyle toz toprak tutmayan, çok fazla sıçrama yapmayan ama ayni zamanda da işlevini gerçekten yerine getiren bir yağa ihtiyacım var.
Bence öyle bir yağ yok, hepsi toz toplayacak. Motul'den Putoline'a, dişli yağından Ipone'ye herşeyi denedim. Yağlar arasındaki farklar bence janta sıçrama konusunda ayrışıyor.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Tavsiyedir....


1- Asla yağ çözücü bir şey ile zincirinizi temizlemeyin ( gazyağı,mazot,benzin,... vs)
Yağ çözücüler çok ince malzemedir. Oringlerden içeri sızarak oradaki mevcut fabrikasyon gresi çözer. Bu da zincirin çabuk bozulması demektir


2- Zincirinizi akışkan bir yağ ile yağlayın ( 90-140 dişli yağı, kızak yağı, yada akışkan zincir yağı)


3- temizlik işini yine yağ ( daha ince) ile yapın bez ile silip parlatın...


4- Yağlama işini motoru park edince yapın ve bekletin. Sıçrama minimum olacaktır.( Akşam yağla sabah devam gibi)


Bunları yaparsanız Zincirinizi çok uzun km ler gittiğini göreceksiniz..
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
152
Zincir yağlamak için hangi zincir yağını kullanıyorsunuz? Ben şimdiye kadar Motul C4, Ipone ve Putoline ürünlerini kullandım fakat bir de Wurth Dry Lube ile 90 Numara Şanzıman & Dişli Yagi deneyimlemek istiyorum. Malum markaların fiyatlari giderek yükseliyor ve ben de zincirine önem veren birisi olarak bakımlarını aksatmadan yaptığım için yağ falan dayanmıyor. Hal böyle iken alternatif ürünlere yönelme tercihinde bulundum ve bu ürünleri deneyimlemek istiyorum. Aranızda bunları kullanıp memnun kalan veya memnun kalmayan varsa artılarını ve eksilerini yazarsa çok sevinirim.
dry lube'ın olayı kum ve toz partikülerinin çok olduğu ortamdaki bu partükülerin zincire yapışmamasını sağlayıp zincirin oringlerini aşınmaktan korumaktır

normal zincir lubrikatörlerı yapışkan olduğu için tozu ve kumu çeker yani bu dry lube daha çok hafif enduro sürüşleri için yan ürün olarak kullanılırsa yararlıdır ama normal zincir lubrikatörinin dörte biri kadar kayganlaştırma etkisi sunar o yüzden normal zincir lübrikatörü olarak kullanmak iyi değildir

basitçe hafif ama uzun bir enduro seansında kullanmak yararlıdır tabiki kullanmadan önce zinciri durulayın , kurulayın sonra uygulayın
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
Putoline Drytech, İpone X-TREM CHAIN ROAD, Würth HHS Drylube 3ünü de kullanmış birisi olarak şunu söyleyeyim

En az sıçratan Drytech, uzun ömürlü olan xtrem chain road, rengiyle güzel gözüken ve zincir yağlı mı değil mi hızlıca anlaşılabilen drylube

Km olarak; İpone>Würth>Putoline
Koruyor bu ya hissiyatı olarak; Würth>İpone>Putoline
Sıçratma olarak; Putoline>İpone>Würth

Sıralamam tamamen benim sürüş tarzıma göre, aynı gaz açan genellikle zinciri yağlamayı unutan birisiyim
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
dış yüzeyi kurudukça yağla yeter, zaten senin sürdüğün yağ ile yağlanmıyor baklalar, bizimkisi paslanmasın diye.

fortnine karşılaştırmalı incelemişti, genel olarak ipone zincir temizlemede iyi görünüyordu.

hangi yağı sürersen sür, akışkansa her yere sıçrar, yapışkansa da toz toprak yapışır; arası yok.
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
152
dış yüzeyi kurudukça yağla yeter, zaten senin sürdüğün yağ ile yağlanmıyor baklalar, bizimkisi paslanmasın diye.

fortnine karşılaştırmalı incelemişti, genel olarak ipone zincir temizlemede iyi görünüyordu.

hangi yağı sürersen sür, akışkansa her yere sıçrar, yapışkansa da toz toprak yapışır; arası yok.
Ryan diyorsa kanundur 🫵 ,bu arada mtb incelemeleri yapan elamana ne oldu acaba ?
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
152
cem yılmaz artık nekadar ortayaşlıteyzecore olmasına rağmen herifin ne uğraşıyorsun kemikli yap dursun lafı çok doğru , tüketici sanki motoruna pebble beach klasik araç fuarına katılırmış gibi baktığı için "zincirli olsun yoksa aktarmada beygir kaybediyor" dediği için şaftlı motosiklet opsiyonları olması gerektiğinden az

averaj tüketici yağ değişimini aksatıyor , fren hidrolik sıvısını ömürlük kullanıyor , filtreleri günde 4 paket adıyaman tütünü içen babu ciğeri gibi olmasına rağmen değiştirmiyor vb falan ama hayla ama peak güç aktarımı diye sayıklıyor

yemin ederim insanları motordan hafif olsada uzak tutan bir arkeik tarihi geçmiş sistem , zaten üreticinin işine geliyor çünkü şaftın üretimi daha pahalı ve zincirli sistemde quickshifter koymasına ihtiyaç duymuyor

H2 serisi veya yeni hibrit ninja gibi makineler yapıyoruz ama şu zincirden kurtulamıyoruz , tüketici beygir kovalamak yerine gerçekten işine yarayacak ve motosikleti sektörünün müşterisini çoğalatacak inovasyonlara kucak açması lazım

eski supercub mekanik bilgisi kocaman bir sıfır olan averaj insanı motora bindirdi

eski cb o subercub'a binen insanları motosikleti sevdirdi

eski silverwing insanlara motosikletle gezmek için zengin olunması gerekmediğini gösterdi

şimdi ise inovasyon beygir üzerine ve bu benim sinirimi bozuyor ... sadece tutkulu olduğum bir konu sanırsam 😥
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Şu yağdan ciddi anlamda memnunum. (temiz asfalt yol koşullarında).

Bende bu yağdan almıştım, zincire bir tur sıkıyorum başka bir şey yağmıyorum.
Temiz asfalt olmayan tozlu/mıcırlı/toprak yollarda da sürdüm geçen yaz, sonrasında zincir çok da toz toplamamıştı.
Temizlik için motul C1 de almıştım ama sadece 2 kez kullandım, çok da gerekmedi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
901
Toz toprak tutmasın ama yağlı da kalsın denseniz motul c3 offroad zincir yağı, hiç sıçramasın sakız gibi yapışsın derseniz putoline tech chain. Würth hhs drylube denedim 1 şişe, zincir ve dişlilerin temiz ve yağlı görünümü güzel fakat çok sık yağlamak gerektiriyor, motulün c3 offroad yağından bile daha kısa sürede kuruyor sanki buharlaşır gibi.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Şahsi tecrübemi aktarayım; hangi yağı kullanırsanız kullanın olur. Zinciri esas bitiren hart hurt ani gaz açmalar ve sürekli vites düşürerek kompresyona bindirmeler.
Etkisi olabilir , ama sebep olmaz kanımca.. Zincir gerginliğini ayarlamadığın zaman o zincirden dişliden hayır bekleme.. Aşırı gergin ya da bol zincir aşınmayı fazlalaştırır.. İstediğin yağla yağla.. Kurtuluşu yok...
piyasada dolaşan motorların yüzde 75 inin doğru gerginlikle dolaştığını sanmıyorum..Zaten servislerin ve tamircilerin de net bilmediğini ya da bildiği halde uygulamadığını çok kez gördüm...
Adam bakımdan çıkarmış zincir öyle gergin ki katur kutur ses geliyor.. Dediği zamanla alışacak... Ya da gevşek ayarlayıp artçı aldığında tam ayarına gelecek diyen ustalar bile gördüm..
Kayışlı motormu alsak :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Etkisi olabilir , ama sebep olmaz kanımca.. Zincir gerginliğini ayarlamadığın zaman o zincirden dişliden hayır bekleme.. Aşırı gergin ya da bol zincir aşınmayı fazlalaştırır.. İstediğin yağla yağla.. Kurtuluşu yok...
piyasada dolaşan motorların yüzde 75 inin doğru gerginlikle dolaştığını sanmıyorum..Zaten servislerin ve tamircilerin de net bilmediğini ya da bildiği halde uygulamadığını çok kez gördüm...
Adam bakımdan çıkarmış zincir öyle gergin ki katur kutur ses geliyor.. Dediği zamanla alışacak... Ya da gevşek ayarlayıp artçı aldığında tam ayarına gelecek diyen ustalar bile gördüm..
Kayışlı motormu alsak :)
Amortisör ayarı da etkiliyor. Kayış alsak onun da gerginlik ayarı var, onu da ayarlayamaz sözde ustalar...

En güzeli gerekli alet edevatı alarak kendin yapmak. Bu iş esasen bizim kendi yapabileceğimiz işlemlerden biri.
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
152
Ağalar bizim olay bu saatten sonra şafttır.
Şaftın yağını değiştir devam , bendeki 400ml'e yakın alıyor , değişimi 2 dk sürüyor ve iki yağ değişimi boyunca unutuyorum ... yamalube dişli yağının fiyatı 370TL ve 2.3 değişimlik idare ediyor hahaha skuterin avantajları çok 🫰

Motorum Yamaha Neo's 4
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,729
Wurth dry lube'u iki pantolonu ıskartaya çıkarttığı için bıraktım ben. Yağladıktan sonra motoru saatlerce kullanmamama rağmen sıçratıyordu. Dişli yağı da eklersen renkli görüntüler ortaya çıkabilir. C4 candır, heyecana gerek yok. Bir şişeyle 1-1,5 seneyi deviriyorum ben o yüzden pahalı gelmiyor bana.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,672
cem yılmaz artık nekadar ortayaşlıteyzecore olmasına rağmen herifin ne uğraşıyorsun kemikli yap dursun lafı çok doğru , tüketici sanki motoruna pebble beach klasik araç fuarına katılırmış gibi baktığı için "zincirli olsun yoksa aktarmada beygir kaybediyor" dediği için şaftlı motosiklet opsiyonları olması gerektiğinden az

averaj tüketici yağ değişimini aksatıyor , fren hidrolik sıvısını ömürlük kullanıyor , filtreleri günde 4 paket adıyaman tütünü içen babu ciğeri gibi olmasına rağmen değiştirmiyor vb falan ama hayla ama peak güç aktarımı diye sayıklıyor

yemin ederim insanları motordan hafif olsada uzak tutan bir arkeik tarihi geçmiş sistem , zaten üreticinin işine geliyor çünkü şaftın üretimi daha pahalı ve zincirli sistemde quickshifter koymasına ihtiyaç duymuyor

H2 serisi veya yeni hibrit ninja gibi makineler yapıyoruz ama şu zincirden kurtulamıyoruz , tüketici beygir kovalamak yerine gerçekten işine yarayacak ve motosikleti sektörünün müşterisini çoğalatacak inovasyonlara kucak açması lazım

eski supercub mekanik bilgisi kocaman bir sıfır olan averaj insanı motora bindirdi

eski cb o subercub'a binen insanları motosikleti sevdirdi

eski silverwing insanlara motosikletle gezmek için zengin olunması gerekmediğini gösterdi

şimdi ise inovasyon beygir üzerine ve bu benim sinirimi bozuyor ... sadece tutkulu olduğum bir konu sanırsam 😥

Şaftlı motor al abi? :D

Ben zincirli motorumdan son derece memnunum ve şimdiye kadar hiç zincir yağlamak işinden hayıflandığımı üşendiğimi hatırlamıyorum. Elbette bu benim tercihim, üşenen adama ne üşeniyorsun diyemem, ama ona da şaftlı al, kayışlı al vs derim.

Konu sadece güç kaybı da değil, benim için önem arz eden maddelerden biri olmakla birlikte.
Gereksiz gördüğüm bir karmaşıklıktan uzak duruyorum. Şaft olunca motosikletin hem kendi ağırlığı, hem de "unsprung weight" i artıyor - ne o yaylanmamış ağırlık mı Türkçesi bilemedim, zincirde vites geçişleri daha pürüzsüz olabiliyor genelde, maliyet azalıyor, yüksek gaz açıldığında motor ip gibi durmaya devam ediyor - şaftın en babası bile hissettiriyor bir şey olduğunu, aklıma gelmeyen de vardır, bir çok avantajı var - tamamı kişisel keyfi şeyler olmakla birlikte.

Yani arkaik olmasına bir şey diyemem, motosikletin kendisi de öyle bir çok açıdan bakınca.
Hele hala bu taşıtları bir yerden bir yere götürmek için dinazor fosili tüketiyor olmamız? :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst