Yzf r125 performans artışı için yardım

Katılım
26 Ağu 2018
Mesajlar
2
Öncelikle merhaba dostlarım ben 1 senedir yzf r125 kullanıyorum bakımlarından fazla anlamam yeğenim o işlerle ilgileniyor motorun duruşuna aşığım resmen istesem 250 motorlara geçerim ama inanki kıyamıyorum son hız 135 görüyorum ancak hani 135 değilde 145 yada 150 falan görmek istiyorum motorum da performans egsoz yok buji şerde ngk falan değil şimdi iki sorum olacak dostlarım motora direk
180 cclik hazır kitinimi alayım alırsam son hız tahmini kaç olur.
Yada bunun yerine motora hiç dokundurtma onun yerine K&N Bir hava filtresi ve ngk buji ve performans egsozu taktırsam motorun arka dişliyi küçültsem mi daha sağlıklı olur
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Merhaba;

145-150 yi birak,135 bile 125cc lik bir makina için resmen ömür törpüsü.

Bu kadar zorlama,yazik makinaya,diyelim 150km hizi gordun ne kadar sure o hizda gideceksin?

Cg ve drift tarzi bir motor olur altinda ust kapagi,karburatoru,egzantirigi degistirip upgrade yapabilirsin ama enjeksiyonlu,sivi sogutmali,4valfli teknolojik bir motora biniyorsun hiç macera arama.

Ya stok halde bin.yada 250ye geç ama oda bir nebze sonra tatmin etmez(bu beklenti ile),o zamanda 200-220 yapmasini istiyorum diyeceksin.

Yinede sen bilirsin.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Boşa çekilen kürek sadece madden ve manen yorar. Tipini seviyorsan, hızınıda seveceksin. Olmayacak işlere kalkışıp motoru da kendinide bitirme derim.
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
180 cc olursa tork ve güç artar az miktarda artar hız değişmez.Buna oranla gaz kelebeği büyültülmeli ve yakıt hava karışımı için tekrar power commander gibi cihazla enjektörin arasına girerek tekrar yazılım yapılmalı.Ön arka dişli değişimi hariç ne yaparsanız yapın (devir kesici iptali hariç) son sürat artmaz, tork güç ve gaz tepkisi artar ortalama %3 %10 arası.
 
Katılım
6 Haz 2018
Mesajlar
449
O motorla 110'u geçtikten sonraki hızlar resmen ömründen çalıyor. Boşuna makineyide, kendinide yorma.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Arzu ettiğiniz şey için elinizdeki makineyi satıp 250cc bir motosiklete geçmeniz çok daha mantıklı, sağlıklı ve akıllıca olacaktır.
 
Katılım
26 Ağu 2018
Mesajlar
2
180 cc olursa tork ve güç artar az miktarda artar hız değişmez.Buna oranla gaz kelebeği büyültülmeli ve yakıt hava karışımı için tekrar power commander gibi cihazla enjektörin arasına girerek tekrar yazılım yapılmalı.Ön arka dişli değişimi hariç ne yaparsanız yapın (devir kesici iptali hariç) son sürat artmaz, tork güç ve gaz tepkisi artar ortalama %3 %10 arası.

Peki açık hava filtresi ve güzel bir ngk buji vede güzel açık bir egsozun bana katkısı ne olur yada arka dişli ile oynamanın

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------

+10-15km için ugrasmaya değmez.

Peki açık hava filtresi ve güzel bir ngk buji vede güzel açık bir egsozun bana katkısı ne olur yada arka dişli ile oynamanın
 
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
1,118
Peki açık hava filtresi ve güzel bir ngk buji vede güzel açık bir egsozun bana katkısı ne olur yada arka dişli ile oynamanın

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------



Peki açık hava filtresi ve güzel bir ngk buji vede güzel açık bir egsozun bana katkısı ne olur yada arka dişli ile oynamanın
Olsa olsa psikolojik etkisi olur :) Arka dişliyle oynarsan motorun hızlanması ve son hıza etki edersin.
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Bujiden hiçbir fark kesinlikle olmaz sadece farklı marka buji takmış olursunuz.Egzost ve filtreden yazdığım gibi %3 %5 gaz tepkisi daha erken olur çok düşük üst devirlerde motor gücüne etki eder katalizör ve ses odası iptal olacağı için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------

Örnek; 100 beygirlik motorda 5 beygir alınırsa 10 beygirlik motordada daha düşük olur.Egzostun birde şöyle etkisi olur son hızlara gazı açıp bekleyip çıkarken bu süre biraz daha kısalır çıkış rahat olacağı için fakat, hava yakıt karışımı değişeceğinden uzun ömürlü açık egzostun zararı olabilir motora.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------

İki zamanlı değilse 250 lik motorları hiçbir şekilde geçemezsin o kadar figüranlık fazla olur :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst