İşim dolayısı ile gayet hakimim günümüz ekonomik gerçeklerine hiç tasanız olmasın. Derdimiz satabilmek mi ? .. Hımmmm bu memlekette yılda satılan otomobil sayısı nedir ? Gayet tatminkar değil mi ? Satış konusunda bir sıkıntımız yok demek ki ? O halde neden üretmiyoruz motor aksamını ? Daha da ucuza mal ederiz, sevgili başbakanımız da bastırıyor zaten yerli otomobil diye. Satarız çatır çutur. Buna cevap verin önce.
Ben bu memleketi küçümsemiyorum, tam tersi esas bu zihniyet bizi dev aynasında görüyor aşşağılık kompleksi ile. Ağır sanayi hamlesi yapacaktık değil mi biz yıllar önce ? Geçiniz bu erbakan hamasetini. İlk önce ne olduğumuzu nerede bulunduğumuzu tam olarak tespit etmemiz ona göre stratejiler geliştirmemiz gerekir. Biz, şu an içinde bulunduğumuz konjektürde sıfırdan tamamen kendi tasarımımız olan bir motor Ü-R-E-T-E-M-E-Y-İ-Z (Altay tankları ile üretilebileceğine dair bir umudum mevcut o ayrı) .....
MİLGEM ise bambaska bir tartışma konusu o topa hiç girmeyelim.
Bir otomobil fabrikasının ölçek ekonomisi sayesinde rekabet gücüne sahip olması için yıllık 100 bin adetlik üretim yapması gerekli. Türkiye'de pazar yıllık 750 bin araç civarında, buna binek ve hafif ticari araçlar dahil. Sadece Ford ve Renault iç pazarda 100 bin satışı geçebilirken yeni kurulacak yerli bir markanın 3-5 yıllık bir zaman diliminde pazar payını sıfırdan %15'e çıkartması düşüncesi hayalciliktir.
Ford İnönü fabrikasında yılda 65 bin motor üretme kapasitesi var, yılda 50 binden fazla kamyon motoru üretiliyor. Oyak-Renault Mekanik ve Şasi Fabrikası motor, vites kutusu ve diğer yürüyen aksam parçalarının üretimini yapıyor; 1999'an beri Bursa'da 1.4, 1.6 8 subap, 1.4, 1.6 16 subap ve 1.5 dizel motor üretiyor.
Bu ülke lazer güdümlü havadan karaya füze üretebiliyor (bakınız Cirit füzesi), bu füzeyi saldırı helikopterleri ve insansız hava araçlarına monte edebiliyor. Onu geçtim, İnsansız Hava Aracı üretiyoruz ya! Dandik bir içten yanmalı motoru neden üretemeyecekmişiz, aklım almıyor!