yuan 150-23 racing motor çalışmıyor

Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
13
İyi günler arkadaşlar.Motorsikletimin şanzuman grup dişlisini değiştirdim.(5 Vites 150 cc)Motoru geri topladım.Motor şuanda çalıştıramadım .Motorun şanzuman aksamı marş aksamı falan çok güzel çalışıyor.Sadece şüphem subablar doğru çalışmıyor.motora benzin geliyor.Hava filtresinde sıkıntı yok.Buji ateşleme yapıyor.sizce neden olabilir.Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.Şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
23 Eki 2005
Mesajlar
266
toplarken sente ayarlarına dikkat etmemişsindir büyük ihtimalle...
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
sente ayarı kaçık olan bir motorda subablara vurabilir subablarda egilir hakkında hayırlısı olur umarım...
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
13
arkadaşlar bunda ekzantrik zincir yok ekzantrik mili var sente ayarı kaçmış mıdır krank falan sökmedim hiç
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
arkadaşım bak burada ayrıntıları ile anlatmıştım bir zamanlar,
ve en son resimde SENTE AYARI var,
eğer krank dişlisi ile eksantrik dişlisindeki SENTEYİ ayarlamadın ise sorun çıkması normaldir,,,
Dikkatlice kontrol et,
ve birde subapları kontrol et,,,
aşırı sıkı ise çalışmaz...

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/116985-cg-agk-cgl-125-cc-vitesli-motosiklet-motor-yarma.html
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
13
serkan hocam cevabın için teşekkürler.Bu son resimde sente ayarı dediğin iki noktayı birbirine mi getirmemiz gerekiyor.Yani resimdeki gibimi olması gerekiyor.
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
evet dostum o ıkı nokta bırbırınıe denk gelmesı gerekıyor,
o sentenın oldugu yer SARGININ OLDUGU YERDEKI MANYETONUN ARKASINDA OLUR,
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
13
peki bunu kaçması mümkün mü krankı sökmeden ustam.Yada birbirine nasıl ayarlarız bu noktaları.Az önce biraz daha uğraştım motorun silindirdeki karbüratör tarafı marşa basınca hava üflüyor egzos deliğide üflüyor normalde karbüratör tarafı içine çeker diye biliyorum.
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
krank sokmeden o sente kacmaz,
tabıı sılındırın alt tarafında kalan dıslıyı sokmedın ıse,
Fakat emme yapması gereken yerden EKSOZ (yani üflerse) sente TERS anlamına gelır
buda YA EMME SUBABIN SIKI HAVAYI KACIRIYOR veya SUBAP EGRI (YAMUK) kaçırıyor,
veya eksantrik ters çalışıyor demektir...
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
13
Çok teşekkürler usta bilgilendirdiğin için. Benim büyük ihtimal subab ayarları dengesiz ayarlıyamıyorum galiba.Peki subabları gevşetsem.Bu motor çalışır mı?Eğer sente ayarı kaçmamış ve subab yamuk değilse .
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
sente kacmamıs veya subap yamulmamış ise,
SUBAPLARIN FAZLA SIKI'dır,
onları gevsetırsen motor calısacaktır

Şöyle yap,
KÜLBÜRÜTÖR (üstteki kapak) kapağını aç,
ve sargı tarafındaki ortadakı kapağı aç ve içeride 14 anahtar için cıvata var,
uzun lokma işe yarar ona,
motoru oradan cevır,
piston üst ölü noktaya cıktıgında bir turda subaplara basar içinci turda boşa basar,
o boşa dondugu esnada subap ayarı yapılır,

Yanlış yapma sorunsuz calısacaktır,,,
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
13
Serkan ustam bilgilerin için gerçekten çok saolasın.Benim motorun sente ayarı yokmuş dediğin gibi.Yenice şimdi senteyi tarif ettiğin gibi ayarladım.Motoru topladım yarın bindirip marşa basıcam :)Çalışır heralde.Çok teşekkürler.
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
motoru baglamadan sadece marş motorunun kırmızı kablosunu akuye degdır ve eksıyıde motor bloğuna degdır,
bujıyı tak yerıne,
motoru mars yap ve emme yerınden kagıt ıle dene emecekmı,
sonrasında bujıyı sok ve parmagını bujı yuvasına daya sıkıca,
yıne mars yap ve parmagını ıtmesı gerekıyor ve PAT,,PAT,,PAT yapması lazım,
yapmaz ıse subaplar sıkı olabılır,
kolay gelsın kardeşim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst