Yoldaki Siyah Çizgilere Dikkat

Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Herkese iyi forumlar.

Dün akşam Bostancı sahil yolunda gördüğüm bir olaydan sonra konuyu açma gereği duydum.

Belki bazılarınızın dikkatini çekiyordur. Özellikle çevre yollarında şeridin genellikle ortasında, bazen de lastik izine yakın yerlerde yüzlerce metre hatta kilometrelerce uzanan, soba kurumu gibi siyahımsı bir çizgi olur.

Ben bu çizgiden hep korkmuşumdur. Bana hep mazot yağ karışımı gibi bir şey gelir bu. Ancak bunu kime söylesem ya hiç farketmemiş oluyor yada görünce "yok yahu ne olacak ondan" cevabını alıyorum.

Dün akşam sahilde kız arkadaşımla ilerlerken Suadiye'deki S virajının ordan Küçükyalı'ya kadar uzanan bahsettiğim siyah çizgiden vardı. Onu görünce dedim ki; bak yine birisi arabasının ağzına sıça sıça gitmiş. S virajının orada başladığı için, apaçinin biri arabayı dağıttı sandım. Bayağı ilerledikten sonra Küçükyalı'ya gelince bir baktım, belediye otobüsü sağa çekmiş, dörtlülerini yakmış. İyice yakınlaşınca da gördüm ki, otobüsün durduğu yer bir 20 30 metre kadar gerisi iyice yağ içinde. Muhtemelen karteri delmiş/patlatmış.

Bostancı taraflarında arabalar, motosikletler, bu siyah çizgiye hiç aldırmadan yardırıyorlardı. Bunu görünce aklıma bir kaç sene önce izlediğim bir haber geldi ve arayıp videosunu buldum.

Youtube videosunda çok belli olmuyor ancak haber linkine tıklarsanız oradaki videoda daha net görürsünüz. E-5'e bağlanan sapağın şeridin solundan başlayıp, solundaki şeridin soluna kadar uzanan bir siyah şerit var. Otomobil bir süre bu siyah şeritte ilerledikten sonra direksiyon hakimiyetini kaybediyor ve ne yazık ki ölümle sonuçlanan bir kaza meydana geliyor.

Diyeceğim o ki; bu siyah şeritlere çok çok dikkat edin. Bakımsız otobüsler, kamyonlar, otomobiller yüzünden canınızdan olmayın


http://www.sondevir.com/?aType=haberYazdir&ArticleID=118012&tip=haber

[yt]Z7wk6BgO4FM[/yt]
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eyl 2014
Mesajlar
1,913
Faydalı bilgilendirme, bu arada otobüs şoförü uyuyordu herhalde. Adam hiç frene dokunmadan patlatmış arabaya.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
ne yavaşlicam, yandan geçerim, arkadakiler düşünsün mantığıyla hareket edip hiç frene basmamış.
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Otobüs şoförü bildiğin öküz.Arabanın yalpalamaya başlamasından çarpışma anına kadar tam 5 sn hatta daha fazla zaman var.Yalpalama başladığında en azından biraz yavaşlasa,çarpışma daha yavaş olsa belkide arabayı süren kurtulacaktı.Bu yola yağ akıtan bakımsız araçlar nasıl muayeneden geçiyor,bunları kullananlar neye güvenip yola çıkıyor orası ayrı konu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

Bir de özel halk otobüsünün bağlı bulunduğu şirketin yönetim kurulu başkanı görüntüleri incelemiş hiç kusur bulmamış otobüsü sürende.Akşam akşam yine sinirlerim tepeme çıktı.Müdahale etmeye zaman olmasa tamam diyeceğim ama arada tam 5 sn var,kaza bangır bangır geliyorum diye bağırıyor öküz bırak frene dokunmayı gazdan bile ayağını çekmiyor.Ama bu şehir içi otobüslerinin ilk vukuatı değil.
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
1,701
Güzel hatırlatma :cat:
Daha da ileri gittiğimizde Kartal sonrasında da sahil tarafı hafriyat kamyonlarından gelen sürekli bir yağlanma mevcut, sabah saatlerinde üzeri ıslakken kayganlık daha da artıyor, gece ise görebilene "aşk olsun" ...
 
Katılım
14 Şub 2015
Mesajlar
119
kanı bozuk kimselerin nasıl olsa bana birsey olmaz mantığıyla yaptıkları davranış şekli. Sık sık gördüğümüz şeyler. Büyük araç kullanan kişi küçük araca saygı duyacak aksini yaptığında ortaya çıkan sonuç kaza değil cinayettir.
O otobüs durabilirdi yada yavaşlayabilirdi.
 
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
720
Abi Benmi Yanlış Görüyorum,Adam Fren Yapamadan Vuruyor.Fren Yapıcak Anı Bulamadıki.
 
Katılım
22 Şub 2015
Mesajlar
76
Askerden gelen bir baltaya sap olamamış herifler taksi. minibüs .otobüs şoförü olursa olacağı bu. Çok net şekilde durma ve kaçış manevrası seçenekleri olan bir kaza. Bunun bir eğitimi ve standardı olmalı. Ne yazık ki yok.
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
2,499
BU SİYAHLARDAN'MI BAHSEDIYORUZ BENDE BU SIYAHLAR NE DİYE KONU ACACAKTIM DALGA GEÇEN OLUR DIYE YAPMADIM
4kqWm0.png

8b2W0r.png

rV8Nqz.png
 
Katılım
5 Eyl 2014
Mesajlar
1,225
BU SİYAHLARDAN'MI BAHSEDIYORUZ BENDE BU SIYAHLAR NE DİYE KONU ACACAKTIM DALGA GEÇEN OLUR DIYE YAPMADIM
http://i.hizliresim.com/4kqWm0.png
http://i.hizliresim.com/8b2W0r.png
http://i.hizliresim.com/rV8Nqz.png

Yok hocam o siyahliklar degil. Anladigim kadariyla duz ince serit seklinde 1 cm yuksekliginde falan bi tabaka var sanirim ondan bahsediyor. Haftada 3-4 kez kadikoye kadar gazlarim surekli merak ederdim bunlar ne diye bi zararinida gormedim ama muhakkak dikkat edicem artik
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
2,499
iyide o incecik cizgi dediğiniz şey koca arabayı kaydıramaz motor olsa neyse
otobüs şoförüde o'kadar yalpalayan arabayı görmezmi ya:pr:
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
iyide o incecik cizgi dediğiniz şey koca arabayı kaydıramaz motor olsa neyse
otobüs şoförüde o'kadar yalpalayan arabayı görmezmi ya:pr:

Aslında çok ender de olsa kaydırma olasılığı var. Heleki yağ tek tekere yapışmışsa direk arabanın dengeyi bozuyor videodaki gibi. 17 senedir ehliyetim var ne zaman görsem kaçarım yağ birikintilerinden, eğer kazara üzerinden geçeresem de bir 500 m kadar arabaya yüklenmemeye çalışırım lastikten temizlenen kadar.Heleki hava sıcaksa yerdeki yağın vizikotisesi iyice düşüyor...
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
2,499
Aslında çok ender de olsa kaydırma olasılığı var. Heleki yağ tek tekere yapışmışsa direk arabanın dengeyi bozuyor videodaki gibi. 17 senedir ehliyetim var ne zaman görsem kaçarım yağ birikintilerinden, eğer kazara üzerinden geçeresem de bir 500 m kadar arabaya yüklenmemeye çalışırım lastikten temizlenen kadar.Heleki hava sıcaksa yerdeki yağın vizikotisesi iyice düşüyor...

Arabanın karter kırılmış gibi geldi bana.
 
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
1,748
Bunlara ek olarak asfalt yenileme çalışmaları için taraklanmış eski asfaltı da ekleyebiliriz. Sürati çok düşürerek gitmek zorunda kalıyorum. Aşırı dengesizleşiyor motor o yollarda. Hayır bir de aylarca taranmış vaziyette bırakılıp bir türlü yeni asfaltı dökülmeden bekleyen bölgeler var. Gördükçe kafayı yiyor insan. Bkz: Kızıltoprak Işıklar-Kızıltoprak BP arası; Pendik-Tuzla Sahilyolu. E-5'te Maltepe-Küçükyalı arası. Her gece 1 şeridi kapatarak yapsalar çoktan biterdi. Bazıları haftalarca, aylarca durduktan sonra yapıldı. Rezaletin daniskası.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
videodaki otobüs şöförü öküz değil,daha beter .öküz bile ani bir durumda önce irkilir ve bakar,bu videoyu seyreden herhangi bir sürücü 2.saniyede bilgisayar başında bile fren yapmayı düşünür.
türkiye yolları malum,yolun üzerindeki bir asfalt kabarması,yola düşen bir taş parçası karterin delinmesine yol acabileceği gibi dünyanın her yerinde hararet yapmış,yatak sarmış bir motor da yola yağ saçabilir.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst