Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Süper konu, işte bu ya. Ellerinize sağlık, çok güzel anlatmışsınız, ekipmanları da güle güle kullanın. Ben de yazın ekipman alışverişi için Yunan turu yapmayı düşünüyordum, not aldım her şeyi.
Tax free konusunda bir şeyi daha ekleyeyim. Sınırdan geçtikten sonra tax free formlarını gümrükçüye damgalatıp global blue ofisinden para alınıyor, global blue ofisi İpsala sınır kapısında free shop'un içinde var ama Edirne/Pazarkule sınır kapısında yokmuş, orada bir kutuya atılıyormuş da sonradan kredi kartına ödeniyormuş falan diye duyunca ben güvenmem öyle kutuya atmaya deyip İpsaladan giriş yaptık, halbuki bize Pazarkule sınır kapısı daha yakın ve orada daha az sıra bekleniyor.
Böyle kuru kuruya konu mu olur yahu? Bari yoldan, mağazadan, aldıklarından vs. bir kuple fotoğraf koyaydın da, insanlar belleklerinde canlandırmak için uğraşmasalardı Hiç olmadı V-Strom fotoğrafı koyaydın Bu arada Shoei Neotec 3 617 Euro pahalıymış yav. Ben geçen Louis'ten NXR2 desenliyi 325 Euro'ya almıştım (tax free düşünce).
Hadi bir de katkıda bulunayım;
- Yurtdışında internet ihtiyacı olmadan navigasyon kullanmak isteyenler için maps.me uygulamasını öneririm. Gideceğiniz ülkenin/şehrin haritasını önceden indirip, sonra orada çevrimdışı kulanabilirsiniz. Pro sürümü ücretli ancak ücretsiz sürümü de gayet yeterlidir.
- Bir diğer konu yurtdışında internet meselesi: Buradaki operatörünüz yurtdışı kullanımında fahiş fiyatlar talep ettiğinden, eğer telefonunuzda bu özellik varsa e-sim kullanmanızı öneririm. Farklı uygulamalar var, ancak ben MobiMatter veya Airalo öneririm. Bunlar veri bazında çalışan uygulamalar. Yani telefon numarası yok, sadece internet kullanırsınız. Ancak Airalo'da bazı ülkeler için ekstra ücret ödenirse ayrıca telefon görüşmesi de yapabilirsiniz. Gerçi Whatsapp varken ayrıca telefon numarasına ihtiyaç da duyulmuyor. Ancak kısa mesaj alamazsınız.
MobiMatter kullanacaklar bir sonraki kullanımda 3.5 USD indirim kazanmak isterlerse, özelden bir kod gönderebilirim
- Tax Free konusunda dikkat etmeniz gereken şey, satın aldıktan sonra mağaza tarafından doldurulan formun güncel olması ve bu forma pasaport bilgilerinizin işlenmesi. Bazı işletmeler çok eski bir form doldurup veriyor. Bu formdaki bilgilerin sonradan Global Blue ofislerinde belli bir ücret karşılığında (Avusturya'da 7 Euro) sisteme işletilmesi gerekiyor. Sonra onaylanmış formlar posta yoluyla satın alınan mağazaya yollanıyor ve onlar para iadesi yapıyorlar falan. Uzun iş. Bazı durumlarda alacağınız iade yaptığınız masarafa değmiyor.
Güncel formlar ise doğrudan pasaportunuza işlendiğinden, havalimanındaki Global Blue noktalarındaki ATM'ye benzer cihazlarda pasaportunuzu okuttuğunuzda doğrudan sisteme giriyor ve hemen yandaki bankodan ister nakit, ister sonradan kredi kartınıza iade şeklinde paranızı alıyorsunuz.
global blue çok kesik atıyor maalesef. viyanadan airpods almıştım, havalimanında nakit alırsan 7 euro direkt keseriz ancak karta kesinti olmaz dedi, tamam dedim karta iade edin. bana verdikleri formda 19 euro iade edileceği yazıyordu, gelen iade 14,38 dolar oldu, euro da değil, adamlara mail attım bana bi hesap kitap yaptılar, euro dolar çevirirken ayrı kesiyor, hizmet bedeli diye ayrı kesiyor, iyice kuşa çevirmiş parayı.
plaisio diye bir teknoloji mağazası vardı, adamlar kendisi iadeyi yapıyordu, global blue veya başka herhangi bir aracı kurum kullanmıyorlar. 200 euroya drone aldım, 40 euro iade geldi, tertemiz. iş globale kalsaydı 15 euroyu zor alırdım.
global blue çok kesik atıyor maalesef. viyanadan airpods almıştım, havalimanında nakit alırsan 7 euro direkt keseriz ancak karta kesinti olmaz dedi, tamam dedim karta iade edin. bana verdikleri formda 19 euro iade edileceği yazıyordu, gelen iade 14,38 dolar oldu, euro da değil, adamlara mail attım bana bi hesap kitap yaptılar, euro dolar çevirirken ayrı kesiyor, hizmet bedeli diye ayrı kesiyor, iyice kuşa çevirmiş parayı.
plaisio diye bir teknoloji mağazası vardı, adamlar kendisi iadeyi yapıyordu, global blue veya başka herhangi bir aracı kurum kullanmıyorlar. 200 euroya drone aldım, 40 euro iade geldi, tertemiz. iş globale kalsaydı 15 euroyu zor alırdım.
Bu durum tamamen müşterisi olduğunuz Türk bankasının kur algoritması ile ilgili. İade Euro bile olsa, güncel pariteden Dolar'a çevrilip, bankanın komisyonu vs de düşülüp iade yapılıyor. Hatta Avrupa'da alışveriş yaparken pos cihazında euro yerine dolar seçmek daha mantıklı. En azından pariteden etkilenmiyorsunuz. Her durumda rakam dolara endeksleniyor. Aslında en temizi orada nakit iade almak.
Böyle kuru kuruya konu mu olur yahu? Bari yoldan, mağazadan, aldıklarından vs. bir kuple fotoğraf koyaydın da, insanlar belleklerinde canlandırmak için uğraşmasalardı Hiç olmadı V-Strom fotoğrafı koyaydın Bu arada Shoei Neotec 3 617 Euro pahalıymış yav. Ben geçen Louis'ten NXR2 desenliyi 325 Euro'ya almıştım (tax free düşünce).
Hadi bir de katkıda bulunayım;
- Yurtdışında internet ihtiyacı olmadan navigasyon kullanmak isteyenler için maps.me uygulamasını öneririm. Gideceğiniz ülkenin/şehrin haritasını önceden indirip, sonra orada çevrimdışı kulanabilirsiniz. Pro sürümü ücretli ancak ücretsiz sürümü de gayet yeterlidir.
- Bir diğer konu yurtdışında internet meselesi: Buradaki operatörünüz yurtdışı kullanımında fahiş fiyatlar talep ettiğinden, eğer telefonunuzda bu özellik varsa e-sim kullanmanızı öneririm. Farklı uygulamalar var, ancak ben MobiMatter veya Airalo öneririm. Bunlar veri bazında çalışan uygulamalar. Yani telefon numarası yok, sadece internet kullanırsınız. Ancak Airalo'da bazı ülkeler için ekstra ücret ödenirse ayrıca telefon görüşmesi de yapabilirsiniz. Gerçi Whatsapp varken ayrıca telefon numarasına ihtiyaç da duyulmuyor. Ancak kısa mesaj alamazsınız.
MobiMatter kullanacaklar bir sonraki kullanımda 3.5 USD indirim kazanmak isterlerse, özelden bir kod gönderebilirim
- Tax Free konusunda dikkat etmeniz gereken şey, satın aldıktan sonra mağaza tarafından doldurulan formun güncel olması ve bu forma pasaport bilgilerinizin işlenmesi. Bazı işletmeler çok eski bir form doldurup veriyor. Bu formdaki bilgilerin sonradan Global Blue ofislerinde belli bir ücret karşılığında (Avusturya'da 7 Euro) sisteme işletilmesi gerekiyor. Sonra onaylanmış formlar posta yoluyla satın alınan mağazaya yollanıyor ve onlar para iadesi yapıyorlar falan. Uzun iş. Bazı durumlarda alacağınız iade yaptığınız masarafa değmiyor.
Güncel formlar ise doğrudan pasaportunuza işlendiğinden, havalimanındaki Global Blue noktalarındaki ATM'ye benzer cihazlarda pasaportunuzu okuttuğunuzda doğrudan sisteme giriyor ve hemen yandaki bankodan ister nakit, ister sonradan kredi kartınıza iade şeklinde paranızı alıyorsunuz.
Mağazalar kapanmak üzereyken varınca o telaştan foto çekilmeye fırsat olmadı malesef. Zaten vstrom ile de gitmedik, clio ile gittik, dandik clio'nun ne fotosunu çekeyim, evin katırı o.
Navigasyon için google haritaların offline özelliği işimi görüyor, tek kusuru offline iken sadece araba yolunu gösteriyor, yaya tarifi yapamıyor, şehir merkezinde yaya gezerken sorun olabilir ama araba yolu tarifini açıp sokaklara bakıp şu aradaki sokaktan oraya çıkabilirim şeklinde biraz kafa yormak gerekiyor.
Yalnızca bir gece kalırız zaten ertesi sabah dönüş yoluna çıkacağız deyip e-sim almamıştık, daha önce Almanya'ya bir haftalığına gittiğimizde e-sim almıştık, eşimin ve çocukların telefonları destekliyordu, eşimin telefonuna 20GB'lık aldık, onun telefondan bizimkilere paylaştırıp kullandık ve bir haftada 10GB anca kullannışızdır. Demek ki bizim yerli telefon operatorleri veri trafiğini fazla fazla sayıyor, fena kazık yiyoruz buradan da.
Tax free'yi de düşünce almanyadaki louis mağazası ile çok büyük fark yok fiyat olarak. Aldığımız kaskın aynısını Köln'deki louis mağazasında da denemiştik, hatta orada Killingroad ile tesadüfen karşılaşmamızı da yazmıştım forumda, fiyarı 650 euroydu tax free düşünce aynıya geliyor gibi. O zaman uçakla gitmiştik, valiz bagaj hakkımız çok yoktu, kocaman iki kaskı valize sığdıramayız diye o mağazadan yalnızca eşime pantalon ve mont almıştık, bir de motor için noco genius2 akü şarj cihazı ve abus alarmlı disk kilidi almıştım.
Bu durum tamamen müşterisi olduğunuz Türk bankasının kur algoritması ile ilgili. İade Euro bile olsa, güncel pariteden Dolar'a çevrilip, bankanın komisyonu vs de düşülüp iade yapılıyor. Hatta Avrupa'da alışveriş yaparken pos cihazında euro yerine dolar seçmek daha mantıklı. En azından pariteden etkilenmiyorsunuz. Her durumda rakam dolara endeksleniyor. Aslında en temizi orada nakit iade almak.
Ben de almanya dönüşü global blue tax free'yi 2 ayda ancak yatırıp da kuşa dönünce bu sefer nasıl olsa kuşa dönecek o kadar bekleyip sinir olana kadar nakit alayım deyip bankodaki görevliden nakit aldım, çok farketmedi.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Bu arada bizim gümrük mevzusunu yazmamışım. Yunan tarafından Türk tarafına geçince gümrük görevlisi arabanın bagajını açtırdı, bagajda kutuları içinde ve mağaza poşetlerinde iki tane kask ve iki tane bot bütün bagajı doldurmuştu. (SW tip araba bagajı hem de, normal clio olsa sığmayabilirdi) Bunlar ne dedi, motosiklet kaskı ve motosiklet botu, kendimize giymek için aldık dedim, toplam ne tuttu bunlar dedi, 1500 euro falandır dedim, oo çokmuş dedi, gönderdi bizi.
arabada iki kişiydik zaten kişi başı birer tane olunca herhalde kişisel eşya olduğuna ikna oldu, tek kişi 2-3 tane kask 3-5 tane başka bir şey geçirmeye kalksa sorun edebilirdi belki bilemedim.
Mağazalar kapanmak üzereyken varınca o telaştan foto çekilmeye fırsat olmadı malesef. Zaten vstrom ile de gitmedik, clio ile gittik, dandik clio'nun ne fotosunu çekeyim, evin katırı o.
Navigasyon için google haritaların offline özelliği işimi görüyor, tek kusuru offline iken sadece araba yolunu gösteriyor, yaya tarifi yapamıyor, şehir merkezinde yaya gezerken sorun olabilir ama araba yolu tarifini açıp sokaklara bakıp şu aradaki sokaktan oraya çıkabilirim şeklinde biraz kafa yormak gerekiyor.
Yalnızca bir gece kalırız zaten ertesi sabah dönüş yoluna çıkacağız deyip e-sim almamıştık, daha önce Almanya'ya bir haftalığına gittiğimizde e-sim almıştık, eşimin ve çocukların telefonları destekliyordu, eşimin telefonuna 20GB'lık aldık, onun telefondan bizimkilere paylaştırıp kullandık ve bir haftada 10GB anca kullannışızdır. Demek ki bizim yerli telefon operatorleri veri trafiğini fazla fazla sayıyor, fena kazık yiyoruz buradan da.
Tax free'yi de düşünce almanyadaki louis mağazası ile çok büyük fark yok fiyat olarak. Aldığımız kaskın aynısını Köln'deki louis mağazasında da denemiştik, hatta orada Killingroad ile tesadüfen karşılaşmamızı da yazmıştım forumda, fiyarı 650 euroydu tax free düşünce aynıya geliyor gibi. O zaman uçakla gitmiştik, valiz bagaj hakkımız çok yoktu, kocaman iki kaskı valize sığdıramayız diye o mağazadan yalnızca eşime pantalon ve mont almıştık, bir de motor için noco genius2 akü şarj cihazı ve abus alarmlı disk kilidi almıştım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Ben de almanya dönüşü global blue tax free'yi 2 ayda ancak yatırıp da kuşa dönünce bu sefer nasıl olsa kuşa dönecek o kadar bekleyip sinir olana kadar nakit alayım deyip bankodaki görevliden nakit aldım, çok farketmedi.
Hocam senin hikayeleri ezberledik zaten V-Strom ile gitmediğinizi de biliyorduk. SW Clio'yu da biliyoruz. Ama her halükarda bize V-Strom'u göstermen iyi olurdu. Forumda popüler ettiniz motoru. Bir gün okumasak endişeleniyoruz artık. İyi olmuş, yine hatırlattın...
Almanya Louis'ten alsaymışsınız keşke. Kaskları valize sığdırmanıza gerek yoktu. Kutularından çıkarıp, taşıma kılıfı ile yanınıza alabilirdiniz. Neyse, olmuş artık ama sonrası için aklınızda bulunsun veya burayı okuyanlara yöntem olsun diye yazıyorum.
Maps.me'yi deneyin siz. Yaya navigasyonu dahil kullanırsınız. Çok pratik ve kullanışlıdır.
Bu arada güle güle kullanın cicilerinizi. Benimki latife...
Bu durum tamamen müşterisi olduğunuz Türk bankasının kur algoritması ile ilgili. İade Euro bile olsa, güncel pariteden Dolar'a çevrilip, bankanın komisyonu vs de düşülüp iade yapılıyor. Hatta Avrupa'da alışveriş yaparken pos cihazında euro yerine dolar seçmek daha mantıklı. En azından pariteden etkilenmiyorsunuz. Her durumda rakam dolara endeksleniyor. Aslında en temizi orada nakit iade almak.
bankadan kaynaklı değil hocam, bahsettiğim teknoloji mağazasından aldığım ürünün iadesi euro olarak geldi, ancak global blue iadeleri hep usd olarak geldi. TEB bankası hem TL, hem USD hem, EUR ekstre düzenliyor kredi kartına. global blue nun böyle saçma sapan bi sistemi var.
Mağazalar kapanmak üzereyken varınca o telaştan foto çekilmeye fırsat olmadı malesef. Zaten vstrom ile de gitmedik, clio ile gittik, dandik clio'nun ne fotosunu çekeyim, evin katırı o.
Navigasyon için google haritaların offline özelliği işimi görüyor, tek kusuru offline iken sadece araba yolunu gösteriyor, yaya tarifi yapamıyor, şehir merkezinde yaya gezerken sorun olabilir ama araba yolu tarifini açıp sokaklara bakıp şu aradaki sokaktan oraya çıkabilirim şeklinde biraz kafa yormak gerekiyor.
Yalnızca bir gece kalırız zaten ertesi sabah dönüş yoluna çıkacağız deyip e-sim almamıştık, daha önce Almanya'ya bir haftalığına gittiğimizde e-sim almıştık, eşimin ve çocukların telefonları destekliyordu, eşimin telefonuna 20GB'lık aldık, onun telefondan bizimkilere paylaştırıp kullandık ve bir haftada 10GB anca kullannışızdır. Demek ki bizim yerli telefon operatorleri veri trafiğini fazla fazla sayıyor, fena kazık yiyoruz buradan da.
Tax free'yi de düşünce almanyadaki louis mağazası ile çok büyük fark yok fiyat olarak. Aldığımız kaskın aynısını Köln'deki louis mağazasında da denemiştik, hatta orada Killingroad ile tesadüfen karşılaşmamızı da yazmıştım forumda, fiyarı 650 euroydu tax free düşünce aynıya geliyor gibi. O zaman uçakla gitmiştik, valiz bagaj hakkımız çok yoktu, kocaman iki kaskı valize sığdıramayız diye o mağazadan yalnızca eşime pantalon ve mont almıştık, bir de motor için noco genius2 akü şarj cihazı ve abus alarmlı disk kilidi almıştım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Ben de almanya dönüşü global blue tax free'yi 2 ayda ancak yatırıp da kuşa dönünce bu sefer nasıl olsa kuşa dönecek o kadar bekleyip sinir olana kadar nakit alayım deyip bankodaki görevliden nakit aldım, çok farketmedi.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Bu arada bizim gümrük mevzusunu yazmamışım. Yunan tarafından Türk tarafına geçince gümrük görevlisi arabanın bagajını açtırdı, bagajda kutuları içinde ve mağaza poşetlerinde iki tane kask ve iki tane bot bütün bagajı doldurmuştu. (SW tip araba bagajı hem de, normal clio olsa sığmayabilirdi) Bunlar ne dedi, motosiklet kaskı ve motosiklet botu, kendimize giymek için aldık dedim, toplam ne tuttu bunlar dedi, 1500 euro falandır dedim, oo çokmuş dedi, gönderdi bizi.
arabada iki kişiydik zaten kişi başı birer tane olunca herhalde kişisel eşya olduğuna ikna oldu, tek kişi 2-3 tane kask 3-5 tane başka bir şey geçirmeye kalksa sorun edebilirdi belki bilemedim.
hocam apple nın navigasyonu avrupada google a göre daha iyi çalışıyor, biz genelde onu kullanıyorduk. bunun haricinde Sygic uygulamasını da deneyebilirsin, baya kapsamlı bi harita uygulaması.
bankadan kaynaklı değil hocam, bahsettiğim teknoloji mağazasından aldığım ürünün iadesi euro olarak geldi, ancak global blue iadeleri hep usd olarak geldi. TEB bankası hem TL, hem USD hem, EUR ekstre düzenliyor kredi kartına. global blue nun böyle saçma sapan bi sistemi var.
Bankadan bankaya değişiyor o zaman. Bazıları hangi döviz ile alışveriş yaparsan yap, bunu dolara çevirip (ve güncel kurdan TL'ye) yansıtıyor ekstreye. Global Blue sistemi de aynı zaten.