Yerlinin Ağababası Yapılmaya Hazır

Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,826
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
greyhorse
bulabiliyorsan çıkar valla
bu adamın bu işe soyunduğunun aslı astarı var mıdır, varsa ciddiyetle fizibilitesi yapılmış mıdır?
hakkaten tata gibi eski de olsa bildiğim kadarıyla mercedesin teknolojisiyle üretim yapan bir firma konuya eğilmişse olayın boyutu heyecan vericidir
peki bunları bilmemiz neden önemli?
bu adamın destek görmesi için
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
Günümüzdeki ekonomik gerçeklerin gerisinde kalmışsınız demek ki.

Günümüzde önemli olan ÜRETEBİLMEK değil, SATABİLMEK!

İşim dolayısı ile gayet hakimim günümüz ekonomik gerçeklerine hiç tasanız olmasın. Derdimiz satabilmek mi ? .. Hımmmm bu memlekette yılda satılan otomobil sayısı nedir ? Gayet tatminkar değil mi ? Satış konusunda bir sıkıntımız yok demek ki ? O halde neden üretmiyoruz motor aksamını ? Daha da ucuza mal ederiz, sevgili başbakanımız da bastırıyor zaten yerli otomobil diye. Satarız çatır çutur. Buna cevap verin önce.

Ben bu memleketi küçümsemiyorum, tam tersi esas bu zihniyet bizi dev aynasında görüyor aşşağılık kompleksi ile. Ağır sanayi hamlesi yapacaktık değil mi biz yıllar önce ? Geçiniz bu erbakan hamasetini. İlk önce ne olduğumuzu nerede bulunduğumuzu tam olarak tespit etmemiz ona göre stratejiler geliştirmemiz gerekir. Biz, şu an içinde bulunduğumuz konjektürde sıfırdan tamamen kendi tasarımımız olan bir motor Ü-R-E-T-E-M-E-Y-İ-Z (Altay tankları ile üretilebileceğine dair bir umudum mevcut o ayrı) .....

MİLGEM ise bambaska bir tartışma konusu o topa hiç girmeyelim.
 
Son düzenleme:
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
bu ülke insanının kendine olan inancını yitirmesini amaçlayanların veya bunu bekleyenlerin en büyük kabusudur özgüvenimiz.

bence.... :)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Benim aklima baska bir soru geliyor.
Gerek varmi?:silent:
Yani baska bir alana yogunlassak daha akillica olmazmi?
Bu otomobil ve hatta motosiklet isinin ekmegi yendi.
Hani kafama takilmiyor degil.
icon_surprised.gif
 
Katılım
8 Mar 2011
Mesajlar
2
Beyler, ben esas sizin gibilere şaşıyorum neden mi.
1 Brad Pitt Markus Walz diye bir Almanın yaptığı motoru kullanıyor motoru gördüğü ve beğendiği yer Çek Cumhuriyetinde cekimler sırasında orda gercekleşen Fuarda görmüş ve beğenmiş, tamammı.
TT'nin yaptığı motorlar hoş ve güzel eee peki motoru REV TECH Kore malı, Şasi SCS Alman Malı Parcalar Custum chrom evet burada birleştiriliyor bazı değişikler yapılarak hakkikatten güzel Show-Bike imalatı.
Ben neden bahsetimi iyi biliyorum. Ama sizin gibiler daha dün bir bugün iki bilene sormadan dalıyorsunuz.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
İşim dolayısı ile gayet hakimim günümüz ekonomik gerçeklerine hiç tasanız olmasın. Derdimiz satabilmek mi ? .. Hımmmm bu memlekette yılda satılan otomobil sayısı nedir ? Gayet tatminkar değil mi ? Satış konusunda bir sıkıntımız yok demek ki ? O halde neden üretmiyoruz motor aksamını ? Daha da ucuza mal ederiz, sevgili başbakanımız da bastırıyor zaten yerli otomobil diye. Satarız çatır çutur. Buna cevap verin önce.

Ben bu memleketi küçümsemiyorum, tam tersi esas bu zihniyet bizi dev aynasında görüyor aşşağılık kompleksi ile. Ağır sanayi hamlesi yapacaktık değil mi biz yıllar önce ? Geçiniz bu erbakan hamasetini. İlk önce ne olduğumuzu nerede bulunduğumuzu tam olarak tespit etmemiz ona göre stratejiler geliştirmemiz gerekir. Biz, şu an içinde bulunduğumuz konjektürde sıfırdan tamamen kendi tasarımımız olan bir motor Ü-R-E-T-E-M-E-Y-İ-Z (Altay tankları ile üretilebileceğine dair bir umudum mevcut o ayrı) .....

MİLGEM ise bambaska bir tartışma konusu o topa hiç girmeyelim.

Bir otomobil fabrikasının ölçek ekonomisi sayesinde rekabet gücüne sahip olması için yıllık 100 bin adetlik üretim yapması gerekli. Türkiye'de pazar yıllık 750 bin araç civarında, buna binek ve hafif ticari araçlar dahil. Sadece Ford ve Renault iç pazarda 100 bin satışı geçebilirken yeni kurulacak yerli bir markanın 3-5 yıllık bir zaman diliminde pazar payını sıfırdan %15'e çıkartması düşüncesi hayalciliktir.

Ford İnönü fabrikasında yılda 65 bin motor üretme kapasitesi var, yılda 50 binden fazla kamyon motoru üretiliyor. Oyak-Renault Mekanik ve Şasi Fabrikası motor, vites kutusu ve diğer yürüyen aksam parçalarının üretimini yapıyor; 1999'an beri Bursa'da 1.4, 1.6 8 subap, 1.4, 1.6 16 subap ve 1.5 dizel motor üretiyor.


Bu ülke lazer güdümlü havadan karaya füze üretebiliyor (bakınız Cirit füzesi), bu füzeyi saldırı helikopterleri ve insansız hava araçlarına monte edebiliyor. Onu geçtim, İnsansız Hava Aracı üretiyoruz ya! Dandik bir içten yanmalı motoru neden üretemeyecekmişiz, aklım almıyor!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst